Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:31

Maar er ontbreekt draagkracht voor een gehele lock-down, denk ik.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 00:44

Nou voor mij is het nu ook wel dichtbij gekomen. Afgelopen dagen (5 x 9,5 uur) gewerkt en daarvan de eerste 2 dagen met een collega die vandaag te horen heeft gekregen dat ze Corona positief heeft getest. Wij werken met mondkapjes maar deze gaan af als de 1,5 meter gehanteerd kunnen worden maar ook dan kom je wel eens onbedoeld in situaties terecht. Wij hebben een vitaal contact beroep in een slecht geventileerde gesloten ruimte (de luchthaven) en wij werken met apparatuur wat door iedereen zonder handschoenen gebruikt word. Ik heb direct ggd gebeld voor een test, heb met deze collega donderdag en vrijdag gewerkt en heb vanaf vandaag last van slijmvorming in de keel en verhoging en hoofdpijn. Morgen als het goed is (is nog wat onduidelijkheid over maar heb wel de bevestiging van de afspraak via mail, maar had deze in de eerste instantie on hold omdat ik eerst mijn werkgever wou spreken) dus de afspraak voor test en ben benieuwd wat er uit gaat komen. Dit heeft een grote chaos gegeven binnen het team waar ik die dagen mee heb gewerkt. De werkgever had tegen de collega met Corona gezegd nog niks openbaar te maken in afwachting met het contact onderzoek, heeft ze gelukkig wel gedaan. Anders was ik morgen naar mijn ouders gegaan wat ik nu dus af heb gezegd. Morgen dus testen, ben benieuwd hoe dat gaat, word mijn eerste keer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 06:27

Eleeke schreef:
Oh mooi positief verhaal:
Ik heb me vannochtend laten testen en net al de uitslag ( negatief zoals verwacht, maar zoonlief zei : je hoest dus je moet je laten testen , en gelijk heeft hij ) .

Geen sneltest gewoon supersnel de uitslag, petje af hoor

Hoelang moest je wachten voordat je terecht kon?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:46

Rennie89 schreef:
Nou voor mij is het nu ook wel dichtbij gekomen. Afgelopen dagen (5 x 9,5 uur) gewerkt en daarvan de eerste 2 dagen met een collega die vandaag te horen heeft gekregen dat ze Corona positief heeft getest. Wij werken met mondkapjes maar deze gaan af als de 1,5 meter gehanteerd kunnen worden maar ook dan kom je wel eens onbedoeld in situaties terecht. Wij hebben een vitaal contact beroep in een slecht geventileerde gesloten ruimte (de luchthaven) en wij werken met apparatuur wat door iedereen zonder handschoenen gebruikt word. Ik heb direct ggd gebeld voor een test, heb met deze collega donderdag en vrijdag gewerkt en heb vanaf vandaag last van slijmvorming in de keel en verhoging en hoofdpijn. Morgen als het goed is (is nog wat onduidelijkheid over maar heb wel de bevestiging van de afspraak via mail, maar had deze in de eerste instantie on hold omdat ik eerst mijn werkgever wou spreken) dus de afspraak voor test en ben benieuwd wat er uit gaat komen. Dit heeft een grote chaos gegeven binnen het team waar ik die dagen mee heb gewerkt. De werkgever had tegen de collega met Corona gezegd nog niks openbaar te maken in afwachting met het contact onderzoek, heeft ze gelukkig wel gedaan. Anders was ik morgen naar mijn ouders gegaan wat ik nu dus af heb gezegd. Morgen dus testen, ben benieuwd hoe dat gaat, word mijn eerste keer.

Sterkte Rennie. Fijn dat je wel snel terecht kan voor een test.
Dit is onze gemeente: https://www.bndestem.nl/zeeland/wethoud ... gle.com%2F
Vijf wethouders, negen ambtenaren, drie raadsleden en de nodige partners/kinderen. Iedereen geeft aan zich aan de afstandsregels te hebben gehouden, GGD geeft aan dat je dan nog steeds kan besmetten als je in één ruimte bent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:47

Sterkte Rennie!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:00

purny schreef:
Eleeke schreef:
Oh mooi positief verhaal:
Ik heb me vannochtend laten testen en net al de uitslag ( negatief zoals verwacht, maar zoonlief zei : je hoest dus je moet je laten testen , en gelijk heeft hij ) .

Geen sneltest gewoon supersnel de uitslag, petje af hoor

Hoelang moest je wachten voordat je terecht kon?

Minder dan een dag. Smiddags ingelogd op de website volgende ochtend half tien testen.

Rennie sterkte, sowieso verstandig om niet naar je ouders te gaan als he klachten hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:05

Oh dat is al vrij snel, gelukkig maar want dan lopen we niet meer zo achter de besmettingen aan qua cijfers

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:20

Ik ben ook wel voor een hele lockdown ik zie het als enige manier om het aantal sterk te kunnen reduceren, als inderdaad daarna met sneltesten gewerkt kan worden en een goed contact onderzoek heb ik het idee dat je na zo'n stevige lockdown wel snel weer de economie zou kunnen oppakken.

Nu lijkt het aantal besmettingen wel iets minder hard te stijgen (of dat is mijn gevoel?) maar het gaat zo langzaam en nog niet omlaag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:23

Ik werd van het weekend verkouden, gelukkig ook negatief. Op mijn werk zijn ze ook coronavrij dus ik heb een goede dag vandaag, ondanks de regen :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:24

Blue_Eyes schreef:
Dat regeringstoestel was al terug naar Nederland op het moment dat de koning besloot naar huis te gaan. De lijnvlucht was hier even de betere/snellere/goedkopere (doorhalen wat niet van toepassing is) optie. Aangezien je die ook niet direct in een Ryanair toestelletje kunt proppen...

Ze hadden het regeringstoestel ook om kunnen laten keren. Ga er vanuit de WimLex de heenvlucht gevlogen heeft dus de piloot in kwestie had nog geen max aan vlieguren. De meiden zijn niet met de eerst beschikbare klm-vlucht teruggekeerd, maar mochten er een lang weekend van maken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:28

Op teletekst lees ik dat het een prive zaak is dus misschien kunnen we het er beter niet meer over hebben dat ze nog even lekker langer mochten blijven :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:31

moonsparkle schreef:
Ik ben ook wel voor een hele lockdown ik zie het als enige manier om het aantal sterk te kunnen reduceren, als inderdaad daarna met sneltesten gewerkt kan worden en een goed contact onderzoek heb ik het idee dat je na zo'n stevige lockdown wel snel weer de economie zou kunnen oppakken.

Nu lijkt het aantal besmettingen wel iets minder hard te stijgen (of dat is mijn gevoel?) maar het gaat zo langzaam en nog niet omlaag.

Het RIVM zag wel een heel klein lichtpuntje. De R is iets naar beneden gegaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:33

moonsparkle schreef:
Op teletekst lees ik dat het een prive zaak is dus misschien kunnen we het er beter niet meer over hebben dat ze nog even lekker langer mochten blijven :Y)

Ze worden betaald van ons belastinggeld, cashen zonder blikken of blozen een loonsverhoging van 5% terwijl hun volk het water aan de lippen staat en hebben dan ook nog niet eens het fatsoen die vakantie een paar weken uit te stellen. Ik was tot nu toe heel koningshuis gezind, maar ik vind dit toch wel een enorme afknapper.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:37

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:42

Ik wil de dag beginnen met een SO naar Tim hofman. Verfrissend dat eens iemand op tv oproept kritisch naar de grondwet te kijken. Waarom worden nog wel grote kerkdiensten toegestaan maar mag je niet naar voetbal of theater? Trek dit gelijk. Of allemaal, of allemaal niet.

Klein fragment:
https://twitter.com/op1npo/status/13186 ... 31104?s=09

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:46

Goed van Tim :j ik vind Tim ook altijd fijn. Kritisch en opbouwend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:48

elnienjo schreef:
Blue_Eyes schreef:
Dat regeringstoestel was al terug naar Nederland op het moment dat de koning besloot naar huis te gaan. De lijnvlucht was hier even de betere/snellere/goedkopere (doorhalen wat niet van toepassing is) optie. Aangezien je die ook niet direct in een Ryanair toestelletje kunt proppen...

Ze hadden het regeringstoestel ook om kunnen laten keren. Ga er vanuit de WimLex de heenvlucht gevlogen heeft dus de piloot in kwestie had nog geen max aan vlieguren. De meiden zijn niet met de eerst beschikbare klm-vlucht teruggekeerd, maar mochten er een lang weekend van maken.

Zullen we er gewoon over ophouden? Wij hebben geen idee hoe de luchtvaart en het koningshuis werkt.. Ik weet wel dat zomaar een vliegtuig omdraaien echt niet kan :n

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:59

capopjekop schreef:
Ik wil de dag beginnen met een SO naar Tim hofman. Verfrissend dat eens iemand op tv oproept kritisch naar de grondwet te kijken. Waarom worden nog wel grote kerkdiensten toegestaan maar mag je niet naar voetbal of theater? Trek dit gelijk. Of allemaal, of allemaal niet.

Klein fragment:

Even los van mijn eigen mening, verbaasd het me hoe men op de achterste benen staat te steigeren over "grondwet hier en grondwet daar" als er benoemd wordt mondkapjes te verplichten. Maar rondom religie, wat ook een grondwet is (de overheid heeft grondwettelijk niks te zeggen over kerken en hoe zij hun diensten inrichten of hoeveel mensen er binnen komen) vind iedereen dat we die grondwet lekker moeten negeren.
Dat verbaas me echt oprecht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:20

Net nogmaals met ggd gebeld om te kijken of de afspraak stond, hij was vervallen dus toch meteen een nieuwe voor vandaag kunnen maken. Kan om 11:18 in Leidschendam terecht. Heb last van mijn keel en slijmvorming en dan nog de hoofdpijn enzo. Verder geen benauwdheidklachten. Mijn ouders ga ik sowieso niet bezoeken, teveel risico voor hun.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:25

Rennie89 schreef:

Wauw wat slecht van je werkgever!
Sterkte met de test en hopelijk negatief

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:27

capopjekop schreef:

Klein fragment:

_/-\o_ Halleluja Tim!

Edit: Wel leuk precies bij dié presentator (Tijs van den Brink) deze discussie :D Tijs heeft ook al zo’n leuk vuur-aan-de-schenen interview gehad met Theo Maassen (halleluja Theo!) https://tvblik.nl/adieu-god/theo-maassen
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 21-10-20 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:29

capopjekop schreef:

Klein fragment:

Heel goed van die Tim! Na deze crisis moeten ze de grondwet idd maar 'ns goed aanpakken en naar de 21e eeuw tillen. De huidige is van 1983 en de wereld is ondertussen zoveel veranderd dat het niet meer van deze tijd is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:34

Ja, het is toch pijnlijk hoé je die ogen haast in verbazing ziet schieten van “belediging” dat Tim dit durft te bespreken. Laatste slotzin zegt alles hè “ik vind psv harstikke leuk om te kijken maar ik kan psv iets makkelijker opzij zetten, het feit dat we niét kunnen samenkomen in de kerk vind ik écht vreselijk”.

Kwartje is niet gevallen hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:40

Rennie, ik vind jouw baas een dikke aso, tegen een positief geteste werknemer vertellen om het nog maar even niet te zeggen. Wanneer er veel van dit soort mensen rondlopen kun je regels hebben maar helpt het niet . En bvb in geval van oudere werknemers of hun familie zelfs met verstrekkende gevolgen. Zou hem flink aanpakken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:47

Toch snap ik het wel.
De grondwet is niet voor sport, wel dat iedereen vrij zijn religie en overtuigingen kan uitoefenen zonder daarvoor vervolgd/gedood te worden.
Dat is in het verleden tig keer gebeurd en een oorlog omdat iemand voor psv was heb ik alleen in het heeeel klein gezien. :D

En ik snap niet zo goed waarom we die uitersten zoveel aandacht geven.
Staphorst is extreem, maar hier zijn alle (ook wat zwaardere) kerken maanden dicht geweest vanaf maart.
Er zijn ook nog zat mensen die wekelijks sinds begin van corona naar de moskee gaan. Ook daar heb je de wat extremere.

Doel van de grondwet is dat de overheid nooit aan je lijf, goed of overtuiging mag komen. Dat lijkt mij allesinds redelijk en dat vergelijken met psv..tja.