Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:30

Prachtige vuurneon in je magnetron.

Onee. -O-

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:51

xDaantjxx schreef:
Akhal_Teke schreef:
Ik zal even uitleggen waarom jouw theorie volgens mij niet klopt en ik er niet op heb gereageerd.
Normaal gesproken stoten de elektronen van een atoom elkaar af waardoor ze niet op de kern (die hen aantrekt) kunnen botsen.
Echter heeft een waterstofatoom heeft slechts 1 elektron, dus geen ander elektron wat voorkomt dat dit elektron op de kern botst..

Ik ga morgen navragen aan mn scheikunde docent. Zit op een Analistische opleiding waar je de scheikunde of biologische kant op kan :)
Morgen dus antwoord hierop!

o bedankt

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:52

HijadelaLuna schreef:
Akhal_Teke schreef:
Ik zal even uitleggen waarom jouw theorie volgens mij niet klopt en ik er niet op heb gereageerd.
Normaal gesproken stoten de elektronen van een atoom elkaar af waardoor ze niet op de kern (die hen aantrekt) kunnen botsen.
Echter heeft een waterstofatoom heeft slechts 1 elektron, dus geen ander elektron wat voorkomt dat dit elektron op de kern botst..

Ik heb niet alles gelezen, maar is het niet zo dat onder "normale" omstandigheden een H atoom nooit alleen kan voorkomen, maar altijd in een H2 of meervorm?

Dat klopt idd

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:16

Ik vraag mij al mijn hele leven af (al vanaf de basisschool), of de kleuren die wij zien voor iedereen (in ieder geval mensen die niet kleurenblind zijn) hetzelfde zijn.
Ik neem als voorbeeld de kleur groen: De kleur die ik als groen beschouw, kan voor een ander wel een compleet andere kleur zijn (bijvoorbeeld wat ik als paars beschouw), maar we hebben gewoon altijd geleerd dat dat groen is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:18

mlc schreef:
Ik vraag mij al mijn hele leven af (al vanaf de basisschool), of de kleuren die wij zien voor iedereen (in ieder geval mensen die niet kleurenblind zijn) hetzelfde zijn.
Ik neem als voorbeeld de kleur groen: De kleur die ik als groen beschouw, kan voor een ander wel een compleet andere kleur zijn (bijvoorbeeld wat ik als paars beschouw), maar we hebben gewoon altijd geleerd dat dat groen is.

is al eerder gevraagd paar pagina's terug ;)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:19

ik heb me altijd al afgevraagd hoe het nou zit met die zwarte gaten in het heelal. Kom je dan als je daarin gaat echt heel ergens anders terecht?
en hoe verder je in een raket van de aarde af bent, hoe langzamer de tijd gaat heb ik weleens gehoord. is dat echt zo? dat je als je na 2 jaar terugkomt iedereen die je kent ineens oud of dood is? :+

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:21

eilleen333 schreef:
Ze proberen je te behoeden voor iets waar je later (in hun optiek) spijt van krijgt. Ouders willen niet dat hun kind iets overkomt, daarom zijn schoonouders soms ook zo lastig. Ze zijn van mening dat je niet perfect genoeg bent voor hun kind ;) .

Maar er is geen logische verklaring voor denk ik. Wanneer je ouders zelf een tatoeage hadden gehad en daar blij mee waren, hadden ze er heel anders over gedacht.

Mijn ouders hebben allebei tatoeage xD

Maar nu ook met mijn schoonouders...
Ze vinden me te jong voor mn vriend (23) waarom? Vanwege mijn praten. Ikzelf ben 17 bijna 18, ik ben gek op dieren en heb er soms beetje teveel over. I'm sorry maar that's who I am

En dan nog de vraag waar ik nog steeds geen antwoord heb:
Waarom kunnen mensen in relatie net met en niet zonder elkaar?

mlc

Celiien schreef:
mlc schreef:

is al eerder gevraagd paar pagina's terug ;)

Oh dat heb ik niet gezien! Sorry :o

astridastrid

Superleuk topic! Op de meeste vragen is wel een antwoord te Googlen, maar wat ik graag zou willen weten: hoe dineert de koningin (normaliter, in paleis Soestdijk). Hoeveel koks heeft ze in dienst? Eet ze elke avond een 3-gangendiner, opgediend onder cloches met bijpassende wijnen? Heeft ze voor elke gang apart bestek? En zondigd ze wel eens met een vette chocolademousse bijv.? Ik ben zo benieuwd, het lijkt wel een geheim!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:35

ja goeie vraag astridastrid! en zou de koningin ook wel eens patat eten met een kroket of frikandel? of haar tanden in een vette hamburger zetten? :P

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:39

Of zou ze wel eens naar de burgerking of mac willen? Zouden de prinsesjes als ze ouder worden wel facebook mogen? Net als hun studiegenootjes etc.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:42

M_D_H schreef:
murness schreef:
Waar blijft een mug als je het licht aan doet? :?

ik mis de "vind ik leuk " knop :') _O-

:') _/-\o_

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:44

ik denk niet dat ze FB mogen, ook al zouden ze dat wel graag willen omdat klasgenootjes het wel hebben. dat is een nadeel aan lid zijn van de koninklijke familie.
het lijkt me trouwens helemaal niets om lid te zijn van de koninklijke familie, alles en iedereen weet waar je bent, wat je doet en als er wat is komt het met grote letters op de voorpagina van de krant.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:46

Suusie22 schreef:
ik denk niet dat ze FB mogen, ook al zouden ze dat wel graag willen omdat klasgenootjes het wel hebben. dat is een nadeel aan lid zijn van de koninklijke familie.
het lijkt me trouwens helemaal niets om lid te zijn van de koninklijke familie, alles en iedereen weet waar je bent, wat je doet en als er wat is komt het met grote letters op de voorpagina van de krant.

Inderdaad, leven in 1 grote big brother show. Zou echt niks voor mij zijn.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:48

Magiccc schreef:
of misschien een pigmentvlek! zijn er ook donkere mensen met lichte pigmentvlekken? bestaat dat?

ja dat bestaat!

op mn werk hadden we een negeroide man, met 2 grote pigmentvlekken om zn ogen.. net een omgekeerde panda:D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:49

Musiess schreef:
Magiccc schreef:
of misschien een pigmentvlek! zijn er ook donkere mensen met lichte pigmentvlekken? bestaat dat?

ja dat bestaat!

op mn werk hadden we een negeroide man, met 2 grote pigmentvlekken om zn ogen.. net een omgekeerde panda:D

:') een omgekeerde panda :')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:51

Musiess schreef:
Magiccc schreef:

ja dat bestaat!

*vind ik leuk :') *

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:51

Ailill schreef:
hoi schreef:
Kunnen bisexuele mensen wel een vaste relatie aangaan?

Ik zou niet weten waarom niet.

behalve adhders die kunnen wel multitasken mannen ook haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:52

HijadelaLuna schreef:
Akhal_Teke schreef:

Ik heb niet alles gelezen, maar is het niet zo dat onder "normale" omstandigheden een H atoom nooit alleen kan voorkomen, maar altijd in een H2 of meervorm?

Een waterstofatoom kan wel degelijk alleen voor komen. Waterstof atomen in zijn eentje hebben wel negatieve gevolgen. Dat zijn bijv. de vrije radicalen.

Waarom een E- niet van een kern weg vliegt: alles is het liefst in balans. Hoe neutraler de lading hoe fijner. In principe kan een E- gewoon rond 'zweven' maar een atoomkern heeft niet alleen zijn eigen lading, maar ook een bindingskracht. Met deze bindingskracht bindt de kern het e- aan zich vast. Op die manier blijft hij in zijn schil zitten. Dankzij deze energie blijft een elektron in zijn schil om de kern vliegen. Een elektron kan dus alleen maar met behulp van een energie die groter is dan zijn bindingsenergie worden vrij gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-13 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:54

Horen (geboren-)dove mensen ook stemmetjes in hun hoofd als ze denken, of denken ze in plaatjes?

Voor alle mensen, misschien is het tijdschrift QUEST iets voor jullie, staan heel veel van deze vragen in :)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:55

Suusie22 schreef:
Musiess schreef:

ja dat bestaat!

:') een omgekeerde panda :')

arme man :') _O-

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:02

Sokje_6 schreef:
sallandval schreef:
Er bestaan ook witte pigmentvlekken, dat heet vitiligo. Mijn broer heeft dat, naar het schijnt had Michael Jackson dat ook en heeft hij zichzelf daarom helemaal wit laten maken.

Van Vertiligo kun je helemaal wit worden; dus in feite al je pigment verliezen. Of hij zich wit heeft laten betwijfel ik dus, ik denk eerder dan de witte vlekken zich gewoon hebben uitgebreid. Meestal begint het op handen en voeten, en gezicht, en breidt het zich daarvandaan uit. :)

Als hij inderdaad Vitiligo had http://en.wikipedia.org/wiki/Vitiligo dan kan het natuurlijk best zijn dat hij de de-pigmenting behandelingsmethode heeft gekozen vóórdat het in zijn gezicht te zien was. Het zou zijn handschoen ook verklaren dus ik denk wel dat het waar is :)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:05

Geweldig topic!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:11

Waarom mensen in horror/zombiefilms nog nooit een horror/zombiefilm hebben gekeken. En dus domme dingen doen zoals in de minste kleding snachts de deur open doen. Just asking.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:13

Magiccc schreef:

MJ was daar een voorbeeld v an :) had vroeger ook een vriendin die het had in haar nek.