Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:25

Sammie schreef:
oh dat kan ook nog! Hahaha. Ik dacht een nul teveel :D

Verder ook maar even iemand anders even op z'n vet gegeven. Staat nergens in de advertentie een prijs genoemd, zie aantal biedingen voorbij komen van eind maart (!) dus ik 10 euro meer geboden. Krijg ik een e-mail met de vraag of ik wel echt interesse hebt en hoe serieus mijn bod nou eigenlijk is (maar dan iets minder netjes). Ik heb maar even terug gemaild dat ze zelf dan een prijs moeten noemen in de advertentie of een bieden vanaf prijs. En gezien de leeftijd van de andere biedingen zal mijn prijs eerder in de buurt komen. :=

Nou ben ik best benieuwd op wat je dan hebt geboden. Soms krijg je namelijk echt van die onzinbiedingen.
Ik heb bijvoorbeeld wel eens uggs te koop staan. Dan staat er ook bieden op de uggs die nieuw ruim 200 euro hebben gekost en die ik maar 2 keer aan heb gehad. Toen kreeg ik ook wel biedingen van 20 of 30 euro.... dan snap ik de reactie wel namelijk. Je snapt zelf wel dat dat dan onzin is.
Maar ben dus erg benieuwd op wat je hebt geboden.

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:28

Nee, hoor. Dat was hier niet het geval. Heb inmiddels een vraagprijs terug (of iig wij dachten meer aan x) en dat scheelt iets van 250 euro. Paardentrailer :) Overigens heb ik niet geboden via de mail, maar via het mp-systeem, dus moet je hoger bieden dan de rest. De laatste bieding was van zo'n tijd terug dat ik eigenlijk verwachtte een reactie te krijgen dat hij verkocht is. Maar goed. mag nog komen kijken, even iemand opscharrelen die met mij mee wil voor de controle.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:49

wow lezen --"
Heb op kapaza (belgische marktplaats) een advertentie staan voor een verzorger. Op de foto's staat mijn paard gezadeld. Nu belt er net iemand of het paard te koop is of het zadel... Euhm er is niets te koop en er staat daar nieteens iets over in de advertentie

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:28

Ik ga mijn geluk eens beproeven op een vrijmarkt op Koningsdag.
Kraamhuur 20 euro, redelijke prijs leek mij zo, dus ik ben benieuwd... :D

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:04

MarvanTom schreef:

Wauw € 20-. voor een plekje?
Hier is gewoon gratis en wie eerst komt heeft beste plekje :P
Ik zal zelf ook eerlijk gezegd niet meer gaan staan als eerst € 20-. moet gaan betalen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:25

of je moet zulke mooie spullen hebben dat je de 20 euro er weer uithaalt maar vaak is dat niet het geval....

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 06:29

Ik heb hier een tuin vol grind, waarvoor ik advertenties heb gezet met "gratis komen scheppen. Zelf zorgdragen voor kruiwagen, aanhanger en mankracht."
Reacties of ik een kruiwagen heb omdat dat niet in een Aygo past, 180 mailtjes spenderen aan iemand die uiteindelijk maar twee emmertjes wil :') Pff er zijn nu vier aanhangers uit, maar er liggen er zeker nog drie. Ook wel fijne mensen tegengekomen gelukkig.
Ook niet-opdagers voor een gratis bbq, fiets.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 08:34

Sammie schreef:
Nee, hoor. Dat was hier niet het geval. Heb inmiddels een vraagprijs terug (of iig wij dachten meer aan x) en dat scheelt iets van 250 euro. Paardentrailer :) Overigens heb ik niet geboden via de mail, maar via het mp-systeem, dus moet je hoger bieden dan de rest. De laatste bieding was van zo'n tijd terug dat ik eigenlijk verwachtte een reactie te krijgen dat hij verkocht is. Maar goed. mag nog komen kijken, even iemand opscharrelen die met mij mee wil voor de controle.

Oh nee dan dnap ik het hoor. Gelukkig mag je nig komen kijken nu. Veel succes met de koop.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:13

Ben weer even bijgelezen, zo'n leuk topic dit! En zoveel herkenbare verhalen!

Hier een positief verhaal...
Wij hadden 2 leren merk banken te koop staan beide voor €325 (prijs was al verlaagd). Krijg ik tig mailtjes met biedingen van €225/€250. Mail netjes terug dat ik er minimaal €275 voor wil hebben.
Daarna kreeg ik niets terug alleen 1 koper vond het teveel, hij wou er €250 aan uitgeven maar hij ging er over na denken. Precies op dat moment mailt een Engelse man mij die dezelfde avond is komen kijken. Nu vind ik mailtjes in andere talen een beetje vreemd maar dit bleek een hele vriendelijke nette meneer die hier woont voor zijn werk maar een Londenaar is. Hij is de banken gisteren op komen halen, voor de vraagprijs!! Deed niet moeilijk, bood niet af.
Dus ik de andere koper nog wel even een mail gestuurd dat de banken zijn verkocht voor de vraagprijs (sorry dat laatste kan ik dan toch niet laten) :=

Zou dit het verschil zijn tussen Nederlanders en andere nationaliteiten? Want waarom zou je afbieden als de prijs echt al goed is?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:26

Omdat minder altijd beter is ;) en als jij ze voor 325 erop zet en uiteindelijk voor 275 wilt laten gaan, dan scheelt dat toch 50 euro.

Ik probeer t ook altijd, vaak krijg ik dan een tegenbod. Daar kun je dan mee akkoord gaan, of niet. Maar die paar euro/verzendkosten/noem t maar bespaar je dan gewoon.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:28

heb mijn merrie te koop staan op Marktplaats. kreeg dit als reactie:

''Ik wil hem voor 20euro van u voor kikakanker fonds zou ik hem voor 20euro willen''

heb terug gestuurd dat ik voor 20,- wel een klein stukje van haar staart wil doneren :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:39

Ik kan me niet voorstellen dat Kika op een paard zit te wachten :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:41

Wat vreselijk triest zeg...
Ik begrijp overigens dat SharonIndezz dan die 20 euro moet doneren aan Kika... :+

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:41

SharonIndezz schreef:
heb mijn merrie te koop staan op Marktplaats. kreeg dit als reactie:

''Ik wil hem voor 20euro van u voor kikakanker fonds zou ik hem voor 20euro willen''

heb terug gestuurd dat ik voor 20,- wel een klein stukje van haar staart wil doneren :')

Dacht ze dat het een Schleich paardje was?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:45

haha ja, had eigenlijk terug moeten mailen, sorry, dit is een echt paard geen Schleich :')

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:30

xLovesPower schreef:
MarvanTom schreef:

Wauw € 20-. voor een plekje?
Hier is gewoon gratis en wie eerst komt heeft beste plekje :P
Ik zal zelf ook eerlijk gezegd niet meer gaan staan als eerst € 20-. moet gaan betalen

Kraam is overdekt en op een evenement van de winkeliersvereniging, live muziek en van alles erbij, dus op zich schappelijk in de stad.
We hebben veel meuk. Heeeeel veel meuk, dus er zal vast wel iets verkocht worden.
Hoop ik... :=
En anders een goede leer voor de volgende keer. :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:20

Hey Mar, ik heb ook nog wel wat troep in de kelder staan, dus als je nog meer troep zoekt? :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:09

Kika en een paard :+
Rare (en brutale) mensen zijn er ook..

Ik heb er gisteren een auto/motorjas van een merk op marktplaats gezet wat auto onderdelen verkoopt.
Schijnt een limited edition te zijn, maakt mij verder weinig uit doe er toch niks mee.
Krijg ik een email: "deze jas hoor toch knal rood te zijn?"
De mijne is toch echt roze en niet van het wassen :')

Niks meer van gehoord daarna :p

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:24

Roze motorjas Lieszje, wat voor maat is dat ?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:27

Staat s in, maar is denk een mannenmaat want valt als een m/l.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:06

Dat wil je toch ook niet geloven :') Ik had een bod van twee verschillende mensen die wilden iets komen halen. Ik had persoon A gemaild met de vraag of hij kon kijken, dag niks opgehoord dus ik had de persoon B gemaild. (en eigenlijk ook omdat ik in het verleden eerst de hele rij afwerkte, maar je van niemand een reactie kreeg) Nu krijg ik een uur na elkaar een bericht dat ze graag zaterdag willen komen kijken. Euhhh….. := Sh*t.

Ik ben geneigd om persoon B maar uit te nodigen, want die bood iets meer en reageerde het snelst terug.

Oh en ik heb mn trailertje. Supermooi ding :j Nog even gezellig gedimdamd over rare mensen op MP. Al vrees ik dat ik voor persoon A dat ook ga worden :')

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:15

Oja dat niet reageren had ik met mn zadel ook. Gloednieuw zadel te koop voor 600,- minder dan in de winkel. Dus sla uw slag zou je zeggen. Is er een reageerder bij die er steeds een paar dagen over deed om iets terug te mailen en 'na te denken'. In de tussentijd had ik het zadel al verkocht, komt mevrouw aan dat ze toch nog wel even wilde proefrijden, 10 dagen na haar eerste mail. Ja wat denken ze nou, dat ik dat af ga wachten?

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:29

Sammie schreef:
Dat wil je toch ook niet geloven :') Ik had een bod van twee verschillende mensen die wilden iets komen halen. Ik had persoon A gemaild met de vraag of hij kon kijken, dag niks opgehoord dus ik had de persoon B gemaild. (en eigenlijk ook omdat ik in het verleden eerst de hele rij afwerkte, maar je van niemand een reactie kreeg) Nu krijg ik een uur na elkaar een bericht dat ze graag zaterdag willen komen kijken. Euhhh….. := Sh*t.

Ik ben geneigd om persoon B maar uit te nodigen, want die bood iets meer en reageerde het snelst terug.

Oh en ik heb mn trailertje. Supermooi ding :j Nog even gezellig gedimdamd over rare mensen op MP. Al vrees ik dat ik voor persoon A dat ook ga worden :')

Als ik jou was zou ik gewoon persoon B laten komen. Hij heeft zijn kans gehad, maar niet snel genoeg terug gemaild. Als je een net mailtje schrijft met waarom je nu voor persoon B kiest, zal hij het vast wel begrijpen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:51

Ik had een bod gedaan op een zooi nintendo 64 spellen.
Krijg ik een mail terug; Hallo, uw bod is te laag. Een fijne dag nog verder.
Uhm... ok? Geen tegenbod of idee van in welke prijs je zat te denken?

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:57

Hahaha dat is ook wat willen ze verkopen of niet?????

Vandaag weer eens een keer een mazzeltje:

Een net niet nieuwe vliegendeken van horseware amigo voor 27 euro inclusief verzendkosten.

1 net niet nieuwe set br pro max lak wit beschermers voor en achter
Voor 30 inclusief verzendkosten.

Super snel afgehandeld en verzonden en ontvangen! echt heel fijn zulke verkopers