Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lugea schreef:Ik denk dat herplaatsing in dit geval het beste voor de hond is. Als twee dierenartsen geen reden voor euthanasie zien, zit de hond misschien gewoon niet op z’n plek.Ik lees vooral heel veel negativiteit en alle tips worden weggewuifd.
Het kan ook goed zijn dat de situatie anders/minder erg is dan hier beschreven wordt en je kan niet één-op-één situaties vergelijken. Dat de Boerenfox van Merlen werd ingeslapen omdat hij gedragsproblemen had door blindheid hoeft niet te betekenen dat dat bij deze hond in dezelfde mate het geval is.
De hond kan ook enorm veel stress hebben door de situatie. De katten en hond gaan niet samen, dat alleen al levert voor beide partijen stress op.
M_D_H schreef:Ik zie dat toch echt anders, maar dat maakt niet uit, wij worden het hier toch nooit over eens en gelukkig hoeft dat ook niet want wij zitten niet in die situatie.
Dus dat scheelt dan weer
Marcella schreef:Ach zit maar op het sociaal minimum en kosten zitten nu al rond de paar honderden euro's dus wat maakt het uit. En moet toch minimaal enten voor herplaatsen.
Dan kan er in ieder geval niet gezegd worden dat ik niet echt alles geprobeerd heb.![]()
Kom die ene donatie van mijn oom wel weer goed van pas wel zonde, maar is niet anders.
DuoPenotti schreef:Marcella niet rot bedoeld.
Maar heb je niet vaker dieren die boven je eigen kunnen zijn.
Rare zin. Sorry hoofdpijn en krijg hem even niet anders geformuleerd.
Maar ik bedoel.
Over de kittens was je ook vaak aan het mopperen. Nu de hond ook.
Jij bent lichamelijk niet fit. Dan is jonge dieren of dieren met een rugzakje hebben veel meer belastend dan voor andere mensen.
Is het wel verstandig daar steeds aan te beginnen?
Mando schreef:Maar als je al niet goed voor jezelf kan zorgen waarom neem je dan zo'n grote zorg op je hals.
Je kan amper voor jezelf zorgen daar zit je altijd over te klagen.
Ga eerst eens goed voor jezelf zorgen en leuk zo oom maar als je daar afhankelijk van moet zijn dan moet je jezelf maar eens achter je oren krabben.
Je denkt goed te doen en dat siert je maar zo'n hondje is er uiteindelijk de dupe van.
lenaa_tje schreef:@marcella kun jij in jouw geval wel iets met de plek van waar hij is gered? Soms kan een stichting dan nog handig zijn..
MarlindeRooz schreef:Marcella schreef:Ach zit maar op het sociaal minimum en kosten zitten nu al rond de paar honderden euro's dus wat maakt het uit. En moet toch minimaal enten voor herplaatsen.
Dan kan er in ieder geval niet gezegd worden dat ik niet echt alles geprobeerd heb.![]()
Kom die ene donatie van mijn oom wel weer goed van pas wel zonde, maar is niet anders.
Je moet niet vergeten dat je toen je die kittens fokte en de hond nam ook al in deze financiële situatie zat. Dat is je eigen keuze geweest. Dieren kosten gewoon veel geld.