Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:20

Weet je. Toen vorig jaar mensen zeiden dat over een tijdje er een tweedeling zou komen doordat mensen dan een bewijs moesten gaan laten zien dat ze gezond waren werden ze uitgelachen en voor wappie uitgemaakt.
Maar laat ze nu wel gelijk hebben gekregen.... (iemand die ik ken zei dat oa vorig jaar en die heb ik uitgelachen :=)
Ik denk dat je alles op alles moet zetten om idd niet zoals China te worden.
Maar blijkbaar geven een hoop mensen niet om hun vrijheden. En nu worden dingen onder het kopje Corona doorgedrukt. Maar wie zegt dat het hier bij blijft?
Ik vind het niet raar dat er mensen zijn die hier echt grote vraagtekens bij hebben.
Het is gewoon een hele rare en onzekere tijd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:23

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:23

Needje schreef:
Weet je. Toen vorig jaar mensen zeiden dat over een tijdje er een tweedeling zou komen doordat mensen dan een bewijs moesten gaan laten zien dat ze gezond waren werden ze uitgelachen en voor wappie uitgemaakt.
Maar laat ze nu wel gelijk hebben gekregen.... (iemand die ik ken zei dat oa vorig jaar en die heb ik uitgelachen :=)
Maar blijkbaar geven een hoop mensen niet om hun vrijheden. En nu worden dingen onder het kopje Corona doorgedrukt. Maar wie zegt dat het hier bij blijft?
Ik vind het niet raar dat er mensen zijn die hier echt grote vraagtekens bij hebben.

Wappie :P :knuffel:

Maar echt compleet met je eens. Vind het zelfs eng hoe ver mensen willen gaan. We deden het samen toch

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:26

Pandora2 schreef:
Dit is toch weer bijzonder triest voor de bewoners. Ondanks 3e vaccin toch een uitbraak en weer geen bezoek mogelijk tot 14nov.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211101_94184622

Zit je dan met je goede gedrag met 3 keer een spuit waarvan je hoopte dat je van alles af zou zijn.. arme bewoners.

3 procent niet gevaccineerd.
Vast de schuld van hun.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:30

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:32

Maar een vaccin houdt een besmetting toch niet perse tegen?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:34

Cer schreef:
Maar een vaccin houdt een besmetting toch niet perse tegen?

Nee dat word ook nergens gezegd. Wel is er flinke aandacht besteedt aan de gedachte dat vaccineren de enige uitweg is om van de maatregelen af te komen. Dat is dus niet het geval getuige dat tehuis

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:35

Daks schreef:
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211101_96305498

Gevalletje valse QR of gevaccineerd besmet? Of vals negatief

Volgens mij is het probleem met die qr / pas dat het heel anoniem moest ivm met privacy wat heel veel mensen zo belangrijk vinden. Vandaar dat die pas nu zo star is (kan niet aangepast worden), dat er fraude gepleegd kan worden zat er dik in … ligt dat aan de pas of aan de mensen die zo’n neppas aanschaffen? (Onder het mom van “samen, maar ik doe niet mee”)

Daks

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:39

Aan de pas en de regels daarom heen. Fraude kan je helaas nooit voorkomen met wat je ook doet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:42

Oh, niet aan de mensen die m gebruiken :')

Je kan ook geen illegale pas aanschaffen natuurlijk :=

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:44

Cer schreef:
Oh, niet aan de mensen die m gebruiken :')

Je kan ook geen illegale pas aanschaffen natuurlijk :=

Ja uiteraard ook aan de mensen die fraude plegen met de pas. Duh dat was toch duidelijk lijkt mij

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:47

Ja, nee :') anders had ik t niet zo gezegd..
maar helder nu :j

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:49

Cer schreef:
Ja, nee :') anders had ik t niet zo gezegd..
maar helder nu :j

Ik verafschuw fraude op elke manier. Dus ook dit. Neemt niet weg dat ik die gehele QR op deze manier niet oke vind.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:18

Pandora2 schreef:
Dit is toch weer bijzonder triest voor de bewoners. Ondanks 3e vaccin toch een uitbraak en weer geen bezoek mogelijk tot 14nov.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211101_94184622

Hangt er ook vanaf wanneer ze de derde hebben gekregen. Eind september zijn pas de eerste uitnodigingen aan 85 + verstuurd. Dus de groep die als eerste prikken kreeg 8 maanden geleden. Wanneer ze dat twee weken geleden hebben gehad is het maar de vraag of die derde al voldoende immuniteit heeft opgewekt. Vind het artikel wat dat betreft incompleet en verwarring zaaiend over de boosterprik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:21

Daks schreef:
storrum schreef:
Hoe kan een pas, waarmee positief geteste gevaccineerden tóch overal binnenkomen, helpen aan het terugdringen van besmettingen? :?

Niet. Sterker nog jij hebt kans dat jij gecontroleerd word door een besmet persoon want personeel hoeft nu eenmaal niks te laten zien.
Tot zo ver de werking van de pas :+
en als jij dan gevaccineerd bent word je tenminste niet zo doodziek dat je op de IC beland....
Dus wat is nou het probleem? Waarom zo moeilijk en in problemen denken?
Waarom niet blij zijn je jezelf kunt beschermen?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:33

Ongevaccineerde worden ook niet allemaal doodziek. Althans de mensen die ik allemaal ken niet.
En ik hoef niet te vertellen waarom ik mij niet laat vaccineren. Ik heb mijn redenen en dat vind ik voor mijzelf prima.

Daarbij denk ik niet in problemen hoor. Ik heb geen probleem ik heb alleen mijn bedenkingen met de QR code zoals die nu is

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:35

Alleen degene die in het ziekenhuis liggen, helaas … voornamelijk..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:36

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:50

Needje schreef:

Ik ben zelf pro vaccinatie. Maar wat jij benoemt begin ik me ook wel meer en meer zorgen over te maken. Waar gaat dit heen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:57

Maar stel dan he, Nederland stopt met die pas, stopt met vaccinatie campagnes en laat iedereen dan maar lekker zoals ze willen want dan zijn we blij. Dan heb je nog een probleem wanneer je over de grens wil want de regels zijn vrijwel overal hetzelfde en soms nog strenger.

Mensen moeten eens niet zo dramatisch denken. Moet je kijken wat een vrijheden we evengoed hebben!? Is het nou zo moeilijk te bevatten we nu in een wereldwijde!!! (dus niet alleen hier in NL) pandemie zitten en daar alles aan moeten doen om er van af te komen??

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:58

Ik zou dan eens echt in China gaan kijken , dan kan je wel zeggen dat het hier nog meevalt hoor... Denk maar niet dat ze daar zomaar even toegang hebben tot het interne om daar je mening te geven over corona.

Het is maar tijdelijk... Snap dat gezeur nooit eigenlijk. We maken ons druk over dingen wat nu nog helemaal niet aan de orde is , het zijn simpelweg aannames.

nooit , never gaat het worden hier zoals China , ik geloof daar geen snars van. Volgens mij mogen wij hier behoorlijk in onze handjes wrijven hoe goed wij het hier wel niet hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:59

Loretta schreef:
Needje schreef:

Ik ben zelf pro vaccinatie. Maar wat jij benoemt begin ik me ook wel meer en meer zorgen over te maken. Waar gaat dit heen?

Ik weet niet wat pro vaccinatie inhoudt.
Ík ben blij dat er Covid19 vaccins zijn, dat deze mensen die dat nodig hebben/willen extra kunnen beschermen.
Ik vind het stuitend en verontrustend hoe makkelijk een meerderheid zich achter vrijheidsbeperkingen voor iedereen schaart. Blijkbaar maakt me dat anti vaxer hier 8)7
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 01-11-21 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:00

Ja zebrastreep, we hebben het goed hier. En dat hou ik graag zo!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:00

Ik voel, als gevaccineerde, helemaal geen beperking van mijn vrijheid.
Ja ik moet in een restaurant mijn QR-code scannen, nadat ik online had gereserveerd, maar ik heb ook mijn parkeerplaats al met mijn P-app gereserveerd/betaald en de rekening na afloop betaal ik ook via de pin. En als het met anderen is, sturen we tikkies.
De QR-code is 1 handeling meer dan anders. :D

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:03