Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:04

Van mij mogen ze testen voor toegang niet meer gratis maken. Dus dat je gewoon een bedrag kwijt bent voor de test.
Als je mensen gaat verplichten om zich te laten vaccineren ga je geheid rellen krijgen

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:08

purny schreef:
Van mij mogen ze testen voor toegang niet meer gratis maken. Dus dat je gewoon een bedrag kwijt bent voor de test.
Als je mensen gaat verplichten om zich te laten vaccineren ga je geheid rellen krijgen

Zou ik ook geen probleem mee hebben. Laat ik mijn eten wel thuis bezorgen of ga op een verwarmd terrasje zitten als ik echt weg moet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:09

Daks schreef:
purny schreef:

Zou ik ook geen probleem mee hebben. Laat ik mijn eten wel thuis bezorgen of ga op een verwarmd terrasje zitten als ik echt weg moet :+

Denk dat met de uitbreiding van de QR de kans ook wel bestaat dat je op terras hem ook gewoon nodig bent. Buiten in de dierentuin gaat het immers ook gelden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:12

Maar dat hadden we met de avondklok ook en die is er desondanks ook gekomen.

In Duitsland is een vaccinatie tegen mazelen verplicht en in België is een vaccinatie tegen polio verplicht. Zo uitzonderlijk is een vaccinatie plicht niet.
Na 2 jaar ellende, vaccinaties die best goed werken tegen ziekenhuisopname en zo’n toename van ongevaccineerden op de IC’s mogen ze van mij de vaccinaties verplichten.

En laat ze dan maar eens hard optreden. Betrapt op rellen, dan een flinke boete of strafblad en geen recht op een uitkering.

Ik vraag me af hoeveel draagkracht er nog is voor maatregelen en hoe lang mensen dat vol gaan houden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:20

Josien_ schreef:
sureido schreef:
Ik vraag me af hoe je een festival voor je ziet met een mondkapje IMANDRA :+ ik sta constant met een biertje of ander drinken in mijn hand als ik op een evenement ben.

Ik denk trouwens dat deze extra maatregelen niet veel gaan doen, en dat ze het meer als waarschuwing doen dat het nog erger kan worden als we niet wat meer opletten.

Ik vraag me hetzelfde af en denk ook hetzelfde :Y) .
Nee zonder gekkigheid, mondkapjes bij uitgaan, concerten of festivals is totaal niet werkbaar.
Ongeacht of het zou werken denk ik niet dat men zich er erg goed aan zal houden.

Ben ook benieuwd hoe dit nu zal gaan tijdens de komende concerten en op mijn sportschool bijvoorbeeld.

True, true, jullie hebben helemaal gelijk, ik had niet aan het drinken gedacht inderdaad :D. Had in mijn hoofd puur alleen het idee dat het bij grote groepen wel goed zou zijn meerdere maatregelen te combineren, maar mondkapje is dan inderdaad niet de juiste :j

Daks schreef:
En IK hoop het niet. IK zou stok ongelukkig worden op het moment dat ik niet meer mag beslissen over mijn lichaam terwijl ik zelf met alles rekening houd en mij ook aan die regels houd ook al ben ik het er niet mee eens zoals een QR code bijvoorbeeld.

Je hebt nog steeds de vrijheid om te beslissen over je lichaam hoor. Die beslissing heeft echter wel keuzes, omdat jouw keuze ook anderen beïnvloedt (in het grote geheel, dus sprekend over de groep niet-gevaccineerden als geheel).

Vayo schreef:
Maar dat hadden we met de avondklok ook en die is er desondanks ook gekomen.

In Duitsland is een vaccinatie tegen mazelen verplicht en in België is een vaccinatie tegen polio verplicht. Zo uitzonderlijk is een vaccinatie plicht niet.
Na 2 jaar ellende, vaccinaties die best goed werken tegen ziekenhuisopname en zo’n toename van ongevaccineerden op de IC’s mogen ze van mij de vaccinaties verplichten.

En laat ze dan maar eens hard optreden. Betrapt op rellen, dan een flinke boete of strafblad en geen recht op een uitkering.

Ik vraag me af hoeveel draagkracht er nog is voor maatregelen en hoe lang mensen dat vol gaan houden.

Helemaal eens. Ik denk dat het best wel eens goed zou kunnen zijn eens goed hard door te pakken en vaccineren te verplichten. Autonomie is een groot recht, maar ergens moet je de grens trekken als die autonomie een negatieve invloed heeft op anderen.

Echter... ik denk dat sommige maatregelen houden, naast die hypothetische verplichte vaccinatie toch nog wel goed zou zijn. In ieder geval tot (grotendeels wereldwijd) Covid op een heel laag pitje staat. Dus mondkapje in winkels, afstand, thuiswerken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:32

Kreeg net bericht op de buurt app dat een buurman kilometer verderop( ja dat zijn bij ons nog buren) 39 , slank, sportief , hardwerkende boer maar ook zeer gelovig gisteren met ambulance naar ziekenhuis is gegaan en direct aan de beademing is gelegd. Daar zit je dan met je niet vaccineren, maar hopen dat zijn vrouw en vijf kinderen niet zwaar ziek worden. En hopen dat het voor hem goed afloopt.
En hij heeft geen te hoog gewicht, echt een gespierde spijker en geen onderliggend lijden. Corona speelt weer eens Russische roulette.
Alleen niet gevaccineerd waar je ook gewoon met hem over kon discussiëren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:40

Daks schreef:
purny schreef:

Is er tenminste ook een kans minder dat ik besmet kan worden door iemand :+
Ik zat gisteren in de tram. Ik hoorde iemand zeggen dat haar baas gewoon zomaar een qr code voor haar maakte.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:45

MarlindeRooz schreef:
Suzanne F. schreef:
Ook de 2g maatregel is nog niet van tafel. Dan krijg je alleen een QR code als je gevaccineerd of genezen bent. Dan kom je als ongevaccineerde nergens meer in.

Als dit betekent dat ik geen mondkapje op hoef in musea is dat top. Die dingen werken niet en ik vind ze vreselijk. Slaat echt helemaal nergens op.

Werken wel en zeker de ffp2 en 3

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:46

bigone schreef:
Kreeg net bericht op de buurt app dat een buurman kilometer verderop( ja dat zijn bij ons nog buren) 39 , slank, sportief , hardwerkende boer maar ook zeer gelovig gisteren met ambulance naar ziekenhuis is gegaan en direct aan de beademing is gelegd. Daar zit je dan met je niet vaccineren, maar hopen dat zijn vrouw en vijf kinderen niet zwaar ziek worden. En hopen dat het voor hem goed afloopt.
En hij heeft geen te hoog gewicht, echt een gespierde spijker en geen onderliggend lijden. Corona speelt weer eens Russische roulette.
Alleen niet gevaccineerd waar je ook gewoon met hem over kon discussiëren.

Wat erg. Ik vraag me af of hij en zijn gezin nu wel anders denken over vaccinatie? 2 simpele prikjes had deze ellende waarschijnlijk voorkomen. Als je dan kijkt wat hij nu allemaal aan medicatie binnen zal krijgen …

Ik heb het idee dat het soms ook erg dna afhankelijk is. Zo waren er ook 2 broers waarvan één overleden en één ernstig ziek. Beide fit, jong en gezond en geen overgewicht. Dat lijkt me te toevallig. Want ook al zou ik het er niet op gokken, de kans dat je op zo’n leeftijd ernstig ziek door corona op de IC belandt over zelfs sterft is gewoon heel erg klein.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:46

Ja en die draagt niemand. Die kan ik ook niet hebben die doen me pijn. :n

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:48

purny schreef:
Ik zat gisteren in de tram. Ik hoorde iemand zeggen dat haar baas gewoon zomaar een qr code voor haar maakte.

Tja er valt zo makkelijk te frauderen doordat er zo slecht gecontroleerd wordt. Ik heb nog maar één keer mijn QR-code én ID moeten laten zien en dat was in de Efteling. Met ergens wat eten of drinken, café, uitgaan of sportkantines is mij vaker niet dan wel naar een qr code gevraagd en als ze er om vroegen dan werd mijn ID niet gevraagd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:50

MarlindeRooz schreef:
Ja en die draagt niemand. Die kan ik ook niet hebben die doen me pijn. :n

Ik krijg er echt klachten door. Dan zou ik me minimaal één keer per week moeten laten testen :+
Hoofdpijn, keelpijn en “pijn” (vervelend gevoel) op mijn borst met ademen als ik ‘s avonds op de bank zit.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:51

Gaan ze ook wel doen want je hoort nu ook al dat gevaccineerden zich straks ook moeten laten testen.
Verdienen ze straks mooi aan.

Zaterdag bij een musical geweest en van te voren in Leusden van der valk geluncht.
Niemand hoefde bij van der valk wat te laten zien.

Ben wel benieuwd of bedrijven ook mee gaan doen.
Mijn manager is niet gevaccineerd en weigerd zich te laten testen 8-)

Ben benieuwd hoe ze hiermee dan omgaan.

purny schreef:
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 01-11-21 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:53

Linnie050 schreef:
Gaan ze ook wel doen want je hoort nu ook al dat gevaccineerden zich straks ook moeten laten testen.
Verdienen ze straks mooi aan.

purny schreef:

Heb je daar een bron van?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:54

Daks schreef:
purny schreef:

Want gevaccineerde kunnen jou niet besmetten? :knuffel:

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:55

Ik zeg toch een kans minder?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:57

Goed doen we in mijn plaats (getest en negatief) een ongeteste positieve gevaccineerde.. blijf ik lekker veilig thuis

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:02

Nee geen bron maar kan je op je vingers na tellen.
Ik vermoed dat.

Je vaccinatie gaat minder werken.
Volgend jaar willen we weer op vakantie.
Dus testen.
Ben benieuwd volgend jaar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:07

Iets met virus load en piek moment ..

Overigens, een aantal ministeries en het paleis van justitie in DenHaag is met rode vloeistof besmeurd omdat deze instellingen bloed aan hun handen hebbben, van t weekend was er weer een onaangekondigde demonstratie en in bureau hofstad kan je ook goed zien hoe sommige anti vaxxers zich gedragen.. ik vraag me dan af wat die mensen zelf van hun gedrag vinden..

Nb, voor verplichte vaccins wordt vaak naar China gewezen maar dichter in de buurt komt t ook voor… heeft NL dat toch best oké geregeld voor de inwoners..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:12

Of het vaccin minder werkt ga ik als ik pech heb de komende dagen meemaken := liever niet maar anders hou ik jullie op de hoogte :')

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:12

Gelukkig zijn niet alle ongevaccineerde zo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:15

Daks schreef:

Er staat ook “sommigen”, maar goed dat je het nog even duidt :j

Op een bericht over Hugo stonden iets meer dan 200 berichten dat de man dood moest (dingen van die strekking) … huisvrouwen, werkenden.. ik vind dat echt shocking … denken die mensen echt dat hij dat in z’n upje fixt?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:15

Hoe kan een pas, waarmee positief geteste gevaccineerden tóch overal binnenkomen, helpen aan het terugdringen van besmettingen? :?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:18

Cer schreef:
Daks schreef:

Er staat ook “sommigen”, maar goed dat je het nog even duidt :j

Op een bericht over Hugo stonden iets meer dan 200 berichten dat de man dood moest (dingen van die strekking) … huisvrouwen, werkenden.. ik vind dat echt shocking … denken die mensen echt dat hij dat in z’n upje fixt?

Die mensen sporen niet. Echt niet.
En die mogen van mij ook echt hard aangepakt worden.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:19

storrum schreef:
Hoe kan een pas, waarmee positief geteste gevaccineerden tóch overal binnenkomen, helpen aan het terugdringen van besmettingen? :?

Niet. Sterker nog jij hebt kans dat jij gecontroleerd word door een besmet persoon want personeel hoeft nu eenmaal niks te laten zien.
Tot zo ver de werking van de pas :+