Elfstedentocht koorts....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MRM25

Re: Elfstedentocht koorts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:52

Vandaag wel van franeker naar berlikum geschaatst, maar niet met de tocht. Wist niet zeker of il dat kon, maar het was zo mooi weer en ijs dat het makkelijk ging! Waren ook al eerder dan 11 uur vertrokken.
Daarna nog een stukje door franeker zelf gereden, dus al met al zo'n 25 km op de elfstedenroute geschaatst :)

Vond het wel mooi om te zien hoeveel mensen alsnog de elfstedentocht reden!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:56

was hier in de buurt ook doldruk met schaatsers, tochten van 10 tot 30 km worden er gereden, iedereen die er van houd gaat nog snel een tocht maken

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:58

Leuk stukje om te schaatsen!
Ik vind die marathonschaatser wel irritant trouwens, die menen dat iedereen voor hun aan de kant springt als zij er aan komen. En ik als leek kan niet zo snel uitwijken :+

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:08

iedereen dus druk aan het schaatsen geweest.
ik heb gister toch nog maar nieuwe schaatsen gekocht..

ook de fakkeltocht gereden.. maar was erg druk..

vandaag van dokkum naar leewarden gereden en weer terug.. erg leuk.. 45 kilometer.. haha helemaal trots op mezelf.

zijn er ook mensen een weekendje friesland nu.. omdat ze geboekt hebben?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:17

Heb al heel wat mensen blij kunnen maken op het laatste moment dat ze toch besloten om te schaatsen.

Hier is er echt volop schaatsplezier! Zo leuk om te zien!!!

Vandaag was het buiten behoorlijk fris en het vriest nog steeds dus ja ik hoop ook nog steeds op de Elfstedentocht, misschien tegen beter weten in maar het is zo gezellig de samenhorigheid wat het met zich mee brengt!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:28

het is zeker gezellig.. maar voglens mij is het vandaag de laatste dag met vorst.. dus dat is jammer..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:52

Morgen gaat t dooien en de vorst komt voorlopig niet terug helaas.

Wij hebben ook nog even een lekker rondje grote wielen gedaan vandaag :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:35

Miepie77 schreef:
Fred_Kroket schreef:
Wij Friezen worden gek van jullie Hollanders... :roll:

Hij komt wel of het komt niet! :')

volgens mij woon jij ook gewoon in Holland, Friesland is geen ander land al praten ze er onverstaanbaar :')

Hoe noem je iemand die in Friesland woont? Een Fries en wij (Friezen) worden gek van jullie die (ook) in Holland wonen, hoe noem je iemand die in Holland woont... een Hollander...

Friesland is zeker geen ander land, het is alleen een plaats aanduiding voor de provincie die tussen Groningen en Drenthe ligt... *zucht* wordt gek van die Hollanders die maar duidelijk moeten maken dat Friesland niet anders is maar dat ze er wel "onverstaanbaar" praten... :')

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:42

Volgens mij is die discussie al geweest... Lees de rest van de berichten maar ;)

Wij hebben ook heerlijk geschaatst! Het was een superdag :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:29

Op de stadsgracht in Zwolle waren ze helemaal los gegaan. Een dweilorkest, bij een andere brug live optredens, weer een andere brug een dj en bij de kluunplaats ook een groot terras met muziek op het ijs. Heel veel toeschouwers langs de kant. Veel eet en drinkgelegenheden en een goed geveegde baan. Alleen jammer dat er best rotplekken in het ijs zaten; met perfect zwart glij-ijs was het helemaal top geweest.

Kinderen zijn apetrots op hun verdiende medaille. Daarna andere tocht ook nog geschaats; ook daar een dweilorkest, prachtige baan, prachtig ijs en weer een medaille voor de kinderen. Die zijn wel tam vanavond. :))

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:48

Mwhuahua, ik ben gewoon een Fries sprekende Brabander O:)

Maarr, ik wil ook schaatsen! Alleen durf ik niet zo goed,
ik hoor te veel verhalen over door het ijs zakkende mensen :=

En ook ik wil nog heel graag die Elfstedentoch,
maar ik denk zo, met het veranderende klimaat, dat het er in de aankomende jaren wel een keer van komt :j

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:55

Het klimaat warmt toch juist op? Zou je denken dat de kans dan steeds kleiner wordt dat er een elfstedentocht komt. :P

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:02

Nou, volgens mij is het zo, dat het klimaat extremer wordt..
Dus warmere zomers, en koudere winters :)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:19

Heerlijk 50 km geschaatst vandaag zeg!
Wat een weertje! irriteerde me ook aan die snelschaatser met zijn
4en naast elkaar en jij moet maar van de baan af voor hun!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:44

Fred_Kroket schreef:
Fred_Kroket schreef:
Wij Friezen worden gek van jullie Hollanders... :roll:

Hij komt wel of het komt niet! :')

Hoe noem je iemand die in Friesland woont? Een Fries en wij (Friezen) worden gek van jullie die (ook) in Holland wonen, hoe noem je iemand die in Holland woont... een Hollander...

Friesland is zeker geen ander land, het is alleen een plaats aanduiding voor de provincie die tussen Groningen en Drenthe ligt... *zucht* wordt gek van die Hollanders die maar duidelijk moeten maken dat Friesland niet anders is maar dat ze er wel "onverstaanbaar" praten... :')

Misschien moet je sowieso even voor jezelf spreken ;) 'Wij' Friezen... Krijgen nu weer een 'slechte' naam omdat er 1 iemand zulke dingen zegt. Jij bent 'Een' Fries en niet 'Alle Friezen/ Wij Friezen'. Ik ben geen moment gek geworden van iemand die niet uit de provincie kwam en het over de elfstedentocht had ook :n Zat er zelf met mijn overlopende enthousiasme ook dag en nacht over te praten :j

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:45

Vandaag heerlijk geschaatst over de grachten in Dokkum. Ijs was wel errug slecht! Wel dik genoeg maar erg veel scheuren, gaten en bobbels. Je moet echt opletten. Maar was wel super gezellig! Vooral toen rond half 6 de verlichting aan de kant van de grachten aan ging.. echt leuk hoor, je ziet de stad ineens op zo'n andere manier <3

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:23

Haha ja echt he, ik was bij de dorpjes ook de hele tijd mijn oriëntatie kwijt.. geen idee welk dorp het was, terwijl il ze vanaf de weg gewoon ken :+

En over het gek worden van de hollanders... de hollanders hier werden eerder gek van mij :')

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:30

Haha bij mij ook.. :') Ik werk buiten Friesland en ik had het echt de heeele dag over de elfstedentocht en dat ie wel door zou gaan en waar wij het zouden kijken en bla bla bla. Dus ja.. durfde donderdagochtend amper naar het werk.. :o

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:17

Alternatieve tochten worden er ook georganiseerd.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:32

Iemand nog naar het Belslydjeien in Hindeloopen geweest? Was een moeilijke afweging, maar ik ben zelf wezen schaatsen. Zie nu de foto's en heb toch ook wel een beetje spijt...

Hele ochtend ook weer op de schaats gestaan, maar merk dat de dooi aan het invallen is. Het ijs is een stuk zachter dan gisteren. Het ijs is ook wat slechter, maar toch is het nog heerlijk! Misschien de laatste slagen van deze winter.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:44

Ik merk het juist andersom, de friezen die ik spreek hebben het er steeds over en ben ik de nuchtere hollander die verbaast kijkt bij de vraag of ik n dag vrij genomen en ik nietsvermoedend zeg 'vrij? Wat wil je doen dan? Werk in groningen en de groningers, brabanders, hagenees en buitenlanders hebben het er niet over en de friezen weer wel.
Ze vragen in de groningse kroeg of alle friezen inderdaad wild worden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:48

Hier vriest het nog en het ijs ligt er super bij :) .

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:44

Het sneeuwde flink in Almere!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:02

Hier ook een laagje sneeuw. Wat denken jullie, hoelang kunnen we nog op de kanalen en vaarten staan?

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:31

Het regende/ ijzelde hier net, en het kwik komt steeds meer naar boven, rondom 0. Denk dat het voorbij is, en dan morgen de poldergemalen weer aan...