Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:01

Sanet schreef:
Jazeker, ik heb laatst in een documentaire gezien dat in het oerwoud een overpopulatie aan mieren had. En toen kwam er “spontaan” een schimmel waar alleen mieren last van hadden om zo te populatie mieren weer in balans te krijgen met de rest van het oerwoud.

Ik vind het argument “als je vind dat er teveel mensen zijn DaN PlEeG Je ToG LeKkEr ZeLfMoOrD” echt een argument wat slaat op poep. Er moeten gewoon minder bij komen er hoeft niet meteen massale zelfmoord plaats te vinden…

Precies :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:00

Mensen zouden moeten accepteren dat het leven niet eindig is en niet willen vereisen dat alles maar tot in den treure in leven wordt gehouden.
Woedt er een pandemie? Dan zal moeder natuur daar vast een reden voor hebben. Ben je onvruchtbaar en lukt het niet, zelfs niet na enkele maken kunstmatig? Welja, dat is vast niet zonder reden.

Ik zeg niet dat men er geen verdriet om mag hebben, uiteraard wel. Maar een "nee" incasseren of, dat lijkt tegenwoordig amper nog te bestaan in de medische wereld.

Captain

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:03

Tenzij je je als vrouw wilt laten steriliseren, dan moet je die "nee" wel kunnen incasseren. |o

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:05

Varekaj schreef:
Mensen zouden moeten accepteren dat het leven niet eindig is en niet willen vereisen dat alles maar tot in den treure in leven wordt gehouden.
Woedt er een pandemie? Dan zal moeder natuur daar vast een reden voor hebben. Ben je onvruchtbaar en lukt het niet, zelfs niet na enkele maken kunstmatig? Welja, dat is vast niet zonder reden.

Ik zeg niet dat men er geen verdriet om mag hebben, uiteraard wel. Maar een "nee" incasseren of, dat lijkt tegenwoordig amper nog te bestaan in de medische wereld.

Wel eindig is? :+
Maar verder, soms moet je het gewoon laten en accepteren, hoe poedersuiker ook.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:12

Nee leren er een hoop al jaren niet meer, verder eens met Varekaj.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:17

Captain schreef:
Tenzij je je als vrouw wilt laten steriliseren, dan moet je die "nee" wel kunnen incasseren. |o

Geldt ook voor man, trouwens en is net zo krom.

Het argument "spijt krijgen" is, zeker in deze context, flauwekul.
Heb je toch spijt? Nou, dan heb je dus pech.

Maar nee, omdat er wellicht 5 spijtoptanten zijn op 1000 gevallen (ik noem maar een dwarsstraat) moeten die 995 "zekerweters" er maar mee omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:32

Geen oneindig leven dus, goeie opmerking :+

Ik heb in de ouderenzorg gewerkt en de aanvragen die soms gedaan werden voor opname in een rusthuis/verpleeghuis... Dan vraag je je oprecht af wie het bedenkt om mensen in die toestand nog van allerhande sondes en infusen te voorzien. Zeer schrijnend soms. Of wat familieleden verwachten qua mirakels, maar niks stilstaan hoe de persoon er zelf onder is of over denkt.

Voor mij hadden ze covid lang en breed volledig mogen loslaten. Al had ik er wss zelf heel bekaaid vanaf gekomen als ik besmet geraakt zou zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:22

Ik vraag me soms af in hoeverre mensen kinderen krijgen omdat ze echt een niet te stillen kinderwens hebben en in hoeverre het toch het simpelweg volgen van de huidige maatschappijnormen is? In hoeverre dat de wens dus eigenlijk een soort norm is waar we jarenlang naartoe 'gegroomd' worden en in hoeverre het echt een intrinsieke wens is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:34

Gini schreef:
Ik vraag me soms af in hoeverre mensen kinderen krijgen omdat ze echt een niet te stillen kinderwens hebben en in hoeverre het toch het simpelweg volgen van de huidige maatschappijnormen is? In hoeverre dat de wens dus eigenlijk een soort norm is waar we jarenlang naartoe 'gegroomd' worden en in hoeverre het echt een intrinsieke wens is.

Huidige?
Ik denk dat, indanks dat de norm er nog is, het al wel beter is dan decennia geleden waar keuze om niet voort te planten echt not-done was.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:13

Ik heb juist het gevoel dat het vroeger meer een gegeven was dat men kinderen kreeg.
Nu is het veel normaler dat stellen bewust kindloos zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:15

Ondanks dat kindvrij vaker voorkomt heb ik niet het gevoel dat het als normaler wordt gezien. Ik merk juist dat men het nu ziet als 'verlenging van geluk' waar je recht op hebt en het bizar vinden wanneer je dat niet als verlenging van geluk ziet. Maar je wordt inderdaad niet meer uit de sociale kring gepleurd.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 10-04-22 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:17

F_Orumster schreef:
Ondanks dat kindvrij vaker voorkomt heb ik niet het gevoel dat het als normaler wordt gezien. Ik merk juist dat men het nu ziet als 'verlenging van geluk' waar je recht op hebt en het bizar vinden wanneer je dat niet als verlenging van geluk ziet.

Ja en dat je leven geen doel lijkt te hebben als je geen kinderen hebt. :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:48

Ja dat sowieso :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:55

Ik ben heel blij met mijn doelloze leven :).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:30

Kana schreef:
Ik heb juist het gevoel dat het vroeger meer een gegeven was dat men kinderen kreeg.

Het is nog niet genormaliseerd in de media en in tv-series en films.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:51

c_alsemgeest schreef:
Gini schreef:

Huidige?
Ik denk dat, indanks dat de norm er nog is, het al wel beter is dan decennia geleden waar keuze om niet voort te planten echt not-done was.

Ik heb juist altijd het gevoel gehad prima een keuze te hebben, dat kinderen krijgen geen moeten meer is. Ik heb het idee dat er steeds meer begrip (en terecht) komt voor mensen die om welke reden dan ook niet voor kinderen kiezen. Oude mensen daargelaten, ik heb een tante die zo ongeveer op mijn 20e begon te vragen of ik al aan kinderen begon (ik had toen geen relatie). :') Die zag het als een hoogste doel voor vrouwen, brr.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:33

Captain schreef:
F_Orumster schreef:
Ondanks dat kindvrij vaker voorkomt heb ik niet het gevoel dat het als normaler wordt gezien. Ik merk juist dat men het nu ziet als 'verlenging van geluk' waar je recht op hebt en het bizar vinden wanneer je dat niet als verlenging van geluk ziet.

Ja en dat je leven geen doel lijkt te hebben als je geen kinderen hebt. :')

Ik heb met al mijn doelen en hobby's niet eens tijd voor kinderen :o :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:19

Dilan93 schreef:

Correctie: je hebt geen prioriteit.

De tijd zal leren of het prioriteit krijgt, of niet.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:30

Kana schreef:

Ik weet niet of het per regio verschilt of ligt aan wat voor vrienden je hebt, maar hier wordt het ook gewoon als een keuze gezien. Net als dat je wel of niet voor huisdieren kiest.

Maar ik vind mensen zonder huisdieren raarder dan mensen zonder kinderen. :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:42

Hier ook, ik voel beslist geen druk. Bij vrienden etc. is het een 'hot topic'. Niet 'wanneer begin ik aan kinderen?' maar meer 'wil ik eigenlijk wel of geen kinderen?' En sowieso niemand voor zijn 30e, dat is in mijn kringen echt not done, haha.

Waar ik vandaan kom, bible belt, is het wel veel meer gewoonte om sowieso aan kinderen te beginnen en het liefst nog behoorlijk jong ook. Daar zal in bepaalde kringen, gereformeerd etc, de druk ook wel hoger liggen gok ik.

Ik vind beide prima. Zowel met als zonder kinderen kan je leven wel of geen doel/richting hebben. Ik denk zelf dat het leven fijner is zonder kinderen en gezin, maar heb een heel sterke kinderwens die puur instinctief en 0 rationeel is :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:21

ikke schreef:
Dilan93 schreef:

Was maar een grapje hoor.

Maar als je per se een serieus antwoord wilt: nee, die prioriteit krijgt het niet. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:25

Shae schreef:
Kana schreef:

Ik weet niet of het per regio verschilt of ligt aan wat voor vrienden je hebt, maar hier wordt het ook gewoon als een keuze gezien. Net als dat je wel of niet voor huisdieren kiest.

Maar ik vind mensen zonder huisdieren raarder dan mensen zonder kinderen. :')

Haha, dat heb ik ook. Ik ken ook niemand die geen huisdier heeft, nu ik erover nadenk :=.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:34

Ik ken twee mensen zonder huisdieren, waarvan eentje ook echt geen huisdieren wil (en niet vanwege allergie oid). Gewoon helemaal niet. Ik snap dat oprecht niet. :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:39

Ik mag geen huisdieren hier in huis en vind dat ook oprecht erg :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:35

Dilan93 schreef:
ikke schreef:

Was maar een grapje hoor.

Maar als je per se een serieus antwoord wilt: nee, die prioriteit krijgt het niet. ;)

Ja, daar had ook een :D bij gemoeten; was beter over gekomen.

Maar blijft: de tijd zal leren of het prio krijgt voor je.
Ik ken de voorbeelden alle kanten op, dus ik sluit niks uit maar ik ga het je ook niet voorspellen.

En als je dan een serieus advies wil: doe wat goed voelt voor jou.