[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:08

Sizzle schreef:
Relaxed, Ik heb de opvatting dat als je een paard kan leren dat hij zonder zeuren braaf aangebonden aan een trailer kan staan dan kan dat met een peuter ook :j

Je zus heeft vast geen paard hè? -O-

Nope, zij haakte al vrij vroeg in haar manege carrière af :+

lor1_1984

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:11

Ik had laatst iemand die het netjes meldde dat hij zijn kind mee zou nemen.
Diegene kwam vissen ophalen voor het betreffende kind en ze zouden vanaf haar sportles komen.
Kind was overigens drukker met mijn hond (klein, pluizig; enorme kindermagneet) op te jutten wat de hond geweldig vond. :')
Hoorde later wel dat ze ontzettend blij was ermee en niet meer bij het aquarium weg te meppen.
Ontzettend beleefd en goed opgevoed kind ook overigens, daar had ik er wel meer van kunnen verdragen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:19

Dat is dus ook het gekke he. 1 op 1 met mijn neefje kan ik met hem lezen en schrijven.. Ik heb nooit gedoe met eten en na 2x nee houdt ie bij mij gewoon op. Maar met mijn familie erbij is het altijd gedonder met hem.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:38

Relaxed schreef:
Dat is dus ook het gekke he. 1 op 1 met mijn neefje kan ik met hem lezen en schrijven.. Ik heb nooit gedoe met eten en na 2x nee houdt ie bij mij gewoon op. Maar met mijn familie erbij is het altijd gedonder met hem.

Dat is hetzelfde als verwende paarden bij de hoefsmid _O-
Als de eigenaar er niet bij is staan ze keurig stil.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:41

Sizzle schreef:
Relaxed schreef:

Als mijn kind bij mijn schoonmoeder is hangt hij ook in de gordijnen. Hij weet precies wat hij kan flikken bij wie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:43

Ik maak het ook wel eens mee, dat er kinderen meekomen. Zolang ze van mijn spullen af blijven mag het :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:45

Mars schreef:
Hier een keer wat verkocht via MP en die man kwam het halen en nam twee kinderen mee van rond de 4/6 jaar :? Het ging om een telefoon, die man nam dus even 5 minuten om hem te testen en op wifi aan te sluiten etc. Intussen hingen de twee etters in mijn konijnenhok naar mijn konijnen te graaien, waarop ik een brul gaf dat ze hun handen thuis moesten houden. Vond meneer niet leuk, heeft me geld in mijn handen gestopt en is er vandoor gegaan met zijn gespuis.

Ouders hebben echt geen benul van hoe onbeschoft het is om je broedsels zomaar mee te nemen andermans huis in. Newsflash, niet iedereen vind je kinderen leuk, moeilijk te begrijpen maar t is echt zo :

Zelfde situatie, iets via Marktplaats verkocht, komt er een heel gezin binnen met 3 jonge kinderen die alledrie op hun gemak de koelkast liepen te plunderen hier!!
Uiteindelijk weggestuurd zonder hun spullen en die vrouw douwde snel €5 in mijn hand als ‘schadevergoeding’ voor de toetjes waar ze aangezeten hadden. Bizar...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:48

WTF :wow:
Echt?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:49

Ja als ik eraan terug denk ben ik weer in shock. Keuken is om de hoek dus hadden het niet direct door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:52

Sizzle schreef:
Relaxed schreef:

Nou de tandarts wou juist mij erbij, want bij mijn moeder was ie niet te hanteren :') maar ik heb geen geduld en naar kinderen en dieren is daar niks mis mee, tenminste duidelijk :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:52

Dat is wel het toppunt van onbeleefd (ook als je ze wel had gekend, maar bij onbekenden nog een tandje erger).

Mijn neefje/nichtje mogen van mijn schoonouders ook vanalles. Mijn man, zijn zus en zijn broer valt dat ook op - 'wij mochten dat vroeger nooit' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:58

Bij de selfcarwash vandaag, sta mijn auto af te spuiten. Ik rij een 4x4 dus hoge en brede bak, zelf ben ik maar 1.60 dus ik kan er niet overal overheen/omheen kijken. Elke wasplek heeft een tussenmuur.

Vrolijk bezig, hoor ik ineens gekrijs en een tierende vader. Wat bleek: ik spoot onder de auto door de onderkant af ivm stof en mogelijks aangekoekte modder. Was een kleuter in roze jurkje om die tussenwand gelopen naar mijn auto en die had dus zonder dat ik het wist van mij een fikse douche gehad :=
Vader boos omdat zij niet geluisterd had en zeiknat dus in zijn auto moest. Een poepchique sportwagen met crèmekleurig lederen interieur.

Had echt moeite om niet in de lach te schieten :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:00

sanso schreef:
Mars schreef:
Hier een keer wat verkocht via MP en die man kwam het halen en nam twee kinderen mee van rond de 4/6 jaar :? Het ging om een telefoon, die man nam dus even 5 minuten om hem te testen en op wifi aan te sluiten etc. Intussen hingen de twee etters in mijn konijnenhok naar mijn konijnen te graaien, waarop ik een brul gaf dat ze hun handen thuis moesten houden. Vond meneer niet leuk, heeft me geld in mijn handen gestopt en is er vandoor gegaan met zijn gespuis.

Ouders hebben echt geen benul van hoe onbeschoft het is om je broedsels zomaar mee te nemen andermans huis in. Newsflash, niet iedereen vind je kinderen leuk, moeilijk te begrijpen maar t is echt zo :

Zelfde situatie, iets via Marktplaats verkocht, komt er een heel gezin binnen met 3 jonge kinderen die alledrie op hun gemak de koelkast liepen te plunderen hier!!
Uiteindelijk weggestuurd zonder hun spullen en die vrouw douwde snel €5 in mijn hand als ‘schadevergoeding’ voor de toetjes waar ze aangezeten hadden. Bizar...

Heel bizar! Maar uberhaupt ook dat je mensen van MP binnen laat komen. Ik handel dat aan de voordeur af. Iemand met een koter komt er dus uberhaupt niet in.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:01

Varekaj schreef:
Bij de selfcarwash vandaag, sta mijn auto af te spuiten. Ik rij een 4x4 dus hoge en brede bak, zelf ben ik maar 1.60 dus ik kan er niet overal overheen/omheen kijken. Elke wasplek heeft een tussenmuur.

Vrolijk bezig, hoor ik ineens gekrijs en een tierende vader. Wat bleek: ik spoot onder de auto door de onderkant af ivm stof en mogelijks aangekoekte modder. Was een kleuter in roze jurkje om die tussenwand gelopen naar mijn auto en die had dus zonder dat ik het wist van mij een fikse douche gehad :=
Vader boos omdat zij niet geluisterd had en zeiknat dus in zijn auto moest. Een poepchique sportwagen met crèmekleurig lederen interieur.

Had echt moeite om niet in de lach te schieten :')

_O-

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:03

@elnienjo het ging om kippen. Vond ik ook zoiets om dat in de deuropening af te handelen :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:06

sanso schreef:
@elnienjo het ging om kippen. Vond ik ook zoiets om dat in de deuropening af te handelen :')

Dan had ik gezegd loop maar ff achterom.

Ik zou trouwens serieus in staat zijn van de verkoop af te zien als iemand met zn hele gezin op de stoep staat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:10

Het zou toch gewoon geen probleem mogen zijn?
Als je een oppas moet regelen omdat je niet fatsoenlijk zonder overlast met je kroost even een tweedehands waterkoker kan oppikken is wel erg van de zotte hoor.
Dat heeft dan ook niets meer met het fenomeen kinderen te maken, de vader is dan waarschijnlijk ook van het type dat bij een feestje de badkamervloer onderkotst en laat liggen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:14

Ik kondig altijd aan dat mijn kinderen meekomen. Maar het liefst haal ik het snel zelf op.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:19

Sizzle schreef:
Het zou toch gewoon geen probleem mogen zijn?
Als je een oppas moet regelen omdat je niet fatsoenlijk zonder overlast met je kroost even een tweedehands waterkoker kan oppikken is wel erg van de zotte hoor.
Dat heeft dan ook niets meer met het fenomeen kinderen te maken, de vader is dan waarschijnlijk ook van het type dat bij een feestje de badkamervloer onderkotst en laat liggen.

Dan laten ze ze in de auto zitten die paar minuten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:22

Mits je met de auto bent dan :P

Ik doe overigens de meeste 2e hands uitwissels op parkeerplaatsen van de Mac :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:30

Wij een maand of 3 geleden gehad dat de thuiskapster van mijn ouders kwam knippen, nam ze haar kind mee van 1 jaar omdat hij niet lekker was. Kind kon alleen maar huilen en dan met die vieze snot uit zijn neus :r :r

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:38

[***] schreef:
Wij een maand of 3 geleden gehad dat de thuiskapster van mijn ouders kwam knippen, nam ze haar kind mee van 1 jaar omdat hij niet lekker was. Kind kon alleen maar huilen en dan met die vieze snot uit zijn neus :r :r

Ik had haar onverbiddelijk weggestuurd. Ik moet zo'n smeerblaag niet in huis en al helemaal niet als ze bacillen in het rond lopen te verspreiden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:50

elnienjo schreef:
[***] schreef:

Ik had haar onverbiddelijk weggestuurd. Ik moet zo'n smeerblaag niet in huis en al helemaal niet als ze bacillen in het rond lopen te verspreiden.

Jij stuurt volgens mij iedereen weg die iets wat kinds is mee neemt. :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:05

Shaggy09 schreef:
Jij stuurt volgens mij iedereen weg die iets wat kinds is mee neemt. :+

Yep :D

Maar ook als het om volwassenen gaat, ik zou het intimiderend vinden als er opeens 2 of zelfs 3 mensen aan je deur staan. Ik woon alleen en ben zelf ook gewend om in mijn eentje zaakjes af te handelen en niet met 2-3 man sterk ergens aan te bellen om wat op te halen. Indien toevallig met iemand samen onderweg dan blijft die in de auto. Een MP aan/verkoop afhandelen duurt nooit langer dan een paar minuten in mijn geval, onnodig en vooral ongewenst, om met een complete invasie aan te komen.

Maar in het geval van die kapster vind ik het helemaal absurd en zou ook nooit meer van haar diensten gebruik willen maken dat ze dat zelf niet in zag en haar klant bewust voor langere tijd bloot wilde stellen aan haar bacillenverspreidertje.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:14