Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Precyll

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 01:36

Toevallig deze week 2 fijne transacties gedaan (Ik was koper) we hebben net vloerverwarming dus we wilde eerst een half jaar goedkoop laminaat zodat de vloer goed kan uitwerken. Staat er supermooi laminaat op mp, juiste aantal m2 en vraagprijs zo belachelijk laag dat ik niet eens heb onderhandelt. Bericht gedaan en dag erna kon ik het al halen. Trailer aangehaakt en hoppa!

Verder hadden wij nog een aantal donkerbruine roedes liggen van hout. Aangezien bouwen een dure aangelegenheid is besloten om die zwart te verven en wat we miste nieuw te kopen. Kom ik stomtoevallig dezelfde roedes tegen op mp. Berichtje gedaan en wederom de dag erna kon ik het halen. Nu hebben we genoeg roedes en met de lik verf lijken ze als nieuw.

2x dus goed, duidelijk en vriendelijk contact.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:56

Gisteren tin te koop gezet. Na een paar onzinbiedingen iemand die vroeg wat mijn uiterste prijs was. Was €40. Bood hij €30 :') Nou niet dus. Ondertussen een bod van €40 gehad van iemand anders maar die man wou dat ik het naar hem bracht op dik een uur rijden enkel 8)7

Goed, terug naar die vorige man. Het ging heel hard. Bod van €45 en gaf dat ook aan aan die man. Ik had al €45 dus ging het niet weg doen voor €30. Enigste voordeel van hem was dat hij er dezelfde avond nog achter kwam. Nou dan gaf hij wel €35. Nou, uiterste prijs is €40, dus niet dus :+ Kreeg ik heel veel please please, aub, ??????? etc. Opnieuw gezegd: €40.
Was dan toch goed en hij kwam er achter. Stond hier mooi op het afgesproken tijdstip. Hij bekijkt het: Ik geef €20. Nou joh, of je geeft €40 of je gaat weg. Uiteindelijk heeft hij toch maar €40 gegeven en ik was blij dat het zoekertje weg kon, want wat een stormloop en onzin kreeg ik daar wel niet op.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:19

Oh zo irritant als je 40,- afspreekt en dan 20,- wil geven :roll: Ben dan in staat om ze van het erf af te sturen zonder spullen O:)

Een trolley op mp gezet,allemaal bieders en 1 serieuze,afspraak gemaakt. Op de ophaaldag laat hij op tijd al weten dat het toch niet lukt..... of hij het van het weekend op mocht halen?
Nou ja vooruit dan maar. Hoelaat?

Geen reactie...

Zondagavond nog een bericht gestuurd of hij er nog belang bij had?

Geen reactie.

Ondertussen de advertentie weer van reserveren af gehaald en een week later verkocht aan een nieuwe bieder.

Advertentie 2 ging om een grote bak.
Bieder 1 (een bedrijf) bied 40,-

Prima,kom maar halen.

Geen reactie.

Bieder 2 gaf ook geen reactie meer.

Bieder 3 had ook geboden en gaf aan dat hij eerst nog ergens anders ging kijken waarop een dag later een berichtje kwam van ''ben al voorzien'' dus even een bedankje terug gestuurd

Bieder 4 bood een tientje en warempel hij kwam, laadde het in en ging met een glimlach weg.
hehe eindelijk van die onhandige grote bak af. :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:51

Ik ga waarschijnlijk binnenkort wat paardendekens online gooien. Benieuwd wat daar allemaal weer op af gaat komen :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:05

Hier eindelijk alle dekens verkocht. Heerlijk, die ruimte in de kast :D
Ik kreeg de afgelopen week ineens weer allemaal fatsoenlijke biedingen op mijn paardenspullen, eerst kwam er niks aan reactie of echt onzin biedingen, maar nu is bijna alles verkocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:54

Ik heb ook nog een nette winterdeken, halsstuk en uitrijdeken te koop maar kom er maar niet vanaf, had toch wel gedacht dat het nu zou willen verkopen.

Wat vinden jullie een realistische vraagprijs voor een proffesioneel gewassen/waterdichte 200 grams deken, een waterdicht halsstuk 150 grams en een waterdichte uitrijdeken fleecegevoerd maar wel met een gaatje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:59

Hangt af van het merk en of het een populaire maat is :)

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:05

Gaatjes etc ben ik al niet zo van idem met gerepareerde scheuren. Persoonlijk koop ik dan liever nieuw.

Dekens koop ik sowieso liever nieuw,met een beetje opletten kan je voor 45,- een 200/300 grams deken scoren van een degelijk merk op de markt en op internet is er altijd wel een webshop met een aanbieding.

Gelukkig heb ik geen deken slopers dat scheelt enorm.

@Romy om welk merk en maat gaat het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:34

Gaat om een Harry’s horse deken maat 185
Halsstuk en uitrijdeken weet ik eigenlijk niet welk merk maar beide maat M

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:51

Romy1234 schreef:

Ik wens je veel succes.

Harry's Horse is tweedehands niet echt gewild tenzij zeer goedkoop, daarnaast is 185 niet de makkelijkste maat.
Uitrijdekens zijn ook niet erg gewild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:03

cobiie schreef:
Romy1234 schreef:

Ik wens je veel succes.

Harry's Horse is tweedehands niet echt gewild tenzij zeer goedkoop, daarnaast is 185 niet de makkelijkste maat.

Hmmm dat is balen, de deken is echt super netjes nog maar ik heb hem gewoon weg niet meer nodig.
Wil hem ook niet voor een prikkie weg doen, heb er alleen al bijna €20 aan kosten gemaakt voor het wassen en waterdicht maken, maar ik dacht dat ik hem nog nodig had toen, anders had ik hem niet laten wassen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-18 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:07

Met dekenmaat 1.85 moet je gewoon een beetje geduld hebben. Ik heb mijn dekens in maat 1.85 dit jaar gewoon kunnen verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:56

Hier wordt het een 300gr outdoordeken van premiere zonder schade, maar wel gewoon gebruikt.

Ik heb me vanochtend namelijk een bucas recuptex staldeken aangeschaft, en moet binnenkort een nieuwe regendeken. De planning is om dan een regendeken met linersyteem te kopen, dan kan ik beide combineren. Normaal ben ik dan voorzien met een goede regendeken (100gr), extra warmte met de recuptex als onderdeken (tot 200gr/300gr samen) en voor de echte kou heb ik nog een splinternieuwe BR outdoordeken met halve hals van 380gr liggen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:37

Een deken met gaatje klik ik ook altijd bij verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:50

Ik heb dekens met kleine gaatjes/scheurtjes voor een tientje verkocht, maar dat was een vrouw die ze voor haar jonge paarden gebruikte. Ik klik er zelf ook altijd aan voorbij :o

Een HH in maat 185 gaat je echt niet meer dan de was kosten opleveren, helaas... :(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:23

Ik heb mijn ongevoerde regendeken met een gaatje in maat 175 voor 15 euro verkocht. Uitrijdeken fleece gevoerd en waterdicht ook voor 15 of 17,50 weer niet meer.
Fleecedeken in maat 175 voor 14 euro

Maar een gloednieuwe outdoordeken 370 gram die nieuw 99,95 Is raak ik maar niet kwijt.
En is echt volledig nieuw -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:28

Die uitrijdeken hoef ik ook echt niet veel voor, gaatje zit wel op een gunstige plek maar ik denk dat ik maar weggeef aan iemand ofzo dan.

Maar die 200 grams gaat echt niet weg voor €20, dan leg ik hem wel lekker op zolder neer, misschien dat ik hem ooit nog kan gebruiken.

Maar een halsstuk moet toch wel kunnen verkopen lijkt mij toch?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:39

cobiie schreef:
Romy1234 schreef:

Ik wens je veel succes.

Ikverkoop nu 3 Nika dekens, ook maat 185, veel reacties op gekregen maar ook erg veel onzin biedingen, 15- euro terwijl de dekens gewassen en geïmpregneerd zijn. Dat gaf ik dus ook als reactie kreeg ik een bericht dat dat niet haar probleem was maar ik daar zelf voor koos om die te laten wassen 8)7

0 en 100 gram voor 25- ps en de 400 gram voor 45-, geen gaatjes en zgan
De 0 gram is nu betaald en klaar om te verzenden ( 30- incl vz)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:48

Hh dekens kosten nieuw zonder korting rond de 60/80 euro toch, vaak zijn er wel leuke kortingdeals te vinden.
Dan is 30 euro of meer incl verzenden voor een tweedehands deken wat lastiger voor elkaar te krijgen denk ik, maar je hebt maar 1 koper nodig. ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:25

cobiie schreef:
Hh dekens kosten nieuw zonder korting rond de 60/80 euro toch, vaak zijn er wel leuke kortingdeals te vinden.
Dan is 30 euro of meer incl verzenden voor een tweedehands deken wat lastiger voor elkaar te krijgen denk ik, maar je hebt maar 1 koper nodig. ;)

Nika zit ook rond die prijs hoor

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:34

Lynn, daar staan de kopers voor die prijzen ook elkaar niet te verdringen als ik jou berichtje goed begrijp.
Neemt niet weg dat het niet onmogelijk is, je hebt maar 1 koper per deken nodig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:42

*zucht*

Heb oude goed kope dekens te koop.

Ook een lichtgevoerde deken met een kleine beschadiging.
10 euro vraagprijs.

Krijg bericht..ik bied 5 euro
Ik: tientje is het wel waard!
-bericht terug: ja maar er zitten geen bilriemen bij,als ik die moet kopen kost me weer geld.
Ik:- ik heb nog bilriemen genoeg,die krijg je er gewoon bij.

Geen antwoord |o

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:14

Toevallig ben ik wel op zoek naar dekens in maat 185 maar vaak ben ik bang dat ze niet meer waterdicht zijn. Dan geef ik liever iets meer uit voor een nieuwe deken

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 01:39

Ik koop juist vaak 2hands dekens, maar dan wel alleen van horseware. Dat scheelt meestal wel veel met nieuw en een klein gaatje vind ik geen probleem. Heb wel zo'n reparatiesetje zomaar gefixt.
Maar opzich zie je niet veel horseware met gaatjes, hooguit die van de amigo/mio de goedkoopste dus. Rhino en rambo zijn super sterk, maar nieuw ook super duur.. dus 2ehands wel de moeite.

Ik heb ook mazzel want ik zoek dus de kleinere maten zoals 175 en 185 die voor de rest moeilijk lopen omdat dat pony maatjes zijn.

Toevallig vandaag nog een 2ehands rhino met hals op de kop kunnen tikken. :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:23

cobiie schreef:
Lynn, daar staan de kopers voor die prijzen ook elkaar niet te verdringen als ik jou berichtje goed begrijp.
Neemt niet weg dat het niet onmogelijk is, je hebt maar 1 koper per deken nodig.

Ik heb nu binnen 1 dag 1 van de 3 verkocht en die andere waarschijnlijk ook al. Ok, ook wat onzinbiedingen maar dat krijg je op bijna alles wel wat je te koop aanbied, duur of niet.
Ook de duurdere dekens heb je niet binnen 1 dag verkocht. Je kan alleen niet meer dan de helft tot 1/3e van nieuwprijs vragen maar ook dat is met heel veel producten, zelfs als het alleen gepast is.