Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 08:23

Mensen die niet even wachten tot je je tas van de stoel hebt gehaald en m zelf gewoon pakken en wegzetten...geef me even 5 seconden om het zelf te doen. Blijf met je tengels van mijn spullen af.
Het was eerst rustig in de trein, en bij één station stapten veel mensen in, dus ik had mijn tas nog op de stoel naast mij staan omdat die ruimte er eerst wel was

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 08:28

Polarize schreef:
Mensen die niet even wachten tot je je tas van de stoel hebt gehaald en m zelf gewoon pakken en wegzetten...geef me even 5 seconden om het zelf te doen. Blijf met je tengels van mijn spullen af.
Het was eerst rustig in de trein, en bij één station stapten veel mensen in, dus ik had mijn tas nog op de stoel naast mij staan omdat die ruimte er eerst wel was

Oohw zo herkenbaar toen ik nog iedere dag met de trein reisde. Heeeel irritant. Je kan het ook gewoon vragen of die tas weg mag.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 10:00

Bouwvakkers die blijkbaar niet begrijpen dat het huis naast een winkel gewoon een bewoond huis is.
Neem vooral alle ruimte die je nodig hebt, helemaal prima.
Maar hoezo ga je dan het laatste stukje ruimte van mijn huis naar de straat via alle kanten blokkeren door tegen mijn huis aan stoelen te zetten voor de pauzes, mijn tuinhek in de voortuin te gebruiken om zware materialen tegenaan te zetten en dan ook nog eens dom te kijken als ik vraag of ze een stukje oprit vrij willen houden zodat ik er langs kan met de scooter.
Moet met een half uurtje richting m'n werk, ben benieuwd of ik er langs kan..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 10:13

Slecht geslapen door snurkende echtgenoot, vandaag weer eerste werkdag na de vakantie. Ben dus erg moe.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 10:34

Ik ben ziek aan het worden geloof ik :Y)

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:09

Ik zoek globale prijsindicaties voor een verhuizing. En echt elke site heeft een verplicht veld telefoonnummer met een check dat je een kloppend nummer in vult. Nou heb ik een GIGANTISCHE hekel aan bellen, dus dat nummer gaan ze echt niet krijgen, zeker niet als er nog niets concreet is. Maar ondertussen ben ik dus een paar uur verder en heb ik nog geen enkel idee of een verhuizing 1500 euro gaat kosten of 5000. (en als ik wel dat nummer geef gaan ze me bellen en kan ik ze precies evenveel info geven als ik al in het formulier had gezet, dus dat bellen is nutteloos!)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:17

pjer schreef:
Ik zoek globale prijsindicaties voor een verhuizing. En echt elke site heeft een verplicht veld telefoonnummer met een check dat je een kloppend nummer in vult. Nou heb ik een GIGANTISCHE hekel aan bellen, dus dat nummer gaan ze echt niet krijgen, zeker niet als er nog niets concreet is. Maar ondertussen ben ik dus een paar uur verder en heb ik nog geen enkel idee of een verhuizing 1500 euro gaat kosten of 5000. (en als ik wel dat nummer geef gaan ze me bellen en kan ik ze precies evenveel info geven als ik al in het formulier had gezet, dus dat bellen is nutteloos!)

Ik vul dan altijd een tel nummer in dat op mijne lijkt maar dan 1 cijfer anders :o

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:17

pjer schreef:

Ik ben dat ooit aan het uitzoeken geweest voor mensen, en de prijzen zijn echt niet leuk, reken zeker maar richting die tweede schatting.

En dat gedoe met online formulieren ken ik, maar dan soort van andersom.
Ik haat het om die dingen in te vullen en wil gewoon ouderwetse een telefoonnummer kunnen bellen met mijn vragen.
En dan niet op een belachelijk onmogelijk moment teruggebeld worden,
Maar iemand die de telefoon opneemt als ik bel.
Of desnoods als ik de tweede keer bel op een later moment. Dat er geen 100% beteikbaarheid is snap ik,
Maar sommige bedrijven zijn écht nauwelijks beteikbaar.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:21

Kan je niet een B rijbewijs busje huren? Ik begrijp het nut van verhuisbedrijven niet helemaal (staat er banketstaaf dan ik bedoel)

Er zit hier iemand die constant met oortjes in zit, maar zodra ze gaat beeldbellen dit op luidspreker doet. Echt om gestoord van te worden. Ga in een concentratieruimte zitten of houd je oordoppen in |o

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:22

pjer schreef:

Het ligt eraan of je zelf een hoop doet.
Wij zijn drie jaar geleden verhuisd van een eengezinswoning naar een appartement en mijn man heeft dat met onze schoonzoon gedaan, busje gehuurd en een paar keer op en neer.
Waren alleen de bushuur kwijt maar bij een gerenommeerd bedrijf komt de 5000 eerst denk ik.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:25

Ik heb dus, als het goed is, een nieuw paard om bij te rijden. Tof beestje, makkelijke eigenaar dus helemaal top.
Maar nu heb ik vanavond dus meteen les en ik schijt hem best wel :+ dit paard loopt zó anders dan dat ik gewend ben dus was heel erg aan het zoeken. En ik heb 4x gereden de afgelopen 4 jaar dus het is sowieso al onwennig.
Ik ben echt zenuwachtig dat de instructrice me helemaal afmaakt om m'n houding of 10 dingen tegelijk verwacht. := zal wel mee vallen maar wil het gewoon graag goed doen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:46

chanicha schreef:
pjer schreef:

Het ligt eraan of je zelf een hoop doet.
Wij zijn drie jaar geleden verhuisd van een eengezinswoning naar een appartement en mijn man heeft dat met onze schoonzoon gedaan, busje gehuurd en een paar keer op en neer.
Waren alleen de bushuur kwijt maar bij een gerenommeerd bedrijf komt de 5000 eerst denk ik.

Zo hebben wij het indertijd ook gedaan. Je kon toen nog een vrachtwagentje op B-rijbewijs huren voor 130 Euro per dag + een volle tank bij aflevering. We waren in één dag klaar. Weet niet wat de prijzen tegenwoordig doen, maar het is ongetwijfeld nog steeds goedkoper om het zelf te doen dan via een verhuisbedrijf.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:13

We hebben in het verleden ook altijd zelf met hulp van familie verhuisd, maar de omstandigheden zijn nu even iets anders. We gaan nu van Almere naar Drenthe dus dan vraag je iedereen die komt helpen om 2x 2 uur auto te rijden...
Verder hebben we ongeloofelijk veel zooi.
We gaan voor de verkoopfoto's heel veel in opslag zetten en er is een kans dat dat een zeecontainer wordt die we daarna in opslag zetten en dan in december naar het nieuwe huis laten verplaatsen (hebben we daar gelijk een schuur extra). Dan moet in december / januari de rest verhuisd en daar moet wat op verzonnen. We kunnen de kleinere dingen gewoon elke keer met auto en trailer meenemen daarheen. Maar de grote zware dingen zoals wasmachine en boxspring en 6 pax kasten (4 stuks was dacht ik 500 kilo) die moeten dus versjouwd en een B vrachtwagentje is idd ook een optie maar misschien is het wel fijn om die dingen door een verhuizer te laten doen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:18

Kort samengevat heb ik nu de geschillencommissie ingeschakeld voor kpn

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:26

pjer schreef:

Verhuizen is echt dramatisch duur.
Wij hebben het zelf gedaan.
Laatste x toen we uit huis gingen bijna 2 jaar terug hadden we een paardentrailer. Auto waar redelijk wat inpast en m'n zusje had ook een kleine aanhanger achter haar auto.
Ik denk we 2 dagen aan het heen en weer racen zijn geweest(ca 40 minuten rijden).

Enigste voordeel, het was stukken goedkoper.
Grootste nadeel, we waren gesloopt!
Oud en nieuw hebben wij slapend verbracht _O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:38

Nyaleti schreef:
Ik heb dus, als het goed is, een nieuw paard om bij te rijden. Tof beestje, makkelijke eigenaar dus helemaal top.
Maar nu heb ik vanavond dus meteen les en ik schijt hem best wel :+ dit paard loopt zó anders dan dat ik gewend ben dus was heel erg aan het zoeken. En ik heb 4x gereden de afgelopen 4 jaar dus het is sowieso al onwennig.
Ik ben echt zenuwachtig dat de instructrice me helemaal afmaakt om m'n houding of 10 dingen tegelijk verwacht. := zal wel mee vallen maar wil het gewoon graag goed doen.

Gaat vast goed komen! Denk er aan dat een les bedoeld is om te leren en niet om het al te kunnen. Dat vergeten veel mensen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:37

pjer schreef:

Ik heb het laatst via zo’n offerte aanvraag site aangevraagd. Er gingen er 3 bellen, 1 mailen en 1 wilde er langs komen. Ik zocht alleen voor de grote spullen, heb alles zelf uit elkaar gehaald. En kreeg offertes tussen de €1100 en €1500. Dat was berekend op zo’n 7 uur met 2 verhuizers. Uiteindelijk bedrijf gevonden via Werkspot die het voor €1000 deed, met zijn 3’n en ze zijn toch bijna 7,5 uur bezig geweest. De andere bedrijven deden het op nacalculatie, deze had een vaste prijs.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:49

Dat mijn 4,5 maand oude hond denkt dat het buiten een all you can eat buffet is. Net nog een rood klosje draad uit zijn strot weten te trekken al dat gras de heletijd...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:05

Dat ik zenuwachtig ben voor m’n hardloopclubje vanavond.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:11

Mijn bejaarde buurman is op deze laatste mooie dag weer fanatiek bezig met de hogedrukreiniger... En dan niet constant maar steeds start, stop, start, stop. Elk jaar spuit hij de hele schutting schoon waardoor mijn tuin half verzuipt. Ik doe het nooit en ik heb geen groene aanslag of iets. Allicht omdat ik de beschermlaag er niet heb afgeknald ofzo.

Verder heeft een collega een heel banketstaaf actie naar mij toe uitgehaald. Kan gebeuren maar het maakt me enorm onzeker binnen het team en dat is ruk.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:37

Krijg een appje van m'n schoonvader, ja laat Dozer maar thuis kom ik wel 2x naar hem toe. Dozer, onze hond van 8 maanden zou morgen een dagje naar m'n schoonouders gaan omdat wij een bruiloft hebben aan de andere kant van NL, 11u vertrekken en na 23u weer thuis dus veel te lang alleen voor hem! Baal hier van want op zo'n korte termijn kan ik niks anders regelen en vind het echt heel sneu voor hem dat ie zo lang alleen is ook al komt m'n schoonvader 2x langs om hem eten te geven/uit te laten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:44

fjordjes schreef:
Krijg een appje van m'n schoonvader, ja laat Dozer maar thuis kom ik wel 2x naar hem toe. Dozer, onze hond van 8 maanden zou morgen een dagje naar m'n schoonouders gaan omdat wij een bruiloft hebben aan de andere kant van NL, 11u vertrekken en na 23u weer thuis dus veel te lang alleen voor hem! Baal hier van want op zo'n korte termijn kan ik niks anders regelen en vind het echt heel sneu voor hem dat ie zo lang alleen is ook al komt m'n schoonvader 2x langs om hem eten te geven/uit te laten.

niet te druk om maken, dat overleeft hij wel voor een keertje.
Zo te horen heeft hij het heel goed bij jullie, en ondanks dat het minder leuk is voor hem ook niks aan de hand.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:45

Een appje sturen: dat je het sneu vind voor de hond (ook al kom je 2 x langs) en dat dit niet de afspraak was. Beter nog, even bellen. Het is verwonderlijk wat goed communiceren kan doen. Waarom zou je hier zonder tegengas (netjes) akkoord mee gaan? Dit was niet de afspraak.

@DP zeker overleeft hij het. s Morgens lekker uitlaten, dan gaat hij slapen. Maar het was niet de afspraak. :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:50

Klopt, was niet de afspraak.
Maar ze zullen vast hun reden wel hebben.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:05

Ik heb kinkhoest. _-:(