[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:23

Ceffyl schreef:
Relaxed schreef:

Ik denk dat Toebie (die naam ook :') ) echt een fantastisch leuk mens gaat worden later :x Die zal ooit eens een keer nee te horen krijgen, dat wordt drama!

Die ouders hebben het over vrijheid maar volgens mij hebben ze vanaf dat ie in de baarmoeder zat beslist dat hij artiest moet worden net als pappie en mammie. Tot zover de vrijheid.

En de huiskapster, ja het is dat mijn ouders er blijkbaar vrede mee hadden, maar anders... Totaal niet professioneel en gewoon een last voor de klant.

Sonja_vR

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:10

O man
“Wij zijn van de energien en krachten en daarom zal het toch zo gebeuren”
En klik weg :evaw:
Ik Krijg al de kriebels van die vent voor hij zijn eerste drie woorden gesprek een heeft (Ben even door naar het punt wat ze aan gaven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:19

Toebie is ook afgeleid van to be, daar haakte ik af :') dat soort mensen kan ik niet serieus nemen

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:38

Relaxed schreef:
Toebie is ook afgeleid van to be, daar haakte ik af :') dat soort mensen kan ik niet serieus nemen

Jaaa hahaha van To be or not to be _/-\o_ Echt hoe verzinnen ze het

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 23:53

Toebie or notoebie :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 04:33

Toebie :') Maak er dan nog Tobie van ofzo.

Brak gisteren bijna m'n nek over 2 kinderwagens die op ons pad geparkeerd stonden. Theekransje bij de buren :+
Zet die larvebak gewoon op je eigen pad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 06:48

Toebie klinkt als Tui :')

:') larvebak

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:03

MarlindeRooz schreef:
Ja ik snap het nooit... echt kleine kinderen laat ze lekker thuis. Vanaf een jaar of 9 ofzo snappen ze het wel denk ik.

Ja maar dat is m juist t probleem. Die ukken kun je niet alleen laten en oppas hebben ze al 7 keer in week voor werk, shoppen enz. Dus om opa en oma nog eens te vragen.......
Ik haat het als er in een restaurant kinderen lopen te schreeuwen, daar kan ik echt boos om worden.
Bij de wok heb ik daar normaal niet zo'n last van omdat ik een wok gewoon een vreetschuur vind.
Kinderen kunnen daar ook lekker rondwandelen, maar laatst waren en 4 meiden die waren daar rond aan t rennen.
Van wc naar hun tafel, ik schat ze een jaar of 12/13 jaar.
Er waren geen ouders bij en het bleek dat 1 van hun jarig was en dit was haar feestje, gedumpt bij de wok en heb t leuk.
Hebben zij thuis niet de rommel en de last.
Die hebben daar lopen gillen en echt iedereen stoorde zich eraan.
Ik zei hard tegen mijn man dat die meiden echt onbeschoft en vervelend waren toen ik eten op stond te scheppen en 1 stond achter me.
Zij heeft het gehoord en ineens was het een stuk rustiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:51

Hoewel we in België ook wel zaken tegenkomen heb ik door dit topic soms het idee dat het in NL nog een tikje erger is.
De namenrage merk ik hier eigenlijk niet. De kinderen die ik geboren weet worden hebben gewone namen en ook op normale wijze geschreven.

Relaxed zei onlangs dat wie een paard aan een touwtje kan laten staan ook een kind kan opvoeden. Eerlijk? Ik zie daar inderdaad gelijkenis in :') De kinderen van onze club zijn zowat allemaal nette kinderen. Ze hebben weleens een opstootje maar ze luisteren wel als het moet, ze krijgen op hun donder als ze het te bont maken en als ze spelen doen ze dat waar ze totaal niet in de weg lopen.
En de opvoeding is best relax maar wel zeker kordaat als ze te ver gaan.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:07

Denk dat het niet kunnen opvoeden en de ontspoordheid van de kinderen in NL inderdaad een stuk erger is dan in Belgie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:18

Ik denk dat dat wel meevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:26

Varekaj, ik zie het echt overal om me heen.. Mensen die paarden (en ook andere dieren) onder controle hebben, hebben eigenlijk ook altijd hun kinderen onder controle. Het is toch ook hetzelfde? Ja is ja en nee is nee, geldt voor dieren en kinderen. Ik denk ook echt dat kinderen die duidelijkheid nodig hebben, daarom kan ik 1 op 1 met mijn neefje ook lezen en schrijven. Hij eet bij mij gewoon zijn brood in de stoel op.. Laatst peerde die m uit mijn voordeur, terwijl ik al nee had gezegd. Heb m aan zijn capuchon weer naar binnen gesleurd en hij is niet meer in de buurt van mijn voordeur geweest. En toen we weggingen bleef ie netjes bij de voordeur wachten tot ik m opendeed :+ Ik zou best een goede moeder kunnen zijn :')

Zo had ik een buurvrouw die dr leven lang al paarden heeft, maar nooit een stap verder kwam omdat ze doodsbang en veeeelste lief voor dr paarden was, die namen gewoon een loopje met haar.. En haar zoon...... _-:( _-:( _-:( Dat is echt met recht een k*tkind.. Net zo slecht luisteren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:42

Relaxed schreef:
Varekaj, ik zie het echt overal om me heen.. Mensen die paarden (en ook andere dieren) onder controle hebben, hebben eigenlijk ook altijd hun kinderen onder controle. Het is toch ook hetzelfde? Ja is ja en nee is nee, geldt voor dieren en kinderen. Ik denk ook echt dat kinderen die duidelijkheid nodig hebben, daarom kan ik 1 op 1 met mijn neefje ook lezen en schrijven. Hij eet bij mij gewoon zijn brood in de stoel op.. Laatst peerde die m uit mijn voordeur, terwijl ik al nee had gezegd. Heb m aan zijn capuchon weer naar binnen gesleurd en hij is niet meer in de buurt van mijn voordeur geweest. En toen we weggingen bleef ie netjes bij de voordeur wachten tot ik m opendeed :+ Ik zou best een goede moeder kunnen zijn :')

Zo had ik een buurvrouw die dr leven lang al paarden heeft, maar nooit een stap verder kwam omdat ze doodsbang en veeeelste lief voor dr paarden was, die namen gewoon een loopje met haar.. En haar zoon...... _-:( _-:( _-:( Dat is echt met recht een k*tkind.. Net zo slecht luisteren.

Mensen vinden dat wij soms te streng zijn voor Abel want hij is zo lief. Maar dat hij zo lief en braaf is komt omdat hij opgevoed is, het is een flinke kwpner en ik ben niet zo groot dus ik moet de wind er wel onder houden :')

Voor ons kind geldt hetzelfde, hij is lief en mag een hoop maar hij kent wel grenzen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:46

Eens hoor!

Al is mijn oudste momenteel gigantisch aan het uitproberen _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:59

Dat uitproberen deed mijn neefje zondag dus ook steeds, steeds bij de deur naar de trap en uiteindelijk ook steeds echt de deur opendoen. Als ik alleen met hem ben is het 1x nee, 2e x pak ik m gewoon bij de arm er weg, doet ie het dan nog een 3e x, dan gaat dat iets minder zachtjes en dan is het dus echt wel klaar. Nu bleeeeef ie het doen, maar niemand greep ik, alleen nee roepen en pas opstaan als ie alweer door de deur bij de trap was :roll: Mijn moeder op een gegeven moment houdt ze de deur tegen en mijn neefje ondertussen aan die klink te rossen. Toen heb ik wel ff ingegrepen, hij hoeft mijn klink niet te slopen. Zei ook tegen mijn moeder of ze dat normaal vond.. -O-
Jaa het is echt onwijs gezellig met hem erbij hoor :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:08

jammer dat ie niet wat strakker afgericht word ...maar waarschijnlijk vind ie jou straks best tof
omdat ie weet wat ie aan je heeft :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:19

Ik denk het eigenlijk wel, we lijken best wel op elkaar :') Net zo ongeduldig en ook heel erg op mezelf en dat heeft hij ook. Is een ster in mensen (en vooral andere kinderen :') ) negeren :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:40

Relaxed schreef:
Ik denk het eigenlijk wel, we lijken best wel op elkaar :') Net zo ongeduldig en ook heel erg op mezelf en dat heeft hij ook. Is een ster in mensen (en vooral andere kinderen :') ) negeren :+

Prima kwaliteiten. Mijn kind is ook geen allemansvriend, ik ook niet.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:06

Ik dacht echt even dat je kind Abel heette... tot je over een flinke kwpner begon!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:10

wittepit schreef:
Ik dacht echt even dat je kind Abel heette... tot je over een flinke kwpner begon!

Hahahaha hier hetzelfde
Of nouja, ik dacht dat het een nieuwe benaming was, vervanging van Caligula toentertijd

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:11

wittepit schreef:

Nee, die heten Luca, Senna en Jada :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:37

Hilli schreef:
wittepit schreef:

Nee, die heten Luca, Senna en Jada :j

Neeee Djelano en Sunshine is het.

Ik ben lang kampleiding geweest en de kinderen vonden mij altijd 'streng maar ook lief' :+
Ja als zij lief waren was ik ook zeker lief haha, maar je hoeft geen loopje met mij te nemen, dan is het snel klaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:46

Djaylano en Serenity :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:49

Ik vond Kreukeltje wel een leuke suggestie

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:56

Ik zag laatst op tv iemand die Spechel heette..
Uitgesproken als special(in het engels dus)