Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:22

Wow, gisteravond kippenhok te koop gezet, vanochtend was mijn inbox ontploft en vanmiddag wastie verkocht, of we hem wilden brengen, was heel dichtbij, aanhanger hing toch achter de auto dus maar even gedaan. En nog voor de prijs die ik ervoor wilde hebben ook. En nog een extra berichtje dat ze er erg blij mee was. Heel leuk!

En nog meer dingen die al heel lang in huis lagen en waarvan ik dacht die moet ik te koop gaan zetten maar zal wel geen animo voor zijn. Toch vanalles binnen een paar dagen verkocht voor nette prijzen.

En ja dat plaats ik hier want verbaas mij soms zo erg dat iets gewoon goed gaat omdat het normaal gesproken zoveel gezeik opleverd.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:44

cobiie schreef:
Als de verkoper al meerdere keren heeft gehad dat mensen niet komen opdagen, van uitstel afstel komt, is het wel logisch dat hij minder happig is voor een nieuwe afspraak. Zeker als er meerdere geïnteresseerden zijn/waren.

Die zijn en waren er niet, andere geinteresseerden. Zo zal ik het zelf nooit doen, wat een onzin, als iemand het van tevoren meld is het prima. Misschien wel als iemand voor de 2e keer uitstelt en er zijn andere geinteresseerden. Dan niet hoor, het ging alleen maar om een oud vaasje, had ik 15 Euro op geboden.

Had mijn oude snorbrommer erop gezet, heleboel geinteresseerden. De eerste die mijn prijs bood wilde paar dagen later komen, prima. Mailde me later dat het vermoedelijk een paar uur later werd, ook prima. Kwamen gister gewoon op de uitgestelde tijd en brommer verkocht. Niet te moeilijk doen, net of mensen nooit komen opdraven.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:54

Ik ben nu degene die raar is. Ik had 2 weken geleden een geaccepteerd bod en zou een afspraak maken om op te halen. Daarna belde mijn broertje dat mijn moeder was overleden en ben ik die afspraak helemaal vergeten. Ik ga maar eens een berichtje sturen met excuses.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:57

Gecondoleerd, daar zal toch wel begrip voor zijn...

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:09

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 16:48

Vandaag iets erop gezet, bieden vanaf 700 euro. Krijg ik berichtje: 100?

Zucht, ik reageer er niet eens op. Heb geen zin om hier iets op terug te sturen hoor.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 16:57

Gewoon doen alsof je neus bloed en zeggen dat 1000 euro akkoord is, hij zal vast een 0 vergeten zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:51

Hier druk proberen spullen te verkopen ivm verhuizing per 1 sept. Prima spul maar er komt gewoon niemand op af. Prijzen al gehalveerd maar het blijft steeds bij : is het nog beschikbaar? En dan niets meer :x

Zo zonde als het straks allemaal naar de stort moet

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:15

Ik heb er iets op staan voor 150 euro.
Er is iemand die bood 50 euro, ik netjes een berichtje gestuurd dat ik dat helaas te weinig vond. De afgelopen weken krijg ik elke week een berichtje waarin ze 5 euro naar boven gaat. Als ik nog een paar weken geduld heb, biedt ze vanzelf mijn vraagprijs :) :)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 07:50

ingedebruijn schreef:
Hier druk proberen spullen te verkopen ivm verhuizing per 1 sept. Prima spul maar er komt gewoon niemand op af. Prijzen al gehalveerd maar het blijft steeds bij : is het nog beschikbaar? En dan niets meer :x

Hoezo, dan doe je het toch naar de kringloop ?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:01

hahahatsjoe schreef:
ingedebruijn schreef:

Hoezo, dan doe je het toch naar de kringloop ?

Die halen helaas ook niet alles op.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:16

Ik breng het altijd zelf, nooit gehad dat ze het niet wilden hebben.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:39

ingedebruijn schreef:

Ik denk dat het lastige is dat er ook zoveel spullen gratis op mp staan.
Wij waren op zoek naar een nieuwe bank. Mijn man had er een bij Ikea gezien die hij mooi vond. Ik heb toen mp in de gaten gehouden en voor "zijn" bank zo goed als nieuw werd eerst 200 gevraagd, een week later 150 en uiteindelijk werd het gratis ophalen omdat de bank weg moest ivm de komst van de nieuwe bank. Zo heb ik dus een zo goed als nieuwe bank die bij Ikea 900 euro kost, gratis kunnen ophalen. (mijn voorkeur ging uit naar Ikea omdat ik de hoezen gemakkelijk wil kunnen wassen)

En zo heb ik ook een zgan logeerbed en tuinset gratis opgehaald vorige maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:46

Ik had er ook weer 1, €10 inclusief verzenden bieden (moest van haar met PostNL verstuurd worden) voor een Dekje waar ik €20 excl verzenden in gedachten voor heb...

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:59

Ik had iemand die drie jonge eenden wilde komen halen. Op de scooter(!). Daarbij had ze ook geen vervoersmandje/kooitje of ik geen doos had of zou een schoenendoos goed zijn?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:06

In de rugzak?
Of buddyseat :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:24

Tja, ik verbaas mij nog steeds wat mensen durven te vragen voor spullen op MP.

Ik had een bepaalde singel op het oog, maar aangezien er de laatste twee weken geen aanbiedingen zijn op de sites waar die verkocht wordt, heb ik MP ook even afgezocht. Maar men durft voor een gebruikte singel gewoon 80% van de nieuwprijs te vragen met o.a. de reden: “want ik heb er maar 7 keer mee gereden”.
Persoonlijk vind ik dat paardenspul halveert in waarde zodra het gebruikt is (tenzij het gaat om collectors items zoals bepaalde dekjes)
Dus wanneer ik vraag naar een prijs en er wordt een belachelijk hoog bedrag gevraagd, dan haak ik al gelijk af en doe ik geen tegenbod.

Ik merk dat toch veel hoor, dat men gewoon te hoge vraagprijzen hanteert. Ik ga echt geen 80% (ook nog ex verzenden) van de nieuwwaarde betalen voor iets dat gebruikt is en waar nog makkelijk aan te komen is.

Afijn, als het goed is krijg ik vandaag de singel die ik wil hebben binnen voor een derde van de nieuwprijs, op de foto’s ziet het er nog bijna nieuw uit, dus ik hoop dat ik geluk heb en het echt nog zo nieuw is als dat het er uit zag.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:37

Alja schreef:
In de rugzak?
Of buddyseat :+

Nee even serieus ik werd door haar dus voor gek verklaard dat ik ze zo niet mee ga geven. Alsof ík de rare marktplaats mens ben in deze situatie. :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:01

Daphara schreef:
Tja, ik verbaas mij nog steeds wat mensen durven te vragen voor spullen op MP.

Ik had een bepaalde singel op het oog, maar aangezien er de laatste twee weken geen aanbiedingen zijn op de sites waar die verkocht wordt, heb ik MP ook even afgezocht. Maar men durft voor een gebruikte singel gewoon 80% van de nieuwprijs te vragen met o.a. de reden: “want ik heb er maar 7 keer mee gereden”.
Persoonlijk vind ik dat paardenspul halveert in waarde zodra het gebruikt is (tenzij het gaat om collectors items zoals bepaalde dekjes)
Dus wanneer ik vraag naar een prijs en er wordt een belachelijk hoog bedrag gevraagd, dan haak ik al gelijk af en doe ik geen tegenbod.

Ik merk dat toch veel hoor, dat men gewoon te hoge vraagprijzen hanteert. Ik ga echt geen 80% (ook nog ex verzenden) van de nieuwwaarde betalen voor iets dat gebruikt is en waar nog makkelijk aan te komen is.

Aan de andere kant, ik zet regelmatig paardenspullen voor de halve nieuwwaarde of minder op MP, en dan krijg ik alleen maar de vraag 'waarom is het zo goedkoop, wat is er mis mee?' Ja niks, maar ik wil het kwijt en ik vind het idioot om een hoge prijs te vragen. En dan raak ik het nog niet kwijt. :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:20

Mijn ervaring met zelf paardenspul verkopen is eigenlijk best goed. Van simpele goedkope dingen tot dure items. Je moet vaak wel gewoon wat geduld hebben. Het enige dat ik aan de straatstenen nog niet kwijt raakte waren mijn twee standaard zadel steunen. Helemaal nieuw kaartjes er nog aan en ik vroeg de helft van de winkelwaarde, maar gewoon geen animo voor, prima, dan blijven ze liggen, heb er zelf vroeg of laat vast wel wat aan.

Ik maak veel foto’s, van te voren maak ik het item goed schoon (indien gebruikt) en zet er vaak de officiële specificaties bij, dus de maten, en wat ik online kan vinden van dat item, dat helpt goed.
Ook kijk ik altijd wat de gemiddelde vraagprijs op mp is en daar pas ik de mijne op aan.
Ik heb nog nooit een opmerking over mijn vraagprijzen gehad, dat ze te laag of hoog zouden zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:43

Ik moet ook zeggen dat ik de vraagprijzen die bijna gelijk zijn aan nieuw ook aan me voorbij laat gaan.
Incl verzendkosten is het vaak maar een beetje nog erbij en je hebt de nieuwe.
Nou dan doe ik dat, heb ik garantie en als de maat niet goed is kan ik ruilen.

Ik begrijp de verkoper wel, want als het werkelijk maar een paar keer is gebruikt is het eigenlijk nieuw.
Maar helaas, het is en blijft 2e hands met risico voor koper.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:45

En een realistische vraagprijs is altijd beter dan bieden ofzo erbij zetten. Meestal sla ik dat soort advertenties toch over.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:25

Ben ik het mee eens, Corinep.
En inderdaad, DP, ik snap ook dat mensen graag meer vangen voor iets wat zo goed als nieuw is, maar zelf koop ik dan ook liever voor 20 euro meer (bij wijze van spreken) het compleet nieuwe product.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:52

Iemand hier veel ervaring met gelijk oversteken?
Heb nu iemand die dit wil maar ik heb altijd gewoon zelf overgemaakt en ook kopers deden dit zonder probleem.

Het gaat om een item met waarde boven de 100.-

Ik heb t liefst dat ze t gewoon overmaakt. Want ben je als verkoper verzekerd dat je ook echt je geld krijgt?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:56

Ja. :) Als je het opgestuurd hebt dan krijg je je geld.