Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:02

eilleen333 schreef:
gohya schreef:
Waar komt het woord Dom Blondje eigenlijk vandaan?

Het is in ieder geval oud en internationaal. Dolly parton had er een eeuwigheid geleden (1967 ofzo) al een liedje over.

Klopt,het is al heel erg oud.Liedje ken ik niet van Dolly Parton,weet wel dat zij Blonde Dolly werd genoemd.Zou het daar vandaan komen dan?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:22

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:31

Riddershow schreef:
is het niet ballonvlucht?

Wat ik me gister afvroeg. Waarom transporters voor vloeistoffen altijd rond zijn? Rechthoekig is toch veel handiger? Meer volume, lager zwaartepunt? En je zouden bodem gewoon schuin af kunnen laten lopen als het om het aftappen gaat...

Zo even uit mijn hoofd zou ik zeggen dat het te maken heeft met de kracht die de vloeistof op zijn container zet, zeker wanneer de vloeistof in beweging komt. Bij een rechthoekige container is dat niet overal gelijk, bij een bolvormige wel. Dan heb je geen last van zwakke plekken waar de container zou kunnen scheuren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:33

eilleen333 schreef:
Naja, Dolly was wel blond, maar niet echt dom. Denk dat het daarvoor al bestond, maar dat zij er toevallig een nummer over heeft gemaakt?

Edit:
In de jaren '20 of '50 ontstaan vermoedelijk.
http://www.willemwever.nl/vraag_antwoor ... je-vandaan

Thnx. voor de link.Helemaal zeker weten ze het dus niet. ;)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:34

Century schreef:
Riddershow schreef:

Wat ik me gister afvroeg. Waarom transporters voor vloeistoffen altijd rond zijn? Rechthoekig is toch veel handiger? Meer volume, lager zwaartepunt? En je zouden bodem gewoon schuin af kunnen laten lopen als het om het aftappen gaat...

Zo even uit mijn hoofd zou ik zeggen dat het te maken heeft met de kracht die de vloeistof op zijn container zet, zeker wanneer de vloeistof in beweging komt. Bij een rechthoekige container is dat niet overal gelijk, bij een bolvormige wel. Dan heb je geen last van zwakke plekken waar de container zou kunnen scheuren.

Rond = geen hoekjes, in hoekjes verzameld zich allemaal product (oa vaste deeltjes die uitzakken) = moeilijk schoon te krijgen...
Leek mij :+

dreamheart

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:37

Ik heb iets in de Epplejeck gekocht en nu is het kapot. Ik moet het opsturen en krijg dan een nieuwe van hun. Wie betaald de verzendkosten voor het opsturen van het kapotte item?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:39

Bij sommige bedrijven gaat het terugsturen gratis bij een PostNL punt (weet dat het bij verschillende kledingmerken en oa bol.com zo gaat), maar als dat niet zo is zijn die kosten voor jouw eigen rekening. Zou even bellen voor de zekerheid, maar ik zou er rekening mee houden dat je het gewoon zelf moet betalen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:41

Dat ligt er bij epplejack aan. Je moet het iig betalen en afhankelijk van hoe of wat krijg je het terug.. Ze houden mij al eens het verkeerd product opgestuurd, toen kreeg ik 6,95 teruggestort. Heb daar alleen wel zelf achter aan moeten bellen eer het echt werd teruggestort :=

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:48

In de mail staat overigens ook dat ze het kapotte item vergoeden en een nieuwe opsturen. Wat bedoelen ze dan met vergoeden? Nu lijkt het net of ik mijn geld sws terug krijg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:53

Heb je hem kapot opgestuurd gekregen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:39

Steeph schreef:
Century schreef:

Rond = geen hoekjes, in hoekjes verzameld zich allemaal product (oa vaste deeltjes die uitzakken) = moeilijk schoon te krijgen...
Leek mij :+

Dan kun je hoekjes afronden. Bij een bolvormige is toch juist de druk onevenredig verdeeld omdat er in het midden meer is?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:44

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:00

In dat artikel staat beide redenen genoemd, krachtverdeling en het achterblijven van vloeistof in hoekjes.

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:45

Sammie schreef:
Heb je hem kapot opgestuurd gekregen?

Ik heb hem in de winkel gekocht maar hij is na een week al kapot en dat hoort natuurlijk echt niet na gewoon gebruik..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:21

Steeph schreef:
germie schreef:
Maar insektaburgers worden gemaakt van de wormen of madrn van de insekt. Dus geen last van pootjes. Smaken best aardig hoor.

Maar, als je vegetarisch bent, eet je dan wel insecten? Of is insecten dan net zoiets als vis?
Heb van redelijk wat vegetariërs gehoord dat ze geen vlees, maar wel vis aten... :')

Vegetariërs die vis eten bestaan niet. En dat geldt óók voor vegetariërs die insecten consumeren.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:11

Hoe oud moet Kuifje/tintin voorstellen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:13

Ik zou denken een jongeman, een twintiger :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:18

Dan heb ik er nog een, hoe oud moet je spongebob voorstellen?
:')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:19

Ik ben zelf te oud voor Spongebob :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:20

Citaat:
Eén van die mysteries is de leeftijd van Kuifje. Deze is tot op heden nog steeds onbekend. Hergé heeft ooit in een interview aangegeven dat hij Kuifje zelf schat op een jongen van 14 of 15 jaar (hoewel hij hier later op terug komt en meer denkt aan een 17-jarige knul). Dit is alleen wel wat vreemd aangezien hij bier drinkt, alleen met zijn hond woont en gemakkelijk een volwassen kerel uitschakelt en een vliegtuig bestuurt. In de film De Avonturen Van Kuifje: Het Geheim Van De Eenhoorn zit nog een leuk grapje aangezien Kuifje flink met zijn paspoort staat te zwaaien. De fans werden echter flink teleurgesteld toen de camera inzoomde op zijn paspoort. Hierin stond namelijk dat Kuifje uit 1926 komt, wat de geboortedatum van Hergé is.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:27

Esmee_98 schreef:
Dan heb ik er nog een, hoe oud moet je spongebob voorstellen?
:')

Hij heeft een baan, een oma, woont op zichzelf dus euhm begin-midden twintig? :')
Gedrag en denkwijze buiten beschouwing gelaten _O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:02

Riddershow schreef:
Janneke2 schreef:
In onze vriendenkring spreken we over zwanen, eenden etc. die varen.

Maar bedoel je als ze in het water zitten of in de lucht?

Het idee is, dat een vis onder water zwemt, en eenden, zwanen 'varen', zoals een boot vaart, als ze "zwemmen".
In de lucht is het 'gewoon vliegen' - het is wel grappig dat zo'n oude vliegmethode met varen wordt aangeduid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:14

Afbeelding
Spongebob is vandaag 30 geworden :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:41

Wat ík me nu dan af vraag. Heeft ie dan toch echt eindelijk z'n drivers license gehaald?! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:54

Er is een aflevering waar hij hem heeft gehaald en daarna weer kwijtraakt!