Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:59

meikelief schreef:
Janine , ja ook mijn leeftijd..

Het was precies dezelfde advertentie die ik ook op bokt heb staan.

Dan lijkt het me heel slim dat jullie aangifte hebben gedaan! +:)+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:15

RedLady schreef:
Als stille meelezer op dit forum wil ik nu toch wel eventjes mijn verhaal kwijt.
Drie maanden geleden heb ik mijn ponywagen verkocht,in goede staat.
Gisteren ontving ik een mail van de dame,die me gecontacteerd had over de wagen.Haar man en een vriend,zelf wedstrijdmenner,zijn de wagen komen bekijken,hebben alles gecontroleerd en hebben hem gekocht.
In de mail uitte ze haar ongenoegen omdat de banden,zowel binnen-als buitenband volledig stuk waren.
Ze vond het jammer dat er bij aankoop zo'n verduurde banden op lagen.Ik deed niet aan eerlijke handel en het sierde me niet dat ik zo met andere mensen omging.Ze was ontzettend ontgoocheld in mij als verkoopster.
Ik heb haar meegedeeld dat ik me toch vragen stelde over haar verhaal.De wagen werd grondig bekeken en er zijn geen opmerkingen gemaakt over de banden.
Mij beschuldigen van oplichting gaat toch te ver.Als de banden reeds verduurd waren bij aankoop,waarom stuur je dan pas na drie maanden een mail?
Ik heb haar doorverwezen naar de dealer van de wagen.
Op mijn vraag waarom ze me na 3 maanden deze mail stuurde,kreeg ik als reactie;Als u een paard zou kopen en het is na een kleine periode na aankoop plots mank, ga jij ook vloeken.
Wat een vergelijking.Dus dit is ook altijd de schuld van de verkoper dan.
Ze ging contact opnemen met de dealer.

Bij mij kon ze ook de boom in, als ze pas na drie maanden komt zeuren en om er nu te zeggen dat ze gaat vloeken. Er zijn wel ergere dingen in de wereld. Ok, de binnenbanden had ze niet kunnen zien, dus zou misschien onder verborgen gebrek kunnen vallen, maar een buitenband kan zelfs een klein kind beoordelen. Maar het feit dat ze pas na 3 maanden komt....vette pech mevrouwtje. In drie maanden kun je aardig de bandjes zelf glad hebben gereden.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:17

In drie maanden kunnen ze de banden geheel zelf kapot gereden hebben.
Niet jou probleem..

Over dat meten...
Had ik laatst ook. Had voor 2.- een doos met nieuwe bbq spullen op een fb verkoopsite staan.
Dus een vlees tang etc. Of ik deze even wilde opmeten hoelang de spullen waren.
Niet gedaan . Voor zo'n lage prijs ga ik dat niet doen. En de fb pagina was stadsgebonden. Dus de dame in kwestie kon makkelijk komen kijken.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:51

xLillith schreef:
Ik word ook even helemaal gek. Ben op zoek naar een 2e pony, dus via marktplaats een aantal mensen berichtjes gestuurd. Duurt soms dagen voordat je eindelijk antwoord hebt.
Er is 1 die me echt geweldig lijkt, dus gebeld. Eerste keer geen antwoord, maar werd 's avonds gelukkig terug gebeld. Hij zou me gister bellen om een afspraak te maken om te komen kijken, nou niks meer gehoord.. Dus er maar weer een bericht achter aan gestuurd en hopen dat ik vandaag nog iets hoor...

Ik heb het precies andersom. Paard te koop staan, mailen mensen voor filmpjes, stuur ik netjes door. Vragen ze vervolgens wanneer ze kunnen komen kijken, geef ze mijn nummer met de vraag of ze me kunnen bellen. Dat spreekt wat makkelijker af dan via mail. En dan is t stil

Of van de week. Iemand belt, maakt een afspraak, moesten aan accent te horen redelijk ver rijden. Belt de dag erna iemand anders met de vraag (zonder te zeggen wie hij is) of ik de merrie nog te koop heb en wat de vraagprijs is. Die geef ik. Krijg ik net een half uur geleden een mail van diegene die de afspraak gemaakt had, dat er iets tussen gekomen was, en dat ze nog wel zou bellen voor een andere afspraak. Wel raar dat ik toen nog geen telefoonnummer bij de advertentie had staan, en de man die later belde hetzelfde accent had. Wist toen eigenlijk al dat de kans klein was dat de geïnteresseerde vanavond daadwerkelijk zou komen.

Zeg dan, de vraagprijs is me te hoog. Of ik zie er vanaf. Heb gewoon kijkers af moeten zeggen voor vandaag omdat ik het niet eerlijk vind om het paard 2 keer te laten lopen op een Dag.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:51

Hier iemand in een fb groep. Ze stelt een hooiruif te koop, 2 jaar gebruikt. Verschillende mensen, waaronder ik reageren met de vraag: Vraagprijs? Antwoord ze: €500. Heb toen vriendelijk gestuurd dat mijn interesse over was daar je ze nieuw voor €325 kunt krijgen. Opeens wat het zoekertje gewoon verwijderd. Geen reactie meer op gehad.

sasja0705

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:28

Hebben dat jullie ook ? Over fatsoen gesproken. ..of gewoone manieren... heb vandaag al voor de deerde keer reactie via mp met :"prijs?" .
Geen Hoi of Hallo of Goedemiddag/avond, geen naam geen mvg .... bahhh.... inmiddels ben ik zover dat ik bijna wil reageren met gewoon n zijfer... maarja... Zo verlagen doe ik mij dan nog niet... ik schrijf gewoon "Beste... de vraagprijs is ( en dan gooi ik m gewoon ff 100 omhoog) en eindig met vriendelijke groeten... Van zo gasten hoor je toch nooit meer wat,pffft.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:48

sasja0705 schreef:
Hebben dat jullie ook ? Over fatsoen gesproken. ..of gewoone manieren... heb vandaag al voor de deerde keer reactie via mp met :"prijs?" .
Geen Hoi of Hallo of Goedemiddag/avond, geen naam geen mvg .... bahhh.... inmiddels ben ik zover dat ik bijna wil reageren met gewoon n zijfer... maarja... Zo verlagen doe ik mij dan nog niet... ik schrijf gewoon "Beste... de vraagprijs is ( en dan gooi ik m gewoon ff 100 omhoog) en eindig met vriendelijke groeten... Van zo gasten hoor je toch nooit meer wat,pffft.

jup, of vragen of ze voor een symbolisch bedrag mijn paard mogen kopen. Ja hoor, ik vind dat mijn vraagprijs best symbolisch is :P

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:03

Waarom menen mensen toch altijd belachelijke biedingen te mogen doen...... -:(-
Heb een fiets te koop staan van mijn dochter, oke het is geen nieuwe meer maar om dan met een bod van 5 euro aan te komen....... 8)7
Heb gemaild dat ze daarvoor de fietsbel mogen komen halen.........

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:30

Ik word op het moment ook een beetje ziek van verkopers op marktplaats. En dan met name voor babykamers. Ik weet dat ze populair zijn. Maar ik schrijf gewoon telkens een net mailtje, bied standaard gewoon de vraagprijs (of zelfs meer). Verzoek er zelfs nog bij in ieder geval reactie te krijgen. Maar nee hoor, 9 uit 10 reageren niet. Snap het op zich wel als je overspoeld wordt met berichtjes, maar hoeveel moeite is het om een regel te schrijven. Sorry heb een hoger bod gehad. Kan je dezelfde regel aan alle geïnteresseerden schrijven.. pff.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:30

Nou hier is het precies andersom, ik word echt ziek van zogenaamde kopers op MP.

Ik heb de afgelopen weken verschillende paardenspullen te koop gezet op marktplaats, tegen allezins redelijke prijzen want ik wil van deze spullen af. Animo is er genoeg, ik word letterlijk plat gemaild door potentiële kopers. Allemaal hebben ze serieuze interesse, maar wanneer je dan het item op gereserveerd zet en je bankgegevens doorgeeft, is het stil! En dat is niet 1x maar ik heb het nu al tig keer meegemaakt. Reageer dan gewoon niet als je geen intentie hebt om mijn spullen te kopen of laat even weten dat je van gedachte veranderd bent. Ongelooflijk dit.

Of bij een splinternieuw zadel van 1.850,- winkelwaarde een bod van 800,- doen terwijl de vanaf prijs 1.250,- was. Ik vind dat gewoon een belediging, ga dan lekker 2e hands shoppen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:00

Pff, mensen die weinig bieden word ik ook weer gek van...
Had een nieuwe wedstrijdblouse op MP staan, voor 9,95 euro.
Wordt er 4 euro geboden 8)7
En een zadel van 100 euro een bod van 50 euro terwijl er toch echt heel duidelijk bij staat dat het via een winkel is.

Maar volgens mij zitten er ook veel kinderen tegenwoordig op mp die maar raak bieden, en daarna alles nog aan papa en mama moeten vragen....

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:08

Ohhh ja dat aan papa en mama moeten vragen :n Vreselijk! En steevast hoor je daarna niks meer, krijg je een boze mail van de ouders dat je het durft "zaken te doen met een jong kind", of je krijgt een zielig mailtje dat het niet mag. Zucht.

Ik had mijn Myler er vanaf gehaald, maar het wordt 'm toch echt niet dus vandaag er maar weer op gezet. De onzinbiedingen zijn alweer niet van de lucht :+

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:13

Ik heb een tijdje mijn 16 inch zadel op de bokt markt gehad. Nu was er dus iemand die het zadel graag wou hebben. Goed contact met haar gehad maar toen kwamen we op het punt van verzenden. Tja dan moest ik wel een doos zien te vinden waar dat zadel inpast. Daar ging 2,5 dag over heen. In de tussen tijd netjes op de hoogte gehouden. Zadel met doos speciaal laten wegen in verband met de verzendkosten. Zadel zat NET onder de 10 kilo dus ik blij een mail sturen dat de verzendkosten 6,95 waren en niet hoger. Ook mijn bankrekeningnummer er bij gegeven en de vraag of ze hun adres wilden door geven. Nou ja daar kwam nog het weekend overheen dan kan je ook geen zadel verzenden. Maar die maandag nog geen reactie. Dus ik maandag weer een mail sturen en heb nooit meer een reactie gehad ondanks dat ze het berichtje wel hebt gelezen. Meld dan gewoon dat je geen interesse meer hebt...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:24

vanavond komt er iemand voor mijn radel kijken : hopelijk komen ze opdagen en nemen ze het zonder zeuren mee!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:52

olafgek schreef:
vanavond komt er iemand voor mijn radel kijken : hopelijk komen ze opdagen en nemen ze het zonder zeuren mee!

wat is een radel ???
_/-\o_ _/-\o_

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:15

oeps moest zadel zijn :')

Net opgehaalt :D hele gezellige vrouw, nog even over de paarden gekletst en zonder zeuren het bedrag betaald :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:20

nou mooi, Zoe-97, dat maakt verkopen leuk.

Vandaag eens even wat geshopt voor mijn zomer garderobe.
Wat biedingen gedaan en de meeste gingen akkoord met mijn biedingen.
Nu hopen dat het mooi is en past.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:24

Wij hebben een fiets verkocht via mp. Mijn moeder werd echt gek van alle mails binnen 10 min. Hoop mailtjes idd met alleen ik bied ... Of wat is je uiterste prijs. Eentje bood de bevraag prijs akkoord gegaan zou de volgende dag komen je raad het al een mailtje dat hij niet kwam want zijn vrouw wilde toch maar een dichte kettingkast.... Dat weet je daarvoor toch ook. Ook nog een mail na akkoord gaan dat ze toch liever een paarse wilde.. Uit eindelijk is gisterochtend vroeg iemand hem toch opkomen halen voor meer als de vraagprijs zonder moeilijk te doen. Hij wilde niet eens testen of hij het deed.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:07

Ohja, de uiterste prijs :)) Ik had een singel te koop staan, bieden vanaf 100,-. Stonden al biedingen boven dat bedrag. Vraagt iemand serieus wat de uiterste prijs is? Ehm... Ja doe maar 80,- joh :')

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:58

Boj wie kan je hier op bokt iemand melding die mensen oplicht. Facebook staan ook al meerdere meldingen over haar dat ze zijn opgelicht en ze verkoopt ook via bokt spullen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:05

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:37

Toch jammer dat MP-biedingen niet bindend zijn _O- Heb iets te koop staan voor bieden vanaf 300 euro. En iemand biedt 3001 euro _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:39

komma vergeten? :p

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:52

oh dat kan ook nog! Hahaha. Ik dacht een nul teveel :D

Verder ook maar even iemand anders even op z'n vet gegeven. Staat nergens in de advertentie een prijs genoemd, zie aantal biedingen voorbij komen van eind maart (!) dus ik 10 euro meer geboden. Krijg ik een e-mail met de vraag of ik wel echt interesse hebt en hoe serieus mijn bod nou eigenlijk is (maar dan iets minder netjes). Ik heb maar even terug gemaild dat ze zelf dan een prijs moeten noemen in de advertentie of een bieden vanaf prijs. En gezien de leeftijd van de andere biedingen zal mijn prijs eerder in de buurt komen. :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:16

Sammie schreef:
Toch jammer dat MP-biedingen niet bindend zijn _O- Heb iets te koop staan voor bieden vanaf 300 euro. En iemand biedt 3001 euro _O-

nou ja.. ik een mail gestuurd met of hij wellicht 301 bedoeld en of hij wil komen kijken. Trekt ie het bod in, plaats een bod van 301 en verder geen reactie op mijn mail.. :')