BaileyMix schreef:Dus jij zegt, volgens de moslims werkt God wel zo en volgens de christenen niet? Oke dan begrijp ik het beter, en wacht ik ff op reactie van Sem want ben hier heel benieuwd naar.
Nog wel één vraag, ik vind dat áls het waar is, áls er een god is, het een beetje gek wat hij doet... Toch? Ik bedoel, mensen min of meer dwingen jou als leider te zien omdat het anders niet goed met ze afloopt. Wie is hij dan om te oordelen over anderen? Mensen die een ander pad bewandelen dan dat dat ze wordt opgedragen moeten maar meteen eeuwig branden? Is dat niet een beetje vergelijkbaar met dictatorschap? Een ziek machtsspelletje?
Niet respectloos bedoeld verder, hoop dat ik je er niet meer voor het hoofd stoot maar hier ben ik écht oprecht benieuwd naar.
Nee, ik geloof niet in de Koran, ik geloof in de Bijbel en die leert ons dat we Jezus nodig hebben om bij God te komen.
De zonde scheidt ons van God, al miljarden jaren. Vroeger, in de tijd van het oude testament zijn er allemaal regels opgesteld zodat iedereen goed kan leven en wat vooral het beste voor de mens is. Maar niemand hield zich eraan, en dat kan ook heel moeilijk want wij zijn mensen en maken fouten. Toen kon je het ook goed maken met God door een offer te brengen, want bloed bewerkt verzoening. Toen is er al een eeuwigheid voorspeld dat er een messias zou komen, Jezus, die is uiteindelijk gekomen. En die heeft voor ons allemaal dat offer gebracht aan God. God had de mensen zo lief, wilde niet meer dat ze boete moesten doen voor hun zonden en heeft zo Jezus gegeven. Jezus heeft al onze zonden op zich genomen en zichzelf opgeofferd en op die manier een weg gemaakt naar God.
Maar... Je hebt dus wel Jezus nodig om bij God te komen. Het zou makkelijk zijn, net wat je zegt, je hebt een moor gepleegd en zegt dan doodleuk, oh maar ik geloof dus alles komt goed. Nee, je moet oprecht geloven, je hart aan Jezus geven en bidden aan God dat je fout bent geweest, dat je spijt hebt van je zonden en dat je nu bij Hem wilt komen zodat Hij in je hart komt.
Dan zal God je altijd vergeven en ook bij jou willen zijn
niet omdat God zich zo geweldig goed vindt en een dictator wil spelen, maar omdat God oprecht wil dat iedereen goed terecht komt. God weet wat goed voor je is, God weet hoe jij in elkaar zit, God weet al hoe jouw levensplan eruit ziet. God heeft je immers gemaakt. Wij kunnen ook bedenken wat goed voor ons is, maar kiezen toch vaak de verkeerde dingen, wij zijn ook onder invloed van tal van andere dingen.
God wil jou uit liefde voor jou, niet uit zijn eigen macht. God IS liefde