Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:10

Deze al gezien...verschrikkelijk.
Waar gaan we heen?

Klik op beeld.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:17

tienus63 schreef:
Een blik ic verpleegkundigen trek je zomaar niet open, dus de ic capaciteit is er nog niet.
Ik vind het ook niet reëel om 1000 bedden inclusief personeel achter de hand te hebben.
Dat is voorheen ook nog nooit nodig geweest.

Het is niet omdat het nog nooit nodig geweest is, dat het in de toekomst niet nodig zal zijn.
Er zijn wel meer dingen die we achter de hand hebben om enkel op te treden in geval van nood. denk aan brandweer, leger, etc.
Het is niet nodig om 1000 lege bedden ergens te hebben staan en er personeel naast te zetten om een boekje te lezen. Wel moet er een plan zijn om op korte termijn te kunnen opschalen naar voldoende capaciteit. Of een plan om patienten te spreiden in geval van regionale pieken. Op het moment dat er keuzes moeten gemaakt worden wie er wel of niet nog behandeld wordt, dan heeft het systeem gefaald.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:19

Ik vind het draaiboek echt niet kloppen. Ik begrijp dat wanneer iemand ouder is dan 75 en hij of zij een onderliggend lijden heeft er gekeken moet worden naar wie je het eerst gaat redden. Maar stel dat je iemand hebt die nog heel kwiek is en die is ouder dan bijvoorbeeld een 35 plusser...
En waarom moet iemand van de zorg voorrang krijgen? Dat degene zonder beschermingsmiddelen heeft moeten werken en dan bij voorbaat eerder geholpen moet worden?

Ik mag toch wel hopen dat de middelen nu op orde zijn mocht er een nieuwe golf komen...

Nee dit draaiboek vind ik echt niet kloppen

Ze hadden nooit bepaalde ziekenhuizen mogen sluiten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:20

MoniqueT schreef:
sureido schreef:
Als je tijdens uitgaan iedereens legitimatiebewijs verplicht stelt kan je zien uit welke gemeente ze komen en dan gewoon niet toelaten klaar.

Dat werkt echt niet altijd. Mensen kunnen verhuizen, ID-kaarten en paspoorten zijn tegenwoordig 10 jaar geldig. En wij, als buitenlands ingezetenen, kunnen die overal in Nederlandse grensgemeenten laten verlengen. Mijn ID-kaart is uitgegeven door de gemeente Breda. Ik heb daar nog nooit gewoond.

Dat is nu al een aantal keer benoemd ja. :+ was maar een ideetje.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:20

_Penotti schreef:
Ik ben het met je eens Will.

Ze moeten om te beginnen maar eens zorgen dat die capaciteit wel omhoog gaat.
Want bij de griepgolf van 2018 was er ook al een te kort en werd er ook reguliere zorg aan de kant gezet. Alleen veel mensen weten/ beseffen dat niet.
Dus er is sowieso een te kort aan spoedzorg in Nederland.
Ja dan kan er niets meer bijkomen of het is al meteen foute boel.

En inderdaad, je hele leven betaald, wel zowat tot de 70 moeten gaan werken, maar met de 50 al op de vuilbelt gegooid worden?
Mogen we nu ook stoppen met premie betalen dan?
En mag ik vast pensioen, kan ik daar mijn laatste jaar met wat pech nog even van gaan genieten.

Zorg personeel voorop, kan ik me in vinden, maar inderdaad wel eerst zorgen dat ze weinig risico lopen op die ic te belanden. Niet zoals nu met middelen te kort.

Nee er moet een hoop veranderen voor ze dit met droge ogen gaan beweren.

Precies ik ben 54 werk al vanaf mijn 14 de beide kinderen kunnen nkg steeds niet zonder onze financiële hulp rondkomen, we betalen zodat zij een toekomst kunnen opbouwen. Beide sinds een jaar op zich zelf. En nu ik eindelijk voldoende financiële ruimte heb om te sparen krijg ik van een D66 de 70 jaar grens door mijn strot geduwd en nu dit van artsen? Ik betaal meer dan 500 euro aan premie voor ons twee aan zorg en ik betaal mee aan een pensioen waar ik misschien niet eens gebruik van kan maken door wanbeleid. Weet waar dit heen gaat .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:23

_Penotti schreef:
[ Video ]

Waar gaan we heen?

Klik op beeld.

Als dat echt is dan is dat wel heel schrijnend zeg!

Laat die politie lekker handhaven bij demonstraties en andere illegale bijeenkomsten.

Arme oudjes.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:25

Moet je bedenken wat de artsen hiervan vinden. Zij moeten de uiteindelijk afweging gaan maken.
Ik geloof niet dat artsen hebben gekozen voor het beroep om dit te moeten doen :).

Jullie focussen je op één onderdeel hieruit, maar dat is echt niet de enige afweging die ze gaan maken;
https://www.nu.nl/coronavirus/6058452/a ... arste.html.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:36

Olle schreef:
Moet je bedenken wat de artsen hiervan vinden. Zij moeten de uiteindelijk afweging gaan maken.
Ik geloof niet dat artsen hebben gekozen voor het beroep om dit te moeten doen :).

Jullie focussen je op één onderdeel hieruit, maar dat is echt niet de enige afweging die ze gaan maken;

En dat maakt het oke?
Wanbeleid , bezuinigingen, structureel te kort aan materiaal. Zelfs het sluiten van een ziekenhuis heeft hiertoe geleid.
Al jaren wordt er aan de bel getrokken maar de oplossing wordt niet gezocht in het zorgen dat je die wandaden hersteld, nee die zoeken we in het letterlijk voor de bus gooien van mensen die juist in de fase komen van hun leven dat ze kunnen genieten. Dit gaat niet over mensen die al zelf een voltooid leven zeggen te hebben.
Er werd gisteren bij op1 letterlijk gezegd . Het gaat ook om gunnen. Dat de ouderen het de jongeren( die ver.... schijt hebben aan de coronaregels hier in mijn omgeving) moeten gunnen nog wat langer te mogen leven. Zum kotzen. Bedenk maar hoe snel je op de leeftijd kwam die je nu bent. Kijk achterom en vraag je af hoe snel de tijd is gegaan. Een mensen leven is niets. En dat is zelfs bij 50 + in gevaar bij deze selectie. Dit had nooit maar dan ook nooit zover mogen komen dat deze discussie nodig is.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:39

Olle schreef:

Volgens Gommers zijn de artsen heel blij met dit script. Die vent bra ht het als goed nieuws

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:40

Mensen hebben het hier over betalen dus heb ik recht op, zo werkt het niet anders mogen ze ons pensioen en ziekenhuis bed wel in goud dopen. Natuurlijk roepen bepaalde onderdelen weerstand op maar dit is in het allerzwartste scenario , waarbij je boven de uiterste grenzen zit van wat mogelijk is. Er kan geen ijzer met handen worden gebroken dus des te meer reden voor iedereen om zich aanbod maatregelen te houden zodat we geen code black krijgen dit najaar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:42

_Penotti schreef:
[ Video ]

Waar gaan we heen?

Klik op beeld.

Even hoor.. het is heel sneu voor die moeder, maar wat een dramaqueen is die blonde zeg hee... Niet normaal ....

Ik ben wel heel benieuwd waar het precies mis is gegaan.. want als het zo is dat mensen geen bezoek mogen ontvangen, wááárom proppen ze dan spullen door dat raam?
Want als die blonde en haar man Corona zouden hebben, en ze geven dat aan haar moeder, kan die vervolgens het hele huis aansteken... Of zie ik dat verkeerd?
(ik heb er geen verstand van hoor, ik herinner mij alleen de berichten van de beginperiode "ze laten onze oudjes sterven")

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:44

Zeg ik dat het ergens ok is?

Het is alleen wel een logische (rationele) manier van selecteren.
Ik ben dan nog wel geen 50+, maar als ik moet kiezen voor een bed voor mij of mijn jongere neefjes dan weet ik waar dat bed heen gaat.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:45

Willl65 schreef:
Olle schreef:

Volgens Gommers zijn de artsen heel blij met dit script. Die vent bra ht het als goed nieuws

Vind ik alleen maar logisch. Er is een leidraad/script, er is nu tenminste over nagedacht.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:45

Ja dat is een drama queen, dat wel :)

Ja in praktijk zou dat kunnen.
Maar ondertussen is ook wel bewezen dat de kans toch vrij klein is dat het op producten blijft zitten?

Maar dan zo de politie op je dak zetten, maar wel met 5000 op de dam...jaja dat mag wel.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:47

bigone schreef:
Mensen hebben het hier over betalen dus heb ik recht op, zo werkt het niet anders mogen ze ons pensioen en ziekenhuis bed wel in goud dopen. Natuurlijk roepen bepaalde onderdelen weerstand op maar dit is in het allerzwartste scenario , waarbij je boven de uiterste grenzen zit van wat mogelijk is. Er kan geen ijzer met handen worden gebroken dus des te meer reden voor iedereen om zich aanbod maatregelen te houden zodat we geen code black krijgen dit najaar.

Het hoort helemaal niet zover te komen!!
En wat betreft denken ergens recht op te hebben, ik heb recht op mijn leven net zoveel als dat jij daar recht op denkt te hebben.
Nederland moet inzetten op zorg en op het welzijn van een ieder die nog niet klaar is om te sterven. Het feit dat geaccepteerd wordt dat mensenlevens overboord gegooid worden is op zijn minst zorgelijk te noemen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:55

_Penotti schreef:
Maar dan zo de politie op je dak zetten, maar wel met 5000 op de dam...jaja dat mag wel.

Dat mocht in principe ook niet...

Hoe de politie zich opstelt is weer een heel ander verhaal..
en we kennen niet de achtergrond van dat dwangbevel/huiszoeking en waarom die manager van dat tehuis dat zo gedaan heeft. En wanneer dat was, want ondertussen mogen er toch meer mensen op bezoek in verzoringshuizen?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:56

Willl65 schreef:
bigone schreef:

Het hoort helemaal niet zover te komen!!
En wat betreft denken ergens recht op te hebben, ik heb recht op mijn leven net zoveel als dat jij daar recht op denkt te hebben.
Nederland moet inzetten op zorg en op het welzijn van een ieder die nog niet klaar is om te sterven. Het feit dat geaccepteerd wordt dat mensenlevens overboord gegooid worden is op zijn minst zorgelijk te noemen

Precies, dat is het.
1 leven is niet meer waard dan een ander.
of iemand nu 25, 55 of 75 is.
We betalen hier flink aan de zorg, maar door de marktwerking is het alleen maar afbraak en VVD staat erbij te kijken en doet niks.
Je zou zeggen dat ze er nu van geleerd hebben maar je hoort niets over verandering in de zorg.
Nee ze komen even aan met hoe we gaan selecteren.
Nou als bepaalde mensen geen zorg meer krijgen zoals het hoort hoeven ze ook niet meer bij te dragen.
Laat dat dan de jonkies maar doen, hebben wij al lang genoeg gedaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:58

Ik heb de beelden gezien en vreselijk. Los van de reactie van de mevrouw, Die ik nog kan begrijpen ook. Zelfs in een gevangenis hebben zwaar gestraften meer rechten (die mogen weer bezoek ontvangen) dan nu mensen in een verzorgingstehuis. -:(- die mogen niks, niet weg, niemand zien enz. Terwijl ze daar niet eens soms in een gesloten afdeling zitten. Gewoon vreselijk

en er vanwege een bezoek zelfs arrestatie en strafblad volgt alsof je een zware crimineel bent. Als je potdorie met je zatte kop iemand aanrijdt krijg je nog minder straf. En dat de politie hier aan meewerkt. 8)7 Is voor mij nog steeds onbegrijpelijk. Die zouden toch ook kunnen begrijpen dat deze middelen veel te zwaar zijn. En dat ze ook rustig een jongen van 16 alleen achter willen laten. Tjsa

En ja dat protocol. Ik ben hoe dan ook ernstig de pineut en zal domweg geen recht hebben op zorg. Gsja jammer dan u krijgt de doodstraf. Fijn vooruitzicht hoor. -O-

Kortom ja het is een naar rotvirus met grote gevolgen. Maar nee de kant waar we nu heen gaan in Nederland lijkt me geen gezonde ontwikkeling. :n Strafblad voor het bezoeken van een ouder of het zien van vrienden. En nog volstrekt willekeurig ook nog afhankelijk van waar je woont.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:01

_Penotti schreef:
Precies, dat is het.
1 leven is niet meer waard dan een ander.
of iemand nu 25, 55 of 75 is.
We betalen hier flink aan de zorg, maar door de marktwerking is het alleen maar afbraak en VVD staat erbij te kijken en doet niks.
Je zou zeggen dat ze er nu van geleerd hebben maar je hoort niets over verandering in de zorg.
Nee ze komen even aan met hoe we gaan selecteren.
Nou als bepaalde mensen geen zorg meer krijgen zoals het hoort hoeven ze ook niet meer bij te dragen.
Laat dat dan de jonkies maar doen, hebben wij al lang genoeg gedaan.

Blijkbaar maak je zelf nu ook onderscheidt :Y) .

Let wel dat het hier gaat om het zwartste scenario, dus op het moment dat het boven alle capaciteiten uitgaat wat we de afgelopen periode hebben gehad.

Jouw leven is zeker ook iets waard, maar niet meer of minder dan die van je naaste. Dus waarom heb jij meer of minder recht op een bed?
Ik lees alleen maar ik-ik-ik, maar kijk dan eens naar een ander waarom je deze persoon wellicht meer een bed zou gunnen dan jezelf.

Cer

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:05

Volgens mij is een jongen van 16 geen debieltje die niet alleen thuis kan blijven, maar dit terzijde..

als ik het goed begrepen heb, hadden die mensen een brief gekregen waarin stond dat ze een week niet mochten komen, omdat ze ongewenst het tehuis in gegaan waren..
Vervolgens gaan ze TOCH naar dat tehuis.... met het nodige gejank en gedrein.. (leuk voor je moeder ook, als je zo dramatisch staat te doen voor dat huis :+ ) .. daarop volgt dan een dwangbevel...

Want, stel dat niemand zich aan de regels zou houden? Wat dan?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:06

Nee mijn leven is niet meer waard, maar ook niet minder.
We hebben allemaal recht op zorg en dáár moet aan gewerkt worden.
En dat doen ze niet. Zelfs nu niet.

Ik weet anders ook nog wel wat dingen om op te selecteren.
Criminelen, weg ermee. Zijn alleen maar ellende voor de samenleving. Maar dat mag ook niet.
Wat dacht je van gewoon niemand uitsluiten!

Ja het gaat om het zwarte scenario en ik denk dat we die ook nog wel een keer gaan krijgen.

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:06

Ze waren toch niet binnen geweest alleen het raam 5 cm te ver open.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:08

_Penotti schreef:
Ze waren toch niet binnen geweest alleen het raam 5 cm te ver open.

Ja, ze maken een raam open en ze doet haar arm naar binnen.. Dus ze komt met iets van buiten een afgesloten huis in...
Wat als iedereen dat zou doen?

En ik vraag me af wanneer dit geweest is, want er mag ondertussen toch meer bezoek komen bij tehuizen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:10

Klopt 5 hele centimeters te ver open gedaan. Dat is ook een ernstig mksdrijf. Vraag me af hoe dat is vastgesteld?

Cer helaas er is een proef gaande bij een paar tehuizen of het goed gaat. Bij de rest is het domweg nog verboden. Jammer dan. -O- Hier in de buurt is een tehuis die zijn hele omgeving heeft afgezet met bouwhekken. Alsof je wilde dieren wil binnen houden. Zo n naar gezicht. Bij een mevrouw staat het hek pal voor haar terrasje. Die ziet alleen een hek en tralies als ze naar buiten kijkt |( kan er nog net een stoeltje neerzetten maar dan kan ze niet eens vrij bewegen vanwege dat nare rothek.

16 kan best alleen even maar heb jij enig idee hoe lang hij alleen is? Een paar uur, een hele nacht of worden ze langer vastgehouden? Ik snap best dat je je daar als ouder druk om maakt omdat er geen enkele uitleg gegeven wordt over het hoe of wat.

Maar dan nog. Aanhouding omdat je je ouder bezoekt. Die niet als zwaargestrafte in de cel zit maar in een verzorgingstehuis. Dat we als land ooit zo diep zijn gezonken dat dat strafbaar is. ;( Ongeacht de reden. Crue is dat dat zou zijn om de mensen te beschermen. En van wie worden ze ziek, het personeel :(:)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:14

karuna schreef:
Klopt 5 hele centimeters te ver open gedaan. Dat is ook een ernstig mksdrijf. Vraag me af hoe dat is vastgesteld?

t staat op film....

Citaat:
16 kan best alleen even maar heb jij enig idee hoe lang hij alleen is? Een paar uur, een hele nacht of worden ze langer vastgehouden? Ik snap best dat je je daar als ouder druk om maakt omdat er geen enkele uitleg gegeven wordt over het hoe of wat.

nou, ik denk dat kinderen van 16 best weerbaar zijn...

Citaat:
Maar dan nog. Aanhouding omdat je je ouder bezoekt. Die niet als zwaargestrafte in de cel zit maar in een verzorgingstehuis. Dat we als land ooit zo diep zijn gezonken dat dat strafbaar is. ;( Ongeacht de reden. Crue is dat dat zou zijn om de mensen te beschermen.

Nee, ze wordt aangehouden omdat ze een brief gehad had dat ze een week niet mocht komen, en ze TOCH gaat...

Citaat:
En van wie worden ze ziek, het personeel :(:)

Dus ben ik benieuwd van wanneer die video is... mocht het tehuis nu wel of geen bezoek ontvangen ten tijde van die video... :j