[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:14

_O-

De laatste is goed
Mijn tante...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:14

Die laatste! Dan wil ik daar een shirt bij "ik ben tante" 8-)
Mag mijn vriend zo mooi met ons een terrasje doen haha

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:25

Dat is helemaal een goed idee Varakaj +:)+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:08

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:12

Om te janken en poep fabriek. Vind ze geweldig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:14

Heerlijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:33

Ik had de link doorgestuurd naar een zwangere vriendin. Zegt die doodleuk "OH maar die en die hebben we al liggen, heerlijke droge waarheid toch?".

:j

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:49

Tiggs schreef:
Wat ordinair ;( ;(

Wat verwacht je anders bij Rumag?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:58

Mkango schreef:
KarenQ schreef:
Die vakanties zouden ze wel beter mogen verdelen over het jaar. Gewoon 2 weken steeds of zo. Lijkt mij ook fijner voor die kinderen. Regelmatig een break van school, maar vakantie is lang genoeg om iets leuks te doen, maar niet zo lang dat je je gaat vervelen. En meer kans op goed weer.
En wij kunnen dan ook weer eens in de zomer weg. :+
Ik ben dus helemaal niet zo'n fan van midden in de zomer weggaan, zeker niet naar zonbestemmingen. Weet nog dat wij op reis gingen naar Griekenland met school in juli, dat was echt niet te harden zo warm. :x Er waren ook nog best wat mensen die een zonnesteek hadden opgelopen. Dan was Thessaloniki in september een heel stuk beter te doen. :P

Wij gingen twee jaar terug naar Thassos, raad ik iedereen zonder kinderen aan. Niet massatoeristisch en hoewel ik zelf ook kruisgespuis heb heerlijk rustig met amper kinderen. Dus voor de bewust kinderloze een echt feest. Was overigens hoogseizoen, er is daar ook weinig ingericht op kinderen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:08

Gek genoeg heb ik op mijn trektochten door de middle of nowhere ook geen kinderen gezien.. :D
Ik denk dat ze bijna allemaal op anwb campings of all inclusive zitten.

Met mn ouders ging ik als kind ook altijd naar middle of nowhere en bijna nergens kinderen gezien. Vond ik toen al fijn, eindelijk rust _O-

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:33

idinn schreef:
Ik kies gewoon bestemmingen die niet betaalbaar meer zijn als er nog koters mee moeten. Of totaal onpraktisch zijn met koters. Gewoon reteduur. Of veel te basic met niks in de buurt. Gaat altijd heel goed :+

Komende maanden doe ik lekker op gemak. We hadden al extra collega's nodig. Zijn er twee halve kracht en gaat de ander met zwangerschapsverlof. Ja sorry, ik ga me geen burnout rennen hoor :')

Veel te duur. Check.
Onpraktisch. Check.
Basic. Check.
Moeilijke periode. Check.
Geen kind te zien. Check. :+

Ik maakte best wat verre dure reizen. En sommige ouders lijkt het nog wel wat, maar dan wel als de kinderen ouder zijn en er meer van genieten/onthouden. Over het algemeen zal het er niet van komen, want dan moet je gewoon betalen voor 4-5 volwassenen. Dat zijn geen grappige bedragen meer. :D

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:48

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:29

Nu bij EditieNL: Een item over babypoep inclusief voorbeeldfoto's :r

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:03

Zucht, vorige bewoners van ons huis krijgen een 4e wurm. Ontvriend, doei. :')

Gisteren bruiloft gehad van een vriendin. Ongelofelijk die dominee.. :7
Hoe vaak die wel niet benoemd heeft dat het huwelijk is voor het maken van een kind. Dat hij hoopte (ja echt) dat ze kinderen zouden krijgen. Etc. Etc.

Gelukkig kregen we natijd nog wel een zegen mee, ook voor de mensen die níet getrouwd waren. :')

Echt bizar, je kunt dat echt niet maken. Zeker niet met het idee dat mijn vriendin bijv. ook problemen heeft met haar cyclus of deze uberhaupt niet heeft..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:27

Captain schreef:
Echt bizar, je kunt dat echt niet maken. Zeker niet met het idee dat mijn vriendin bijv. ook problemen heeft met haar cyclus of deze uberhaupt niet heeft..

Dan heeft ze het volgens zo'n dominee júist nodig dat hij voor haar een goed woordje doet bij god, zodat die nog eens een extra handje vruchtbaarheid omlaag kan strooien.
Ze zou hem dankbaar moeten zijn.
:r

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:35

Gelukkig is het huwelijk niet bedoeld om kinderen te krijgen. Jammer dat dit zo gepropageerd wordt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:38

Daarom zijn wij gewoon niet getrouwd , opgelost :P

Maar zouden we wel getrouwd zijn zou het nooit voor de kerk zijn geweest.
Al zijn we beide katholiek opgegroeid.
Kom sinds mijn 18e niet meer in een kerk behalve uit beleefdheid bij een trouwerij of begrafenis.
Dus dan zou ik het zeker niet doen bij mijzelf.
Trouwjurk zou ik overigens ook niet dragen, zonde van het geld voor iets wat je nooit meer aan doet :D

Ja ben soms iets te praktisch ingesteld geloof ik.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:44

Mijn ouders zijn destijds nar hun verhuizing naar een andere kerk gegaan dan het plan was, want die dominee vond 2 kinderen te weinig :roll:

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:50

Heey!

Jullie zijn al een tijdje bezig maar mag ik mij nog melden?
Ik heb nu zo'n leeftijd dat veel meer mensen om mij heen huisje boompje beestje gaan. Op kantoor is er zojuist een baby boom geweest, en mensen die baby's op de planning hebben.

Mijn ouders zijn er gelukkig heel nuchter onder, mijn zusje wilt ook geen kinderen. Wat de rest ervan vind interesseert me niet zo hoewel ik die automatische verwachting van mensen wel irritant vind (en de verontwaardiging die volgt als blijkt dat jij niet aan hun verwachtingen gaat doen of het gewoon niet willen horen). Maar moet wel heel eerlijk zeggen dat ik mij een beetje afzijdig voel met al dat nieuwe 'geluk' om mij heen. Niet omdat ik het jammer vind dat ik het niet heb, maar gewoon omdat ik het inlevingsvermogen mis om dat geluk te begrijpen en mij egoïstisch voel dat ik dus niet echt blij voor iemand kan zijn.

Maar goed, die collega's tonen ook geen interesse in mijn nieuwe paard waar ík dan weer heel blij mee ben dus dat gebrek aan inlevingsvermogen is ook weer een beetje wederzijds denk ik dan maar :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:09

Heeeel herkenbaar :o

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:19

Het rare misschien, ik kan echt intens blij zijn voor iemand die zwanger is waarvan ik weet dat die daar zo naar verlangt.

Toevallig gisteren nog een berichtje gekregen van iemand die zwanger is en ik kreeg er zelfs kippenvel van.
Zo enorm gun ik dat haar!
Zij heeft zulk enorm nare tijd achter de rug, niet te beschrijven en ik gun haar dit lichtpuntje en ben meer dan blij voor haar.

En ja dat merk ik wel vaker bij iemand ie verteld zwanger te zijn, maar zelf no way, zou intens verdrietig zijn.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:12

LunarEclipse schreef:
Wat de rest ervan vind interesseert me niet zo hoewel ik die automatische verwachting van mensen wel irritant vind (en de verontwaardiging die volgt als blijkt dat jij niet aan hun verwachtingen gaat doen of het gewoon niet willen horen).

Grijns...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:13

Overigens kan ik dan wel weer echt blij zijn voor een ander.
Zeker als ik weet dat het extreem gewenst is.

Zolang ze het product 9 maanden later maar niet bij mij op schoot dumpen... :+

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:20

Ik heb dat ook hoor DuoPenotti. Ik gun het andere ook en zelfs "Teen moms" op MTV kijk ik graag.
Ik ben niet net als sommige hier een "kinderhater" (even overdreven gezegd mss) maar moet er gewoon niet aan denken om alles op te geven voor een kind. Ik ben fulltime "mama" (geweest) vanaf het 8ste jaar van de zoon van mijn man.
Ik hou ontzettend veel van hem, maar het heeft me vooral zoveel zorgen gegeven en alles moest gepland worden. Ik weet niet of ik daar opnieuw voor zou kiezen hoor!
Daarom dat ik ook zei, ik geloof gewoon niet dat er niet heel veel mensen zijn die achteraf een soort spijt hebben dat ze voor kinderen hebben gekozen. Het is namelijk bijna nooit rozengeur en maneschijn.
En stel voor dat ik een kindje met een beperking zou krijgen! Dan ben je totdat je dood gaat aan het zorgen. Ik zie vanuit mijn werk hoeveel invloed een kind met een beperking heeft op het hele gezin. Verschrikkelijk!
Vaak hebben ze naast hun beperking ook nog heel veel last van een verwendheidssyndroom, want ze mogen vooral nooit meer boos en verdrietig zijn, waardoor het hele gezin op hun tenen loopt! (waar ouders natuurlijk geheel zelf verantwoordelijk voor zijn!!)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:37

Ik ben geen hater, denk ik. Het is gewoon leuk onder gelijkgestemden even los te gaan :).