Ben benieuwd hoe de wereld er morgen weer uit ziet. Ik moet om 9 uur beginnen op mijn werk en op deze dagen ben ik blij dat ik nog geen 10 min lopen van mn werk af woon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Uitkijken voor sneeuwduinen, extra sneeuw en wind
woensdag 10 februari 2010 22:27
GRONINGEN - Het verkeer in Groningen moet ook donderdagmorgen oppassen voor sneeuwduinen. Het blijft bovendien het grootste deel van de nacht sneeuwen en waaien. Daarvoor waarschuwt de provincie.
Met name in Noord-Groningen, op open vlaktes en kleine weggetjes, is de kans op sneeuwduinen midden op de weg groot. Door de wind kunnen de hopen alleen maar in omvang toenemen. Het kan ook nog steeds erg glad zijn op de weg.
Sluipweg Eemskanaal Zuidzijde is spekglad
10 februari 2010 15:58
GRONINGEN/OVERSCHILD - De weg Eemskanaal Zuidzijde, tussen Groningen en Overschild is momenteel spekglad.
Alleen de linker weghelft is goed te berijden. Op de andere helft ligt sneeuw en ijs. De weg wordt in de spits vaak gebruikt als sluiproute, maar dat is nu dus geen goed idee.
annastasia schreef:Markkie8 schreef:Ben net van Appingedam naar Loppersum gefietst.. Pfft, sneeuwduinen, ik haat ze!
Ben je over de oude rijksweg gekomen?
Deze scheen om 16.30 in een ijsbaan veranderd te zijn.
Net de N360 gereden, maar die is ook echt bagger!
En dat voor een rijksweg.....
En het gaat maar door, hopelijk houd het vannacht dan toch echt op met sneeuwen en waaien.
Die sneeuwduinen maken het er niet leuker op.
Trouwens, hier in de gemeente loppersum ligt nog weer meer sneeuw als in groningen en friesland.
Citaat:Sneeuwduinen zorgen voor overlast
GRONINGEN - Het verkeer in Groningen, met name in het noorden en oosten van de provincie, moet donderdagochtend rekening houden met verraderlijke sneeuwduinen.
Donderdagmorgen zijn de bussen van Qbuzz volgens de gewone dienstregeling uitgereden. De provincie waarschuwt ook op te letten voor platgereden sneeuwduinen. Op die plaatsen is het erg glad op de weg.
De sneeuw en harde wind zorgde woensdagavond en -nacht voor grote problemen. Op veel plaatsen lagen sneeuwduinen. Meerdere buslijnen vielen uit. De provincie greep snel in door de massale inzet van veeg-en strooiploegen. Op plekken waar de sloten nog dichtgesneeuwd lagen, waaide de sneeuw gemakkelijk de weg weer op, ook nadat er geschoven was.