Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:22

1500 vind ik ook veel geld!!

Pniekepnak, balen! :(:)

Ik heb m'n rijles weer overleefd. :) Moet echt nog wat rustiger worden, ben nog zo stress, stress. Kan echt niet ontspannen. Voelt niet echt fijn dat ik nooit kan ontspannen. := Ging op zich wel goed. :D Weer gereden op het stuk waar het vorige keer zo mis ging. Auto 2 keer af laten slaan, maar instructeur reageerde heel rustig waardoor ik ook rustig bleef en er dit keer niets aan de hand was. :)

_PatriciaaJarig

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:39

1500 vind ik ook best veel..
Zal nog even rondkijken of het misschien anders kan?

Mandy, gelukkig dat het beter ging!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:40

Ik ben in totaal (met theorie etc) al 3000E kwijt en nog niet klaar dus.....
Krantenwijkje nemen. ;)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:09

Ik vind 1500 euro ook wel héél veel geld hoor!!! Daar kan ik met een beetje mazzel mn hele rijbewijs voor halen := (dus gewoon totaal zegmaar)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:51

Voor 1500 euro heb ik inderdaad mijn hele rijbewijs gehaald.
Ik had een pakket van 24 lessen + examen voor 1050, nog een 10 rittenkaart van 400 erbij gekocht, nog 2 losse lesjes. Dus totaal 1530 euro. En natuurlijk nog theoriekosten en rijbewijs aanvraag. Dus uiteindelijk ben ik zo'n 1600 euro kwijt geweest.

Ik ging vandaag bellen of mijn rijbewijs er misschien al was. Had het woensdagochtend aangevraagd. Een vriendin van mij zei dan moet je gewoon elke dag even bellen want die van haar lag er ook al na 2 dagen. Maar die mevrouw vroeg wanneer ik had aangevraagd, dus ik woensdag. Neejoh dan is ie er nog laaaaaang niet :Z Bel maandag nog maar een keertje. Ze wilde zelfs niet even voor mij kijken. Dus voor mij nog geen rijden dit weekend ^)

Hoeveel kostte het rijbewijs aanvragen bij jullie trouwens? Mijn instructeur zei dat het per regio verschilt. Ik betaalde 38.75

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:55

Ik maakte een fout op de snelweg, nam niet op tijd positie waardoor ik niet op tijd kon invoegen. Heel stom, dat gaat normaal gesproken altijd goed. Maar dat waren dus die zenuwen... :( Vanaf dat moment ging het ook niet meer lekker, de zenuwen namen het echt over, zeg maar. Ze zei achteraf ook dat ik helemaal stijf van de zenuwen naast haar zat, en het daardoor niet goed ging. Echt balen dus... :(

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:58

Oh en ik zit idd ook al rond de €3000,- en nog niet klaar... Dus €1500,- valt nog reuze mee! ;)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:06

1500 valt mee ja, maar 1500 voor 15 lessen en examen vind ik wel duur!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:06

XFiemoX schreef:
Voor degenen die afgereden hebben even een vraag? Wat kregen jullie voor een opdracht van de examinator? En moest je toen ook door het centrum heen rijden?

De eerste keer kreeg ik een stopopdracht en moest ik keren (u-turn gemaakt), en op het parkeerterrein van het CBR moest ik vooruit een vak in. Vandaag moest ik de auto weer keren (achteruit een zijstraat ingereden, u-turn was niet mogelijk) en heb ik de auto achteruit ingeparkeerd op het parkeerterrein van het CBR. Ook moest ik een stukje de borden volgen (allebei de keren).
Beide keren ben ik wel door drukke gedeeltes van Amsterdam gereden (niet het centrum, aangezien je als je in A'dam door het centrum gaat je alleen maar stil staat voor stoplichten en files ;)). Dus ik zou me er op instellen dat je wel door een druk gedeelte van een stad (ligt aan hoe druk de stad is of dat het centrum is natuurlijk ;)) moet rijden..!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:14

Ehm ja daar heb je gelijk in, €1500,- voor 15 lessen + examen komt als ik het goed uitgerekend heb (ben geen rekenwonder ;)) uit op ong. €80,- PER LES?!?! Da's idioot gewoon!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:15

XFiemoX schreef:
Voor degenen die afgereden hebben even een vraag? Wat kregen jullie voor een opdracht van de examinator? En moest je toen ook door het centrum heen rijden?

Ik moest een stopopdracht en keren wat ik doormiddel van een halve draai over een kruispunt heb gedaan. Ook moest ik een stukje snelweg (waar het super druk was en we in de file stonden) en hierbij moest ik de borden volgen. Toen nog een stukje door de stad en daarna dus een woonwijk in voor die speciale verrichtingen. Toen met de tomtom naar het Cbr terug gereden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:18

pniekepnak schreef:
Ehm ja daar heb je gelijk in, €1500,- voor 15 lessen + examen komt als ik het goed uitgerekend heb (ben geen rekenwonder ;)) uit op ong. €80,- PER LES?!?! Da's idioot gewoon!

Dat kwam ook uit mijn berekening. Wat betalen jullie voor een les?
Ik 43 euro.

M'n instructeur zei vandaag nog dat hij eigenlijk verwacht had dat ik na de een na laatste les gestopt zou zijn met rijden en dat hij dat heel goed zou kunnen begrijpen als ik dat gedaan had. Vond het wel fijn om vandaag te merken dat het helemaal geen ramp hoeft te zijn als de auto afslaat. :) Als hij rustig blijft, ben ik dat ook.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:41

Avond!
Gister heb k ook weer les gehad.
Auto ook 1 keer afgeslagen, maar geen probleem. Opnieuw starten en weer wegrijden. Ik ben van mezelf niet zo'n stresser wat dat betreft. Alleen mn theorie halen blijft een probleem. Pfff moet 2 februari weer.. Voor de 4e keer.

Ik betaal ook 43 euro per les.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:48

Ik was voor 30 lessen incl examen in totaal 1380,- kwijt, oke theorie niet meegerekend daar heb ik 2x over gedaan. :+
ik had eerst een pakket van 20 lessen incl 1e praktijk examen voor 995,-.
toen doordat het allemaal zo lang duurde nog 10 extra lessen moeten nemen a 385,-
Voor een losse les gewoon betaalde je 40 euro, en dan reed je 1 uurtje.

Vond ik eigenlijk ook wel meer dan genoeg.. net of het niets is.. :o

Miriam91 schreef:
Hoeveel kostte het rijbewijs aanvragen bij jullie trouwens? Mijn instructeur zei dat het per regio verschilt. Ik betaalde 38.75

volgens mij heb ik 36 euro betaald.
wat raar dat dat zo verschilt :=

En dat over auto afslaan, idd zolang je maar rustig blijft, en het natuurlijk niet midden op een snelweg gebeurd ofzo (al is dat wel heel knap :D)
Bij mij was hij trouwens ook 1x afgeslagen op het examen, dat was ik alweer vergeten :o
moest een woonwijk in, over best een hoge (hoe noem je zo'n ding? :+) 'drempel' deed ik dus in de 2 maar had beter in de 1 gekunt, dat zei die examinator ook, kon je beter in de 1 doen. maar verder geen commentaar over gehad, gewoon rustig blijven starten en verder rijden :D
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 22-01-10 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:55

1500 euro vind ik wel erg duur ja voor maar 15 lessen..

Ik betaal 825 euro voor mijn 10 daagse.
Daar zitten 25 lessen bij en het examen.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:55

balen zeg pniekepnak.

En is idd fijn he magic_lover lekker zelf rijden :D

Ik wilde zelf nog wel ff graag mn pa mee, hij heeft verder niet echt commentaar gegeven alleen ff wanneer ik nou verder kon schakelen enzo want bij deze auto rij je fijner 50 in zn 4 en bij mn les auto kon je dan beter nog net ff in 3 blijven ofzo.

Ben net even naar een winkel gereden, dus daar ook geparkeerd enzo. Ging best goed maar wij hebben een benzine auto en mn les auto was een diesel. En deze is veel langer :P En onze auto is best oud en mn vader zei zelf ook al dat de koppeling niet altijd even fijn is en ik vond ook de schakel pook zo losjes haha :p maar heb verder niet fout geschakeld, alleen wegrijden ging soms niet helemaal netjes haha, wist soms niet precies of ik nou al gas moest geven en hoeveel.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:57

Pff wat een bedragen eigenlijk hè. :=

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:58

Haha ach komt wel goed simone idd even wennen :D
Ik reed wel zo weg, maar dat is dan toevallig ook een diesel haha.
had wel het 1e ritje dat ik voor de stoplicht stond dat ik hem in de achteruit had gezet ipv de 1, stond een dikke vrachtwagen achter mij.... oeps :D

En soms nog even in de verkeerde versnelling in de 3 ipv de 2, maar gelukkig gebeurd er dan bij deze auto niks, je komt alleen niet vooruit dan :')

ik moet zo nog even op pad mijn broer van zijn werk halen, en dan is het vandaag gedaan met de pret haha :D

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:20

Ik betaal 38.50 per les, vind ik best netjes.

Ik zou dan gewoon losse lessen nemen ipv die 5daagse cursus, hoef je het geld ook niet in 1 keer op te hoesten :)

Ik ben nu al 890,- (voor 20 lessen) + 15 lossen lessen 577.50 en dan nog 1 keer mn theorie.. :=

Wat een geld ben nu al bijna 1500,- kwijt en heb nog niet eens een afrij datum...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:20

Ik betaal 36 euro per les van een uur :) Dus lekker goedkoop :D

Ik denk dat ik toch 2 keer 1,5 uur ga rijden, maar durf eigenlijk niet goed mn instructeur te vragen.. Omdat jullie aangaven dat het ook wel afhangt van wanneer je examen kunt doen, en dat is natuurlijk ook zo! Maar ik heb nog maar 4,5 uur gereden dus om dat dan nu al te vragen is ook nogal wat :=

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:21

_Denise schreef:

Niet normaal toch? Het is dat ik 'm zooooo graag wil hebben...

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:23

Ik rij ook minimaal 3 uren in de week vind ik echt fijn, je vergeet dingen niet snel en het wordt sneller routine :j

Ik heb gewoon gevraagd hoeveel lessen ik nodig heb, hij zei gewoon het gemiddelde van rond de 35-40 en ik had wel zoiets van ik wil 3 a 4 uur in de week lessen zsm mn rijbewijs halen :D

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:35

pniekepnak schreef:
_Denise schreef:

Niet normaal toch? Het is dat ik 'm zooooo graag wil hebben...

Ja hier nog 1.. Dan ben ik niet meer afhankelijk van mn ouders enzo aangezien mn paard 13 km verderop gestalt staat O:)

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:54

ik heb morgen theorie les bij Jan pulles in Joure, en maandag examen spannend! Ik heb nu 5 lessen gehad en als ik me theorie haal dan gaan we er vaart achter zetten. als ik dan in 1x slaag heb ik alles nu binnen 2 maanden binnen heb ik er maar 3 maand over gedaan voor me rijbewijs, ik betaal per losse les 36 euro en anderhalf uur 54 euro.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:23

_Denise schreef:
Ja hier nog 1.. Dan ben ik niet meer afhankelijk van mn ouders enzo aangezien mn paard 13 km verderop gestalt staat O:)

Haha zo herkenbaar hier 12 km fietsen

Ik ben het fietsen zoooo zat het zou zoveel tijd per dag schelen!