OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:49

apart... ben gestopt met school alles afgezegd maar reis wel gratis?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:11

Ok, probleem. :')

Ik ben gestopt met mijn studie, Ov. Stopgezet en een poging gedaan het weekgedoe er af te halen die naar mijn mening gelukt was.

Nu heb ik laatst met korting kunnen reizen en ook gratis.
Via myov. Zie ik niks over abbo's, maar bij de automaten van de NS heb ik nog steeds week Ov.
Wat doe ik fout? Ga ik nu een boete krijgen?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:26

Sani, ik zou voor de zekerheid even bellen met de klantenservice van de OV chipkaart of het abbo er echt af is. Want als dat niet goed is gegaan, kan je inderdaad een boete krijgen (achteraf) omdat je gratis reisproduct te laat stopgezet zou zijn.. En aangezien de communicatie bij de OV chipkaart wel eens de mist in gaat, zou ik er zeker voor de zekerheid een extra belletje tegenaan gooien :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:34

Vraagje om te checken:

Moet je bij een studenten ov-chipkaart ook apart laten activeren bij de servicebalie voor de trein? (bij weekabbo als je doordeweeks reist) Of kan je gewoon zo de trein instappen en is het dan goed?
Ik ga namelijk op kamers in Arnhem en moet dan dus in het weekend naar huis en daarna weer daarheen, met de trein. Ik reis normaal nooit met de trein!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:43

Nope hoeft niet, studenten OV chipkaart kan je gewoon al mee in- en uitchecken bij NS :) Hoef je niets extra's voor te doen dus.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:54

Vanaf volgende week moet ik ook gebruik gaan maken van mijn ov, maar ben er nogal een leek in dus even wat vragen:
- Ik heb een week abbonnement, kan ik dan gewoon zonder iets te doen de trein instappen? Hoef dus niet in en uit te checken naar en van school?
- Klopt het dat ik in de bus/metro wel moet in en uit checken?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:57

@ lynne_berna: ja en ja ;) Je hoeft inderdaad niet in en uit te checken bij de trein, maar dit moet wel bij bus/metro/tram.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:59

Szan schreef:
@ lynne_berna: ja en ja ;) Je hoeft inderdaad niet in en uit te checken bij de trein, maar dit moet wel bij bus/metro/tram.

Danku _/-\o_

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:31

Bij Veolia is het wel verplicht om met je studenten OV in te checken in de trein, ook in je vrij reizen periode. Weet niet hoe dit bij de andere vervoeders is. Bij NS hoeft het in ieder geval niet :)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:41

Ik wilde vandaag reizen met mijn ov chipkaart, waarvan geloof ik pas 1 september het studentenreisproduct (weekabonnement) op in gaat, en toen ik wilde inchecken bij het station doet mijn pas het niet? Nou wist ik wel dat mijn abonnement nog niet ingaat, dus ik heb er 40 euro saldo opgezet, maar nog steeds doet mijn ov chipkaart het niet.. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:17

Bij sommige mensen schijnt hun OV het al te doen, ookal zijn ze nieuwe student en zou het vanaf 1 september in gaan, iemand hier enig idee van?
Dus of je er nu al mee kan reizen of nog niet..
Want sommige mensen die ik ken is de school al van begonnen en kan me niet voorstellen dat ze dan de volle mep moeten gaan betalen..

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:23

Quilfa schreef:
Bij sommige mensen schijnt hun OV het al te doen, ookal zijn ze nieuwe student en zou het vanaf 1 september in gaan, iemand hier enig idee van?
Dus of je er nu al mee kan reizen of nog niet..
Want sommige mensen die ik ken is de school al van begonnen en kan me niet voorstellen dat ze dan de volle mep moeten gaan betalen..

Ja je moet dan wel de volle mep betalen.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:38

Ja dat bedoel ik dus niet, sommige mensen die nieuwe student zijn reizen nu al gratis op hun weekabbonnement. En nee niet zwart, ze zijn gewoon gecontroleerd en ze reisden gewoon op hun abbonnement. Dus bij hun is hij al wel geldig..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:39

Ik heb net al gereisd met de tram met mn (studenten)OV-chipkaart en ik reisde gewoon gratis! Terwijl officieel mijn school pas 29 aug. begint.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:40

Had je hem afgelopen schooljaar ook al? Of begin je dit jaar aan een opleiding na de middelbare school?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:41

oohw jaah ik had em afgelopen schooljaar ook al xD
volgens mij was het vorig jaar indd dat ik de 1e schooldag nog niet gratis kon reizen :=

Citaat:
Geldigheid zomerperiode: Op 16 augustus eindigt de zomerperiode. Studenten met een weekabonnement reizen dan op weekdagen weer gewoon vrij. Klik hier voor meer informatie over de geldigheid van je abonnement.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 26-08-11 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:42

Hij staat er al op maar dat betekend niet dat je hem mag gebruiken. Komt DUO daar achter krijg je een boete. Maar kan ook wel begrijpen dat je hem al wil gebruiken.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:44

Wie zegt er dat ik hem wil gebruiken? -.-
Ik vraag me alleen af hoe dat nou zit, omdat sommigen het al wel kunnen, terwijl aankomend studiejaar het eerste jaar is, ook voor hun. En die eigenlijk pas 1 september in zou gaan. Ze zijn gewoon gecontroleerd ed, en hij was gewoon geldig. Daarom vraag ik het me af.
En je krijgt geen boete van het DUO als je er nu op reist en hij is niet geldig, maar van de NS zelf, omdat je dan gewoon zwart reist ;)
Als je hem afgelopen jaar ook al had kun je vanaf 16 augustus alweer gratis reizen..

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:46

Quilfa schreef:
Ik vraag me alleen af hoe dat nou zit, omdat sommigen het al wel kunnen, terwijl aankomend studiejaar het eerste jaar is, ook voor hun. En die eigenlijk pas 1 september in zou gaan. Ze zijn gewoon gecontroleerd ed, en hij was gewoon geldig. Daarom vraag ik het me af.
En je krijgt geen boete van het DUO als je er nu op reist en hij is niet geldig, maar van de NS zelf, omdat je dan gewoon zwart reist ;)
Als je hem afgelopen jaar ook al had kun je vanaf 16 augustus alweer gratis reizen..

Je stelt een vraag waar je al antwoord op weet >;)

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:47

furious schreef:
Quilfa schreef:

Je stelt een vraag waar je al antwoord op weet >;)

Ehm nee. Ik vraag me af hoe dat kan ;) en of iemand weet hoe dat kan, want het hoort niet te kunnen ;)
Ik stel geen vraag over boetes of zwart reizen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:49

Hij werkt al omdat je dat zelf erop moet zetten. Zo ging dat mij i.i.g.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:52

Ook als je afgestudeerd bent kan je je studenten ov houden. Je reist gratis en hij wordt geacepteerd door de NS, maar het mag niet.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:20

moet je elk jaar je ov chipkaart opnieuw activeren?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:31

Nee

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:33

oke mooi zo :')