Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:28

Aangezien je 15 bent, word het denk een probleem.
In de regels staat dat mensen onder de 18 jaar geen brieven mogen schrijven, maar de vraag blijft hoe controleren ze je?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:31

De inmate die ik zou willen schrijven is Devin Bennett op Deathrow in Mississippi.
Die heeft gelijk al veel acties en succes dus weet niet of het wat gaat worden.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:37

Ik heb er wel eentje gezien waarvan ik denk,goh lijkt me wel leuk om ermee te schrijven.
Hij zoekt iemand die zowel van binen als van buiten mooit is en dat ben ik ( hihi ik kijk zeer positief tegen mezelf aan Haha! Haha! Haha! )
Maar nu vraag ik me af, hoe doe je dat nou met je adres?
Ik bedoel,ik moet em ergens opschrijven om reactie terug te krijgen maar heb weinig zin dat die persoon opeens in een rondreisje europa voor mn deur staat Knipoog
En hoe zie ik wat meneer in kwestie heeft uitgevreten?
Nu lees ik daar niks over maar heb ook geen zin om met iemand te schrijven die bijv. een zedendelict op zn geweten heeft.
Moord oke........... maar niks met kinderen e.d. Boos!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:07

Die van mij heeft het volgt gedaan: Incarcerated for: Injury to a Child SBI Mental

Betekent dat feitelijk een mentaal gestoord kind verwond? Bloos!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:15

SBI = small bowel injury

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:25

Meetje22 schreef:
Ik heb er wel eentje gezien waarvan ik denk,goh lijkt me wel leuk om ermee te schrijven.
Hij zoekt iemand die zowel van binen als van buiten mooit is en dat ben ik ( hihi ik kijk zeer positief tegen mezelf aan Haha! Haha! Haha! )
Maar nu vraag ik me af, hoe doe je dat nou met je adres?
Ik bedoel,ik moet em ergens opschrijven om reactie terug te krijgen maar heb weinig zin dat die persoon opeens in een rondreisje europa voor mn deur staat Knipoog
En hoe zie ik wat meneer in kwestie heeft uitgevreten?
Nu lees ik daar niks over maar heb ook geen zin om met iemand te schrijven die bijv. een zedendelict op zn geweten heeft.
Moord oke........... maar niks met kinderen e.d. Boos!

Persoonlijk, klinkt dat best manipulerend. Magoed, als je er goed over nadenkt.. Lachen

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:27

Sok schreef:
Hee! Is hier een bokttopic over? Haha!
Ik ben ook al een tijdje aan het rondneuzen op de site die een paar pagina's terug werd gelinkt!

Deze man spreekt mij wel aan Ja
Wil er uiteraard nog wel even overna denken, moord is niet niks Nagelbijten / Gniffelen
http://www.writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-l4820

Heb zijn naam ff voor je gegoogled en kwam op dit voor je:
http://www.mssc.state.ms.us/Images/OPINIONS/CO33785.PDF

Ik zit al een tijdje met jullie mee te lezen en vind het een heel interessant idee.
Maar toch zit de gedachte dat ik mijn adres moet geven me een beetje dwars.
Misschien is het overdreven, maar toch.....

Ik kwam op deze dude en vond zijn advertentie wel oké
http://www.friendsbeyondthewall.com/ppbtw/ads-male/d/donahue_paul_39555.html
Heb ook zijn naam gegoolgled en hij heeft een kind ontvoerd en meegenomen naar mcdonalds, speelgoed voor gekocht en vlak voor hij hem thuis afleverde is hij gepakt door de politie.
Bijzonder vaag verhaal Verward

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:29

tjeej is dat nu ook strafbaar?? Haha!

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:33

Denk dat het kind in kwestie het niet zo erg vond idd :D .

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:55

ze steken je daar voor het minste de gevangenis in... hier zou je waarschijnlijk even in een psychiatrische instelling zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:32

jongens jongens, waar ligt jullie moraal!!!
Citaat:
Moord oke........... maar niks met kinderen e.d.

Moord oke??? Dat vind je niet zo erg? Hemel meid.
@meetje 22, waarom wil hij dat je zowel mooi van binnen als buiten bent? Je vat het wel icht op allemaal, want bovenstaande reactie was ook al van jou!
Het is idd heel manipulerend Amethyst.

SBI heeft met kindermisbruik (sexueel te maken)en wat voor kerel is het die kleine kinderen van straat rooft, volgende keer trakteert hij niet alleen op speelgoed of de macdonalds.
@Eponastable, kinderontvoering en misbruik is idd ook al strafbaar! En tuurlijk ga je daarvoor de bak in, wat denk jij dan!
@Nobel1, kind vond speelgoed waarschijnlijk niet erg nee, maar wat als deze man er iets voor terug wil, is kind dan nog zo blij?

De reacties die ik vooral op de laatste bladzijde lees zijn echt te erg, moord oke, kindermisbruik ooh mwaah. Als je met een gevangene wilt schrijven, wordt dan eerst maar es volwassen. En nee voor een meisje van 15 is het al helemaal niets.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-09 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:36

Oh jee, ik heb er nu een paar die in wel "leuk" vind om te schrijven.
Nu moet ik kiezen!!... Hellup!

Ik ben ook van mening dat ik inderdaad geen enkel persoon wil schrijven die wat dan ook met kinderen gedaan heeft of enige andere sexuele delicten.
Ik ben wel bereid om te schrijven met iemand die voor moord zit, maar ik onderschat dat zeer zeker niet.
Schijnbaar zijn deze mensen wel in staat om iemand van een leven te beroven en dat is niet in woorden uit te drukken hoe erg ik dat vind, ook voor de nabestaanden.
De reden waarom ik wel wil schrijven met iemand die moord op zijn geweten heeft, is omdat ik gewoon wil weten hoe zo'n persoon in elkaar steekt, waarom deze persoon zover gegaan is, hoe men er nu over denkt, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:54

@myfairytale Tuurlijk kun je met iemand schrijven die een moord heeft gepleegd. Maar de reactie van: och moord is oke, als ie maar niets met kinderen doet, vind ik een erg naieve reactie.

Voor velen zal je niet de enige penvriend zijn trouwens.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:00

Flew schreef:
Er staat een rood dingetje bij mensen die nog nooit post hebben ontvangen. Verder zag ik dat een bokker al naar Hurst gaat schrijven.

SteffiiY schreef:
waar staat dat rode dingetje :oo?

bij de tumbnails zie je een wereldbolletje en soms wat andere dingen zoals een weegschaal, en als iemand nog nooit mail heeft ontvangen, dan zie je een rood vierkantje met 'needs mail' erin.

Ik ga ook op zoek naar een Penpal, maar ik probeer iemand te vinden die nog geen mail ontvangen heeft.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:01

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:04

Nee, ik denk dat de meesten wel meerdere penpals hebben, maar ja, dat maakt me ook niet uit.
Schijnbaar zoeken ze toch nog contact, dus ach...
En mocht van beide kanten niet bevallen, dan kun je altijd stoppen.

Nogmaals, ook een moord is zeer zeker niet ok, je kapt een leven af en wat te denken van de nabestaanden??
Maar ik heb helemaal 0,0 respect of enige gratie over voor personen die iets met kinderen of sex-delicten te maken hebben.
Ik wil ook niet eens weten waarom ze dat gedaan hebben of hoe ze erover denken.
Dat soort mag branden in de hel wat mij betreft. (sorry).

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:06

myfaurytale: dus jij wil wel schrijven met een man die een vrouw gruwelijk vermoord heeft, maar niet schrijven met een man die een vrouw verkracht heeft?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:12

Mindim schreef:
jongens jongens, waar ligt jullie moraal!!!
Citaat:
Moord oke........... maar niks met kinderen e.d.

Moord oke??? Dat vind je niet zo erg? Hemel meid.
@meetje 22, waarom wil hij dat je zowel mooi van binnen als buiten bent? Je vat het wel icht op allemaal, want bovenstaande reactie was ook al van jou!
Het is idd heel manipulerend Amethyst.

SBI heeft met kindermisbruik (sexueel te maken)en wat voor kerel is het die kleine kinderen van straat rooft, volgende keer trakteert hij niet alleen op speelgoed of de macdonalds.
@Eponastable, kinderontvoering en misbruik is idd ook al strafbaar! En tuurlijk ga je daarvoor de bak in, wat denk jij dan!
@Nobel1, kind vond speelgoed waarschijnlijk niet erg nee, maar wat als deze man er iets voor terug wil, is kind dan nog zo blij?

De reacties die ik vooral op de laatste bladzijde lees zijn echt te erg, moord oke, kindermisbruik ooh mwaah. Als je met een gevangene wilt schrijven, wordt dan eerst maar es volwassen. En nee voor een meisje van 15 is het al helemaal niets.

Ik zit me de laatste pagina's al enorm te verbazen over de reacties....het lijkt wel alsof de helft van de reacties van meisjes onder de 16 komen die 'het allemaal wel spannend vinden', terwijl inderdaad de meeste van die mannen voor afschuwelijke dingen vastzitten.

En vinden jullie het echt normaal dat een kerel een kind ontvoerd en meeneemt naar MacDonalds? Het woord ontvoert zegt toch al alles???

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:14

Sowieso, er zijn nu twee mensen met daadwerkelijk de ervaringen van het schrijven met een veroordeelde, het lijkt wel alsof daar overheen gelezen wordt....

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:15

ik vind dat je er heel goed over na moet denken of je zon ziek iemand in je leven wilt halen. Ik verbaas mij er vooral over dat veel mensen hier zeggen van jaa, nou in amerika zijn ze veel strenger, dus ze zitten ook vaak onschuldig vast en blabla. Maar de meerderheid niet hoor, je zit daar niet voor niets. Gatverdamme, mannen die over elk kind willen gaan, en vrouwen misbruiken, zieke dingen in hun hoofd halen.. ahh moet er niet aan denken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:19

Ik snap er eigenlijk niks van. Je schrijft met zo iemand om hem/haar zo een plezier te doen?
Maar die mensen zitten er toch ook niet voor niks...
En dan lees ik moord ok en van die dingen, dan vraag ik me af waar je mee bezig bent.
Dat er ook mensen zijn die wel schuldgevoelens hebben dat snap ik wel maar het lijkt me een beetje vaag. Ik weet niet goed wat jullie ermee willen bereiken..
Waar praten jullie over?

En idd ik zou ook nooit mijn adres aan zo iemand geven al woonde die aan de ander kant van de wereld. Dalijk denkt diegene dat jij zijn laatste hoop bent ofzo.. en dan?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:22

Ik vind het goed dat er mensen zijn die met gedetineerden schrijven.
Ik zou het zelf niet kunnen, denk ik.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:26

Nouja,nu kom ik even binnenvallen.
Had het er gister met mijn partner over.
Moord,kan je nooit goedpraten,echt niet.
Máár...stel jezelf in de volgende situatie:
(dit zei ik tegen mijn partner)

Je bent een man,met een vrouw,een kind een baan...heel normaal.
Op een dag kom je thuis en tref je je kind huilend aan.Je komt erachter dat de buurman aan je kind heeft gezeten.
Je kind is voor eeuwig verpest!
Vervolgens belt de buurman aan,en vraagt naar je kind.
In een vlaag van woede verkoop je die vent een mep,en hij overlijdt aan de gevolgen.
Je draait de bak in voor moord.
Je vrouw verlaat je,je kind mag je niet meer zien,je familie veracht je.

Ja,je zit vast voor moord,en ja,dat heb je zelf gedaan.
Maar dat wil niet zeggen dat je er geen spijt van hebt,of dat je een door en door slecht mens bent.

Tuurlijk zitten er gekken vast,die zonder reden of voor de kick iemand neermaaien... maar er zijn er ook een heleboel die niet voor de grap iemand neersteken,maar die er een reden voor hadden...ookal is er nooit een goede reden voor moord.

Ik wil maar even zeggen,als je jezelf in die gevangenis zou plaatsen,verlaten,veracht en vol spijt... Denk er maar eens over na :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:32

Juist Tivoli,
in ieder mens schuild een moordenaar, het is alleen de hoop dat niemand je ooit zover krijgt om die eruit te laten komen.

Ik vind het heel goed dan mensen schrijven met mensen die in de gevangenis zitten, je moet het doen omdat je wilt helpen en niet verwachten dat je er zelf beter van zult worden.

Sommige dingen doe je nu eenmaal voor een ander, zonder er zelf beter van te worden en zonder altijd maar te veroordelen. Dát hebben anderen namelijk al over hen gedaan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:38

Ik snap je trivoli maar dan heb je familie voor. Als je fam. niet snapt dat je het gedaan hebt voor je kind dan is dat wel heel heel erg triest van je familie
Ik ben niet voor om niet te schrijven maar vind wel dat die mensen zich dat recht moeten verdienen of igg niet dat andere mensen hun helpen terwijl ze zich eigenlijk in hun vuistje lachen.