Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:58

Ik kom me ook weer melden.
wij hadden een voorlopig koopcontract getekend. Maar taxatie viel slecht uit. Ontbonden, lager bod gedaan en na veel heen en weer gemail en daardoor toch twijfels hebben we toch besloten het niet te doen. Het was een woning met recht van opstal.
Nu hebben we maandag een 2e bezichtiging met onze aankoopmakelaar bij een andere woning, wel in volledig eigendom.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:18

@siers wat balen zeg, je wist dat de kans er was maar je hoopt natuurlijk dat het niet gebeurd

Ik heb twee huizen waar ik wel wil bezichtigen, maar ik moet kiezen want ik kan niet steeds vrij nemen van werk. Heel lastig, als ik bezichtig en het wordt m niet dan heb ik natuurlijk spijt dat ik niet de andere heb bezichtigt

Maar ik ben wel blij dat er af en toe weer huizen voorbij komen die ons aanspreken. Wel met wat concessies bijvoorbeeld veel klussen of iets meer woonwijk of geen raam op de westkant maar dan vind ik het wel belangrijk dat er een optie is een tuinkamer te laten bouwen. Ik ben net een plant, heb echt zon nodig :')

Zijn er mensen die trouwens aan een sloot wonen of hebben gewoond? Hoe is jullie ervaring met muggen? Ik heb een soort muggenallergie waarbij ik enorme plekken krijg, maar er zijn best regelmatig leuke huizen aan een sloot.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:27

Ik woon aan het kanaal, geldt dat ook?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:35

Ik denk dat het ook scheelt of het stromend water is of niet.
Bij stilstaand water heb je veel meer last van muggen als bij stromend water.

Mijn ouders wonen aan een sloot met stilstaand water en daar word je opgegeten door de muggen, terwijl mijn bestie aan een sloot met stromend water woont en daar is nooit muggenoverlast.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:21

Ik woon aan een plas en moet zeggen dat ik het wel mee vind vallen. Wel een hor voor het slaapkamerraam.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:45

Lastig dan hè, Moonsparkle? Welke je moet bezichtigingen? Hier zitten we ook weleens met beide agendas, ik werk maar 2 dagen dus ik vind dat ik niet zomaar vrij kan vragen er voor voor een bezichtiging maar mijn partner heeft vaak juist ruimte op de dagen dat ik werk.
Wij hadden er laatst 3 op het oog. Ik heb toen gekeken wanneer wij samen konden, met die opties alle drie gemaild. 1 zat al vol, 1 had plek en een derde gaf een optie op een dag dat wij niet konden. Toen ik daar voor een andere optie mailde gaven ze aan dat dat kon, dat er een biedingsprocedure tot de 18e loopt. We waren toen al heel enthousiast over de woning waar we maandag weer gaan kijken dus die laatste gaan we niet meer heen. Dus dat is mijn taktiek als ik niet weet welke ik het liefst heen ga.

En we hadden geluk voor maandag. Wij doen de eerste bezichtiging met z'n 2en. Als wij dan enthousiast zijn willen we nog een x met makelaar, maar ook met de kinderen, zij moeten zich er ook happy gaan voelen. Om nou 3x te bezichtigen is wel heel veel natuurlijk maar het is gewoon gelukt om dat te combineren...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:08

Wat fijn dat je daar ook gewoon de ruimte voor krijgt!
Dat is hier in deze regio echt niet het geval

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:18

Ik denk dat het in dit geval ook wel een beetje ligt aan de locatie. Het ligt echt wel in een uithoek. Dichtsbijzijnde grote stad 20 min met de auto. Andere steden moet je echt verder, ligt niet tussen grote steden in. Dat maakt m denk ik minder interessant. Ik weet t niet. Makelaar gaf al aan dat er wel een paar andere bezichtigingen waren maar het niet storm liep. Terwijl het een huis is waar je in principe zo in kan. Nieuwe keuken en badkamer zit er in en energie label a. Her en der wat dingen afwerken en een likje verf maar verder...
Misschien zien wij iets over het hoofd hoor haha. Maar vooralsnog vind ik het helemaal prima dat het niet storm loopt. Geeft ons meer kans...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Ik heb in een jaar zoeken een keer meegemaakt dat we nog een keer mochten bezichtigen, bij de meeste is de sluitingstijd al binnen 3-7 werkdagen, dan zit er een weekend tussen. Maar dan kunnen we eigenlijk dus op een keer na niet nog een keer bezichtigen. Ik zoek ook niet in de Randstad.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Justme inderdaad lastig, ik kan ook niet vaak last minute vrij krijgen met mijn werk en mijn man heeft ook niet altijd een optie zijn dagen te schuiven. Voor leraren lijkt het me helemaal onmogelijk? Vraag me af hoe hun dat doen.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:02

Ja lijkt me erg ingewikkeld ook als leerkracht. Ik werk zelf al dierverzorger en mijn partner werkt in de zorg ook niet banen waarbij je zomaar kan thuis blijven.
Maar ik werk door de weeks maar twee dagen en mijn partner heeft dagen dat hij ook veel kantoor uren maakt, en hele lieve deelnemers die vaak wel een keer willen schuiven. Dus dan lukt het vaak toch wel iets te regelen.
De makelaar heeft ons juist het advies gegeven om eerst zelf te gaan en pas als we enthousiast zijn met hem. Overigens kan hij ook alleen gaan als we de agendas niet gematcht krijgen. Hier hebben we geloof ik 4 of 5 bezichtigingen bij de prijs in en daarna betalen we per bezichtiging. Dan is het dus wel fijn als je niet bij elk huis wat het toch net niet is al samen gaat...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:56

Wij hadden afgelopen najaar een bod gedaan op een huis in Vlagtwedde
Deze week kon je de biedingen inzien is hij weg gegaan voor een ton meer en dan praten we over Vlagtwedde, fiets Vlagtwedde :+

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:09

Volgens mij verschilt muggen echt heel erg. Hier in de nieuwbouw wordt je opgevreten hoor ik van vrienden en collega's maar mijn ouders hebben een sloot naast het huis en eigenlijk amper muggen. Mijn ouders wonen wel geheel buitenaf. Locatie afhankelijk?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:16

Alja schreef:
Wij hadden afgelopen najaar een bod gedaan op een huis in Vlagtwedde
Deze week kon je de biedingen inzien is hij weg gegaan voor een ton meer en dan praten we over Vlagtwedde, fiets Vlagtwedde :+

Ik heb dit serieus gegoogled, lijkt me inderdaad niet helemaal de meest bezochte plek van NL. :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:50

Wij wonen aan een sloot, hebben airco en horren bij de slaapkamer. Buiten zitten met spray gaat prima. Bij vrienden in de stad wordt ik vaak meer opgegeten, bij mn ouders midden in de weilanden ook :=
Geen pijl op te trekken.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:58

Wij wonen in een park naast 2 vijvers.
Ja er zijn muggen en het ene jaar is het erger dan het andere jaar.
Een paar goede horren doen wonderen!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:26

Hier in de regio (grens Drenthe/Friesland) is het heel wisselend. Het ene huis is in no time weg en andere huizen staan maanden te koop. Huizen die modern en af zijn, binnen een prijsklasse tot 7 a 8 ton. Daarboven is het heel wisselend hoe snel het gaat, huizen die oud en slecht onderhouden zijn lopen vaak een stuk minder goed.

Wij hebben al een paar keer een tweede bezichtiging gedaan. Twee weken geleden nog een woning bekeken. Heeeeel veel belangstelling zei de verkopend makelaar. Drie weken later is er al 30k van de prijs af….

Ik heb het idee dat vooral makelaars hier de hype in stand houden maar dat het echt wel wat aan het afzwakken is in deze omgeving bij de duurdere huizen. We kijken ook in Groningen, regelmatig huizen in de hogere prijsklasse die een paar maanden een ton goedkoper op Funda komen. Vooral een bepaalde makelaar zet standaard de huizen te duur op de markt.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:40

Suzanne F. schreef:
Roxanne wat gaaf! Durf je ook binnenfoto’s te laten zien? :D
Super gaaf huis, heel charmant. Aan de buitenkant dan.
Is dat deze die je onder de vraagprijs hebt kunnen kopen?

Het valt wel mee hoe het er van binnen uit ziet, maar er is gewoon niets aan gedaan. Op de bovenverdieping zijn er dus nog bakelieten lichtschakelaars.. De badkamer (lees: douchekast) gaan we ook veranderen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier in de regio is het echt wel wisselend. Nette huizen tot €450K zijn eigenlijk zo weg, alles wat duurder is of niet 'af' staat gerust langer te koop en gaat ook wel onder de vraagprijs weg. Tweede keer bezichtigen is ook allemaal niet zo'n probleem en ik heb het idee dat makelaars soms vooral het idee willen creëren dat er heel veel vraag naar een woning is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:33

Interessante meubels in de woonkamer. Die wandkast met dat schilderij/doek in het midden is op zich wel mooi, alleen de kleur hout vind ik niets. Maar idd, nooit wat aan gedaan. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:15

Oh wat leuk. Bakelieten schakelaars kunnen heel mooi zijn. Probeer je nog wat oude details te bewaren of gaat alles eruit?

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:43

We gaan proberen sommige oude elementen wel te houden/terug te laten komen. Denk aan de paneeldeuren en de tegeltjes in de keuken. Ik hoop ook dat er een mooie vloer in de gang tevoorschijn komt, al wordt dat dan wel een uitdaging met isoleren.
De kozijnen moeten ook allemaal vernieuwd worden, maar zoals het er naar uitziet gaat het lukken om de ronding te behouden. Ik zou het doodzonde vinden als we er strakke rechte kozijnen in moeten zetten