Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:36

Facebook logica is waardeloos.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:41

Miss voelen sommige paarden zich wel gediscrimineerd als ze breder worden genoemd en hebben hun geklaagd?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:43

Alja schreef:
Miss voelen sommige paarden zich wel gediscrimineerd als ze breder worden genoemd en hebben hun geklaagd?

:)*

aaah ja natuurlijk!!!!!
Woke facebook.

Dus het word: Regendeken voor de de gespierde onevenhoevigen edele viervoeters met een hoofd en een staart.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 17:59

DuoPenotti schreef:
Alja schreef:

:)*

aaah ja natuurlijk!!!!!
Woke facebook.

Dus het word: Regendeken voor de de gespierde onevenhoevigen edele viervoeters met een hoofd en een staart.

Ik zou er toch regen tegenhoudende deken van maken. Ze mochten eens denken dat de deken regent en dat is zielig :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:02

hmmm, ja vermoedelijke dierenmishandeling, dat kan ook niet. Daar heb je een punt :j

Dus het wordt: Regen tegenhoudende deken voor de de gespierde onevenhoevigen edele viervoeters met een hoofd en een staart.

Mochten jullie dadelijk een vage advertentie voorbij zien komen weten jullie van wie die is }>

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:08

Ik moest wel even hardop lachen. Heerlijk dit. Stomme Facebook.

Mijn paarse broodtrommel is gesneuveld.
Iets met mannen, computers, vastlopen, crashen, vuist op bureau willen slaan naast de broodtrommel, maar de broodtrommel raken.

Nu voel ik de intense behoefte om een dino, Peppa pig, paw patrol of Barbie broodtrommel. Of... Thomas de stoomlocomotief ofzo te kopen als broodtrommel.
:')

Hij heeft echt een zwaar leven met mij. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:18

Net thuis na 10 dagen werken staat de gang vol met ambulance medewerkers die geen gehoor krijgen met een buurman. Politie is erbij , deur ingeramd en verder geen idee.

Ken hem niet zo maar hoop dat alles oké is maar ben er bang voor dat het niet goed is.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:32

maralyn schreef:
Ik moest wel even hardop lachen. Heerlijk dit. Stomme Facebook.

Mijn paarse broodtrommel is gesneuveld.
Iets met mannen, computers, vastlopen, crashen, vuist op bureau willen slaan naast de broodtrommel, maar de broodtrommel raken.

Nu voel ik de intense behoefte om een dino, Peppa pig, paw patrol of Barbie broodtrommel. Of... Thomas de stoomlocomotief ofzo te kopen als broodtrommel.
:')

Hij heeft echt een zwaar leven met mij. :')

Ik ben voor :')

Les af moeten zeggen ivm hevige duizeligheid %)

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:06

Ik erger mij aan dat ik uit mijn broek ben gescheurd ;(

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:18

Nespressoapparaat kapoet |(
Nu met spoed naar de winkel want moet wel mijn koffie :):)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:26

Gewoon een gigantische poedersuiker.
Ik voel me lichamelijk poedersuiker, mentaal poedersuiker en dan krijg ik wat terug gekoppeld op stage van een collega waar ik van schrik en waar ik verdrietig van wordt terwijl het een Easy Fix is, als er maar met mij gecommuniceerd wordt. Dus complete autorit naar huis zitten huilen, thuis aangekomen verder zitten huilen en nu nog steeds ieder moment in huilen kunnen uitbarsten...

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:39

taartjee schreef:
Ik voel me lichamelijk poedersuiker, mentaal poedersuiker en dan krijg ik wat terug gekoppeld op stage van een collega waar ik van schrik en waar ik verdrietig van wordt terwijl het een Easy Fix is, als er maar met mij gecommuniceerd wordt. Dus complete autorit naar huis zitten huilen, thuis aangekomen verder zitten huilen en nu nog steeds ieder moment in huilen kunnen uitbarsten...

Soms moet het er even uit! Is het iets wat voorkomen had kunnen worden als het eerder teruggekoppeld was? Dan zou ik dat namelijk ook aangeven als het ooit weer ter sprake komt. Je zit op een stage om iets te leren, dus als er iets fout gaat dan is dat even stom maar zou jou niet dit gevoel moeten geven...
Daarnaast hebben mensen soms niet door hoe iets overkomt op een ander. Dus misschien is het net even ruk gezegd, maar bedoelt je collega het helemaal niet zo...
Nu lekker even avondje voor jezelf kiezen, je emoties de ruimte geven om zich te uitten en morgen gewoon weer met een nieuwe dag starten

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:59

kampioen2be schreef:
taartjee schreef:

Soms moet het er even uit! Is het iets wat voorkomen had kunnen worden als het eerder teruggekoppeld was? Dan zou ik dat namelijk ook aangeven als het ooit weer ter sprake komt. Je zit op een stage om iets te leren, dus als er iets fout gaat dan is dat even stom maar zou jou niet dit gevoel moeten geven...
Daarnaast hebben mensen soms niet door hoe iets overkomt op een ander. Dus misschien is het net even ruk gezegd, maar bedoelt je collega het helemaal niet zo...
Nu lekker even avondje voor jezelf kiezen, je emoties de ruimte geven om zich te uitten en morgen gewoon weer met een nieuwe dag starten

Zeker, als dit eerder was teruggekoppeld had ik rekening kunnen houden met dingen, maar had ik naar mijn collegas ook kunnen terugkoppelen dat het voor mij soms beter even bot en duidelijk moet zijn, dan subtiele hints droppen of alleen met lichaamstaal. Ik heb ADHD en dat maakt het voor mij soms lastig om bepaalde dingen op te vangen, mijn antenne is bijzonder en ik pik niet altijd alles eruit. Maar wanneer mij niets verteld wordt, dingen waar anderen tegenaan lopen, kan ik er niets aan veranderen. En het doet me vooral heel veel verdriet dat dit iets is wat sowieso al langer moet spelen (ik loop al stage sinds augustus), maar dat voor mij de schijn wordt opgehouden dat alles soepel loopt en alles goed gaat.
Ik loop stage en ben daar om te leren, maar zonder feedback, ook al gaat het om persoonlijke dingen, kan ik daar niet van leren en kan ik daar niet in groeien en ontwikkelen. En zeker door de personen waar deze irritaties spelen vind ik het heel kwalijk, aangezien een van die personen mijn stagebegeleider is en tevens teamleider. De collega die mij dit heeft verteld heeft het voor mij geprobeerd op te nemen en ik vind het super fijn dat zij dit wel naar mij terug koppelt, ook al is zij niet degene waar dit voor geldt. Zij koppelt dingen wel direct naar mij terug, als enige collega uit het team en weet dat ze soms gewoon iets duidelijker moet zijn. Dan weet ik ook genoeg. Dat vage gedoe kan ik heel slecht filteren en zien. Liever duidelijk maar bot, dan te subtiel en onduidelijk.

En ik kan me super goed inleven en begrijpen dat sommige dingen die ik doe of zeg vervelend of irritatie opwekkend kunnen overkomen, maar wanneer mij dit niet wordt terug gekoppeld, kan ik daar niets aan veranderen.

Ik heb de collega die dit bij mij bekend heeft gemaakt gevraagd of ze het ok vind dat ik morgen in gesprek ga met collegas over dit punt en mijn stagebegeleider een mail stuur om vrijdag in gesprek te gaan hierover (hij is morgen afwezig). Ik ben volwassen, ik kan echt wel tegen kritiek of feedback, maar dan moet ik wel de kans krijgen om die kritiek en feedback te ontvangen zodat ik daar mee aan de slag kan gaan. En niet anderhalve maand voor het einde van de stage. Want hoewel mij dus wordt gezegd dat ik waarschijnlijk een contract krijg na mijn stage, ben ik dus bang dat dit mee gaat spelen in die beslissing en dan heb ik geen eerlijke kans gekregen.

Het helpt natuurlijk ook niet mee dat ik nu niet goed in mn vel zit, maar dan nog vind ik dit heel kwalijk. Een stagiair moet je begeleiden, ook in "gedrags" kwesties, juist die persoonlijke ontwikkelingsdingen zijn zo belangrijk in een stage imo. Moet je dus wel de kans krijgen hier mee aan de slag te kunnen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:43

Zebrastreep schreef:
Net thuis na 10 dagen werken staat de gang vol met ambulance medewerkers die geen gehoor krijgen met een buurman. Politie is erbij , deur ingeramd en verder geen idee.

Ken hem niet zo maar hoop dat alles oké is maar ben er bang voor dat het niet goed is.

Edit: mijn onderbuik gevoel had gelijk diegene is overleden en al niet net maar al meer als een week. Ik kende hem niet zo maar vindt het erg triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:44

Zebrastreep schreef:
Zebrastreep schreef:

Edit: mijn onderbuik gevoel had gelijk diegene is overleden en al niet net maar al meer als een week. Ik kende hem niet zo maar vindt het erg triest.

Ach jee wat naar! Sterkte Zebrastreep! :(:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:47

Taartje :(:)

Hè gads zebrastreep, vind dat altijd zo sneu

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:48

En dan heeft de action geen normaal formaat meer van broodtrommels in kindervariant.

Echt oprechte ergenis.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:09

Jeetje Zebrastreep wat naar :(:)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:53

Ineke2 schreef:
Vraag het hem zou ik zeggen? Geef in elk geval aan dat je graag wat langer zou willen slapen en of hij daar rekening mee zou willen / kunnen houden door max 2x de trap op en af te lopen ofzoiets?

Tsja meestal doet hij ook wel wat stiller, maar gisteren thuisgewerkt en had blijkbaar al zn spullen nog boven. Maarja hij liep dus in 3x alles naar beneden ipv in 1x :+

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 23:14

De hele dag moet ik al naar boor, sloop en bouw werkzaamheden luisteren. Gaan mijn buren nu ook nog boren. |o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 00:05

Ik vind het best een beetje irritant worden dat het blijkbaar voor mensen heel lastig is om gewoon op een verpakking te kijken.... die kleine van ons kan niet goed tegen koemelk. Dus voor school, BSO, andere dingen buitenshuis enzo zeg ik dan dat hij geen koemelk(bestanddelen) mag. En dat melk eigenlijk altijd duidelijk wordt aangegeven op verpakkingen in de ingrediëntenlijst.

Maar dan krijg ik keer op keer van die vage vragen. Mag hij wel bruinbrood? Mag hij wel pepernoten? Mag hij wel... noem maar op.

Ja weet ik veel, de ene wel en de andere niet, ik weet toch niet welke soort je hebt.... :?
Kijk dan gewoon op de verpakking...?

Ik snap dat het lastig is als je niet zomaar alles naar binnen kan schuiven, maar het lijkt mij een heel stuk makkelijker om gewoon op de verpakking te kijken dan mij zo'n vage vraag te stellen want ik weet toch ook niet precies welk exact product je in de kast hebt liggen...er zijn zoveel verschillende soorten vaak.... :=

Dat het nou een keertje zo gaat is 1 ding, maar elke keer weer opnieuw zo'n vage "mag hij...." dat wordt wel een beetje vervelend eerlijk gezegd :=

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 00:18

Ik had vandaag een hele stomme ergernis namelijkw:
mijn skyr-yoghurt leveren ze niet meer met zo'n plastic deksel maar enkel een papiertje om open te scheuren.
Aangezien ik nooit een volledige pot op eet per keer, moet het dus open terug in de koelkast

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 01:18

Als het goed is zijn er speciale deksels voor enige nadeel is dat je die wel moet kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 01:34

Farjen schreef:
Ik had vandaag een hele stomme ergernis namelijkw:
mijn skyr-yoghurt leveren ze niet meer met zo'n plastic deksel maar enkel een papiertje om open te scheuren.
Aangezien ik nooit een volledige pot op eet per keer, moet het dus open terug in de koelkast

Ikea heeft van die silicone deksels die je over potten kunt trekken. Is dat een optie?

https://www.ikea.com/be/en/p/oevermaett ... UHEALw_wcB

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:38

Aluminiumfolie er overheen?