Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Een blik ic verpleegkundigen trek je zomaar niet open, dus de ic capaciteit is er nog niet.
Ik vind het ook niet reëel om 1000 bedden inclusief personeel achter de hand te hebben.
Dat is voorheen ook nog nooit nodig geweest.
MoniqueT schreef:sureido schreef:Als je tijdens uitgaan iedereens legitimatiebewijs verplicht stelt kan je zien uit welke gemeente ze komen en dan gewoon niet toelaten klaar.
Dat werkt echt niet altijd. Mensen kunnen verhuizen, ID-kaarten en paspoorten zijn tegenwoordig 10 jaar geldig. En wij, als buitenlands ingezetenen, kunnen die overal in Nederlandse grensgemeenten laten verlengen. Mijn ID-kaart is uitgegeven door de gemeente Breda. Ik heb daar nog nooit gewoond.
_Penotti schreef:Ik ben het met je eens Will.
Ze moeten om te beginnen maar eens zorgen dat die capaciteit wel omhoog gaat.
Want bij de griepgolf van 2018 was er ook al een te kort en werd er ook reguliere zorg aan de kant gezet. Alleen veel mensen weten/ beseffen dat niet.
Dus er is sowieso een te kort aan spoedzorg in Nederland.
Ja dan kan er niets meer bijkomen of het is al meteen foute boel.
En inderdaad, je hele leven betaald, wel zowat tot de 70 moeten gaan werken, maar met de 50 al op de vuilbelt gegooid worden?
Mogen we nu ook stoppen met premie betalen dan?
En mag ik vast pensioen, kan ik daar mijn laatste jaar met wat pech nog even van gaan genieten.
Zorg personeel voorop, kan ik me in vinden, maar inderdaad wel eerst zorgen dat ze weinig risico lopen op die ic te belanden. Niet zoals nu met middelen te kort.
Nee er moet een hoop veranderen voor ze dit met droge ogen gaan beweren.
Olle schreef:Moet je bedenken wat de artsen hiervan vinden. Zij moeten de uiteindelijk afweging gaan maken.
Ik geloof niet dat artsen hebben gekozen voor het beroep om dit te moeten doen.
Jullie focussen je op één onderdeel hieruit, maar dat is echt niet de enige afweging die ze gaan maken;
https://www.nu.nl/coronavirus/6058452/a ... arste.html.
Olle schreef:Moet je bedenken wat de artsen hiervan vinden. Zij moeten de uiteindelijk afweging gaan maken.
Jullie focussen je op één onderdeel hieruit, maar dat is echt niet de enige afweging die ze gaan maken;
_Penotti schreef:
Willl65 schreef:Olle schreef:Moet je bedenken wat de artsen hiervan vinden. Zij moeten de uiteindelijk afweging gaan maken.
Volgens Gommers zijn de artsen heel blij met dit script. Die vent bra ht het als goed nieuws
bigone schreef:Mensen hebben het hier over betalen dus heb ik recht op, zo werkt het niet anders mogen ze ons pensioen en ziekenhuis bed wel in goud dopen. Natuurlijk roepen bepaalde onderdelen weerstand op maar dit is in het allerzwartste scenario , waarbij je boven de uiterste grenzen zit van wat mogelijk is. Er kan geen ijzer met handen worden gebroken dus des te meer reden voor iedereen om zich aanbod maatregelen te houden zodat we geen code black krijgen dit najaar.
_Penotti schreef:Maar dan zo de politie op je dak zetten, maar wel met 5000 op de dam...jaja dat mag wel.
Willl65 schreef:bigone schreef:Mensen hebben het hier over betalen dus heb ik recht op, zo werkt het niet anders mogen ze ons pensioen en ziekenhuis bed wel in goud dopen. Natuurlijk roepen bepaalde onderdelen weerstand op maar dit is in het allerzwartste scenario , waarbij je boven de uiterste grenzen zit van wat mogelijk is. Er kan geen ijzer met handen worden gebroken dus des te meer reden voor iedereen om zich aanbod maatregelen te houden zodat we geen code black krijgen dit najaar.
Het hoort helemaal niet zover te komen!!
En wat betreft denken ergens recht op te hebben, ik heb recht op mijn leven net zoveel als dat jij daar recht op denkt te hebben.
Nederland moet inzetten op zorg en op het welzijn van een ieder die nog niet klaar is om te sterven. Het feit dat geaccepteerd wordt dat mensenlevens overboord gegooid worden is op zijn minst zorgelijk te noemen
_Penotti schreef:Precies, dat is het.
1 leven is niet meer waard dan een ander.
of iemand nu 25, 55 of 75 is.
We betalen hier flink aan de zorg, maar door de marktwerking is het alleen maar afbraak en VVD staat erbij te kijken en doet niks.
Je zou zeggen dat ze er nu van geleerd hebben maar je hoort niets over verandering in de zorg.
Nee ze komen even aan met hoe we gaan selecteren.
Nou als bepaalde mensen geen zorg meer krijgen zoals het hoort hoeven ze ook niet meer bij te dragen.
Laat dat dan de jonkies maar doen, hebben wij al lang genoeg gedaan.
_Penotti schreef:Ze waren toch niet binnen geweest alleen het raam 5 cm te ver open.
karuna schreef:Klopt 5 hele centimeters te ver open gedaan. Dat is ook een ernstig mksdrijf. Vraag me af hoe dat is vastgesteld?
Citaat:16 kan best alleen even maar heb jij enig idee hoe lang hij alleen is? Een paar uur, een hele nacht of worden ze langer vastgehouden? Ik snap best dat je je daar als ouder druk om maakt omdat er geen enkele uitleg gegeven wordt over het hoe of wat.
Citaat:Maar dan nog. Aanhouding omdat je je ouder bezoekt. Die niet als zwaargestrafte in de cel zit maar in een verzorgingstehuis. Dat we als land ooit zo diep zijn gezonken dat dat strafbaar is.Ongeacht de reden. Crue is dat dat zou zijn om de mensen te beschermen.
Citaat:En van wie worden ze ziek, het personeel