Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleeke schreef:Oh mooi positief verhaal:
Ik heb me vannochtend laten testen en net al de uitslag ( negatief zoals verwacht, maar zoonlief zei : je hoest dus je moet je laten testen , en gelijk heeft hij ) .
Geen sneltest gewoon supersnel de uitslag, petje af hoor
Rennie89 schreef:Nou voor mij is het nu ook wel dichtbij gekomen. Afgelopen dagen (5 x 9,5 uur) gewerkt en daarvan de eerste 2 dagen met een collega die vandaag te horen heeft gekregen dat ze Corona positief heeft getest. Wij werken met mondkapjes maar deze gaan af als de 1,5 meter gehanteerd kunnen worden maar ook dan kom je wel eens onbedoeld in situaties terecht. Wij hebben een vitaal contact beroep in een slecht geventileerde gesloten ruimte (de luchthaven) en wij werken met apparatuur wat door iedereen zonder handschoenen gebruikt word. Ik heb direct ggd gebeld voor een test, heb met deze collega donderdag en vrijdag gewerkt en heb vanaf vandaag last van slijmvorming in de keel en verhoging en hoofdpijn. Morgen als het goed is (is nog wat onduidelijkheid over maar heb wel de bevestiging van de afspraak via mail, maar had deze in de eerste instantie on hold omdat ik eerst mijn werkgever wou spreken) dus de afspraak voor test en ben benieuwd wat er uit gaat komen. Dit heeft een grote chaos gegeven binnen het team waar ik die dagen mee heb gewerkt. De werkgever had tegen de collega met Corona gezegd nog niks openbaar te maken in afwachting met het contact onderzoek, heeft ze gelukkig wel gedaan. Anders was ik morgen naar mijn ouders gegaan wat ik nu dus af heb gezegd. Morgen dus testen, ben benieuwd hoe dat gaat, word mijn eerste keer.
purny schreef:Eleeke schreef:Oh mooi positief verhaal:
Ik heb me vannochtend laten testen en net al de uitslag ( negatief zoals verwacht, maar zoonlief zei : je hoest dus je moet je laten testen , en gelijk heeft hij ) .
Geen sneltest gewoon supersnel de uitslag, petje af hoor
Hoelang moest je wachten voordat je terecht kon?
Blue_Eyes schreef:Dat regeringstoestel was al terug naar Nederland op het moment dat de koning besloot naar huis te gaan. De lijnvlucht was hier even de betere/snellere/goedkopere (doorhalen wat niet van toepassing is) optie. Aangezien je die ook niet direct in een Ryanair toestelletje kunt proppen...
moonsparkle schreef:Ik ben ook wel voor een hele lockdown ik zie het als enige manier om het aantal sterk te kunnen reduceren, als inderdaad daarna met sneltesten gewerkt kan worden en een goed contact onderzoek heb ik het idee dat je na zo'n stevige lockdown wel snel weer de economie zou kunnen oppakken.
Nu lijkt het aantal besmettingen wel iets minder hard te stijgen (of dat is mijn gevoel?) maar het gaat zo langzaam en nog niet omlaag.
moonsparkle schreef:Op teletekst lees ik dat het een prive zaak is dus misschien kunnen we het er beter niet meer over hebben dat ze nog even lekker langer mochten blijven
elnienjo schreef:Blue_Eyes schreef:Dat regeringstoestel was al terug naar Nederland op het moment dat de koning besloot naar huis te gaan. De lijnvlucht was hier even de betere/snellere/goedkopere (doorhalen wat niet van toepassing is) optie. Aangezien je die ook niet direct in een Ryanair toestelletje kunt proppen...
Ze hadden het regeringstoestel ook om kunnen laten keren. Ga er vanuit de WimLex de heenvlucht gevlogen heeft dus de piloot in kwestie had nog geen max aan vlieguren. De meiden zijn niet met de eerst beschikbare klm-vlucht teruggekeerd, maar mochten er een lang weekend van maken.
capopjekop schreef:Ik wil de dag beginnen met een SO naar Tim hofman. Verfrissend dat eens iemand op tv oproept kritisch naar de grondwet te kijken. Waarom worden nog wel grote kerkdiensten toegestaan maar mag je niet naar voetbal of theater? Trek dit gelijk. Of allemaal, of allemaal niet.
Klein fragment:
https://twitter.com/op1npo/status/13186 ... 31104?s=09
Rennie89 schreef:Nou voor mij is het nu ook wel dichtbij gekomen. Afgelopen dagen (5 x 9,5 uur) gewerkt en daarvan de eerste 2 dagen met een collega die vandaag te horen heeft gekregen dat ze Corona positief heeft getest. Wij werken met mondkapjes maar deze gaan af als de 1,5 meter gehanteerd kunnen worden maar ook dan kom je wel eens onbedoeld in situaties terecht. Wij hebben een vitaal contact beroep in een slecht geventileerde gesloten ruimte (de luchthaven) en wij werken met apparatuur wat door iedereen zonder handschoenen gebruikt word. Ik heb direct ggd gebeld voor een test, heb met deze collega donderdag en vrijdag gewerkt en heb vanaf vandaag last van slijmvorming in de keel en verhoging en hoofdpijn. Morgen als het goed is (is nog wat onduidelijkheid over maar heb wel de bevestiging van de afspraak via mail, maar had deze in de eerste instantie on hold omdat ik eerst mijn werkgever wou spreken) dus de afspraak voor test en ben benieuwd wat er uit gaat komen. Dit heeft een grote chaos gegeven binnen het team waar ik die dagen mee heb gewerkt. De werkgever had tegen de collega met Corona gezegd nog niks openbaar te maken in afwachting met het contact onderzoek, heeft ze gelukkig wel gedaan. Anders was ik morgen naar mijn ouders gegaan wat ik nu dus af heb gezegd. Morgen dus testen, ben benieuwd hoe dat gaat, word mijn eerste keer.
capopjekop schreef:Ik wil de dag beginnen met een SO naar Tim hofman. Verfrissend dat eens iemand op tv oproept kritisch naar de grondwet te kijken. Waarom worden nog wel grote kerkdiensten toegestaan maar mag je niet naar voetbal of theater? Trek dit gelijk. Of allemaal, of allemaal niet.
Klein fragment:
Klein fragment: