Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:55

Of mensen met een héle kar vol en je staat er zelf achter met één of twee boodschapjes. Ze kijken je wel aan maar laten je niet even voor.. >;)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:12

Rianne_ schreef:
Of mensen met een héle kar vol en je staat er zelf achter met één of twee boodschapjes. Ze kijken je wel aan maar laten je niet even voor.. >;)

Vind ik niet asociaal hoor. Die mensen kunnen toch niet iedereen voor laten met 1 of 2 boodschappen. :Y)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:19

Everytime schreef:
Rianne_ schreef:

Vind ik niet asociaal hoor. Die mensen kunnen toch niet iedereen voor laten met 1 of 2 boodschappen. :Y)

Wel als de grote kar nog lang niet leeg gehaald is en de kassiere nog niet kan beginnen met scannen (bij kassa's zonder achterband)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:23

Tsja er is gewoon een rij. Is niks asociaals aan als je mensen niet voorlaat hoor. :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:36

Asociaal niet, maar het is wel zo aardig om iemand even voor te laten gaan :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:45

Je kunt het zelf dan toch ook vragen of je voor mag?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:47

Dat doe ik dan weer niet, ik wacht gewoon op m'n beurt en ben heel blij als ik ff voor mag :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:55

Sorry maar ik vind het juist aso dat sommige er vanuit gaat dat ze voorgelaten worden. Iedereen moet wachten dus waarom zou iemand met een volle kar perse mensen met maar een paar dingen voor moeten laten gaan.
Zelf een keer gehad. We hadden zelf een best wel volle kar en iemand wil me zo inhalen om voor me te gaan staan. Dus ik zeg, de rij begint hier hoor.
Mens werd een beetje pissig want ze had maar een paar dingen. Maar de kassa naast ons had ook maar een paar mensen staan, maar omdat ze nu dan aan de beurt kon zijn schoot ze er maar voor. Nou ik ben gewoon de spullen op de band gaan leggen en ben schuin voor haar gaan staan daarmee. Gewoon op je buurt wachten, en word je voorgelaten is dat uit vriendelijkheid maar geen verplichting om te doen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:04

miss_lizje schreef:
Sorry maar ik vind het juist aso dat sommige er vanuit gaat dat ze voorgelaten worden. Iedereen moet wachten dus waarom zou iemand met een volle kar perse mensen met maar een paar dingen voor moeten laten gaan.
Zelf een keer gehad. We hadden zelf een best wel volle kar en iemand wil me zo inhalen om voor me te gaan staan. Dus ik zeg, de rij begint hier hoor.
Mens werd een beetje pissig want ze had maar een paar dingen. Maar de kassa naast ons had ook maar een paar mensen staan, maar omdat ze nu dan aan de beurt kon zijn schoot ze er maar voor. Nou ik ben gewoon de spullen op de band gaan leggen en ben schuin voor haar gaan staan daarmee. Gewoon op je buurt wachten, en word je voorgelaten is dat uit vriendelijkheid maar geen verplichting om te doen.

precies..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:04

Brainless schreef:
Je kunt het zelf dan toch ook vragen of je voor mag?

Dat vind ik dan wel weer een beetje aso eigenlijk :o

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:07

Laatst stond ik hier bij de c-1000 in de rij. Ik had een karretje met iets van 4 a 5 dingetjes erin. Komt er een oud vrouwtje aanlopen met een mandje (met meer artikelen erin als dat ik had) en gaat zo voor me staan!! heel nonchalant gaat ze voor mijn wagentje staan. Ik heb haar ook even vriendelijk verzocht gewoon in de rij aan te sluiten. Zegt ze ook nog dat ze me niet had zien staan terwijl ze tegen mijn wagentje botste met haar kleine kontje om zich tussen mijn kar en de volgende in rij te proppen!!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:43

Ik heb dan weer gehad dat ik voor een vriendelijke meneer mocht (had alleen een klein potje chocopasta voor nichtje die kwam logeren en was al de 3e winkel waar ik kwam omdat mevrouw alleen nutella wil :') ) maar dat werd niet erg gewaardeerd door gezin achter mij die flink stennis gingen schoppen, waarop de kassiere op botte wijze tegen mij zei: er word hier niet voorgedrongen achteraan aan sluiten jij!
Werd een dusdanige discussie tussen de man die me voorliet, het gezin achter hem en de overige mensen in de rij dat de de manager is komen sussen :')
mocht uiteindelijk gewoon voor, en heb buiten de man nog vriendelijk bedankt, hij antwoorden alleen maar met een grote :D dat hij volgende keer wel 3 x nadenkt voor hij iemand voor laat

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:46

Maar daar heb ik ook een hekel aan.
Dan sta je met 3 man in de rij en dan vragen ze alleen aan de eerste of ze voor mogen.
Officieel gezien moet je bij de laatste in de rij beginnen....

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:48

waar mensen al een hekel aan kunnen hebben :Y)
het is toch niet erg als iemand een ander voorlaat ?
(als ik het zo lees heeft ze het niet gevraagt)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:50

ponylies schreef:

Maar je kan toch niet iemand zomaar voorlaten als er nog meer mensen achter je staan?
Althans dat begreep ik.
Zo van er staan 5 mensen in de rij en degene die aan de beurt is, laat iemand voor.
Dan moeten degene daarachter maar langer wachten en hebben daar niks over te zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:53

Ik laat altijd alleen mensen voor die direct achter me staan, of als de mensen achter me hem al voor laten gaan en dus iedereen het er mee eens is.
Bij de Lidl laat ik wel eens 5 mensen voor gaan omdat ze daar dus niet zo'n achterband kassa hebben en ik het een beetje stom vind om 5 mensen te laten wachten totdat ik de boel op de band heb liggen. De gezichten van die mensen zijn altijd zo grappig :D als ze achter elkaar voor mogen gaan.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:55

Ik vind t erg dat als ze een kassa erbij openen, dat mensen van achteruit de winkel komen rennen om vervolgens als eerste in de rij te gaan staan... ik zeg hier dus ook rustig wat van, ik laat nooit iemand voor, maar ga zelf ook niet voor. Ik heb meestal gemiddeld veel, dus erg nodig is dat niet..

Ik reed hier laatst langs het spoor, een erg smalle straat met schippershuisjes en klinkertjes, staan daar een stel van die vreselijke kantoorpikken MIDDEN op de weg terwijl er gewoon een stoep is, en waardoor ik, met mijn vw polo die toch niet erg groot is, er dus niet langs kan omdat die auto gewoon er precies tussen past, sta daar geduldig te w8en na een dag van 13 uur werken, en als ik dan toeter omdat iedereen gewoon rustig blijft staan, en hun vriendelijk verzoek om op de stoep te gaan staan, krijg ik nog een grote bek toe ook. Dus was de ontploffing gedaan, ben ik heel kwaad geworden. Natuurlijk ook asociaal, maar vervolgens wou die leuke meneer dus even mijn auto gaan bekrassen .... Rare asociale mensen heb je tegenwoordig hoor. heb gewoon gas gegeven en toen gingen ze aan de kant... niet dat ik ze aan ging rijden, maar t was wel effectief :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:04

Brainless schreef:
Maar je kan toch niet iemand zomaar voorlaten als er nog meer mensen achter je staan?
Althans dat begreep ik.
Zo van er staan 5 mensen in de rij en degene die aan de beurt is, laat iemand voor.
Dan moeten degene daarachter maar langer wachten en hebben daar niks over te zeggen..

Tjonge, waar hebben we het over, iemand voor laten die maar een paar dingetjes moet afrekenen. Is het nou zo erg om een minuutje langer te wachten? Als iedereen nou gewoon af en toe eens iets aardigs doet voor een ander, daar wordt de wereld een stuk leuker van en je wordt er zelf ook blij van :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:08

@Kinke
Wel als diegene heel veel mensen voorlaat en zelf lekker staat te kletsen met degene achter zich....
Zo van: ga maar voor hoor... ik heb geen haast (nee jij niet, maar ik wel..)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:09

hoe vaak komt dat nu voor???

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:12

Ik heb dat al zeker 5x meegemaakt. En dan ook nog bij verschillende mensen.
Echt super vervelend.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:17

Kan het me bijna niet voorstellen, ik heb dat nog nooit meegemaakt.
Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd, maar normaal gesproken vind ik het heel normaal dat je iemand met weinig boodschappen even voor laat gaan.

ilonatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:02

Brainless schreef:
ponylies schreef:

Althans dat begreep ik.

'

Je wacht niet langer hoor want jij staat er achter en je moet toch op beide personen wachten of die met weinig spullen nou voor gaat of niet. ;)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:21

Nee ze bedoelen denk ik dat ze degene die achter jou staat voor laat gaan? Maar hoe vaak gebeurd? Ik heb het in ieder geval nog nooit mee gemaakt (nou ja op school vroeger "mag ik voor jou dan mag jij weer voor mij :+ "

iti schreef:
Ik vind t erg dat als ze een kassa erbij openen, dat mensen van achteruit de winkel komen rennen om vervolgens als eerste in de rij te gaan staan... ik zeg hier dus ook rustig wat van, ik laat nooit iemand voor, maar ga zelf ook niet voor. Ik heb meestal gemiddeld veel, dus erg nodig is dat niet..

Ik reed hier laatst langs het spoor, een erg smalle straat met schippershuisjes en klinkertjes, staan daar een stel van die vreselijke kantoorpikken MIDDEN op de weg terwijl er gewoon een stoep is, en waardoor ik, met mijn vw polo die toch niet erg groot is, er dus niet langs kan omdat die auto gewoon er precies tussen past, sta daar geduldig te w8en na een dag van 13 uur werken, en als ik dan toeter omdat iedereen gewoon rustig blijft staan, en hun vriendelijk verzoek om op de stoep te gaan staan, krijg ik nog een grote bek toe ook. Dus was de ontploffing gedaan, ben ik heel kwaad geworden. Natuurlijk ook asociaal, maar vervolgens wou die leuke meneer dus even mijn auto gaan bekrassen .... Rare asociale mensen heb je tegenwoordig hoor. heb gewoon gas gegeven en toen gingen ze aan de kant... niet dat ik ze aan ging rijden, maar t was wel effectief :P

Dat vind ik ook vreselijk! Ze zeggen hier bij de kassa ook altijd "De eerstvolgende aan de beurt mag bij deze kassa komen" dat is dus niet de achterste van de rij :Y)

Mijn vader laat echt ieeeedereen die echt maar 1 ding minder heeft dan hem voor. Ik ergerde me daar altijd kapot aan haha duurde een eeuwigheid voor we een keer buiten stonden als hij weer eens de hele rij voor liet gaan ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:56

Scheelt om in een stad te wonen met veel studenten, daar heeft niemand doorgaans veel boodschappen, of iig niet op de tijden dat ik bij de supermarkt kom...

Ik herinnerde me gisteren dit treinverhaal en dacht dat het perfect in dit topic zou passen!

Een paar weken terug zat ik in de trein van Amsterdam naar Groningen. Al vrij snel stapte er een stel in die al vrij snel uitgebreide zoensessies hielden.. ok, dat kan, niet echt smakelijk, maar goed. Ze zaten in zo'n 4 zitje en wij met zn 4en in het 4zitje ernaast. Op gegeven moment hing zij echt helemaal over hem heen... ok... even later komen er 2 mensen bij hun zitten (er tegenover). Het was nogal een volle trein.
Het meisje had een rokje aan en een sjaal over haar been liggen, die jongen had overduidelijk zijn arm onder die sjaal en onder het rokje en voerde dus wat 'handwerk' uit. Dat was ook overduidelijk te zien aan haar gezicht. Echt meeennnnnn dat doe je toch niet!! In een propvolle trein, terwijl er mensen tegenover je en naast je zitten. Wij zaten er met 4 meiden allemaal mooie opmerkingen over te maken, die ze wel gehoord moeten hebben, maar ze deden er niks mee, gingen gewoon door... Wij hebben er heel hard om gelachen, maar ergens is dit natuurlijk wel heel asociaal..