Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nicolletje schreef:Ook achteraf hoeft er toch geen opmerking te komen, de opbrengst gaat naar het goede doel (en die was net ervóór uitvoerig besproken in de speech) dus al betalen ze 6000 euro voor een tonnetje haring, nou fijn voor dat goede doel toch?
Maar die jongen was sowieso een beetje raar, hij deed ook heel raar tegen m'n vader.
Ik ben wars van kontenkruiperij, absoluut. Maar op zo'n haringparty lopen allemaal directeuren van bedrijven uit de regio en de burgemeester en weet ik wat voor piefen.
Dan kan je toch op zijn minst vriendelijk doen denk ik dan, ook al banketstaaf ze na een paar wijntjes uit hun nek.
Als hij bij mij zou komen solliciteren, zou ik hem echt niet aannemen.
Jij, ik en iedereen zou die jongen aannemen, omdat meneer net glad genoeg zal zijn zich netjes te presenteren tijdens een sollicitatie. Want we weten allemaal dat dat belangrijk is en zetten allemaal ons beste beentje voor. Het merendeel is zoals ze zijn, maar je wilt niet weten hoeveel mensen zich beter voor doen dan ze zijn...
. 
Caira schreef:Gisteravond zelfs mensen moeten weigeren in mijn wijk, en dat werd me niet in dank afgenomen, maar 17 tafels is echt wel mijn tax. Maar dan nog snappen mensen het niet, ze zien lege plaatsen dus ze hebben recht op zo'n plek. Maar als we te weinig personeel hebben houdt het gewoon echt op... Soms kom je niet uit met personeel, gisteren was zo'n dag. Het liep binnen 10 min helemaal vol, en dan heb ik het over een tafel of 50.

Wendy schreef:Vjestagirl schreef:Mja, als je daar de ruimte niet voor hebt dan wordt het lastig!
Dan moet je maar ruimte maken.
Wendy schreef:Caira schreef:Gisteravond zelfs mensen moeten weigeren in mijn wijk, en dat werd me niet in dank afgenomen, maar 17 tafels is echt wel mijn tax. Maar dan nog snappen mensen het niet, ze zien lege plaatsen dus ze hebben recht op zo'n plek. Maar als we te weinig personeel hebben houdt het gewoon echt op... Soms kom je niet uit met personeel, gisteren was zo'n dag. Het liep binnen 10 min helemaal vol, en dan heb ik het over een tafel of 50.
Ik zou je dat ook niet in dank af nemen nee
Dan regel je maar extra personeel ofzo. Als er nog tafels vrij zijn, dan laat ik me zeker niet zomaar weg sturen (tenzij de boel gereserveerd is natuurlijk).
Het is als gast niet mijn probleem dat jullie je personeelsbezetting blijkbaar niet op orde hebben.
Vjestagirl schreef:Wendy schreef:
Dan moet je maar ruimte maken.
ruimte maken? We hadden 2 containers aan elkaar als keuken, en een 3de container waar de toiletten en het kantoor in zaten. De binnenruimtes bestonden uit vaste tenten waar we dmv. houten wandjes uitstraling aan hadden gegeven. Het hele spul bestond al ruim 40 jaar. De rest was buitenruimte. Ruimte maken klinkt leuk, maar kan niet altijd.
Daarbij: als mijn baas het prima vindt dat wij op het terras zitten en daar lekker pauze houden, wie zijn jullie dan om het af te keuren? Het is toch haar zaak?
Citaat:2. Pauzeruimte
Is de werkgever verplicht om de medewerkers een ruimte te bieden waar zij hun pauze kunnen doorbrengen?
Inderdaad, het Arbobesluit bepaalt in artikel 3.20: “1. In het bedrijf of de inrichting of in de directe nabijheid daarvan is een gemakkelijk toegankelijke ruimte beschikbaar waar de werknemers de pauzes kunnen doorbrengen. Deze ruimte is daartoe geschikt alsmede, afhankelijk van het aantal werknemers, voldoende ruim bemeten en uitgerust met voldoende tafels en stoelen. 2. In de ruimte, bedoeld in het eerste lid, zijn doeltreffende maatregelen genomen ter bescherming van de niet-rokers tegen hinder van tabaksrook.” U kunt uw bestuurder hierop wijzen en er in ieder geval voor zorgen dat er in de RI&E aandacht aan wordt besteed. Een goede ontspanningsruimte is van belang voor het welzijn van de pauzerende werknemer.
Vjestagirl schreef:Wendy schreef:
Dan regel je maar extra personeel ofzo. Als er nog tafels vrij zijn, dan laat ik me zeker niet zomaar weg sturen (tenzij de boel gereserveerd is natuurlijk).
Het is als gast niet mijn probleem dat jullie je personeelsbezetting blijkbaar niet op orde hebben.
Blijkbaar wel hé.
Je bent daar trouwens geen gast op dat moment, je wilt er gast worden. Ze weigeren je, klaar.
Nee hoor, dan liever ergens anders en ik kom een andere keer -met reservering- wel terug.
Wendy schreef:Caira schreef:Gisteravond zelfs mensen moeten weigeren in mijn wijk, en dat werd me niet in dank afgenomen, maar 17 tafels is echt wel mijn tax. Maar dan nog snappen mensen het niet, ze zien lege plaatsen dus ze hebben recht op zo'n plek. Maar als we te weinig personeel hebben houdt het gewoon echt op... Soms kom je niet uit met personeel, gisteren was zo'n dag. Het liep binnen 10 min helemaal vol, en dan heb ik het over een tafel of 50.
DaniBanani schreef:Tsja, het alternatief is waarschijnlijk wél gaan zitten en vervolgens slecht bediend worden en lang moeten wachten omdat het eigenlijk te druk is. Dat is voor beide partijen ook vervelend. Het zou voor mij wel afhangen van het gesprek. Is het "Sorry mevrouw, we zitten vol, gaat u maar ergens anders heen!" terwijl ik lege tafels zie dan zou ik verontwaardigd zijn. Als iemand even uitlegt wat de situatie is en dat 't écht niet gaat lukken, oké, dat kan een keer gebeuren.

astridastrid schreef:Optiwolk schreef:Mijn grootouders hebben het een keertje gepresteerd van zonder te betalen weg te lopen.
De rekening gevraagd en na een uur was de ober er nog niet ... sja.
Beetje grof wel, op hun leeftijd (75 à 80) nog anderhalf uur naar huis moet met de auto en liefst niet in de file staat omdat anders de andersvalide dochter van 55 voor de gesloten deur staat, dan snap ik 't wel.
Dat vind ik best asociaal. En gewoon diefstal. Net of de ober expres de rekening niet had gebracht. Ze hadden toch even naar binnen kunnen lopen? Als er in de winkel even niemand achter de kassa zit, loop je toch ook niet weg? Ik kan er met mijn pet niet bij.
Vjestagirl schreef:Je bent daar trouwens geen gast op dat moment, je wilt er gast worden. Ze weigeren je, klaar.