Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:37

Medische indicatie heeft volgens mij allemaal uitnodiging gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:47

Als je een uitnodiging krijgt, hangt er dan ook een tijdslimiet aan wanneer je de enting moet halen?

Wij verwachten begin juni een uitnodiging, maar tegelijkertijd vertrekt mijn man dan weer voor 5 weken naar het werk.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:51

Mindim schreef:
Als je een uitnodiging krijgt, hangt er dan ook een tijdslimiet aan wanneer je de enting moet halen?

Wij verwachten begin juni een uitnodiging, maar tegelijkertijd vertrekt mijn man dan weer voor 5 weken naar het werk.

Daar staat niks over in die brief. Ik denk dat je wel als de uitnodiging er is met zijn Digid een afspraak kunt maken en dan voor na die vijf weken. Dan staat het vast.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:19

MoniqueT schreef:
Klopt Purny, maar de kans daarop is beduidend kleiner met Pfizer of Moderna. In die zin begrijp ik haar wel.

Precies. Ik vind jansen absoluut niet slecht ofzo hoor. Maar voor mij gaat de voorkeur naar wat anders. Als ik geen medische indicatie had gehad had ik zelfs liever jansen gehad, want maar 1 keer. En als ik dus opgeroepen was in de medische groep (waar ik officieel hoor) had ik dus ook Pfizer of moderna gehad. :+ Nu is het maar afwachten en extra voorzichtig doen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:36

In Engeland worden voor bepaalde gebieden weer regels aangescherpt ondanks dat daar merendeel is geënt.

In Nederland zeggen ze al weer een 4e piek in het najaar. 8-) :Y) :z

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:48

Nog mensen uit 1971?

Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:50

MoniqueT schreef:
Nog mensen uit 1971?

[ [url=m/PUBhVV.png]Afbeelding[/url] ]

Het heeft nog niet op de liveblog gestaan...
Dit is alleen een berichtje op Twitter denk ik?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:07

Staat op rtl nieuws. Met foutje van 10 jaar verschil >;)

Iedereen die in 1971 is geboren, kan vanaf vandaag een afspraak maken om een coronavaccin te laten zetten. Daarmee worden vanaf vandaag de eerste veertigers gevaccineerd, schrijft minister Hugo de Jonge op Twitter. Verder in dit liveblog: In november gaf 28 procent nog aan zich zeker niet of waarschijnlijk niet te willen laten inenten tegen corona. Inmiddels is dat afgenomen naar 13 procent.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:10

Nou contact gehad, maar heb dus geen medische indicatie. Zit er nu dus even doorheen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:12

Maar je huisarts weet toch wel of het qel of geen medische indicatie is..
Als je het niet eens bent moet je even je digitale dossier inkijken
Zowel ha als ziekenhuis

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:15

Pff 4e piek alsjeblieft niet. En als ik dan lees dat ze in Engeland weer strengere maatregelen hanteren op sommige plaatsen dan denk ik, er komt echt geen eind aan. Maar goed, die gedachten worden best versterkt door het weer denk ik. Als ik naar buiten kijk word ik ook niet vrolijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:15

Marcella schreef:
Nou contact gehad, maar heb dus geen medische indicatie. Zit er nu dus even doorheen.

Met de snelheid van prikken ben je eind volgende week aan de beurt om een afspraak te maken, kop op!!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:16

purny schreef:
Staat op rtl nieuws. Met foutje van 10 jaar verschil >;)

Iedereen die in 1971 is geboren, kan vanaf vandaag een afspraak maken om een coronavaccin te laten zetten. Daarmee worden vanaf vandaag de eerste veertigers gevaccineerd, schrijft minister Hugo de Jonge op Twitter.
Dat klopt wel :j . Toen ik berichtje van Monique zag (bedankt daarvoor) gelijk afspraak gemaakt. Volgende week donderdag krijg ik de eerste, ik ben dit jaar nog niet jarig geweest en dus nog 49 :j .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:17

Ah in die trand... die had ik niet door.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:21

Maar wat is nu de reden van maatregelen in Engeland dan? Die Indiase variant zorgt toch nog helemaal niet voor problemen in Engeland of mis ik iets?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:25

Marcella schreef:

Nog even een paar weekjes volhouden :(:) Komt goed!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:35

SusanH schreef:
Pff 4e piek alsjeblieft niet. En als ik dan lees dat ze in Engeland weer strengere maatregelen hanteren op sommige plaatsen dan denk ik, er komt echt geen eind aan.

Dat komt er ook niet.
Het is een virus wat bij ons blijft.
Het lijkt er steeds meer op dat ook Covid19 weers-/seizonesgevoelig is; direct of door menselijk gedrag.

Het minst slechte lijkt om het na een vaccinatie oplopen. Dan bouw je natuurlijke weerstand op met minimale gevolgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:39

ingedebruijn schreef:
Maar wat is nu de reden van maatregelen in Engeland dan? Die Indiase variant zorgt toch nog helemaal niet voor problemen in Engeland of mis ik iets?

Ik weet t eigenlijk ook niet ... de indiase variant zorgt wel voor meer besmettingen, maar er zijn geen overlijdens, las ik.

4e golf.. misschien dat mensen ziek worden, maar zo erg als de 1e twee golven kan het niet worden denk..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:47

Wel apart als je volgens overheid wel tot medisch risicogroep behoor.

Net zoiets alsof ik voor de lol met de sjaal 2x voor mijn mond op de scooter zit, maar als je weet dat je irritatie kan krijg van fijnstof op je luchtwegen. Zal wel niet vaak genoeg ziek zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:50

Huertecilla schreef:
SusanH schreef:
Pff 4e piek alsjeblieft niet. En als ik dan lees dat ze in Engeland weer strengere maatregelen hanteren op sommige plaatsen dan denk ik, er komt echt geen eind aan.

Dat komt er ook niet.
Het is een virus wat bij ons blijft.
Het lijkt er steeds meer op dat ook Covid19 weers-/seizonesgevoelig is; direct of door menselijk gedrag.

Het minst slechte lijkt om het na een vaccinatie oplopen. Dan bouw je natuurlijke weerstand op met minimale gevolgen.

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel een leven met beperkende maatregelen. Dat is geen houdbare situatie. We moeten nu echt verder gaan kijken, juist omdat dit virus niet meer weg gaat.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:03

Inderdaad. We moeten ons zo goed mogelijk beschermen door degene die willen te laten vaccineren. Maar verder zal er een acceptatie moeten komen dat dit virus heerst. We zijn bijna 1,5 jaar verder en eindelijk lijkt het de goede kant op te gaan, maar de rek is er volledig uit.

Mensen mogen vrij zijn om een vaccin te weigeren, maar dit mag niet als gevolg hebben dat mensen zich hierdoor (langer) aan maatregelen moeten houden. Iedereen (die angstig is) zal er altijd vrij in zijn om zelf wel maatregelen te nemen en zo streng als ze zelf willen, maar zo moeten mensen ook de keuze gaan krijgen om zich niet aan maatregelen te houden en terug te kunnen naar normaal. Geen nieuw normaal oid.
Uiteindelijk is het percentage dat in het ziekenhuis komt of er aan overlijdt laag. Natuurlijk is het geen griepje en moet het serieus genomen worden, maar we moeten ook accepteren dat we niet onsterfelijk zijn. We kunnen gewoon niet meer ellenlang ons aan maatregelen gaan houden of jaarlijks bepaalde periodes. Dat is niet houdbaar.

Ik wil gewoon met vrienden af kunnen spreken of een feestje geven zonder ´te hoeven tellen´ oid. Als ik de behoefte voel iemand een knuffel of kus te geven, dan wil ik dat weer kunnen doen. Ik wil mijn normale sociale leven weer terug. Ik hoef niet eens naar het buitenland op vakantie. Dat vind ik zelf nu te vroeg.

Dat benauwd mij wel, dat buitenlandse reizen weer mogen. Vooral met het oog op mutaties. Ik wil eerst in eigen land, in eigen woonplaats dat alles weer normaal is. Mochten door de buitenlandse vakanties/reizen weer mutaties erbij komen ... ik ga me dan niet meer aan maatregelen houden. Al mijn vrienden en familie blijven in Nl en vallen niet binnen een risicogroep. Wij blijven dan lekker ons eigen ding doen. Ik hunker enorm naar de versoepelingen. En eenmaal ´normaal´ ga ik niet weer terug naar maatregelen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-05-21 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:04

Marcella schreef:
Wel apart als je volgens overheid wel tot medisch risicogroep behoor.

Net zoiets alsof ik voor de lol met de sjaal 2x voor mijn mond op de scooter zit, maar als je weet dat je irritatie kan krijg van fijnstof op je luchtwegen. Zal wel niet vaak genoeg ziek zijn.

Zou toch mijn behandeld arts eens aanspreken.
En zoals ik zei ha moet toch brieven hebben van behandeld arts, kun je in dossier terugvinden

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:10

Longfunctie is bij de huisarts dit is in overleg met ziekenhuis gebeurt wegens hoge aantal mensen met luchtweg problemen in Alblasserdam (aantal jaren terug al). Hiervoor zijn dan ook apart mensen voor opgeleid in de praktijk. Er is ook onderzoek geweest hoe het kan dat hier zoveel mensen met luchtweg problemen zijn, maar is niet echt wat op uit gekomen. Behalve wat vinger wijzen naar Nedstaal fabriek.

Heeft zelfs paar jaar terug in de krant gestaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:12

SusanH schreef:
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel een leven met beperkende maatregelen. Dat is geen houdbare situatie. We moeten nu echt verder gaan kijken, juist omdat dit virus niet meer weg gaat.

Er is ook hier sprake van masker (op straat) afschaffen en verder kan ik de ´beperkingen´; minder mensen minder dicht op elkaar, alleen maar fijn vinden. Dat gaat echter rap aan economisch belang ten onder wed ik.
Gezien het tempo waarin nu gevaccineerd wordt lijkt het op een zomer die gaandeweg overgaat naar normaal.

Wat helaas wél zal blijven is een setje controles op onze mobiliteit incl. de wetgeving die dit mogelijk maakt.

Inclusief een tweede entgolf dit najaar met druk vanuit de overheid.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:30

Vayo schreef:
Mensen mogen vrij zijn om een vaccin te weigeren, maar dit mag niet als gevolg hebben dat mensen zich hierdoor (langer) aan maatregelen moeten houden.

:o?