Maar je hoeft niet te zeggen wat je hebt. Maar kan het belemmeren dat je je werk goed kunt doen moet je het wel zeggen.
Ja Euh?

Ik ben daar uiteraard ook naar gevraagd en vond dat ook moeilijk te beantwoorden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Niobe schreef:Waarom zou je een gat in je CV moeten toelichten dan? Dat gaat toch ook niet per se iemand wat aan?
En heel eerlijk, ik kijk eigenlijk nooit of de data/jaren aansluiten op elkaar. Maar als iemand begint over zoiets zou ik ook kijken of ik meer info kan krijgen. Gewoon meer info wat voor vlees je in de kuip hebt toch?
Lieser schreef:Nyaleti schreef:Tijdens sollicitatie:
Ik vertellen dat ik in de ziektewet zit door fysieke klachten maar gaat nu weer goed blabla
Vraagt ze doodleuk er op door van oh wat dan? Is er een diagnose? Waar heb je dan last van?
Yoooo dit mag écht niet.. De brutaliteit, stond met m'n bek vol tanden
Waarom sta je met je mond vol tanden dan? Je begint er zelf over, dan kan het onderwerp je toch niet overvallen?
MarlindeRooz schreef:Chromecast doet het weer eens niet. Heb hem al gereset.
Hele dag bezig geweest zowat. Wilde gewoon even m’n nieuwe serie bingen.
MyWishMax schreef:Maar als je het over shady hebt is aangeven dat je in de ziektewet zat en het nu een stuk beter gaat, maar er verder niks over willen vertellen toch ook shady? Want dan zeg je dus ook nee op de toelichtingvraag. Gezondheid is ook onderdeel van privé omstandigheden, dus niks shady aan, want je legt net zo weinig uit als wat jij nu doet. Maar of open en eerlijk zijn en dat is dus ook wat meer uitleggen, of er dus niet over beginnen/het afkappen en accepteren dat dat vaak een reden zal zijn dat ze het risico niet durven te nemen. Je hoeft niet het hele ziekteverloop en diagnose en noem maar op te vertellen, maar aangeven dat je er op die en die manier voor gezorgd hebt dat je weer aan het werk kan en dat je dus ook al dit en dat gedaan hebt (vrijwilligerswerk of juist weer een andere baan gehad al of wat dan ook van toepassing is) geeft er juist een positieve draai aan en kan wel helpen. Dan kan je nog steeds aangeven dat de diagnose er niet toe doet, maar dat je dus a, b en c gedaan hebt en het dus geen rol meer speelt in het werk.
Het is toch heel logisch dat een bedrijf meer wilt weten? En dat het juist meer vragen oproept als je vaag blijft. Want zoals jij het beantwoord komt het zwart wit gezegd over als het gaat iets beter, maar er speelt nog steeds wat en dan is het voor het bedrijf gissen of je niet weer gaat uitvallen en dus een enorme kostenpost voor hen gaat zijn. Want zij weten niet of je flink aantal botten gebroken hebt en er daarom uit lag, er een chronische ziekte ontdekt is die dus ook op kan spelen tijdens je contract daar of noem maar op.
Nee, het mag niet, maar er zijn er zat die het toch vragen en lang niet allemaal bewust. Dan kan je je beter nu voorbereiden op een antwoord waar jij je goed bij voelt, maar wat je ook verder helpt in de sollicitatie.
Jolliegirl schreef:Marcella schreef:Dat ik gewoon niet het perfecte schaduw doek voor het grote raam kan vinden.
Enige oplossing daarvoor is maatwerk, maar dat is zo duur.
Is een luifel een optie?
Marktplaats. Van een caravan of tent.
MyWishMax schreef:Tja en dit is dus wel een punt waar ik dus niet zo zou zeggen dat het vanwege ziektewet was. Helemaal als het een groter gat is, want nee ze mogen het niet vragen maar het kan wel een risico zijn voor de potentiële werkgever. Dus ook als ze niks zouden vragen is de kans vrij groot dat ze er wel op oordelen. Hoe rot ook, zij weten niet of er een risico blijft op uitval en dus op fikse kosten.
Want het wel aangeven en vervolgens niks verder kunnen of willen toelichten of dus vragen vanaf de andere kant richt alle aandacht daarop.
DuoPenotti schreef:Wat moet je dan zeggen op zo'n vraag?
Moet je dan gaan liegen, wat verzinnen?
Marcella schreef:Misschien gewoon even bellen met de gemeente en verhaal vertellen.
Hier hebben we een fixed app geloof ik waar je scheef liggende stenen kan melden.