Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rani007 schreef:De tijd zal het leren wat de resultaten van het LHC onder Geneve zijn. Toch blijft mijn vraag nog steeds open: waar komt die energie vandaan? Voor zover ik weet maakt het het LHC gebruik van op aarde opgewekte energie. Maar wat was dan de bron van de energie voor de oerknal?
Authentic schreef:Trouwens, staan er dino's in de bijbel?
anneliesdj schreef:Wanneer heb ik gezegd dat ik niet in wetenschap geloof? Het is alleen niet controleerbaar, waar moeten ze hun vergelijkingsmateriaal vandaan halen als ze bv zeggen dat dino's tig jaar oud zijn?
Ik ben niet van het type wat zulke dingen gewoon gelooft, maar ja, ik geloof weer wel in de scheppingstheorieIk heb overigens ook nooit gezegd dat het een het ander uitsluit.
anneliesdj schreef:Dat sloeg oa op dit verhaal;Zwerte schreef:anneliesdj, sinds wanneer bedenken dieren zelf dat ze moeten evolueren? Als je evolutie zo ziet als jij nu schetst, moet je toch echt nog het nodige erover gaan lezen hoor.
Ik zie de giraf en evolutie zo: de dieren met een langere nek hadden op een gegeven moment voordeel boven de dieren met een kortere nek, omdat hogerop meer voedsel was. Kortom, de nekken werden steeds een stukkie langer. Dit kan alleen als er tevens een mechanisme ontstaat (let op, ontstaat! geleidelijk dus niet pats boem daar is de giraf van meters hoog) waardoor de genoemde problemen er niet meer zijn. Deze dieren hebben zich optimaal aangepast en kunnen zich dus het beste voortplanten. Hoe past dit nou niet in evolutie????
Even voor de duidelijkheid: ik ben geen bioloog, geen giraffenexpert en zeker geen expert wbt de evolutietheorie. Dit is slechts een mogelijke interpretatie van mezelf.
Anoeska schreef:anneliesdj; hoe kom je eigenlijk aan het idee dat de giraffe evolutionair niet te verklaren is? Ik heb er weinig verstand van, maar als ik ga rond-googlen dan kom ik allemaal hele logische verklaringen tegen voor de lange nek van de giraffe (in de lijn van shadow0). Waar haal jij vandaan dan dat het niet zo is?
anneliesdj schreef:Wanneer heb ik gezegd dat ik niet in wetenschap geloof? Het is alleen niet controleerbaar, waar moeten ze hun vergelijkingsmateriaal vandaan halen als ze bv zeggen dat dino's tig jaar oud zijn?
Ik ben niet van het type wat zulke dingen gewoon gelooft, maar ja, ik geloof weer wel in de scheppingstheorieIk heb overigens ook nooit gezegd dat het een het ander uitsluit.
Lepeltje schreef:Eigenlijk snap ik ook niet zo goed waarom christenen hier zon probleem van moeten maken, je kan alleen de bijbel niet meer zo letterlijk nemen, zou niet weten waarom je niet nog steeds in een god zou kunnen geloven.
De bijbel is ook 'maar' door mensen geschreven. Wil niet zeggen dat er helemaal niks nuttigs in staat.
Rani007 schreef:Bovenstaande beschouwing daargelaten, laten we eerlijk wezen, is het niet een beetje toevallig dat er vanuit die oerknal niet nog meer planeten (of zonnestelsels) zoals de aarde bestaan waar leven voorkomt?
Anoeska schreef:Anoeska schreef:anneliesdj; hoe kom je eigenlijk aan het idee dat de giraffe evolutionair niet te verklaren is? Ik heb er weinig verstand van, maar als ik ga rond-googlen dan kom ik allemaal hele logische verklaringen tegen voor de lange nek van de giraffe (in de lijn van shadow0). Waar haal jij vandaan dan dat het niet zo is?
Ik quote mezelf nog even, omdat ik geen antwoord nog heb gekregen. Jij zet als feit neer dat er geen verklaring te geven is, maar waar haal je dat eigenlijk vandaan?
Citaat:Use the series as an evangelistic tool for presentation to groups and individuals who wonder what's behind our world and whether its origins are even relevant to modern life.
anneliesdj schreef:En wat is de naam voor een wetenschapper in evolutionisme?