Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:25

Oh op zich kan ik het eigenlijk ook wel begrijpen en misschien dat hij het in een andere rustige omgeving zonder katten en kinderen het helemaal super doet. Vind het ook wel een klein beetje een compliment voor mij van een hond dat helemaal niks kende.

Zou kunnen dat de omgeving te druk is. Zitten 2 scholen en 2 kinderopvangen binnen een straal van 1 kilometer. Waarvan 1 school direct naast de flat.

Gezien voor herplaatsen zijn entingen niet ouder dan zo oud mag zijn en hij net op de grens zit gaan we gewoon dierenarts 3 inclusief enten doen.

Snuffelmat of lickitmat vind hij niks aan. Kong is 5 tellen leuk. Spelen doet hij niet.

Enige wat hij leuk vind zijn zijn piepbeesten.

Oh voerpuzzel simpel is ook niet leuk.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:31

Marcella. De dierenarts van Merlen bellen? Die had er geen problemen mee om de boerenfox in te laten slapen.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:33

Ik denk dat herplaatsing in dit geval het beste voor de hond is. Als twee dierenartsen geen reden voor euthanasie zien, zit de hond misschien gewoon niet op z’n plek.Ik lees vooral heel veel negativiteit en alle tips worden weggewuifd.

Het kan ook goed zijn dat de situatie anders/minder erg is dan hier beschreven wordt en je kan niet één-op-één situaties vergelijken. Dat de Boerenfox van Merlen werd ingeslapen omdat hij gedragsproblemen had door blindheid hoeft niet te betekenen dat dat bij deze hond in dezelfde mate het geval is.

De hond kan ook enorm veel stress hebben door de situatie. De katten en hond gaan niet samen, dat alleen al levert voor beide partijen stress op.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:37

Lugea schreef:
Ik denk dat herplaatsing in dit geval het beste voor de hond is. Als twee dierenartsen geen reden voor euthanasie zien, zit de hond misschien gewoon niet op z’n plek.Ik lees vooral heel veel negativiteit en alle tips worden weggewuifd.

Het kan ook goed zijn dat de situatie anders/minder erg is dan hier beschreven wordt en je kan niet één-op-één situaties vergelijken. Dat de Boerenfox van Merlen werd ingeslapen omdat hij gedragsproblemen had door blindheid hoeft niet te betekenen dat dat bij deze hond in dezelfde mate het geval is.

De hond kan ook enorm veel stress hebben door de situatie. De katten en hond gaan niet samen, dat alleen al levert voor beide partijen stress op.

Eens.
Zou nu ook kijken of herplaatsen een optie is :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:39

M_D_H schreef:
Ik zie dat toch echt anders, maar dat maakt niet uit, wij worden het hier toch nooit over eens en gelukkig hoeft dat ook niet want wij zitten niet in die situatie.
Dus dat scheelt dan weer :)

Het gaat er ook helemaal niet om wat het met jou doet. Het gaat erom wat het met haar doet.
En het steekt. Dat is naar.

hagelslag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:43

En de verdoving is helemaal uitgewerkt -O-
Auw auw....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:49

Eh tips weggewuifd vind ik niet geheel kloppen hoor. Gezien ik al bezig ben met da 3 en er minimaal geënt gaat worden dus misschien is dan urine onderzoek en bloedonderzoek een kleine moeite voor erbij. Maar ben jou geloof ik geen verantwoording schuldig.

Bah pussmaak in mijn mond (en heeft niet met hiervoor te maken, maar eerder met mijn gezondheid) en volgens kaakchirurg kan het niet.

Hagelslag. :(:)

Hij kon anders eerst super met de katten hoor. En de kittens waren helemaal wijs met hem. <3 <3

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:56

Ik zie anders toch flink wat stress signalen bij de hond op het filmpje. Wegkijken, oren naar achter, likken, smakken...

Als er 2 dierenartsen hem niet willen inslapen met het verhaal dat je hier typt vertel je of hier een ander verhaal of daar een ander verhaal. Ik hoop dat hij snel herplaatst wordt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:59

Schoonmoeder vorig jaar geopereerd aan slokdarmkanker, half jaar in coma gelegen en er echt heel slecht uitgekomen..

Nu blijkt dat ze weer plekken heeft op de lever en longen.. manman.. ;( dit is aflopende zaak vrees ik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:00

Hoofdpijn en dat terwijl ik op vakantie ben -O- voel mij ook heel moe.

Maar we gaan vanavond nog zeker even op de veluwe zitten uitkijken naar wilde dieren vanmorgen op wat roofvogels na niks gezien.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:01

Weer problemen met de verzekeringsmakelaar.Die heeft voor de zoveelste keer iets niet doorgegeven aan de maatschappij.
Ik ben het spuugzat.Kan overal altijd zelf achteraan gaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:04

Denk niet dat wij hoeven te weten wat voor smaak je in je mond heb.
Volgens mij is dat al eerder tegen je gezegd.

Ik zou hem herplaatsen want hier ga je niet uitkomen.
Je heb het financieel al moeilijk vertel je hier altijd en je bent lichamelijk ook niet goed dus je doet nu van alles maar ik zou desnoods het asiel contacten en het voorleggen en dat je niet meer op deze manier voor hem kan zorgen, geen da hem in wil laten slapen en dat je het niet meer vertrouwd vind want je volgende post zal zijn dat hij je heeft gebeten en je nu pijn in je vinger heb waardoor je niet op de scooter naar de tuin kan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:15

Ach zit maar op het sociaal minimum en kosten zitten nu al rond de paar honderden euro's dus wat maakt het uit. En moet toch minimaal enten voor herplaatsen.

Dan kan er in ieder geval niet gezegd worden dat ik niet echt alles geprobeerd heb. :+

Kom die ene donatie van mijn oom wel weer goed van pas wel zonde, maar is niet anders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:22

Marcella schreef:
Ach zit maar op het sociaal minimum en kosten zitten nu al rond de paar honderden euro's dus wat maakt het uit. En moet toch minimaal enten voor herplaatsen.

Dan kan er in ieder geval niet gezegd worden dat ik niet echt alles geprobeerd heb. :+

Kom die ene donatie van mijn oom wel weer goed van pas wel zonde, maar is niet anders.

Je moet niet vergeten dat je toen je die kittens fokte en de hond nam ook al in deze financiële situatie zat. Dat is je eigen keuze geweest. Dieren kosten gewoon veel geld.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:23

Maar als je al niet goed voor jezelf kan zorgen waarom neem je dan zo'n grote zorg op je hals.
Je kan amper voor jezelf zorgen daar zit je altijd over te klagen.

Ga eerst eens goed voor jezelf zorgen en leuk zo oom maar als je daar afhankelijk van moet zijn dan moet je jezelf maar eens achter je oren krabben.

Je denkt goed te doen en dat siert je maar zo'n hondje is er uiteindelijk de dupe van.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:24

Ik word net gebeld door de verhuurder. Ja je hebt nog steeds geen rookmelder laten plaatsen. Tja als die lui niet op de afgesproken tijd komen, (‘s ochtends Ipv ‘s middags) zeggen dat ik niet thuis was, terwijl ik dat wel was (ik was thuis op dat moment maar er is niet aangebeld) en mij vervolgens niet meer terug bellen voor een nieuwe afspraak, wordt er inderdaad geen rookmelder geplaatst. Ik had alles voor hun omgegooid en gelukkig dus nog wel het briefje gevonden anders had ik die middag voor niks zitten wachten. Daarnaast hangt er een prima werkende rookmelder dus ik ga er niet achteraan bellen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:29

Wachtlijst niet totaal onverwacht, maar niet handig. Dus dan moet entingen inderdaad vernieuwd worden kan ik gewoon da 3 erna laten kijken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:33

Een wachtlijst bij het asiel bedoel je?
Handig om voor de entingen eens rond te bellen en eerst te vragen naar de (totale) kosten hiervoor, onze ervaring is dat daar behoorlijk verschil in kan zitten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:35

Anicura gaat het niet worden in ieder geval. _O-

Maar is al gedaan hoor had namelijk wel al een wachtlijst verwacht. En andere asiel bellen heeft ook weinig nut.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:37

DuoPenotti schreef:
Marcella niet rot bedoeld.
Maar heb je niet vaker dieren die boven je eigen kunnen zijn.

Rare zin. Sorry hoofdpijn en krijg hem even niet anders geformuleerd.
Maar ik bedoel.
Over de kittens was je ook vaak aan het mopperen. Nu de hond ook.
Jij bent lichamelijk niet fit. Dan is jonge dieren of dieren met een rugzakje hebben veel meer belastend dan voor andere mensen.
Is het wel verstandig daar steeds aan te beginnen?

Plus dit :
Mando schreef:
Maar als je al niet goed voor jezelf kan zorgen waarom neem je dan zo'n grote zorg op je hals.
Je kan amper voor jezelf zorgen daar zit je altijd over te klagen.

Ga eerst eens goed voor jezelf zorgen en leuk zo oom maar als je daar afhankelijk van moet zijn dan moet je jezelf maar eens achter je oren krabben.

Je denkt goed te doen en dat siert je maar zo'n hondje is er uiteindelijk de dupe van.

Je hebt je hart op de juiste plaats. Maar je maakt het jezelf en daardoor ook de dieren te moeilijk
:knuffel:

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:41

Toch is mijn ervaring ook dat dierenartsen soms wel te lang willen laten doormodderen. Zeker bij herplaatsers. Hier ook een herplaatser die ineens, zonder aanleiding kon uitvallen. Dat kon in huis zijn naar mens of dier maar ook naar een kinderwagen op straat. Die hond leek letterlijk kortsluiting te hebben. 2 gedragstherapeuten (vanuit een stichting herplaatst dus ook nog gedoe..) en 2 dierenartsen verder. Die ook het gedrag moesten observeren.
En natuurlijk trek je, je portemonnee maar wij waren er wel echt klaar mee. Voor ons geen Nederlandse herplaatser meer. En natuurlijk moet je voorzichtig zijn maar als onze eerder dieren waren 16 of ouder geworden. We trokken echt niet zomaar aan de bel. Uiteindelijk is hij ingeslapen.

@marcella kun jij in jouw geval wel iets met de plek van waar hij is gered? Soms kan een stichting dan nog handig zijn..
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 30-08-23 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:42

Marcella, probeer basic-vets eens, wie weet hebben hun ideeën. Louterbloemen kun je ook contact mee opnemen en kijk eens op sites zoals verhuisdieren en sites speciaal voor het ras. Wie weet kom je zo verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:46

Het gebla-blaat van sommige mensen... wannabe's.... :r

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:49

lenaa_tje schreef:
@marcella kun jij in jouw geval wel iets met de plek van waar hij is gered? Soms kan een stichting dan nog handig zijn..

Hij kom bij oudere mensen uit een achtertuin dus geen stichting.

Louterbloemen staat hij nu op de wachtlijst.

Hij staat nog steeds bij gouden mandje whippet, maar geen reacties serieus.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 17:24

MarlindeRooz schreef:
Marcella schreef:

Je moet niet vergeten dat je toen je die kittens fokte en de hond nam ook al in deze financiële situatie zat. Dat is je eigen keuze geweest. Dieren kosten gewoon veel geld.

Dit. Ik vind het vooral vervelend voor de hond.