Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:05

Daphaan schreef:
of mij bij de kassa zeiden: op het bordje stond dat dit pak melk 8 cent goedkoper was.

-ik bellen, bleek het bordje niet te kloppen.
kan ik helaas niks aan doen, het zit nu zo in het systeem.

je kunt toch wel gewoon 8 cent minder aanslaan? (best driftig)

ik schud onschuldig van nee.

ach, belachelijk! waar is je baas?!

-blijft kalm- u kunt beter naar de infobalie gaan, daar kunnen ze u verder helpen (en ben ik van u af, maar dat zeg je niet hardop)

Wanneer bij ons dat bordje verkeerd staat, en het valt de klant op, dan krijgt deze altijd het product mee voor de prijs die op het bordje staat! d.m.v. de non scan. Wat in mijn ogen ook zou moeten. Ook al is het maar 8 cent! Je geeft aan dit en je vraagt dat.. Dat kan imo niet.

Keet

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:27

bij ons bij de AH krijg je het wel terug, maar wel via de informatie balie :) dus je rekent het product af, krijgt aantekeing op het bonnetje en dan mag je dat evrschil bij de infobalie ophalen :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:18

dat vind ik ook heel normaal. het was nu misschien 'maar ' 8 cent. als het 3 euro was vind je het wel heel gewoon!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:50

Ach flirten achter de kassa.
Ik ben mij er nooit bewust van geweest, maar blijkbaar was er dus wel een klant helemaal hotel de botel van mij.

Ik kreeg namelijk een Valentijns kaartje en daar stond mij toch een diepzinnige tekst in:

Altijd als je achter de kassa zit dan verdrink ik in je mooie ogen.
en die glimlach, daar smelt mijn hart van enz enz....

Oh My god.....
Ik weet nog steeds niet hoe die achter mijn adres is gekomen.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:25

daantjuhhh schreef:
Ik ben mij er nooit bewust van geweest, maar blijkbaar was er dus wel een klant helemaal hotel de botel van mij.

Ik kreeg namelijk een Valentijns kaartje en daar stond mij toch een diepzinnige tekst in:

Oh My god.....

Oei! dan schrik je je ook rot denk ik xD 'Van je geheime klant'xD

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:32

daantjuhhh schreef:

Oh My god.....

Was het niet gewoon een grap van een collega ofz. :+
het is iig. wel erg leuk :j

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:36

friendly schreef:
Maar ik probeer het altijd wél. Alleen als ze zien/merken dat ik er wat moeite mee heb vinden ze het niet erg als ik niet alles terugtel. Daar moeten mensen ook begrip voor hebben. En is lekker makkelijk om te zeggen dat je er niet moet gaan staan maar bijna al het werk is met geld/kassa etc etc.

:\ :o
Niet echt vind ik persoonlijk. Je zit toch achter de kassa? Dan ga ik ervan uit dat je wel terug kunt tellen.
Ik kan het ook niet, maar ik werk dan ook niet in de supermarkt maar in de zorg. Geloof niet dat mensen er
begrip voor zouden hebben als ik dan niet zo goed met naalden om kon gaan.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:54

Ik mag niet eens terug tellen agter mijn kassa.. :| toen ik dat de eerste keer deed, werde ze boos.. :P

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:11

Ik tel meestal terug naar de klant. Maar als ik 13 euro terug moet geven doe ik het niet.

Vind het wel altijd netjes als het gedaan wordt. Dan tel je zelf meteen mee, en aangezien ik mijn wisselgeld niet controleer is dat wel makkelijk ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:18

Mitchall schreef:
daantjuhhh schreef:

Oh My god.....

Was het niet gewoon een grap van een collega ofz. :+
het is iig. wel erg leuk :j

Nee, het was geen grap.

Ik weet nog steeds niet wie die aanbidder was.
Het was ook echt z'n dure grote kaart.

Maar ik vond het toch iets minder leuk hoor, ik vond et een beetje eng.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:19

_Armstrong_ schreef:
Ik tel meestal terug naar de klant. Maar als ik 13 euro terug moet geven doe ik het niet.

Vind het wel altijd netjes als het gedaan wordt. Dan tel je zelf meteen mee, en aangezien ik mijn wisselgeld niet controleer is dat wel makkelijk ;)
Ik tel vaak in vrij grote sprongen terug, dus als ik €3,95 terug moet geven begin ik met 45 cent, dan 50 cent en dan de drie euro. Wel laat ik het duidelijk zien als ik meer dan één muntje teruggeef, zodat de klant ook in vrijwel één blik kan zien wat er in m'n hand ligt en zodat ik zelf ook nog kan zien wat ik geef. Maar om eerst met 5 cent, dan 20, nog eens 20 en dan 50 terug te tellen vind ik wel erg veel tijd kosten... en veel klanten worden dan vaak ook wat ongeduldig valt me op. :Y)

Ik had vandaag wel een heel sociale mevrouw aan de kassa. Ze ging zondag blijkbaar barbecueën en ze zei dat ze morgen het vlees wel kwam halen, want ze wilde er niet zo lang mee in huis zitten. Dus ik zei dat ze het ook zondag nog kon komen halen als ze wilde. Maar dat wilde ze niet, want zondag wil zij haar vrije dag en dus gunt ze anderen ook hun vrije dag en alleen als ze echt iets hard nodig heeft wil ze het komen halen op zondag. Ik vond het wel erg aardig, maar wij zitten er op zondag toch wel, dus wat dat betreft maakt een klant meer of minder ook niet uit. :+

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:42

Ja, tuurlijk mag je er stampij over maken, maar het punt was dat ik haar gelijk gaf, en haar naar de infobalie stuurde, maar dat ze het BELACHELIJK vond dat ik het niet voor minder aan wilde slaan.

Ze hield de hele rij ermee op, wilde mijn baas zien etc, terwijl ze haar gelijk al had... maar ze kon niet zo goed luisteren dat er bij de infobalie wat aan gedaan kon worden.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:58

Mik_ schreef:
Hihihi.
Ik had ook eens een heel vies oud klein mannetje die eerst kwam lopen slijmen (kassa ikea). En ik was mooi, of ik niet op de foto wilde. Wel redelijk contactgestoord. Later kwam hij terug met een kaartje, zelf geschreven, zo'n soort ikea-kaartje; GEZOCHT modellen 18+ voor badkleding aan huis...

O.m.g.... Ik heb me doodgelachen. Kaartje in kantoor gehangen mocht iemand interesse hebben :')

Later dus he, kwam hij met zijn vrouw aan de andere kant afrekenen (16 kassa's verderop, gehehe)

Ik werk al anderhalf jaar bij de AH nu, en heb zo kassaopleiding daar. Heb er zin in :# hahaha.

En ik heb me rotgelachen :+
Was zelfs een klant die z'n portomonnee op de band legde, moest mijn collega (stond nog ff mee te kijken) het er maar uithalen := Die man was sowieso niet helemaal goed, want hij komt ook altijd bij de deli waar ik normaal sta, maar toch. Vond het trouwens wel leuk, gezelli! Iedereen netjes goedemorgen, tot ziens! Dat is bij de deil wel anders... Behalve wat schuchtere jochies dan :D

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:43

Nou in de snackbar, hebben we een afhaal gedeelde, en daarnaast kun je zitten.
Maar ik hoef alleen maar binnen te staan en briefjes naar achter te brengen en soms een beetje helpen.
Dan hoor ik heel vaak als mensen vinden dat het te lang duurt, "Waarom duurt het zo lang, word ik niet vergeten? Jij staat hier maar een beetje te wachten, zo schiet het natuurlijk niet op"
Dan zeg ik altijd; "Ik kan wel bij de frituur gaan staan maar daardoor is u eten niet sneller klaar. "

Terwijl er al 3 rond lopen vaak bij de frituur dus dan kan ik er wel bij gaan lopen maar dan loop je elkaar toch in de weg. :=

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:45

Aan de telefoon, makelaarskantoor;

'Meneer mag ik uw emailadres noteren?'

'blablabla-appelstaartje-gmail.com.'

Ik denken dat hij zich versprak, dus nog een keer gevraagd of hij het wilde herhalen, en gewoon weer appelstaartje zeggen. :D
Te schattig. Ook een klant die appie zei ipv apenstaartje. :D

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:09

prom schreef:
Ik mag niet eens terug tellen agter mijn kassa.. :| toen ik dat de eerste keer deed, werde ze boos.. :P

Als wij niet terugtellen hebben we toch een probleem...
En de meiden die onder mij werken ook als ik het door heb.
Het gebeurt namelijk veel te veel dat klanten teveel of te weinig terugkrijgen omdat de meiden niet terugtellen.
En aangezien ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun la, en dus kassaverschillen, worden ze er op aangesproken.
Lades worden ook door de cassieres zelf geteld, en door de hoofdcassiere (of assistent) nageteld.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:14

Ik werk in een restaurant en daar hebben we een ijs coupe op het menu staan. Zegt zo'n meisje: "Doe mij maar de ijs coupé." :') En heel toevallig was ze blond. :+

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:17

Er schiet me nog iets te binnen uit de tijd dat ik bij de bruna werkte.

Mevrouw komt naar de kassa, zonder artikelen, leunt tegen de balie op zo'n mannen-manier. Niet helemaal jovel overigens.

'heejeehhh.. kannik niet effe niet dat ik nu iets meeneem en dat ik dan straks betaal?'

'Nee mevrouw, dat is helaas niet mogelijk.'

'ja wantehh was het nou Yvonne of dr broer?'

Dus ik er nog serieus op in gaan, voor het zelfde geld wordt ze boos. Klanten in de winkel stonden me ondertussen al verbrouwereerd aan te gapen

'Ik denk haar broer.'

'Ja want was het nou de broer, of de vader of yvonne?'

'Nog steeds de broer'

'Ja want was het nou Yvonne of dr vriend?'

'Het was dr broer!'

'oja. want hij is professor en die ander is tuinman, wie is nou meer?'

'ik denk de tuinman'

'oke, dan zijn we het eens!'

En weg was ze. :D

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:59

Ik had er ook weer 1
(ik ben een vrouw)
"is die andere jongen er ook??"

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:01

'Zit er garantie op die hondenbrokjes?'

Ik dacht eerst dat het een grap was van die meneer, maar hij bedoelde het echt serieus.
}:0

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:04

Huh? Hoe ziet hij dat voor zich?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:05

ik stond vandaag op vleeswaren had het echt heel druk, komt er eerst een man wat aan een collega van de slagerij vragen, toen bij mij waar iets lag, ik het achter weg gehaald, en snel weer snijden, komt hij weer.. waar de olijven staan.. ik had echt zo iets we hebben niet voor niets vakkenvullers rondlopen.. ik heb het druk genoeg..
ook leuk als je om pauze bent en iemand wil persee een pakje vleeswaren zo gesneden hebben.. dan kan ik dus terugkomen om dat te doen..
of mensen die verwachten dat je om 20 voor 6 nog even gaat snijden terwijl we om 6 uur sluiten..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:05

Ymke schreef:
'Zit er garantie op die hondenbrokjes?'

Ik dacht eerst dat het een grap was van die meneer, maar hij bedoelde het echt serieus.
}:0

Meschien bedoelde hij de garantie die royal canien ook heeft?

Die geven de garantie dat elke hond/kat het eet zo niet mag je het terug brengen naar de winkel en krijg je, je geld retour.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:25

Vue schreef:
Er schiet me nog iets te binnen uit de tijd dat ik bij de bruna werkte.

Mevrouw komt naar de kassa, zonder artikelen, leunt tegen de balie op zo'n mannen-manier. Niet helemaal jovel overigens.

'heejeehhh.. kannik niet effe niet dat ik nu iets meeneem en dat ik dan straks betaal?'

'Nee mevrouw, dat is helaas niet mogelijk.'

'ja wantehh was het nou Yvonne of dr broer?'

Dus ik er nog serieus op in gaan, voor het zelfde geld wordt ze boos. Klanten in de winkel stonden me ondertussen al verbrouwereerd aan te gapen

'Ik denk haar broer.'

'Ja want was het nou de broer, of de vader of yvonne?'

'Nog steeds de broer'

'Ja want was het nou Yvonne of dr vriend?'

'Het was dr broer!'

'oja. want hij is professor en die ander is tuinman, wie is nou meer?'

'ik denk de tuinman'

'oke, dan zijn we het eens!'

En weg was ze. :D

_O- Pff wat een rare mensen in deze wereld :')

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:43

Daphaan schreef:
Ja, tuurlijk mag je er stampij over maken, maar het punt was dat ik haar gelijk gaf, en haar naar de infobalie stuurde, maar dat ze het BELACHELIJK vond dat ik het niet voor minder aan wilde slaan.

Ze hield de hele rij ermee op, wilde mijn baas zien etc, terwijl ze haar gelijk al had... maar ze kon niet zo goed luisteren dat er bij de infobalie wat aan gedaan kon worden.

Heel herkenbaar, heb 3 jaar bij de AH gezeten waarvan 1 jaar achter de infobalie.

Echt grappige dingen nooit meegemaakt (of wel meegemaakt maar vergeten). Ikzelf had altijd een vervelend tikje als mensen onbeleefd waren.

situatie achter de sigaretten/infobalie. Druk bezig met pauzes opschrijven. iets wat 5 minuten duurt. Moest nog 1 naam opschrijven, neemt nog geen 10 seconden in beslag, hoor ik:
"een marlboro graag"
Schrijf verder de naam op die ik op moest schrijven. richt mij op met mijn meest vriendelijke glimlach.
Ik: "Goedemiddag, zegt u het maar" }>

Konden klanten nooit zo goed waarderen, :Y) .

Verder geen noemenswaardige dingen, behalve collega's onderling :P