Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:49

Benieuwd of dat ze nog alles voor elkaar heeft als ze iemand onder invloed aanrijd. Zelfs al blijft ze helder, een ongeluk is snel gebeurt en als je onder invloed bent van een illegale drugs heb je dan een heel, heel groot probleem. Snap ook niet hoe je het "hard" kan vinden. Ik geef haar potverdorie een compliment. Ze heeft een leuk figuur en een knap kopje :)

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:59

Ik weet niet of je iets positiefs én iets negatiefs in één zin als compliment kan opvatten.
'Je ziet er heel leuk uit. Maar je bent wel hartstikke dom.' - is iets vergelijkbaars.
Het gaat mij om het deel waarin je zegt dat ze de wereld aan haar voeten zou kunnen hebben,
maar dat ze in plaats daarvan ervoor kiest om onder de grond te kruipen.
Op basis wat zij in dit topic heeft verteld over haar drugsgebruik zeg jij dat zij onder de grond aan het kruipen is.
Dat is in mijn ogen een vervelende opmerking en nog eens een flink vooroordeel ook.
;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:01

Kzeg nergens dat ze dom is :') Dat maak jij er van. Dat is een mening. Op een forum doe je niets anders dan vooroordelen vormen, immers je kent de persoon waarmee je discussieert niet, je moet je baseren op het beeld dat ze van zichzelf neerzetten. En ik krijg het gevoel dat ze idd onder de grond kruipt. Dat jij daar van maakt dat ze dom is, is mijn probleem niet. Dat zeg ik niet en bedoel ik al evenmin. Ik denk nl dat de meid slim genoeg is, dat merk je wel aan haar manier waarop ze praat. ;) Nog een extra reden waarom ik het jammer vind.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:05

Dat maak ik er niet van, ik gebruikte die zin als voorbeeld om uit te leggen wat ik bedoel,
en hoe ik zie hoe jouw 'compliment' in elkaar stak.
Daarom staat er ook 'is iets vergelijkbaars' achter.

Ik snap prima dat een forum voor dit soort dingen is bedoeld,
en daarom heb ik ook mijn mening gegeven over jouw opmerking.
Het is gewoon dat ik het een vervelende opmerking van je vond,
daar iets over kwijt wilde, en een reactie van jou daarop wilde.
;)

Ayasha
Blogger

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:12

Dat mag je vinden :D Heb ook al een hoop vervelende opmerkingen voorbij zien komen... Punt is dat ik accepteer dat dat iemands mening is. :) Ik ga daar geen spel rond maken.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:16

Dat moet het ook totaal niet worden,
want het is een discussieforum en geen zeikforum.
Ik moest mijn mening er even over kwijt,
en gelukkig kreeg ik een reactie terug met jouw motivatie om die opmerking te plaatsen.
:)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 07:36

Annouk schreef:
Nou dat vind ik ook wel weer een harde opmerking hoor.
't Is inderdaad een knappe meid, en wie weet heeft ze het wel allemaal voor elkaar.
Dat ze cocaine gebruikt zegt daar in mijn ogen niets over.
Ze is geen junk.

Nee, waarschijnlijk niet inderdaad, maar ze loopt zo'n ontzettend groot risico!!! Ik vind het zo jammer en triest dat ze dat zelf niet wil/kan beseffen. Maarja, typisch gebruikersgedrag he? Ze gaan pas toegeven dat hun gebruik misschien niet helemaal verstandis is als ze zo zwaar verslaaft zijn dat ze er door in de problemen komen.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:35

Das miss ook wel weer beetje kort door de bocht "tyoisch gebruikersgedrag", dat verschilt gewoon per persoon hoor :+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:58

Je gebruikt, dus dat is je gedrag, et voila: gebruikersgedrag.

Het verschilt pas per persoon als de ene persoon wel gebruikt en de andere niet.
Gebruiken ze allebei: allebei gebruikersgedrag.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:09

Ik ben het eens dat ze een risico loopt,
maar of dat typisch gebruiksgedrag is?

Mijn vader [trouwens hele lieve vader, heeft mij en mijn moeder nooit wat gedaan] zit op het randje van alcoholisme,
en die is wel gebruiksgedrag aan het vertonen,
en dat is mij mij Blondie_ nog niet echt opgevallen.
Dat kan ik natuurlijk helemaal fout hebben, maar ik heb het in ieder geval niet uit dit topic kunnen opmaken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:32

Als iemand ondanks allerlei tegenbewijzen vol blijft houden dat ze prima met drugs op auto kan rijden etc. omdat het bij háár geen invloed heeft vind ik toch echt neigen naar een beginnende verslaving: de gevolgen van je gebruik niet onder ogen willen zien.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:35

Aha. Als je het zo bekijkt.
Ik snap het punt wel, ik vind het alleen meevallen.
:j

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:01

Heino schreef:
Als iemand ondanks allerlei tegenbewijzen vol blijft houden dat ze prima met drugs op auto kan rijden etc. omdat het bij háár geen invloed heeft vind ik toch echt neigen naar een beginnende verslaving: de gevolgen van je gebruik niet onder ogen willen zien.

Precies, dat bedoel ik dus met typisch gebruikersgedrag... mensen die veel drugs gebruiken zijn altijd hun eigen gedrag, verslaving en gebruik aan het bagatelliseren. Het besef komt altijd pas op het moment dat drugs het leven begint te verwoesten.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:40

dejavu schreef:
Miss_Blimm schreef:
Ik zeg ook, ZIJ (d.w.z de gebruikers) vinden het normaal. Ken zogenaamde 'gezinnetjes' die al een hele tijd zo 'samen leven' met zo iemand. Mij hoor je niet zeggen dat het normaal is.

Denk dat je nog even een paar pagina's terug moet lezen. Ik heb nergens gezegd dat ik zo'n situatie normaal vind.

Ik denk dat 'zij' door de drugs echt een verkeerde verbeelding hebben van normaal functioneren. Voor buitenstaanders (zoals jij en ik, geen drugsgebruikers laat staan verslaafd) is dit totaal geen normale manier van leven. Die voorbeelden zijn echt voorbeelden hoe drugs je normen en waarden (jak... wat een woorden) doen aantasten. Wat jij?

Ik had goed gelezen, maar ik vind die twee stellen niet normaal functioneren. Voor hen werkt het, voor mij zou het echt een rotleven betekenen. Volgens mij bedoelen we hetzelfde, toch? :)

Ja we bedoelen ook hetzelfde. Kwam alleen ff niet zo over :) hahaha ja 'normen en waarden' vreselijke woorden maar belangrijk zijn ze wel. Hoe ouder je wordt hoe meer je er achter komt dat dat werkelijk ook zo is :D hehe...

En het ergste is.. diegene die zichzelf MET beter voelen hebben eigenlijk zoooo'n triest en laag zelfbeeld... die kunnen niet meer zonder en voelen zich zonder dope gewoonweg super onzeker.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:39

Blondie_ schreef:
MarcoBorsato schreef:
Je denkt dat je beter rijd met coke.

Denk dat ik zelf wel beter weet wat ik denk? en ik weet wel zeker dat ik met coke niet overmoediger word, misschien bij anderen wel maarja drugs werkt niet bij iedereen hetzelfde toch ;)
\
werd er ook niet overmoedig van eerder relaxt...kon dan heerlijk op de bank chillen zonder zorgen aan mn kop...mn zwager daarin tegen word gewoon helemaal para en gaat hallucineren alleen kent hij geen grenzen ik deed het zo af en toe een keer hij zat toch echt tegen een verslaving aan en rookte het dus zou de uitwerking ook wel anders zijn

maar goed gebruik nu niks meer :D en mis het niet ook !

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:36

Pascal schreef:
Blondie_ schreef:
Dat doet het niet bij mij. ja als ik een halve gram in een keer in mn stop dan wel ja.

Nergens om drugs en alcohol mogen mensen gebruiken van mij, maar zodra je meedeelt aan het verkeer???
Als mijn kind, een vriend of wat dan ook word doodgereden of aangereden dan zal ik die persoon eigenhandig afmaken, ook al was het maar 1 glas of 1 punt.
Ik ben van mening moet je rijden dan blijf je helemaal nuchter, anders bel je een taxi!!

Als je nuchter bent kun je ook iemand aanrijden. Als ik terug kom van mn werk rij ik veiliger met punt dan zonder, want moe rijden is nog veel gevaarlijker.
En ik ga echt niet al mn loon aan de taxi uitgeven, logisch. en die taxi is ook maar een mens hoor die zal ook niet altijd even fris en fruitig zijn om 6 uur smorgens.
leven brengt nou eenmaal risicos met zich mee :Z[/quote]

Klopt maar iemand die helemaal nuchter is, en verblind word door de zon o.i.d. die zou ik het eventueel kunnen vergevn omdat je er dan niets aan kan doen, je rijd niet iemand voor je lol dood!!!
Maar zodra je onder invloed bent, nou dan kan ik je vertellen dat ik je plakje voor plakje doorsnijd!!
Als ik moet werken en ik ben te moe om te rijden stap ik ook de auto niet in, dat is namelijk levensgevaarlijk!!!
Mensen zouden is meer na moeten denken dat ze op zo´n moment niet alleen een gevaar zijn voor zich zelf!!
Dat jij je kapot rijd tegen een boom terwijl je gedronken hebt, of hebt zitten nakken zou mij een zorg zijn!!!
Maar je betrek een ander er ook bij als je op de ander weghelft beland of wat dan ook!!
Nee zo´n persoon zou ik zijn hele leven terroriseren!!!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:38

Blondie_ schreef:
Als je nuchter bent kun je ook iemand aanrijden. Als ik terug kom van mn werk rij ik veiliger met punt dan zonder, want moe rijden is nog veel gevaarlijker.
En ik ga echt niet al mn loon aan de taxi uitgeven, logisch. en die taxi is ook maar een mens hoor die zal ook niet altijd even fris en fruitig zijn om 6 uur smorgens.
leven brengt nou eenmaal risicos met zich mee :Z

Pascal schreef:
Klopt maar iemand die helemaal nuchter is, en verblind word door de zon o.i.d. die zou ik het eventueel kunnen vergevn omdat je er dan niets aan kan doen, je rijd niet iemand voor je lol dood!!!
Maar zodra je onder invloed bent, nou dan kan ik je vertellen dat ik je plakje voor plakje doorsnijd!!
Als ik moet werken en ik ben te moe om te rijden stap ik ook de auto niet in, dat is namelijk levensgevaarlijk!!!
Mensen zouden is meer na moeten denken dat ze op zo´n moment niet alleen een gevaar zijn voor zich zelf!!
Dat jij je kapot rijd tegen een boom terwijl je gedronken hebt, of hebt zitten nakken zou mij een zorg zijn!!!
Maar je betrek een ander er ook bij als je op de ander weghelft beland of wat dan ook!!
Nee zo´n persoon zou ik zijn hele leven terroriseren!!!

Ik ben het helemaal eens met je Pascal.

"het leven brengt nu eenmaal risico's met zich mee" :roll: Jaja.
En die risico's worden een stuk groter als er types zoals jij op de snelweg rijden blondie.

Neem lekker je eigen risico's maar val anderen daar niet mee lastig!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:41

Idd het leven zit vol risico´s.
Mensen die onder invloed rijden en aangehouden worden mogen van mij meteen een cursus aan hun broek krijgen, en een rondje revalidatie kliniek!
Ookal is het maar 1 slok teveel!
Rijden doe je nuchter of helemaal niet.
Ik vind zodra je achter het stuur stap je 0.0 promillage in je bloed moet hebben!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:56

ik vind het walgelijk en ben er zwaar op tegen!! als je je leven kapot wil maken kan je net zo goed gelijk voor de trein springen!

ja zo denk ik er over! ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:10

Lekker doen waar je zin in hebt, niet mijn keuze.
Val een ander er iig niet mee lastig en spoor een ander niet aan tot gebruik..

Ik zelf begin er in ieder geval niet aan, ik rook niet en drink trouwens ook niet.

Piaffe123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:23

Nee Dhani, niet voor de trein springen, bezorg je de bestuurder een hardaanval en de reizigers vertraging.
Jezelf verzuipen in zee met een briefje voor de na bestaande is beter, hoeven ze ook niet te zoeken.

Maar zie dat deze discussie nog steeds loopt, grappig al die verschillende meningen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:29

Ik heb nog nooit drugs genomen en ben het ook niet van plan.
Wat anderen doen, kan mij niet schelen, al hoef ik geen vrienden die op elk feestje bollen pakken.
Dus op een bepaalde manier kan het mij toch weer schelen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:38

wat vinden de mensene r eigk leuk aan t te gebruiken?

Piaffe123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:41

Kunnen ze langer door gaan, 12 uur feesten ipv bv. 8 want he, je betaalt wel 50 euro voor een kaartje, dus verkloot je liever je lichaam :)

Heb deze vraag al eerder gestelt en dit antwoord gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:43

haha jah idd voor een paar uurtjes langer doorgaan je lichaam verklooien is idd een goeie keus :+ waarom is uitgaan en lang feesten zo belangrijk?