Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

priamos

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:45

komt vanzelf dat je het aanvoelt.
had ik in het begin ook dat het af en toe nog lastig was.
maar nu geen problemen meer mee.

ik ben nu langzaam af de weken aan het aftellen tot mijn examen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:31

Ik had vandaag weer les en ik begrijp gewoon niet dat het de ene keer zó slecht kan gaan en dan ineens geweldig. Vandaag ging zo goed! Had een echte hellingproef (kwam uit een tunnel rijden en toen stond het stil) en dat was wel ff eng... Verder veel dingen gedaan, geoefend, geleerd en lekker veel gereden. Wat is autorijden toch leuk. :D

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:10

Vandaag 3e les gehad :D
Ging weer super.. Helling getrokken, en voor het eerst op de snelweg geweest :D
Ook door het dorp gereden, naja! veel rotsituaties gehad, mensen rijden niet door, schieten ervoor enzo.. maarja wel grappig :) dinsdag gaan we weer :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:21

Met je 3e les al op de snelweg? Dat is snel! :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:21

Moeten jullie trouwens ook met de TomTom leren rijden?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:27

Niet naar gevraagd, tot nu toe nog niet..
Is met je 3e les snel ja? o haha :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:28

Dat is ook verschillend per instructeur en per persoon. Ik ging pas rond mijn 10e/15e les ofzo. :')

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:44

Bij ons kan je wel met navigatie, maar van mij hoeft dat niet.
Ik heb trouwens wel een camera in de auto. Heeft nog nooit aan gestaan maar soms doet hij dat zodat je zelf kan zien hoe je rijdt. Je ziet dan op het beeld wat ik zie, dus gewoon vooruit, opzij enzo, en je ziet mijn gezicht hoe ik kijk, hoe ik kijk bij bepaalde situaties enzo. Dus dat is wel handig! Maar lijkt me wel confronterend. :')

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:21

Pasamba schreef:
Maar te lang kijken moet je ook niet doen. :D
Meestal zie je vanuit je ooghoek wel dat er iets achter je zit. Natuurlijk voor de zekerheid wel even in je spiegel kijken. :P

Ja, maar je moet wel overdreven kijken, heb zó vaak gehoord dat er mensen zakten omdat ze volgende de examinator niet voldoende keken. Zij vonden zelf dat ze goed keken, maar dat kon die examinator dan niet zien. :+

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:31

Ik heb gisteren mijn vierde les gehad. Het ging wel goed. Hij heeft de hellingproef uitgelegd en dat heb ik een paar keer uitgevoerd en ging ook goed.
Ik heb wel nog veel moeite met snelheid inschatten (Wanneer kan ik de weg oprijden? Hoe hard rijden die andere auto's? :P) en met remmen vóór de bocht en niet in de bocht. Omdat ik niet zo goed in kan schatten hoeveel ik moet remmen, doe ik het nog te veel in de bocht, maar dat mag dus niet en dat moet ik even afleren.
Verder moest ik over een smalle, bochtige rotweg die links en rechts was afgezet met rood-witte paaltjes omdat ze daar aan het werken zijn. Ik was doodsbang dat ik een paaltje om ver zou rijden of de bocht zou missen of de spiegel eraf te rijden, maar dat heb ik gelukkig allemaal niet gedaan. Ik had alleen het stoplicht dat daar stond niet gezien }:0

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:47

Te geconcentreerd op het niet omver rijden van die paaltjes dus. :+ Wel fijn dat je hellingproef goed ging!
Heb ook wel moeite met inschatten voor de bocht trouwens, maar dat heb ik ook nog niet zo heel veel gedaan.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:22

Hoe gaat het met jullie lessen? :D

Ik heb vanmorgen weer les gehad, en ach tsja. Het ging weer 'gewoon'. Niet heel slecht, niet heel goed. Enige spannende was dat ik uitleg kreeg van alles onder de motorkap. :') Op het einde dit keer ook niet gehoord waar ik op moet letten. Maandag weer.

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:40

Ik had gisteren ook weer les, voor het eerst de snelweg opgeweest! Ik moest flink gassen zeg!
Verder heb ik ook uitleg van onder de motorkap gekregen ;)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:46

Ik heb een weekje geen les in verband met zijn vakantie. Ik hoop dat alles zolang blijft hangen :P
Hij begon de eerste les ook met wat uitleg van technishe motordingen die ik al niet volgde, dus de rest onder de motorkap hoeft hij wat mij betreft niet uit te leggen, dat gaat toch totaal aan me voorbij. :+

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:24

Ik mag maandag om 11.00 uur weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:25

Vanmorgen om half 8 zat ik weer achter het stuur, met mn nieuwe superzonnebril waardoor ik alles zag :j kreeg clusteropdrachten, en dat is echt lekker :D Gewoon een viertal aanwijzingen achter elkaar en dan gewoon zelf rijden :j

Ik had vandaag niet even helemaal door dat ik al in zn drie reed, wilde doorschakelen naar drie, en toen liet ik mn motor afslaan, omdat ik te verbaasd was dat ik even niet meer wist wat ik moest doen :')

Verder wilt hij mn datum nog niet zeggen, omdat ik anders te zenuwachtig word.. en ik vond het echt heel slecht gaan vanmorgen, zegt hij dat het juist heel goed ging :') en nu ga ik donderdagavond half 10 weer :+

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:07

Elessar schreef:
Pasamba schreef:
Maar te lang kijken moet je ook niet doen. :D
Meestal zie je vanuit je ooghoek wel dat er iets achter je zit. Natuurlijk voor de zekerheid wel even in je spiegel kijken. :P

Ja, maar je moet wel overdreven kijken, heb zó vaak gehoord dat er mensen zakten omdat ze volgende de examinator niet voldoende keken. Zij vonden zelf dat ze goed keken, maar dat kon die examinator dan niet zien. :+

maaaarrrr, ik denk dat je door je ooghoeken ook niet alles perfect ziet, want anders zouden ze het wel goed rekenen, en het is echt niet dat die examinator/instructeur niet ziet dat jij naar je spiegels kijkt zonder je hoofd te draaien... hun hebben toch ook een spiegeltje waar ze jouw ogen in kunnen zien??

Ik denk dat mensen dan "denken" dat ze het allemaal wel zien, maar dat t niet zo is...

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:13

Hoi, ik meld me ook even :D (als dat mag :o )

Heb afgelopen maandag mijn eerste rijles gehad! Ik les bij Oosterpoort in Groningen :) komende maandag moet ik weer!
En 6 mei heb ik al mijn theorie! Ben ik daar ook gelijk van af, hoop ik :D

Ik moest de eerste les trouwens gelijk al de hellingproef doen :oo maar nu vonden mijn ouders het raar dat ik het zonder de handrem heb geleerd (misschien komt dat nog, dat wilde ik maandag aan mijn instructeur vragen).. maar ik vroeg me dus af hoe jullie de hellingproef moeten doen? Met of zonder handrem?
Laatst bijgewerkt door Suusoi op 02-05-09 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

maarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:19

Hallo allemaal! Ik meld me even in dit topic. Heb afgelopen dinsdag afgereden, maar ben dik gezakt. Ik lees dus even mee in het topic ;)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:22

Welcome :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:47

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:41

Ik heb het ook zonder handrem geleerd. Hij zei dat we het misschien nog een keer met gingen doen, maar misschien ook niet. Het principe is toch hetzelfde.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:43

Ik ook zonder inderdaad. Eitje. :j

Als morgen m'n les nog niet grandioos goed gaat word ik echt gek.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:40

Waarom dat?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:43

Hoe was het kijken naar je eigen rijstijl eigenlijk gegaan Paula?