Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Jildau

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:03

Volgens mij mag je niet eens PVV stemmen want dan word je direct heel raar aangekeken door bepaalde mensen. Je hoort iedereen zijn keuze te respecteren. Als jij een hekel aan de PVV hebt betekend dat niet dat anderen daar niet op mogen stemmen, betekend ook niet dat degene die er wel op stemmen dan onnozel zijn ofzo.. En zo breng je het wel Liek_..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:04

Maar dat is de kortzichtigheid van mensen zelf. Ik vind dat er een probleem is in Nederland wat veel mensen niet onder ogen willen zien. En ik zie er weinig aan gebeuren. Ik zeg niet dat Wilders nu mijn held is, maar hij zegt tenminste wel waar het op staat!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:05

Daar ben ik het volledig mee eens Daisies. Ik stem overigens geen PVV maar kan me er zo aan ergeren dat het heel normaal is als je zegt te gaan stemmen op CDA, PvdA, VVD of wie dan ook.. Maar als je met PVV aan komt doen mensen net alsof je onnozel bent.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:05

Precies en dat is wat me in Wilders aanspreekt!
Meer dan een Rutte van de VVD waarop ik volgens stemwijzer moet stemmen(met 1 puntje meer dan de PVV dus naja ik zie wl wat ik ga kiezen)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:10

Economisch gezien is het verstandiger (vind ik) om VVD te stemmen. Rutte maakt veel meer kans voor het kabinet dan Wilders :')

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:13

Precies! vandaar ook nog mijn twijfel.
Stemwijzer zei na mn test dat op 1 VVD en trots op Nederland stonden en met 1 puntje minder de PVV

trots op nederland stem ik al niet op ivm veel te kleine kans op meerderheid, blijft VVD of toch PVV over...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:15

Mijn ouders stemmen beide op de VVD.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:15

Ik stem Pvv en niet persee om zijn beleid met buitenlanders, maar ook andere punten vind ik heel belangrijk. Meer geld voor blauw op straat die dan ook eindelijk iets gaat uitvoeren omdat het mag, zorg voor bejaarden mag ook wel wat beter, kinderbijslag voor 2 kinderen. Allemaal prima, we zullen toch op een manier moeten bezuinigen. AOW leeftijd van 65 behouden lijkt me ook prima en daarnaast dat achtelijke project van defensie stoppen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:16

Het is maar hoe je het bekijkt, economisch beter voor wie? Niet voor mij in ieder geval.
Ik vind het ook storend dat mensen elkaar écht aanvallen op stemkeuze. Natuurlijk kan je iemand jouw visie geven, maar doe het niet doen lijken alsof de ander gek geworden is. Anderzijds ben ik zó voor de vrijheid van meningsuiting dat in mijn ogen iedereen moet kunnen roepen wat hij of zij wil.
Ik denk ook dat heel veel mensen niet durven zeggen dat ze PVV stemmen, dat kan zorgen voor een interessante uitkomst.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:25

Lizzle schreef:
Het is maar hoe je het bekijkt, economisch beter voor wie? Niet voor mij in ieder geval.
Ik vind het ook storend dat mensen elkaar écht aanvallen op stemkeuze. Natuurlijk kan je iemand jouw visie geven, maar doe het niet doen lijken alsof de ander gek geworden is. Anderzijds ben ik zó voor de vrijheid van meningsuiting dat in mijn ogen iedereen moet kunnen roepen wat hij of zij wil.
Ik denk ook dat heel veel mensen niet durven zeggen dat ze PVV stemmen, dat kan zorgen voor een interessante uitkomst.

Ik neem aan dat je uit mijn bericht wel kon begrijpen dat het MIJN mening is en niet JOUW mening hoeft te zijn?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:29

Prima, doei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:31

@Daises en @Jildau, ik begrijp dat jullie mijn andere posts niet gelezen hebben, jammer, dan hadden jullie gezien dat ik echt puur doel op de belachelijkheid van een aantal dingen die in het partijprogramma staan van de PVV. Het is absoluut niet mijn bedoeling om mensen die PVV stemmen belachelijk te maken, in tegendeel zelfs, ik heb later ook nog uitgelegd waarom ik er zelf aan heb gedacht om PVV te stemmen. Dus zonder de context snap ik dat het misschien wat raar overkomt, excuses, zo is het zeker niet bedoeld!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:41

Geaccepteerd, soms is het ook lastig om te zien hoe iemand het bedoelt vanachter een pc. Ieder zijn eigen keuze. Ik vind de PVV soms ook wat 'apart' en extreem. Maar ik vind andere partijen weer veel te soft.

Lizzle; Getuigt niet echt van een volwassen reactie wel?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:52

Oh, dat vond ik juist van jou. Jammer dat jij je zo snel aangevallen voelde, terwijl ik benieuwd was naar de achterliggende gedachte van wat jij denkt en vindt. Maar laat maar. :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:53

Mijn reactie is niet aanvallend, alleen je doet net alsof ik voor jou praat en dit is niet het geval. Ik praat voor mezelf en voor niks anders. En wat jij economisch goed vindt zal misschien totaal anders zijn, dat respecteer ik :j

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:58

Zo kwam het bij me over, misverstand dus. Ik respecteer jouw keuze natuurlijk. Alleen een onderbouwing waarom het economisch beter voor jou is met de VVD zou het voor mij verduidelijken. Puur omdat ik het positieve er zelf niet van in zie.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:01

Rutte maakt kans om in het kabinet te komen, wat mij betreft zou dat wel wat 'rechtser' mogen. Niet een hele sterke onderbouwing maar heb nu even geen zin om lappen tekst te schrijven :+

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:05

SP. :j Naar mijn mening het beste als je een arm studentje bent.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:10

verootjoo schreef:
spiritxxx schreef:
Wow, heel veel mensen die pvv stemmen! Echt, waarom?
Zelf zou ik partij voor de dieren stemmen, als ik mocht.

Voor mij is dat omdat de PVV meer geld in de zorg wil brengen en als enige niet wil bezuinigen op de AWBZ :) Daarbij zijn zij tegen marktwerking in de zorg, en tegen verhoging van het eigen risico.

Aangezien ik in de zorg werk vind ik dit heel belangrijk :)

Ja, maar aan de andere kant: ze willen geen allochtonen meer in het land, en ik vind dat gewoon discriminatie.
Wat maakt het uit als er wat Marokkanen rondlopen? En dat is toch wel hun belangrijkste punt

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:14

@ Daisies: oké, nu weet ik het eigenlijk nog niet. Maar ik snap de zondagse luiheid. ;)

Dat is niet hun belangrijkste punt. Zoals Verootjoo aangeeft zijn hun punten omtrent zorg, financiële zekerheid en dieren net zo belangrijk.
Daarnaast willen zij allochtonen weren uit islamitische landen.
Daarnaast hebben ze het over criminelen uitzetten met een dubbel paspoort, niet alleen Marokkanen.
Laatst bijgewerkt door laliz op 06-06-10 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:15

Pikeur schreef:
spiritxxx schreef:
Zelf zou ik partij voor de dieren stemmen, als ik mocht.

Waarom?

Omdat ik vind dat er wel wat meer aandacht aan dieren besteed mag worden. Het zal natuurlijk nooit de grootste partij worden, maar ookal zit er maar een iemand van in die kamer, die ene heeft nog wel invloed. En het zegt ook dat er mensen in het land zijn die willen dat er wat veranderd voor dieren.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:17

Lizzle schreef:
Daarnaast willen zij allochtonen weren uit niet-westerse landen, dus ook de VS bijvoorbeeld.

Amerika is naar mijn weten het toppunt van westers.. of heb ik het mis?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:18

Nee je hebt helemaal gelijk. Hoe zat het ook alweer...

Uitzetten ging over mensen met een dubbel paspoort, dus ook Amerikanen. Mensen weren ging over Islamitische landen als ik het goed heb. Ik haal mijn informatie puur uit debatten en interviews. Weet zelf nog niet precies wat ik stem.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:19

Lizzle schreef:
@ Daisies: oké, nu weet ik het eigenlijk nog niet. Maar ik snap de zondagse luiheid. ;)

Dat is niet hun belangrijkste punt. Zoals Verootjoo aangeeft zijn hun punten omtrent zorg, financiële zekerheid en dieren net zo belangrijk.
Daarnaast willen zij allochtonen weren uit niet-westerse landen, dus ook de VS bijvoorbeeld.
Daarnaast hebben ze het over criminelen uitzetten met een dubbel paspoort, niet alleen Marokkanen.

Ik bedoel Marokkanen als voorbeeld :)
Maar wat ik toch vooral hoor over de pvv, is dat ze tegen immigratie zijn. Daar zou ik nooit voor kiezen, ookal hebben ze nog zulke goede andere ideeen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:20

Lizzle schreef:
Nee je hebt helemaal gelijk. Hoe zat het ook alweer...

Uitzetten ging over mensen met een dubbel paspoort, dus ook Amerikanen.

Bedoel je niet de EU in plaats van westers?