Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:06

Loretta schreef:
https://www.upinthesky.nl/2020/10/18/de ... naar-huis/

Mondkapje op en een beetje vermommen en niemand die iets door heeft.

Doen ze het in ieder geval beter dan die koning. Die zat met een chagrijnig gezicht te mokken als een klein kind in de auto zonder mondkapje.

Blue_Eyes

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:07

Leuk oordeel voor zo'n momentopname. Een soortgelijke foto (qua gezichtsuitdrukking) zou je van mij ook kunnen maken hoor, ook als ik niet chagrijnig ben. Erg kort door de bocht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:08

Het percentage positieve tests zegt in elk geval iets over hoe goed we zijn in het virus voor zijn. Hoge relatieve testpercentages geven eigenlijk in dat we waarschijnlijk te weinig mensen in beeld hebben (/dat teveel mensen geinfecteerd zijn en het zo prevalent is dat er zoveel mensen geinfecteerd zijn.)

Wat betreft het aantal/aandeel tests vraag ik me ook af of het uitmaakt dat mensen nu dus herfstvakantie hebben, en niet naar buiten hoeven en dan wellicht een beginnende verkoudheid langer aanzien thuis?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:11

Blue_Eyes schreef:
Leuk oordeel voor zo'n momentopname. Een soortgelijke foto (qua gezichtsuitdrukking) zou je van mij ook kunnen maken hoor, ook als ik niet chagrijnig ben. Erg kort door de bocht.

Zo'n professionele pers camera maakte al een hele rits foto's achter elkaar ver voordat de mobiele telefoon zijn intrede deed. Dus tussen de honderden de meest chagrijnige eruitpikken en het is kat in het bakkie voor de desbetreffende fotograaf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:16

Blue_Eyes schreef:

Ja maar jij staat niet in de spotlights. Hij wel.
En van mij mogen ze best wel wat minder geld krijgen van de belastingbetaler.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:19

Ja daaag, ook als je koning bent heb je niet 100% van de tijd je gezichtsuitdrukking in de plooi. Plus wat Loretta net boven je zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:22

purny schreef:
Loretta schreef:
https://www.upinthesky.nl/2020/10/18/de ... naar-huis/

Mondkapje op en een beetje vermommen en niemand die iets door heeft.

Doen ze het in ieder geval beter dan die koning. Die zat met een chagrijnig gezicht te mokken als een klein kind in de auto zonder mondkapje.

Wat is dit nou voor uitspraak. Ze werden opgewacht door hordes pers, zou jij dan blij zwaaien? :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:22

purny schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat staat hier compleet los van

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:27

purny schreef:
Blue_Eyes schreef:

Je weet ook dat een koning niet verkozen wordt he? De leden van het koningshuis worden daar in geboren of trouwen erin. Ik zou echt niet gemaakt zijn voor zo'n publiek leven... En ja ze krijgen er veel geld voor, maar ik zou het er echt niet voor doen.

Dus ik zou toch ook proberen het menselijke te zien. Ze zijn in erg vreemde omstandigheden opgegroeid, dus je kan en mag dat niet vergelijken met de gemiddelde Nederlander. Daarmee wil ik niet zeggen dat je nooit kritisch mag zijn, maar ga niet zover als het overanalyseren van een foto of het beoordelen van het gedrag van tieners zonder achtergrondinformatie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:29

@Relaxed: ik zou op zijn minst een mondkapje opdoen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:31

Ach kom op, hoge bomen vangen veel wind.
Laat de koning lekker koning zijn en zorg zelf dat je alles perfect doet voor je een ander gaat lopen bekritiseren. Lekker makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:33

purny schreef:

Met zijn eigen gezin in een auto? Hou toch op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:35

Relaxed schreef:
purny schreef:

Hij zat niet alleen met zijn gezin in de auto, hij had ook een chauffeur. Maar goed, ik heb een hekel aan het koningshuis en in tijden van crisis nog meer. Volgend onderwerp graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:36

purny schreef:
Relaxed schreef:

Hij zat niet alleen met zijn gezin in de auto, hij had ook een chauffeur. Maar goed, ik heb een hekel aan het koningshuis en in tijden van crisis nog meer. Volgend onderwerp graag.

Dan kun je er dus ook beter niet over beginnen..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:13

Oh nee, gaat het alweer over het Koningshuis...

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:13

Sheran schreef:
Als middelbareschooldocent vind ik het trouwens heel apart dat één van de belangrijkste argumenten steeds 'achterstand' lijkt te zijn Wat boeit die achterstand? Achterstand op wie? We zitten in een bizar jaar, waarom moeten we per se de planning aanhouden die in het begin is gemaakt? Een heel jaar heeft geen centraal eindexamen gemaakt. Geef de kinderen wat rust, echt niet al die achterstanden hoeven nu weggewerkt te worden.

Precies,

Hier op school hebben ze onder en bovenbouw nu gesplitst , halve dagen op school, halve dagen thuis les.
School is op een klein uur afstand ( Amsterdam wij wonen aan de ene kant, hij zit aan de andere kant op school )
- 8:30 op school les tot 11:10
Dan naar huis
12:40 vanuit huis les tot half vier

Dag erna andersom ...

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:14

Oh mooi positief verhaal:
Ik heb me vannochtend laten testen en net al de uitslag ( negatief zoals verwacht, maar zoonlief zei : je hoest dus je moet je laten testen , en gelijk heeft hij ) .

Geen sneltest gewoon supersnel de uitslag, petje af hoor

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:17

Eleeke schreef:
Ik heb me vannochtend laten testen en net al de uitslag ( negatief zoals verwacht, maar zoonlief zei : je hoest dus je moet je laten testen , en gelijk heeft hij ) .

Dat is zeker snel! Welke regio ben je geweest?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:17

Denise_Storm schreef:
Eleeke schreef:

Amsterdam

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:30

Eleeke schreef:
Denise_Storm schreef:

Amsterdam

Dat geeft een mens moed. Ik ben vanmiddag getest in Leiden. Hoop snel op een (negatieve uitslag). Vorige week contact gehad met een positief getest persoon. Dus heb er bijna 10 dagen quarantaine opzitten... Krijg ik oorontsteking en daarna ook keelpijn... En ik heb veeeel hoofdpijn. Eerst testen voor ik naar de KNO-arts kan :(

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:31

Sterkte Denise, hopelijk negatief.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:49

Mijn vader heeft vandaag een test voor vrijdag kunnen regelen, heeft af en aan hoge koorts sinds vorige week donderdag. Maar het is hier dus nog niet op orde qua testen. België was nog erger zei de huisarts, dus dat was ook geen optie (zitten vlakbij de grens).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:11

En toch denk ik dat ons kabinet nog steeds te afwachtend is. Zo blijft het kabbelen en is er nog steeds geen toekomstperspectief. Ergens zou ik een complete lockdown van een paar weken toch een betere optie vinden en dan na drie of vier weken de maatschappij weer open en krijg je dan nieuwe gevallen dan zijn er sneltesten en contactonderzoek zodat je besmettingen meteen kunt opvangen. Krijg echt een niet goed gevoel zoals het nu gaat , zo meteen dalen de besmettingen en zijn er meer dan genoeg mensen die weer teveel risico nemen. Zitten we met kerst nog opgesloten onder de kerstboom .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:18

bigone schreef:
En toch denk ik dat ons kabinet nog steeds te afwachtend is. Zo blijft het kabbelen en is er nog steeds geen toekomstperspectief. Ergens zou ik een complete lockdown van een paar weken toch een betere optie vinden en dan na drie of vier weken de maatschappij weer open en krijg je dan nieuwe gevallen dan zijn er sneltesten en contactonderzoek zodat je besmettingen meteen kunt opvangen. Krijg echt een niet goed gevoel zoals het nu gaat , zo meteen dalen de besmettingen en zijn er meer dan genoeg mensen die weer teveel risico nemen. Zitten we met kerst nog opgesloten onder de kerstboom .

Dit werd net bij Op1 gezegd door een lid van het Red Team: 3 a 4 weken een totale lockdown en dan daarna volop testen en dan bij een uitbraak gelijk isoleren.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:26

Ik mis inderdaad het proactieve deel. Nu is het steeds afwachten en dan. Wat dat betreft helemaal eens met het red team.