Vanavond om kwart over 7 toen ik moest trainen kwam de zon door,en het werd gelijk hardstikke warm! Heb behoorlijk lopen zweten met de training,was echt zó warm.
Zijn wij dan de enige met bewolking en wat wind? Hier heeft het vanochtend gemiezerd maar nu is het droog. Er is zo weinig gevallen dat het weerstation 0.0 aangeeft. Luchtdruk is 1017.6 millibar, dus eigenlijk voor mooi weer. Hij geeft aan van wolkje met druppels, pijltje naar: wolkje zonder druppels. Dus droog, maar geen zon.
Prachtig weer hier! Klein zuchtje wind, zon en heerlijk temp. Jammer genoeg is al het water dat er is gevallen ( ook vannacht) al weer weg, morgen de sproeiers maar weer aan! Zal je zien dat we dan een ongelofelijke plens bui krijgen!! Zaterdag schijnt het prachtig weer te worden...geniet er van he, allemaal!!!!
Prima weer voor een drukke werkdag! Vanmorgen beetje regen, maar de rest van de dag droog, bewolkt met af en toe een beetje zon. Nu hopen dat het droog blijft, wil 1 van de paarden rijden.
Ik dacht ook dat het nu wel zou meevallen met de droogte,maar niet dus. Heel veel rivieren staan heel laag,de dijken worden besproeid omdat ze gaan scheuren door de droogte.
Te kort is gebaseerden op droogte vanaf begin maart. In maart en april kwamen we al 77 mm te kort. Vervolgens heeft het deze maand ook nog maar 13 mm geregend tot nu. (62 mm over heel mei is normaal) Dus we komen echt wel meer dan 100mm regen over 2,5 maand te kort.
Hier zie ik ook overal scheuren en is de grond echt kurk droog. De bakken zijn net stof. Hap kilo's zand per week weg.