Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mews schreef:Ik vond mezelf met 22 ook wel erg jong om mijn vader te verliezen, maar als je hoort van verhalen van mensen met jonge kinderen die sterven, dan ben ik toch erg blij dat ik mijn hele jeugd nog van en met mijn vader heb kunnen genieten. Liever 22 jaar een lieve vader waar ik het onwijs goed mee kon vinden dan een leven lang een vader waar ik geen goede band mee heb ofzo, of een ouder verliezen als je nog erg klein bent...
Hier nadert de 5-jaar-datum ook; 20 december. Het blijft toch altijd een rare periode van het jaar, met de seizoenswisselingen naar herfst en winter komen er toch altijd weer herinneringen boven.
Naath86 schreef:Ik vind 22 toch nog wel heel jong hoor om je moeder te verliezen!! Ik was zelf 25 en ook nog veel te jong om mijn moeder te verliezen.. Ik heb dat inderdaad ook met bekenden om me heen, maakt toch weer wat los..
olafgek schreef:Hel erg veel sterkte allemaal!
Afgelopen disdag was het papa zijn verjaardag. De eerste dat hij er niet meer was. Hij is nu 10 maanden dood
Mareska schreef:Nog even voor Annemiek; 1 jaar is heel kort, ik heb mij in totaal denk ik 2,5 jaar ellendig gevoeld: verdriet en gemis. Daarna was dat verdriet redelijk over en was er alleen nog gemis.
Of het nu 4 maanden duurt of 3 jaar, je moet het op je eigen tempo doen en lak hebben aan wat de rest daarvan vindt.
Durante schreef:olafgek schreef:Hel erg veel sterkte allemaal!
Afgelopen disdag was het papa zijn verjaardag. De eerste dat hij er niet meer was. Hij is nu 10 maanden dood
Dat zijn echt moeilijke dagen![]()
Heb je nog wat wel gedaan op zijn verjaardag, even samenkomen met fam. of iets anders?
Mijn vader (is) was 13 dec. jarig....natuurlijk ga ik wel naar mijn moeder en ga haar even een dikke knuffel geven...pff denk wel dat 't moeilijk gaat worden,heel raar idee...
RoosG schreef:Pff blijft heftig om te lezen hoe veel mensen er in hetzelfde schuitje zitten. Bij veel van jullie is het nog heel vers, bij mij al 9 jaar geleden, maar het blijft moeilijk.
Mijn schoonvader heeft een paar maanden geleden een hartinfarct gehad. Gelukkig waren ze er vroeg bij, maar alles van mijn moeder kwam weer terug. Heb me een paar dagen ellendig gevoelt. Zelfs momenten dat ik dacht, waarom kunnen ze er bij hem wel optijd bij zijn en bij mijn moeder niet? Mijn moeder was nota bene in het ziekenhuis toen ze het infarct kreeg.
Misschien herkennen sommigen van jullie dit niet, maar ik wil het toch even kwijt. Ik vind het steeds lastiger om na te denken over de toekomst, omdat ik bang ben dat ik mijn vader achterlaat. Ik bedoel, ik woon nu ook samen, maar dat is een huis naast dat van mijn vader, dus ik zie en spreek hem elke dag. Maar ik wil over een jaar ofzo een tijdje naar het buitenland. Mijn vader zou de laatste zijn die mij tegen houd, maar ik vind het zo lastig. Hoe gaan jullie daarmee om? Hebben jullie wel eens het gevoel dat je je andere ouder "achter laat"?
RoosG schreef:Misschien herkennen sommigen van jullie dit niet, maar ik wil het toch even kwijt. Ik vind het steeds lastiger om na te denken over de toekomst, omdat ik bang ben dat ik mijn vader achterlaat. Ik bedoel, ik woon nu ook samen, maar dat is een huis naast dat van mijn vader, dus ik zie en spreek hem elke dag. Maar ik wil over een jaar ofzo een tijdje naar het buitenland. Mijn vader zou de laatste zijn die mij tegen houd, maar ik vind het zo lastig. Hoe gaan jullie daarmee om? Hebben jullie wel eens het gevoel dat je je andere ouder "achter laat"?
saskiakefie schreef:Ik heb even een ander/speciaal vraagje maar ik voel niet de behoefte daar een topic over te openen.
Het volgende:
Ik ben mijn vader in 2009 verloren door een plotseling hartinfarct. Mijn moeder en mijn vader waren samen heel gelukkig. Nu inmiddels een aantal jaartjes verder is mijn moeder toch rustig aan het kijken naar een nieuwe vriend... Ik heb vanaf het begin gedacht ik vind het prima als ze dat doet, als zij gelukkig is dat is voor mij het belangrijkste. Nu woon ik nog thuis en is ze ingeschreven bij een relatie bemiddelingsbureau en morgen komt daar iemand van om een gesprek te hebben met mijn moeder. Zij zoeken dan een man voor haar uit die waarschijnlijk bij haar past. Nu heeft mijn moeder het er toch met enige regelmaat over maar loopt ze in mijn ogen een beetje te f*cken, opmerkingen als: En dan zit ik hier samen met mijn nieuwe vriend, hoe zou m'n toekomstige vriend dit vinden, ik kan het eigenlijk niet eens echt navertellen. Ik vind dit zelf toch wel vervelend merk ik, wat ik eerder niet had verwacht, ik denk direct aan m'n vader en het doet me pijn op de een of andere manier alsof die toekomstige vriend hem zal vervangen, terwijl ik hem nog niet eens dat is nog heel wat stappen verwijderd! Hoe gaan jullie hiermee om? Ik hoop daarnaast al dat als ze iemand vind het in ieder geval met mij klikt anders wordt het denk ik nog ingewikkelder.