alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:03

Ik eet extreem traag. Als ik ga schrokken kom ik mezelf wel tegen fysiek, dus dat laat ik wel. Ik heb wel snelle recepten maar ik neem liever de tijd. Ik hoef me toch niet te haasten ivm werk of zo. Dan liever rustig koken en rustig eten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:52

Soms eet ik tijdens het koken _O- als het vlees eerder klaar is dan de groenten ofzo :+ eet ik dat eerst op, efficiënt mn tijd gebruiken.. zeker in de winter want dan is het vroeg donker en heb ik niet zo veel speling met het werk wat gedaan moet worden.

In de zomer tijdens het hooien ofzo leef ik ook nog weleens op 3 maaltijden brood _-:( als er maar wat in mn maag zit

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

Ik kom hier ook even binnenvallen :D

Nu sinds 1,5 jaar ben ik weer vrijgezel, ben verder niet aan het daten en heb nauwelijks vrienden. Maar wil toch graag op vakantie en wat meer gaan genieten van mijn leven. Mijn planning is eind Mei, begin Juni alleen een weekje naar Lissabon. Moet zeggen dat ik het meest opzie tegen het ‘s avonds alleen eten. Lunchen doe ik hier ook gerust alleen.

Ga ook gerust alleen naar een concert. Voorheen altijd met exen op vakantie geweest en dingen ondernomen dus het is allemaal nieuw! Wel een keer een weekje all inclusieve naar Egypte geweest en dat beviel prima!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Denk soms dat een concert alleen beter zou zijn. Laatste keer kwam alles zo binnen dat ik moest huilen maar dan hou je het toch in voor anderen :=

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:00

Veraaaaah schreef:

Nu sinds 1,5 jaar ben ik weer vrijgezel, ben verder niet aan het daten en heb nauwelijks vrienden. Maar wil toch graag op vakantie en wat meer gaan genieten van mijn leven. Mijn planning is eind Mei, begin Juni alleen een weekje naar Lissabon. Moet zeggen dat ik het meest opzie tegen het ‘s avonds alleen eten. Lunchen doe ik hier ook gerust alleen.

Ga ook gerust alleen naar een concert. Voorheen altijd met exen op vakantie geweest en dingen ondernomen dus het is allemaal nieuw! Wel een keer een weekje all inclusieve naar Egypte geweest en dat beviel prima!

Je kunt altijd nog met andere vrijgezellen op vakantie :+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:04

Wat mensen houden hun tranen in als ze met andere mensen zijn. Soms zou ik willen dat ik dat kon maar ik ben iemand die gewoon in elke setting kan gaan huilen. Huilen helpt ook stress verlagend voor mij. En het is dom om je emotie op te kroppen. Het is beter om je emotie te laten gaan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:17

palousa_boy schreef:
Veraaaaah schreef:

Je kunt altijd nog met andere vrijgezellen op vakantie :+

Hoef je niet eens vrijgezel voor te zijn op zich. In een relatie kun je ook besluiten zelf op vakantie te gaan. Heb ik vaak zat gedaan. Sterker nog, ik ga dat in april/mei weer doen. 5 weken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:53

friezenfan2 schreef:
Wat mensen houden hun tranen in als ze met andere mensen zijn. Soms zou ik willen dat ik dat kon maar ik ben iemand die gewoon in elke setting kan gaan huilen. Huilen helpt ook stress verlagend voor mij. En het is dom om je emotie op te kroppen. Het is beter om je emotie te laten gaan.

Eens hoor dat je t eigenlijk gewoon moet laten gaan. Maar voelt je dan toch soort opgelaten? Toch meer ingetogen?

Ken iemand die dat niet heeft, gewoon de emoties eruit gooit en zo jaloers op! Voorbeeld is de bios. Grappig moment. Je vind het leuk maar de maatschappij zegt eigenlijk 'doe normaal en rustig'. En zij kon in een schaterlach schieten die ik ook had maar onderdrukte. Vond haar heel bewonderingswaardig en probeer dat wel meer te laten gaan! We zijn zo afgestompt allemaal....

Dit jaar naar 2 concerten waarvan ik 100% weet dat ik bij beiden ga huilen. En laatst bij LotR concert ook. Het is zo mooi, dat kan je niet inhouden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 03:09

Jezelf zijn wordt wel vaak afgestraft. Ik kan het weten :D alleen al hier op bokt gaan ze vaak helemaal los _O-
Maar het mooie is, jij bepaalt zelf of je je er wat van aan trekt. Door gewoon te doen wat jij wilt en je te gedragen hoe je echt bent, verzamel je vanzelf de juiste mensen om je heen, die dus niet de nep/gepolijste/politiek correcte versie maar de echte versie kunnen waarderen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Met de boerderij gingen we ook nooit meer samen op vakantie :+ hooguit een dagdeel naar de dierentuin ofzo :+

Ben al jaren niet meer op vakantie geweest, mevrouw ging altijd met de kinderen en dan had ik thuis een soort van vakantie _O-
Maar dat zal nu wel anders lopen, we zullen zien.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:40

Voor de mensen die tegen alleen eten op vakantie opkijken.

Lunchen is minder ongemakkelijk, of kan zo voelen. Waardoor je er ook voor kan kiezen om uitgebreid te lunchen en dan savonds een broodje ofzo te eten.

Ik moet zeggen dat ik op vakantie alleen eten echt heerlijk vond. Beetje mensen kijken, mee luisteren met de gesprekken en gewoon even rustig aan doen.

Zit nu toevallig alleen bij de film, te wachten tot die begint.
Film alleen vind ik echt prima! Maar ligt er wel aan welke tijd het is. Een film.op zaterdag avond die net uit is en volle zaal vind ik toch wat ongemakkelijker.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:41

Ben ik dan juist de enige gek, die als ze alleen dingen doet juist bang is om aangesproken te worden? :') Of het nou onderweg is tijdens een wandeling, op een camping, tijdens uit eten gaan... Ik vind het heerlijk dat er andere mensen zijn maar ik wil er juist geen interactie mee. Ik kan er echt van balen als ik op een bankje zit pauze te houden en er komt iemand naast me zitten die zijn hele levensverhaal begint af te steken. Hierdoor 'durf' ik dus bijvoorbeeld ook niet naar een hostel. Terwijl als ik een groepsreis maak, ik het prima vind. Maar dan stel ik mij erop in (en vind ik het juist beregezellig).
Keer meegemaakt dat ik in een restaurant op reservering naast iemand werd gezet, die ik ook alleen was. Ongemakkelijk tot en met.

Mijn excuus is dat ik een sociaal beroep heb waarbij ik de hele dag small talk met vreemden heb. Dus als ik alleen dingen doe, dan alsjeblieft echt alleen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:44

F_T schreef:
Ik heb 0 moeite met alleen eten in bijvoorbeeld een cafeteria, pizzeria, bistro, herberg, cafe restaurant.

In echt luxere en duurdere gelegenheden waarschijnlijk wat meer moeite mee. Geen ervaring mee.

Hier het zelfde.
Ik heb alleen luxe gegeten met gezelschap. Voor mezelf hoeft het niet.

Verder heb ik er geen moeite mee. Eten moet toch. Maar lang natafelen doe ik dan ook niet. Zomers lekker ergens op een terras vind ik wel lekker om dan nog een kop koffie te nemen.

Ik vond het ook wel anders toen ik samen was toen deed ik ook dingen alleen en dat was een keuze nu doe ik in principe alles alleen en sta ik daar ook meer bij stil en ik merk dat dat wel echt anders is. Ik denk dat ik nog steeds niet volledig heb geaccepteerd dat ik alleen ben. Ik kan minder genieten van mijn rust etc.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:44

F_T schreef:
Ik heb 0 moeite met alleen eten in bijvoorbeeld een cafeteria, pizzeria, bistro, herberg, cafe restaurant.

In echt luxere en duurdere gelegenheden waarschijnlijk wat meer moeite mee. Geen ervaring mee.

Hier het zelfde.
Ik heb alleen luxe gegeten met gezelschap. Voor mezelf hoeft het niet.

Verder heb ik er geen moeite mee. Eten moet toch. Maar lang natafelen doe ik dan ook niet. Zomers lekker ergens op een terras vind ik wel lekker om dan nog een kop koffie te nemen.

Ik vond het ook wel anders toen ik samen was toen deed ik ook dingen alleen en dat was een keuze nu doe ik in principe alles alleen en sta ik daar ook meer bij stil en ik merk dat dat wel echt anders is. Ik denk dat ik nog steeds niet volledig heb geaccepteerd dat ik alleen ben. Ik kan minder genieten van mijn rust etc.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:37

Op bokt is er ook een topic, ga met bokkers uiteten.
Voor wie wel graag met anderen uit eten gaat :)
Heb ik zelf ook 1x gedaan en was erg gezellig!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:38

Helderder schreef:
Keer meegemaakt dat ik in een restaurant op reservering naast iemand werd gezet, die ik ook alleen was. Ongemakkelijk tot en met.

Jeetje dat is bijdehand. Zou ik trouwens ook niet pikken

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:17

Helderder schreef:
Ben ik dan juist de enige gek, die als ze alleen dingen doet juist bang is om aangesproken te worden? :') Of het nou onderweg is tijdens een wandeling, op een camping, tijdens uit eten gaan... Ik vind het heerlijk dat er andere mensen zijn maar ik wil er juist geen interactie mee. Ik kan er echt van balen als ik op een bankje zit pauze te houden en er komt iemand naast me zitten die zijn hele levensverhaal begint af te steken. Hierdoor 'durf' ik dus bijvoorbeeld ook niet naar een hostel. Terwijl als ik een groepsreis maak, ik het prima vind. Maar dan stel ik mij erop in (en vind ik het juist beregezellig).

Mijn excuus is dat ik een sociaal beroep heb waarbij ik de hele dag small talk met vreemden heb. Dus als ik alleen dingen doe, dan alsjeblieft echt alleen.

Ja iedereen zoekt waarschijnlijk weer wat anders en dan nog hangt dat van het moment af weer.
Als ik alleen wil zijn dan kan ik hele dagen alleen doorbrengen zonder dat iemand me stoort. Lekker een stukje hekwerk zetten ofzo, hoofd op 0 en rustig stapje voor stapje vooruit.
Maar als ik eens niet alleen wil zijn is dat toch een stuk lastiger, dan moet ik echt op zoek naar mensen. En wat je zegt, dat korte gesprekje over niks kan soms al genoeg zijn of juist teveel :+

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 55 min geleden

Helderder schreef:

Dat heb ik dus ook! Voor een keer een praatje vind ik nog niet zo erg hoor, als ik meerdere dagen ga, maar niet te veel :+