Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:03

Gloa schreef:
Steeph schreef:
Mensen die schreeuw-bellen omdat ze verrekken dat ding tegen hun kop aan te houden maar via oortjes bellen :roll: _-:(

Of bellen via de speaker zodat iedereen kan meegenieten |o

Ow dat vind ik juist dan wel weer grappig, dan kan je zo heeerlijk meegenieten van het vaak niet al te intelligente gesprek :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 01:35

Dat :') .
Ik ben getuige geweest van gesprekken waarvan ik echt dacht; niet geschikt voor jong publiek :')

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:47

Steeph schreef:
Mensen die schreeuw-bellen omdat ze verrekken dat ding tegen hun kop aan te houden maar via oortjes bellen :roll: _-:(

De truc is om met 1 oortje in te bellen, dan kan je het gesprek voeren en horen hoe hard of zacht je praat.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:38

IMAY1990 schreef:
Steeph schreef:

De truc is om met 1 oortje in te bellen, dan kan je het gesprek voeren en horen hoe hard of zacht je praat.

Da's allemaal prima, maar wat moet ik met die info? :')

LiannePuthzy

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:44

Er ruikt hier iemand naar borrelnootjes + cupasoup in de bus -O- kan mij niet voorstellen dat iemand dat al eet om kwart voor 9 smorgens

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:24

LiannePuthzy schreef:
Er ruikt hier iemand naar borrelnootjes + cupasoup in de bus -O- kan mij niet voorstellen dat iemand dat al eet om kwart voor 9 smorgens

Misschien heeft diegene wel dienst gehad. Ik zie ook wel eens mensen op de vroege morgen uit de Mac komen en dan denk ik hetzelfde

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:33

Bussen naar school, sta je soms 3 kwartier te wachten in de kou totdat je een keer in de bus past

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:20

:D Ik was vanmorgen met een bus op pad waar de radio geen zenders van kon zoeken. Gelukkig USB mee met de top 100 van het foute uur. Afijn, voor aanvang van de rit liep ik even weg om koffie te halen en vergat de radio... bij terugkomst in de bus zaten mijn passagiers gezellig in de bus te zingen... _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:27

Heerlijk, ik hou van het foute uur :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:18

<3 de sfeer in de bus was top _O-
Het moest nog 9 uur worden...
Vrijdagavond met de late dienst de snollebollekes maar mee :)ddd :)F :)F

Het was echt druk in de bus met dank aan NS. Heb geen sneeuwvlokje gezien <3 was wel de zonnebril nodig. Code geel...

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:20

Anne_GTI schreef:
<3 de sfeer in de bus was top _O-
Het moest nog 9 uur worden...
Vrijdagavond met de late dienst de snollebollekes maar mee :)ddd :)F :)F

Het was echt druk in de bus met dank aan NS. Heb geen sneeuwvlokje gezien <3 was wel de zonnebril nodig. Code geel...

Bij jou misschien niet maar in sommige gebieden in Nederland wel. Het was gewoon niet te voorspellen vandaag waar het viel. En als de treinen ineens niet rijden vanwege veel sneeuw terwijl dit niet is aangekondigd moet je de reacties eens horen! Dan liever een aangepaste dienstregeling waarbij er wel iets rijd.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:31

Keolis en Arriva reden normale dienstregeling. Die rijden op dezelfde rails. :')
We gaan met de bus ook eigenlijk altijd op pad. Bij extreem weer zijn we gewoon wat later met de bus en brengen de mensen voorzichtig naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:40

Anne_GTI schreef:
Keolis en Arriva reden normale dienstregeling. Die rijden op dezelfde rails. :')
We gaan met de bus ook eigenlijk altijd op pad. Bij extreem weer zijn we gewoon wat later met de bus en brengen de mensen voorzichtig naar huis.

Dat is appels met peren vergelijken. De andere vervoeders hebben sowieso een veel lagere frequentie dan de ns heeft.

Bussen hebben gelukkig geen last van klompen ijs die wissels blokkeren .......

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:42

Anne_GTI schreef:

Het heeft ook niet met dezelfde rails te maken. En de bus is niet te vergelijken. ( Die gaan hier bij zware sneeuwval trouwens ook niet.) Veolia en al die kleine maatschappijen gaan hoogstens 1x per hlf u. Op een traject waar niet veel of zelfs helemaal geen andere treinen rijden. Ns gaat op veel trajecten ietjes vaker. Nu met de speciale dienstregeling probeert ns ook minstens 1x per hlf u te rijden. Dus eigenlijk dezelfde dienstregeling die de kleinere maatschappijen altijd al doen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:59

fohadie schreef:
Anne_GTI schreef:

Het heeft ook niet met dezelfde rails te maken. En de bus is niet te vergelijken. ( Die gaan hier bij zware sneeuwval trouwens ook niet.) Veolia en al die kleine maatschappijen gaan hoogstens 1x per hlf u. Op een traject waar niet veel of zelfs helemaal geen andere treinen rijden. Ns gaat op veel trajecten ietjes vaker. Nu met de speciale dienstregeling probeert ns ook minstens 1x per hlf u te rijden. Dus eigenlijk dezelfde dienstregeling die de kleinere maatschappijen altijd al doen.

Dat is mijn omgeving niet waar. De kleine maatschappijen moeten ook stukken spoor delen en of het doen met enkel spoor. Daarnaast rijdt Keolis bij ons vaker dan NS.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 08:33

Nou ik weet nog wel vorige winter hoor.. keolis (en Arriva) zeiden: nee joh wij zijn niet zo laf als de NS. Wij rijden gewoon...

Drie keer raden! En de NS had alles super geregeld, bussen en informatie enzo. De mensen van keolis wisten niets en konden dus ook niks vertellen. Was een grote puinhoop.
Dan heb ik liever dat ze op voorhand wat treinen uit laten vallen en zorgen dat ze van alles stand by hebben en weten wag ze doen, dan dat ze overvallen worden en je als reiziger maar hoopt dat je thuis komt want er is geen informatie over hoe en wat.

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:21

Ik had pas 4 minuten overstaptijd tussen bus en trein, totdat er 4 mensen een buskaartje gingen kopen. Daardoor kreeg de bus 5 minuten vertraging en miste ik mn trein, half uur wachten in de kou. ;(

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:16

De meneer die gister de laatste haal van zn sigaret uitblies ín de tram :roll: %)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:23

Foaly schreef:
De meneer die gister de laatste haal van zn sigaret uitblies ín de tram :roll: %)

Maar inhaleerde hij wel gewoon netjes buiten? Dan rookte hij niet in de tram en deed hij dus niets fout. Wel alsnog hartstikke asociaal, maar dat is niet verboden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:32

Ik had denk ik toch liever andersom gehad: in de tram inhaleren en dan buiten uitblazen. Volgens mij stinkt dat minder :=

En waarom zou het niet fout zijn, alleen omdat het niet verboden is? Het is zoals je zegt hardstikke asociaal. Roken, in dan wel uit, doe je buiten. Punt. Dat kun je zelf hopelijk ook wel bedenken zonder dat er een verbodsbordje hangt.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:07

Heeft iemand hier verstand van? Al 2 jaar reis ik van marknesse met de 76 richting steenwijk en dan in de blesse overstappen naar 17 naar wolvega. Maar nu ineens kan ik niet meer de half 8 bus pakken staat er als optie. Maar wel die van half 7 of half 9 |o
Iemand die weet waarom niet? Moet morgen al er heen

https://9292.nl/reisadvies/marknesse_ba ... ?trein=off

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:20

Iloveiswan schreef:
Heeft iemand hier verstand van? Al 2 jaar reis ik van marknesse met de 76 richting steenwijk en dan in de blesse overstappen naar 17 naar wolvega. Maar nu ineens kan ik niet meer de half 8 bus pakken staat er als optie. Maar wel die van half 7 of half 9 |o

Afbeelding

Afbeelding

Krijg wel deze te zien met de NS app, die gebruik is eigenlijk altijd want 9292 klopt heel vaak niet.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:23

Wil je perse alleen met de bus? Want als je ook met de trein gaat kan het volgens de app wel?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:28

Trein liever niet. Is half uur wachten op station voor 8 min trein. En met de bus was het voor heen max 5 min wachten. Was half 9 altijd al op bedrijf.

Pff was blij dat dit maar uur reistijd was zonder gedoe. Rest van bedrijven minimaal 2.5 uur

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:35

Iloveiswan schreef:

Die laatste bus (17 ri Heerenveen) lijkt al om 8:02 te vertrekken ipv 8:15 (een uur later dan die in je link), hierdoor ga je hem missen.
Ik heb even gekeken of ze van de zelfde vervoerder zijn, die laatste twee bussen, maar dat zijn ze niet. Ik geloof dat ze daardoor geen contact net elkaar kunnen maken met de vraag om even te wachten ivm overstappers. Maar ik ben in dat deel van Nederland niet zo bekend met het OV, dus pin me daar niet op vast. In het zuiden kan het in iedergeval niet om die reden.