Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Van mij mogen ze testen voor toegang niet meer gratis maken. Dus dat je gewoon een bedrag kwijt bent voor de test.
Als je mensen gaat verplichten om zich te laten vaccineren ga je geheid rellen krijgen
Daks schreef:purny schreef:Van mij mogen ze testen voor toegang niet meer gratis maken. Dus dat je gewoon een bedrag kwijt bent voor de test.
Als je mensen gaat verplichten om zich te laten vaccineren ga je geheid rellen krijgen
Zou ik ook geen probleem mee hebben. Laat ik mijn eten wel thuis bezorgen of ga op een verwarmd terrasje zitten als ik echt weg moet
Josien_ schreef:sureido schreef:Ik vraag me af hoe je een festival voor je ziet met een mondkapje IMANDRAik sta constant met een biertje of ander drinken in mijn hand als ik op een evenement ben.
Ik denk trouwens dat deze extra maatregelen niet veel gaan doen, en dat ze het meer als waarschuwing doen dat het nog erger kan worden als we niet wat meer opletten.
Ik vraag me hetzelfde af en denk ook hetzelfde.
Nee zonder gekkigheid, mondkapjes bij uitgaan, concerten of festivals is totaal niet werkbaar.
Ongeacht of het zou werken denk ik niet dat men zich er erg goed aan zal houden.
Ben ook benieuwd hoe dit nu zal gaan tijdens de komende concerten en op mijn sportschool bijvoorbeeld.
Daks schreef:En IK hoop het niet. IK zou stok ongelukkig worden op het moment dat ik niet meer mag beslissen over mijn lichaam terwijl ik zelf met alles rekening houd en mij ook aan die regels houd ook al ben ik het er niet mee eens zoals een QR code bijvoorbeeld.
Vayo schreef:Maar dat hadden we met de avondklok ook en die is er desondanks ook gekomen.
In Duitsland is een vaccinatie tegen mazelen verplicht en in België is een vaccinatie tegen polio verplicht. Zo uitzonderlijk is een vaccinatie plicht niet.
Na 2 jaar ellende, vaccinaties die best goed werken tegen ziekenhuisopname en zo’n toename van ongevaccineerden op de IC’s mogen ze van mij de vaccinaties verplichten.
En laat ze dan maar eens hard optreden. Betrapt op rellen, dan een flinke boete of strafblad en geen recht op een uitkering.
Ik vraag me af hoeveel draagkracht er nog is voor maatregelen en hoe lang mensen dat vol gaan houden.
Daks schreef:purny schreef:Van mij mogen ze testen voor toegang niet meer gratis maken. Dus dat je gewoon een bedrag kwijt bent voor de test.
Zou ik ook geen probleem mee hebben. Laat ik mijn eten wel thuis bezorgen of ga op een verwarmd terrasje zitten als ik echt weg moet
MarlindeRooz schreef:Suzanne F. schreef:Ook de 2g maatregel is nog niet van tafel. Dan krijg je alleen een QR code als je gevaccineerd of genezen bent. Dan kom je als ongevaccineerde nergens meer in.
Als dit betekent dat ik geen mondkapje op hoef in musea is dat top. Die dingen werken niet en ik vind ze vreselijk. Slaat echt helemaal nergens op.
bigone schreef:Kreeg net bericht op de buurt app dat een buurman kilometer verderop( ja dat zijn bij ons nog buren) 39 , slank, sportief , hardwerkende boer maar ook zeer gelovig gisteren met ambulance naar ziekenhuis is gegaan en direct aan de beademing is gelegd. Daar zit je dan met je niet vaccineren, maar hopen dat zijn vrouw en vijf kinderen niet zwaar ziek worden. En hopen dat het voor hem goed afloopt.
En hij heeft geen te hoog gewicht, echt een gespierde spijker en geen onderliggend lijden. Corona speelt weer eens Russische roulette.
Alleen niet gevaccineerd waar je ook gewoon met hem over kon discussiëren.
purny schreef:Is er tenminste ook een kans minder dat ik besmet kan worden door iemand![]()
Ik zat gisteren in de tram. Ik hoorde iemand zeggen dat haar baas gewoon zomaar een qr code voor haar maakte.
purny schreef:Van mij mogen ze testen voor toegang niet meer gratis maken. Dus dat je gewoon een bedrag kwijt bent voor de test.
Linnie050 schreef:Gaan ze ook wel doen want je hoort nu ook al dat gevaccineerden zich straks ook moeten laten testen.
Verdienen ze straks mooi aan.purny schreef:Van mij mogen ze testen voor toegang niet meer gratis maken. Dus dat je gewoon een bedrag kwijt bent voor de test.
Daks schreef:purny schreef:
Is er tenminste ook een kans minder dat ik besmet kan worden door iemand![]()
Ik zat gisteren in de tram. Ik hoorde iemand zeggen dat haar baas gewoon zomaar een qr code voor haar maakte.
Daks schreef:Gelukkig zijn niet alle ongevaccineerde zo.
Cer schreef:Daks schreef:Gelukkig zijn niet alle ongevaccineerde zo.
Er staat ook “sommigen”, maar goed dat je het nog even duidt![]()
Op een bericht over Hugo stonden iets meer dan 200 berichten dat de man dood moest (dingen van die strekking) … huisvrouwen, werkenden.. ik vind dat echt shocking … denken die mensen echt dat hij dat in z’n upje fixt?
storrum schreef:Hoe kan een pas, waarmee positief geteste gevaccineerden tóch overal binnenkomen, helpen aan het terugdringen van besmettingen?