Mixje90 schreef:Al die bovengenoemde punten moeten in 1 wezen/iets aanwezig zijn wil het normaal functioneren boven water en niet doodgaan.
Dat is dus niet waar, en dat is je ook al uitgelegd. Alle tussenstapjes hebben ook in beperkte mate, en los van elkaar, voordeel.
Je mag geloven wat je wilt natuurlijk, maar je argumenten ervoor kloppen volstrekt niet. En die 'wil' die je er steeds bijhaalt, die heb je helemaal zelf verzonnen.
Citaat:
Hoelang is de mens, die er overnadenkt en dingen met een reden doen, ermee bezig geweest om een vliegtuig zoals die er nu is te maken?
Niet zo lang, eigenlijk. Paarduizend jaar sinds de ontwikkeling van het schrift. Eitje, op evolutieschaal

Citaat:
En wat zo "moeilijk" is in deze discussie is dat wat volgens jullie "tussenvormen zijn" zijn volgens mij schepsels

Dus een amfibie, een kikker of een wat dan ook is geen bewijs voor mij, want het is geschapen.
Dat is prima natuurlijk, als je dat zo wilt zien. Geef gewoon openlijk toe dat je niks van de evolutietheorie wilt hebben, wat we ook zeggen, en dat je alles naar je eigen geloof toeredeneert en er is niets aan de hand.
Maar het heeft niets met wetenschap te maken, niets met rationaliteit, niets met behoorlijke argumenten. Dat mag hoor. Ik heb geen enkele moeite met geloof. Alleen tegen dat nep-wetenschappelijke geklets kan ik niet zo goed. Jij mag vinden dat God alles geschapen heeft, daar is niets mis mee. Maar het is geen wetenschap, verre van. Jij beweert dat er inhoudelijke bezwaren zijn tegen de evolutietheorie, maar de bezwaren die je noemt kloppen niet. Dat zijn alleen maar nep-bezwaren, bezwaren tegen een verkeerde interpretatie. En als je daarop gewezen wordt ga je daar niet op in. Wetenschappelijk gezien slaan de quotes en de links die je plaatst helemaal nergens op, rationeel zijn de redeneringen over wat 'onmogelijk' is zo lek als een mandje, en je leest niet goed wat er geschreven wordt. Dus ik zie weinig reden om je standpunt over de inhoudelijke kant van evolutie vs schepping serieus te nemen.
Je mag geloven wat je wilt, maar kom er gewoon eerlijk voor uit dat het jouw geloof is dat niet gebaseerd is op redelijke argumenten maar op je eigen overtuiging. Dan is dat voor iedereen helder.