[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 16:24

Ja ik had half en half zo'n zelfde verwacht bij mel, maar ze weet op de millimeter waar ze haar achterbenen laat en is erg lief. Niet knuffelig, wel lief :P

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 17:21

Wow Sintara, wat irritant en onbeschoft die kinderen. :oo Ik ben zo blij dat de paddock van mijn paard niet vanaf de weg bereikbaar is én er vrijwel geen kleine kinderen op stal zijn. Tot en met 12 moeten ze hier ten alle tijden begeleid worden, dat scheelt al weer. Gelukkig zijn er vooral oudere mensen met volwassen kinderen. :D

En hoi Koper! :wave:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 17:43

Ja mjaa, onder begeleiding gebeurt dat ook gewoon :+ en dus tijdens buitenritten... Ook als ik boos schreeuw dat ze het niet moeten doen, ik weet dus niet zo goed wat ik eraan kan doen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 17:45

Levensgevaarlijk zulke fratsen.

Oh mén ik had vannacht de zwangerschapsdroom weer. Ineens was ik zo ver zwanger dat abortus niet meer kon. En mijn moeder/schoonmoeder etc zaten aan mijn bed met een babyshower… brrr
Uiteindelijk was ik hysterisch huilend met mijn man aan het bellen dat we een arts in België moesten zoeken die het weg kon halen.

Ik werd wakker en kon meteen door naar de toilet om over te geven, zo van de kaart was ik :=

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:00

Sintara schreef:
Ja mjaa, onder begeleiding gebeurt dat ook gewoon :+ en dus tijdens buitenritten... Ook als ik boos schreeuw dat ze het niet moeten doen, ik weet dus niet zo goed wat ik eraan kan doen

Oh bah -O- Ik kan ook niks bedenken behalve een serieus gesprek met de ouders of stalbaas (als die het überhaupt wat interesseert).

Oef, altijd schrikken zulke dromen Mars :(:)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:49

Yikies dat zijn ook echt de ergste mars |( zelfs overgeven, bah :(:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:57

Mars schreef:
Levensgevaarlijk zulke fratsen.

Oh mén ik had vannacht de zwangerschapsdroom weer. Ineens was ik zo ver zwanger dat abortus niet meer kon. En mijn moeder/schoonmoeder etc zaten aan mijn bed met een babyshower… brrr
Uiteindelijk was ik hysterisch huilend met mijn man aan het bellen dat we een arts in België moesten zoeken die het weg kon halen.

Ik werd wakker en kon meteen door naar de toilet om over te geven, zo van de kaart was ik :=

Oei, wat een nachtmerrie. Al vaker gehad? Aangezien je "weer" schrijft.

Hey Mews :wave:

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:47

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 11:59

Goed artikel.

Wat er ook in staat:
Uit onderzoek blijkt dat het krijgen van kinderen verschrikkelijk is voor de kwaliteit van je leven. Wanneer een kind wordt geboren, zo zien onderzoekers, daalt het geluksgevoel.

Volgens een Brits onderzoek uit 2019 onder 55.000 Europeanen van 50 jaar en ouder neemt dat geluksgevoel weer toe wanneer de kinderen weer het huis uit zijn. Sterker nog: ze zouden dan gelukkiger zijn dan kinderloze ouders.

Ik snap wel dat het geluksgevoel stijgt als de kinderen het huis uit gaan, de opluchting hè.
De term kinderloze ouders is wel wat raar. :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:57

Sintara schreef:

Ik had altijd een dressuurzweepje bij me op buitenrit. Niet omdat mijn paard dat hulpmiddel nodig had :')

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:20

Mooi artikel. En zo herkenbaar al die opmerkingen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:23

LWDaisy schreef:
Sintara schreef:

Ik had altijd een dressuurzweepje bij me op buitenrit. Niet omdat mijn paard dat hulpmiddel nodig had :')

Haha die had ik meestal bij voor wielrenners :P
Die zijn minstens zo slecht gemanierd als menig wurm.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:43

Mars schreef:
LWDaisy schreef:

Haha die had ik meestal bij voor wielrenners :P
Die zijn minstens zo slecht gemanierd als menig wurm.

Ik voor honden :j

Mars, heb je goed geslapen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:45

Ja gelukkig wel, thanks!
Geen zwangerschapsdroom gelukkig :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 14:34

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 14:35

_O-

Dat verwacht je ook niet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 14:59

Goede oplossing wel :j

Gisteren was ik naar het ringsteken wezen kijken. Waar het wemelde van de toeristenkoters :roll: Het is zomer dus ze zijn overal. En ik weet niet of het anderen ook opvalt maar het lijkt wel of Duitse kindjes minder hinderlijk zijn? Vaak hoor je pas dat ze Duits zijn als ze binnen normale gespreksafstand zijn, niet dat overal overheen gekrijs.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:00

Prairy schreef:
https://www.facebook.com/reel/124041396 ... WDuG2&fs=e

Ja zo kun je ook van je kind af komen :+

Hahaha die zag ik via Lauren the Mortician op TikTok, zij deelt veel van dit soort filmpjes als waarschuwing wat onveilig is, met name voor kinderen. Echt, de meest idiote dingen verzinnen ouders om met hun kinderen te doen, alsof ze er van af willen idd :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:08

Koper schreef:

Gisteren was ik naar het ringsteken wezen kijken. Waar het wemelde van de toeristenkoters :roll: Het is zomer dus ze zijn overal. En ik weet niet of het anderen ook opvalt maar het lijkt wel of Duitse kindjes minder hinderlijk zijn? Vaak hoor je pas dat ze Duits zijn als ze binnen normale gespreksafstand zijn, niet dat overal overheen gekrijs.

Oh, ik vind de volwassen variant van die Duitse toeristen net altijd heel euhm hoorbaar zegmaar haha. Vrij luidruchtig :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:24

Ik kom regelmatig in Duitsland, en ik vind Duitse kinderen een stuk minder luidruchtig :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:54

LWDaisy schreef:
Koper schreef:

Oh, ik vind de volwassen variant van die Duitse toeristen net altijd heel euhm hoorbaar zegmaar haha. Vrij luidruchtig :')

Haha ja het is eigenlijk een soort andersom: volwassenen met meer volume en kinderen met minder :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 16:45

prompter schreef:
Ik kom regelmatig in Duitsland, en ik vind Duitse kinderen een stuk minder luidruchtig :)

Ik ben er nu, in dld, en de kinderen zijn hier inderdaad wat beter te nassen dan in nl.

Blijven in een bosrestaurant ook gewoon echt aan tafel tot het eten op is, en mogen dan richting speeltuin.
Ook het jonge spul, 3, 4, 5 jaar.

Een klein blaag kwam op mijn hond afgestuiterd, ik stak hand op van 'ho niet doen' en het kind werd ook gewoon echt direct aan zijn capuchon teruggetrokken met een verontschuldiging.

Ik vind dat oprecht een stuk prettiger.

(Oh, en mijn hond eet zekers geen kinderen, eerder het tegenovergestelde, hij vindt ze erg leuk. Maar ik ben hem vrij strak aan het leren dat restaurant betekent onder tafel, liggen, bek dicht en geen gekloot. En dan vind ik zo'n jong kind gewoon net ff niet handig zeg maar)

Overigens houden de Duitsers tot op heden hun honden ook écht beter bij zich dan ik in Nl gewend ben de laatste jaren, geen honden die ongevraagd op andere honden afstuiteren enzo.

Het kán dus blijkbaar wel gewoon echt nog, rekening houden met elkaars ruimte.

(Nu is Duitsland vrij groot natuurlijk, ik ben nu in het gebied grofweg tussen Saarbrücken en Karlsruhe)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 17:58

Ik weet niet waar al die Duitse toeristen hier vandaan komen. Ze hebben ook meestal geen honden. Maar het lijkt me vrij duidelijk dat discipline (voor kinderen of voor honden) niet des Nederlanders beste kant is :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 18:09

Wij waren vorig jaar in Kleve en toen viel het mij ook op hoe goed de honden luisterden maar ook dat Duitsers ontzettend goed letten op aanlijnplicht

(Duitsers deden het ook beter met de mondkapjes, zodra de trein Duitsland in reed deden ze ze allemaal op. Je kon de Nederlanders er zo uitpikken die keken verdwaasd om zich heen wat er gebeurde)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:06

Ik kreeg vandaag zelfs voorrang van een Duitse automobilist op een plek waar het fietspad waarop ik fietste rechtdoor gaat en de automobilist een zijstraat in wilde (en voorrang had).

Belgen reageren soms ook vreemd wat voorrang verlenen aan fietsers betreft :P