Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:40

Zebrastreep schreef:
Ik denk eigenlijk dat je sowieso niet gelukkig wordt als je weet wat er allemaal in je voedsel en drinken zit...

Een kakkerlak of vage e-nummers volgens mij wordt je van beide niet heel blij :')

Ik word gewoon blij van eten, dus ik kijk nooit naar de ingrediënten. Key to a happy life. :Y)[/quote]

Precies daarom snap ik dat gezeur om een vaccin soms ook niet zo. Die mensen kijken ook niet wat er in de frikandel zit van de plaatselijke snackbar.

Och jeetje ! @ILoveiswan wat ontzettend balen dat de hond nog niet is aangetroffen. Misschien dat er nog contact op kan worden genomen met waar is onze angel? Zitten met name op Facebook dacht ik maar misschien hebben ze ook wel een website.

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:43

Ik heb te veel sushi gegeten...

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:44

Staat ze op. Zelfs nieuwssites in Ede pakken het op. Zo sneu voor zusje. Maar zo'n fijne groep is aan het zoeken met drones en warmte camera's :(:)

Omg ze hebben drums gevonden ofzo. Is schuinachter ons. En nee de jongens kunnen niet zingen |o

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:50

Iloveiswan schreef:
Staat ze op. Zelfs nieuwssites in Ede pakken het op. Zo sneu voor zusje. Maar zo'n fijne groep is aan het zoeken met drones en warmte camera's :(:)

Omg ze hebben drums gevonden ofzo. Is schuinachter ons. En nee de jongens kunnen niet zingen |o

Wat fijn dat zoveel mensen meedenken :(:)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:52

marley93 schreef:
Ik heb om 12:08 een bestelling gedaan bij Epplejeck.
Om 12:15 ontvang ik een email met "We hebben je al lang (een week, hè. Ik heb een week geleden nog een deken bij ze besteld.) niet gezien! Daarom ontvang je van ons 10 euro korting, hier is je code, geldig voor 30 dagen vanaf ontvangst van deze mail!"

Echt, ik haat dit soort klantenbinding vanuit mijn botten. Een kortingscode sturen als je een bestelling hebt geplaatst, ga weg.

Ik heb ook een soortgelijke mail gehad vanmiddag. Maar al heeeeeeel lang niks besteld bij de EJ. Dus het ligt niet aan jouw zojuist geplaatste bestelling. Ik zou als je aan de voorwaarden voldoet je bestelling annuleren en opnieuw bestellen :j

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:53

MarlindeRooz schreef:
Graag bronnen want ik geloof hier niks van. :=

Mijn ex heeft werkzaamheden (leidingwerk) verricht in de fabriek ;)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:54

"De meeste gemalen koffie die je in de winkel koopt, bevat ook vermalen kakkerlakken.” Kakkerlakken en andere insecten raken regelmatig verzeild tussen de koffiebonen. Omdat de diertjes er niet volledig uitgefilterd kunnen worden, worden ze samen met de bonen gebrand en gemalen. De meeste warenautoriteiten staan een bepaald percentage insectendeeltjes toe in ons eten”, aldus de dokter.

Van een artikel van bnnvara

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:54

Loeky01 schreef:
marley93 schreef:
Om 12:15 ontvang ik een email met "We hebben je al lang (een week, hè. Ik heb een week geleden nog een deken bij ze besteld.) niet gezien! Daarom ontvang je van ons 10 euro korting, hier is je code, geldig voor 30 dagen vanaf ontvangst van deze mail!"

Echt, ik haat dit soort klantenbinding vanuit mijn botten. Een kortingscode sturen als je een bestelling hebt geplaatst, ga weg.

Ik heb ook een soortgelijke mail gehad vanmiddag. Maar al heeeeeeel lang niks besteld bij de EJ. Dus het ligt niet aan jouw zojuist geplaatste bestelling. Ik zou als je aan de voorwaarden voldoet je bestelling annuleren en opnieuw bestellen :j

Of even een mailtje sturen ;)
Bij een ander bedrijf waren ze heel coulant.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:56

Detroit schreef:
MarlindeRooz schreef:
Graag bronnen want ik geloof hier niks van. :=

Mijn ex heeft werkzaamheden (leidingwerk) verricht in de fabriek ;)

Gelukkig zijn niet alle fabrieken hetzelfde. Mijn vriend heeft in verschillende fabrieken gewerkt waar ze niet normaal streng zijn met voeding. Bij de chocoladefabriek mocht hij niets eten waar pinda's in zaten in de kantine. Omdat dat kruisbesmetting zou kunnen geven. Dus ik denk dat het gewoon een gevalletje pech is. Overal is ongedierte, maar dat betekend niet dat het in de producten zit. Daar zijn ze ontzettend kritisch op en wordt veel op getest. Mijn vriend is procesoperator. Hij houdt het proces bij. Bij de melk heb ik hem nooit over zulke dingen gehoord, bij de frisdrank niet, bij, bij de chocola niet, de sigaren niet en nu bij de luiers niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:57

Precies dat Loeky

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:00

Ik eet vega en bij vlagen plantaardig en geloof me: je kunt gewoon vanalles eten. Ik eet echt niet als een ‘konijn’ of enkel ‘sla en wortels’.

Vegan eten is echt niet zo moeilijk eens je het doet. De meeste basisingredienten op vis/vlees/zuivel/ei/honing/gelatine na zijn vegan. Er blijft dan echt nog heel veel over. Granen, groenten, bonen, pasta, rijst, couscous, aardappel, alle kruiden, groentebouillon, maple syrup, veel soorten brood, etc etc. Ik vind het ook wel grappig dat ze op steeds meer producten ‘vegan’ plaatsen die altijd al vegan waren :D

Balen dat de hond nog niet terug is!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:01

Loeky01 schreef:
marley93 schreef:

Waarom heb ik niet zo'n mail?? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:03

poes schreef:
Ik eet vega en bij vlagen plantaardig en geloof me: je kunt gewoon vanalles eten. Ik eet echt niet als een ‘konijn’ of enkel ‘sla en wortels’.

Vegan eten is echt niet zo moeilijk eens je het doet. De meeste basisingredienten op vis/vlees/zuivel/ei/honing/gelatine na zijn vegan. Er blijft dan echt nog heel veel over. Granen, groenten, bonen, pasta, rijst, couscous, aardappel, alle kruiden, groentebouillon, maple syrup, veel soorten brood, etc etc. Ik vind het ook wel grappig dat ze op steeds meer producten ‘vegan’ plaatsen die altijd al vegan waren :D

Balen dat de hond nog niet terug is!

Was hetzelfde met glutenvrij een paar jaar geleden toen dat zo’n rage was (ja, I know, er zijn mensen die ze echt niet mogen). Dat er zelfs bij biefstuk stond dat het glutenvrij was, omdat je een paar van die doorgeslagen fitgirls had die de klok wel hadden horen luiden, maar geen benul hadden waar de klepel hing. :+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:03

imaudy schreef:
Loeky01 schreef:

Waarom heb ik niet zo'n mail?? -O-

Je mag mijn code wel hoor :(:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:09

Ja dat glutenvrij is ook zo’n ding. Ik ken iemand die echt allergisch is en daar mag je continue heel je keuken voor ombouwen, dingen in zakken stomen in de oven etc. Heel heftig is dat. Dan is het zelfs al gevaarlijk als de glutenvrije producten in de winkel niet op het bovenste schap staan wegens kruisbesmetting ondanks altijd dubbele verpakking.

Ken ook iemand met intolerantie. Super doenbaar want je kan best in dezelfde keuken koken maar alsnog een uitdaging voor die persoon wel!

En ja dan zijn er de hipsters...

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:10

Kookaburra schreef:
Loeky01 schreef:

Of even een mailtje sturen ;)
Bij een ander bedrijf waren ze heel coulant.

Helaas, de dingen die ik al heb besteld vallen onder de huidige kortingsactie dus dan voldoet het niet aan de voorwaarden.

Ik zie de komende maand wel of ik nog iets nodig heb, en anders geef ik m aan iemand anders. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:12

Ik stuur dan alsnog een mail, soms zijn ze makkelijker dan je denkt.

Pfff brand twee huizen verderop. Even schrikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:15

poes schreef:
Ja dat glutenvrij is ook zo’n ding. Ik ken iemand die echt allergisch is en daar mag je continue heel je keuken voor ombouwen, dingen in zakken stomen in de oven etc. Heel heftig is dat. Dan is het zelfs al gevaarlijk als de glutenvrije producten in de winkel niet op het bovenste schap staan wegens kruisbesmetting ondanks altijd dubbele verpakking.

Ken ook iemand met intolerantie. Super doenbaar want je kan best in dezelfde keuken koken maar alsnog een uitdaging voor die persoon wel!

Een vriendin van mij mag het inderdaad ook echt niet en zij vond die rage heel dubbel: enerzijds fijn dat er steeds meer beschikbaar kwam dat (ook) echt glutenvrij en lekker was, maar doordat sommige mensen gek werden van die hipsters die niets mankeerden, maar wel moeilijk gingen doen, namen sommige restauranthouders het ook niet altijd even serieus.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:21

Ik erger me zo ontzettend aan m'n moe en futloosheid... Elke inspanning is teveel ben meteen buiten adem..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:26

marley93 schreef:
DiscoDipp schreef:
Hugo en olijven tapenade gaat niet samen mensen :')

Oh nee nu heb ik zin in blauwe Hugo, maar ik heb alleen rode wijn. :')

Eet er geen olijven bij igg, pakt niet samen :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:42

Mkango schreef:
poes schreef:

Een vriendin van mij mag het inderdaad ook echt niet en zij vond die rage heel dubbel: enerzijds fijn dat er steeds meer beschikbaar kwam dat (ook) echt glutenvrij en lekker was, maar doordat sommige mensen gek werden van die hipsters die niets mankeerden, maar wel moeilijk gingen doen, namen sommige restauranthouders het ook niet altijd even serieus.

Klopt! Heel gevaarlijk! Anderzijds: de ervaring leert dat de echte allergische mensen lang op voorhand bellen en mailen want nogmaals: voor hen moet je de keuken quasi ombouwen. En die mensen nemen normaal echt geen risico. Mensen die het terloops melden of de avond zelf ja ... dan weet je al veel. Ook echt lastig als restaurant. Ken iemand die een restaurant heeft. Vooral vaste menu’s of a la carte. Op 40 couverts soms 15 man die glutenvrij/veggie/vegan wil eten. Geen probleem mits op voorhand gemeld. Anders betaal je een flinke toeslag. Begrijp ik helemaal.
Laatst bijgewerkt door poes op 13-05-21 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:43

Moestuin schreef:
Het houd mij niet bezig maar het viel mij wel op. Wij hebben de reclame toen even terug gekeken en omgerekend kwamen wij op 15% dat nog hetero en blank was. Dat is echt al een flinke minderheid. Diversiteit is inderdaad prima, maar het wegstoppen van hetero en blanke gezinnen vind ik ook niet ok.

Een beetje laat maar ik vraag me af op welke zender dit is. Ik kijk amper naar TV-programma's (en wanneer ik dat doe is het via de laptop) en dit herken ik dus helemaal niet. :+ En alsnog, wat is het probleem daarmee?

Ik vind het op een manier hilarisch hoe meerderheidsgroepen schrik hebben om 'onderdrukt' te worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:44

Stel je voor dat we ‘verdwijnen’ e. Jaja want we zijn zeker niet 1 soort.

Naja ik verdwijn wel want ik wil geen kids en ik ben roodharig en heb ook nog eens blauwe ogen. Geen topper voor Darwin :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:46

Nog eentje voor vandaag... Vanmiddag kwam ik er achter dat mijn buurman zevenblad in zijn tuin heeft geplaatst als bodembedekker. Het is ondergronds al helemaal overgewoekerd naar mijn tuin |( dat spul is het tuig onder alle onkruiden, het verspreid zich ondergronds en is bijna niet weg te krijgen -O- zo teleurgesteld.

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:55

Geen ergernis maar verdrietig.
Ik zet de foto’s even in spoiler want het is een erg nare wond bij mijn paard. (Met veel bloed)
We hadden al een paar slechte weken gehad en ik was al wat angstig met springen. Komen we vandaag in de staander van een hindernis terecht. ;(

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Steffi4 op 13-05-21 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt