Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:35

Haha wat cool!

Ik ben heel benieuwd of die vrouw die dinsdag mijn galajurk heeft gekocht, er nog veel leuke reacties op heeft gehad. Haar kids hadden musical op school en alle ouders zouden in gala komen. Die vrouw wou eerst gewoon een simpel zwart jurkje aantrekken, maar toen ze hoorde dat veel vaders een smoking hadden gehuurd en alle dames opzoek waren gegaan naar feestelijke jurkjes, vond ze het sneu voor haar kids als ze daar in haar simpele zwarte jurkje zou staan ;) Toen ze mn jurk aan had getrokken straalde ze helemaal "oooh ik voel me net een prinses, volgens mij vind mijn dochter dit he-le-maal geweldig. Hij is verkocht hoor!!" :D Ze konden ook maar niet begrijpen dat ik de jurk weg deed. Ik vond het zelf ook wel balen, maar ik droeg hem toch nooit meer (met stijldansen zakte dat ding gewoon van mn borsten af, omdat hij zo zwaar was van het tule aan de onderkant. Hij was ook nog eens wat te lang voor dansen en ik dans uberhaupt niet meer op het moment, dus heb ook geen gala's meer). Dus ik dacht: Of nu 30 euro pakken, of misschien weer een jaar die jurk in mn kast hebben hangen en dan zal je zien dat je er uiteindelijk nog minder voor krijgt.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:24

Ooooh ik tijden opzoek naar dit topic ik denk hoe kan dat nou? Vervolgens zie ik dat er al een deel twee is!
En dan zie ik dat het een slotje op zit. Verdorie hahahaha

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:32

NathalietjeB schreef:
:= waarom trek ik altijd buitenlanders aan die persee mijn mobiel nummer willen en savonds laat willen komen na 11 uur en denken dat t een soort date is ofzo?? :roll:

heb een onderdeel te koop staan van me oude honda maar een gozer die stuurt echt de meeste vaagste mailtjes van dat hij persee mijn mobiel nummer van me wil en dat hij heel graag langs wil komen en hij zo met mijn nummer contact wil blijven houden want hij vind t zo leuk dat een vrouw zoiets aanbied :=
ik heb em maar bedankt en gezegd dat hij t product op mag komen halen en dat ik verder gewoon een gezin heb.

Ken je dat moment dat je zo moe bent dat je helemaal melig wordt?

Ik ben behoorlijk nieuw op bokt en kan nog steeds niet al aan die paardenfoto ava's wennen.
Ik zag jouw ava in combinatie met de tekst en kreeg het niet uit mijn hoofd dat jouw paard dit zou hebben getypt.

Je snapt dat ik hier op kantoor helemaal in een scheur lig en mensen me aan kijken alsof ik achterlijk ben. :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:56

Raponsje schreef:
NathalietjeB schreef:
:= waarom trek ik altijd buitenlanders aan die persee mijn mobiel nummer willen en savonds laat willen komen na 11 uur en denken dat t een soort date is ofzo?? :roll:

heb een onderdeel te koop staan van me oude honda maar een gozer die stuurt echt de meeste vaagste mailtjes van dat hij persee mijn mobiel nummer van me wil en dat hij heel graag langs wil komen en hij zo met mijn nummer contact wil blijven houden want hij vind t zo leuk dat een vrouw zoiets aanbied :=
ik heb em maar bedankt en gezegd dat hij t product op mag komen halen en dat ik verder gewoon een gezin heb.

Ken je dat moment dat je zo moe bent dat je helemaal melig wordt?

Ik ben behoorlijk nieuw op bokt en kan nog steeds niet al aan die paardenfoto ava's wennen.
Ik zag jouw ava in combinatie met de tekst en kreeg het niet uit mijn hoofd dat jouw paard dit zou hebben getypt.

Je snapt dat ik hier op kantoor helemaal in een scheur lig en mensen me aan kijken alsof ik achterlijk ben. :')

I don't get it :?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:56

Zo woon in dus in het puntje van nl in groningen
Mijn ma zag een onwijs lieve kitten een Noord Brabant. Dus hadden we een mail gestuurd, dat we hem die donderdag wel wilden ophalen, maar dat het wel op het station moest, want er was geen busvervoer naar Uden. Die vrouw dacht dat het oplichting was, want wie gaat er nu zo ver reizen voor een kitten :?
Toen kwamen we op het station aan, en werd er gezegt dat er op het station een bom was gesignaleerd, dus de trein nog moest wachten voordat hij verder mocht rijden. Dus wij bellen over hoe en wat, dus dacht zij al helemaal, dit is oplichting. tot wij aankwamen :+
Gelukkig had ze de kitten wel mee <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:39

Girlgamer schreef:
Sophie_midas schreef:
Ik ben 23 en ook geen auto (niet eens een rijbewijs :P )
Zo gek is dat toch niet?
Als mijn caafjes naar de DA moeten ga ik op de fiets, lopend of met de bus :)

Dat is zeker niet gek. Maar in mijn advertenties staat een plaats vermeld, dus dan kun je zelf al nagaan of het te voet of indien op de fiets te doen is. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om te vragen of mensen het willen komen bezorgen. Zeker als het om een cavia gaat. Als ik ergens op reageer dan zorg ik ook dat ik de middelen heb om het te gaan halen. Ze zei dat ze geen vervoer had, dus zelf nadenken over OV was er ook al niet bij blijkbaar. Nee, dan laat maar zitten.

Hier ook iemand zonder rijbewijs, maar ik had dan vervoer geregeld of gevraagd of de verkoper me evt van het station/de bushalte zou willen komen ophalen (tegen benzinevergoeding).
Naar de dierenarts doe ik meestal met de fiets, tenzij er iemand mee kan met de auto.
Lopen naar de dierenarts doe ik liever niet, dan ben je minimaal een half uur onderweg en ik zie me dat niet doen met mijn kat (5kg). :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:57

Mijn zus heeft pas op d'r 31ste haar rijbewijs gehaald hoor :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:34

Er zijn nog steeds leuke mensen MP!!!!!!

Ik was op zoek naar het spel Simcity4.
Nu zag ik m op mp staan, Simcity4 + Rush hour uitbreiding.
Bieden vanaf 5,- stond er.
Ik de gok gewaagd, en ja hoor, een mailtje terug.
Dat ik het voor 5,- incl verzendkosten kon overnemen!!! (verzendkosten waren 2,50).
Ikdacht eerst nog, dit kan niet... Maar agh, wat is nou 5,- euro? Ik neem de gok.
Hij had het geld meteen op zijn rekening en had het gelijk op de bus gedaan.
Spellen waren vandaag binnen en zien er super uit en doen het nog ook!!!

Wat ben ik blij!!!
Voor 5,- incl verzendkosten heb ik gewoon een super leuk spel met een uitbreiding erbij :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:08

leuk is dat dan he?

ik had eergisteren een splinternieuwe 2de hands winterdeken gezien ( alleen gepast ), ze hadden een nette vraagprijs, dus hup, de boel overgemaakt en we kijken wat we binnenkrijgen.
dag later al de T&T code gekregen, en voila....
vandaag al binnengekregen en echt zelfs nog de plastic draagtas erbij :j
erg blij dus!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:41

Alja schreef:
Nou ik vind 10 euro dieselkosten wel veel, ik breng ook alles de grens over om te verzenden maar daar vraag ik niks voor.
Ik wil verkopen, niet diegene die het koopt :)

Maximum tien euro op een verkoopbedrag dat vlot richting €200 gaat (sowieso) vind ik geen ramp.
Ook als ik koper zou zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:43

Ik heb voor 7.50 (exclusief verzendkosten) Juphurs gekocht. :j
Dus er bestaan nog degelijk wel mensen die daar niet moeilijk over doen

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:48

Optiwolk schreef:
Ik en vriendjelief hebben zo ook z'n xbox te koop staan, was er een Nederlands iemand geïnteresseerd.

Mevrouw wil graag verzekerd verzenden, goed, maar dat gaat alleen binnen Nederland.
Gelukkig wonen wij beide dicht bij de grens en willen we het dus ook even de grens over voeren om daar te posten, maar dan vragen we wel de dieselkosten te vergoeden.
Klinkt maar logisch, vind ik dan! Maar het is ook maar max €10 dat er bij komt ofzo.

Helaas, geen antwoord gehad -O-

Als je op MP adverteert dan kan je toch verwachten, dat er mensen uit NL op reageren en dan ga je toch geen brandstofvergoeding vragen? Ik verkoop regelmatig naar NL en neem het pakje keurig mee, komt niet in me op om geld te vragen anders moet ik het alleen in Duitsland aanbieden.
Als ik de mevrouw was geweest dan had ik ook geen interesse meer gehad in jouw X- box.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:55

Wat me soms ook wel regelmatig opvalt is dat mensen niet goed lezen.
Ik heb een advertentie waarin maten staan en dat er van die maten nog maar 1 x beschikbaar is.
Krijg de een mail, mag ik 2x maat ..... Uhhhh mevr. helaas hebben we overal maar 1 paar van, maar de maat die u graag wilt hebben, hebben we niet (maat staat er dus ook niet bij).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:35

nou staroo er is mij ook wat overkomen en als ik dat van te voren had geweten had ik het ook niet gekocht.

had geboden op een rugbandage, 20 euro en de verkoper ging akkoord met het bod.
dus hij vraagt als ik 26,95 over wil maken, ik ging er vanuit dat het in een doosje verstuurd moest worden dus ging akkoord.
komt het vandaag aan in een envelop en 2 euro aan postzegels, dus ik die man mailen dat ik het ontvangen had en dat ik er vanuit ging dat de 4,95 teveel betaald terug zou worden gestort op mijn rekening.

nou echt niet dus, ik was een mierenn**ker dit en dat, want hij had ook onkosten gemaakt door een envelop te kopen en naar het postkantoor te rijden, nou daar zakt je broek toch van af?
zit er haast over te denken om ergens een negatief verkoopadvies te plaatsen over hem :(

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:47

_Naomi_ schreef:
Ik heb voor 7.50 (exclusief verzendkosten) Juphurs gekocht. :j
Dus er bestaan nog degelijk wel mensen die daar niet moeilijk over doen

Dat is ook goedkoop! Ik had ze voor 12 euro, zagen er super uit en ze waren nog gepoetst ook :D

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:54

Alja, ook een envelop kost geld.. Niet alleen de zegels.. :) ! En voor een beetje envelop betaal je wel wat.. Verzendkosten pakketpost zijn 6.75, niet 6.95 :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:03

Voor een gemiddeld formaat bubbeltjes enveloppe betaal je maar zo 1,50 grote formaten kunnen wel tegen de 3 euro kosten.

Edit: Overigens was het wel netter geweest als hij gewoon had gezegd "zoveel voor de enveloppe, zoveel voor de postzegels en in totaal komt het dan op zoveel"

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:10

Ik vind het echt ontzettend raar dat daar voor gerekend wordt!!!
Als ik eens kijk hoeveel (scheurvaste) enveloppen ik al niet heb verstuurd?! Zou niet bij me op komen om daar geld voor te vragen!
En de bubbeltjes folie......
Dan moet iemand maar wat meer voor het product vragen als die daar zo'n probleem mee heeft :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:16

het was een gewone simpele bruine envelop dus die kost vast niet zoveel, gaat me gewoon om het principe :+

als hij had van te voren had gezegd dat hij dat ding mogen houden!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:20

Zou een volgende keer zeker vragen (wanneer je twijfeld) of het als brievenbuspost of als pakketpost verzonden kan/gaat worden!!
(voordeel van pakket is dan de track en trace, maar dan moeten ze het wel als pakketje verzenden :P )
Dan zullen ze je minder snel bedonderen ook daarin!
Kan me heel goed voor stellen dat je je ge....d voelt :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:32

Het kwam niet eens in mij op Kentaro dat hij het in een envelop ging verzenden!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:41

Als ik iets voor de brievenbuspost verkoop, reken ik trouwens nooit verzendkosten.. Daar niet van.. :') .. Bubbeltjes enveloppen en postzegels zijn gratis aan te komen.. <<)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:41

Waarom, als je ergens intresse in hebt, er ineens niet meer gereageerd wordt -O-
En hetzelfde als bij dat je iets gekocht hebt, maar geen antwoord krijgt.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:16

Alja schreef:
nou staroo er is mij ook wat overkomen en als ik dat van te voren had geweten had ik het ook niet gekocht.

had geboden op een rugbandage, 20 euro en de verkoper ging akkoord met het bod.
dus hij vraagt als ik 26,95 over wil maken, ik ging er vanuit dat het in een doosje verstuurd moest worden dus ging akkoord.
komt het vandaag aan in een envelop en 2 euro aan postzegels, dus ik die man mailen dat ik het ontvangen had en dat ik er vanuit ging dat de 4,95 teveel betaald terug zou worden gestort op mijn rekening.

nou echt niet dus, ik was een mierenn**ker dit en dat, want hij had ook onkosten gemaakt door een envelop te kopen en naar het postkantoor te rijden, nou daar zakt je broek toch van af?
zit er haast over te denken om ergens een negatief verkoopadvies te plaatsen over hem :(

Nou ik vandaag precies hetzelfde maar dan via Ebay, had een vliegenkap gekocht en 4,10 Euro verzendkosten, krijg ik dus een enveloppe met daarin nog een enveloppe, gefrankeerd met 2 Euro, toen heb ik idd maar gedacht dat het restant voor de moeite en de enveloppen is, maar eerlijk gezegd geeft een enveloppe met postzegel nagenoeg geen werk, een pakje inpakken + online frankeren dat heb ik echt meer werk aan en dan breng ik het nog keurig naar NL toe ook.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:22

Die grote bruinen en bubbetjes enveloppen kun je ook goedkoop halen bij Action denk ik dan.

Bij ebay zie je wel eens meer van die belachelijke hoge verzendkosten. Laast zag ik ook iets, was goedkoper dan in de winkel. Maar door de belachelijk hoge verzendkosten (15,- voor pakketpost en was gewoon een verkoper uit NL) was ik dus duurder uit dan dat ik het in de winkel kocht.