Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:57

De brieven komen later. Dat redden ze niet zo snel. Vandaar dat je met leeftijd gewoon mag bellen / online afspraak maken.

@Purny ja , via dezelfde app die nu wordt gebruikt voor toegangstesten ( tenminste dat is de huidige status )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:59

Eleeke schreef:
De brieven komen later. Dat redden ze niet zo snel. Vandaar dat je met leeftijd gewoon mag bellen / online afspraak maken.

@Purny ja , via dezelfde app die nu wordt gebruikt voor toegangstesten ( tenminste dat is de huidige status )

Ah dan weet ik dat. Al was dat nu nog niet te vinden dat je vaccinaties erin staan.
Hopelijk komt dit in de plaats van de testen. dat als je gevaccineerd bent je geen coronatest meer moet doen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:06

Neonlight schreef:
Bloodymerry heeft denk ik op medische indicatie? Ik ben ook 10 jaar jonger maar zal ongeveer half juni de uitnodiging krijgen als ik de website invul wanneer ik aan de beurt ben.

Nee heb ik niet. Maar ik zie nu dat ik verkeerd gelezen had.... lekker suf. Ze schreef mijn man uit 63, ik las van 63 (jaar). Maar dan is het nog raar dat hij later is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:08

Eleeke schreef:

Klopt. Ik kon donderdag online boeken en zaterdag kwam de uitnodigingsbrief. Vond ik nog wel snel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:16

Neonlight schreef:
Bloodymerry heeft denk ik op medische indicatie? Ik ben ook 10 jaar jonger maar zal ongeveer half juni de uitnodiging krijgen als ik de website invul wanneer ik aan de beurt ben.

Als ik invul op de site staat begin mei, maar nog niks gehad.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:29

MoniqueT schreef:
Misschien een tip voor degenen die graag willen: @locuta op Twitter houdt bij welke geboortejaren al voor de uitnodiging binnen komt, zelf kunnen bellen voor een afspraak. Op dit moment is dit 1967 en 1968. Ze is er altijd als de kippen bij.

Nogmaals, je hoeft in Nederland niet te wachten op de uitnodiging, behalve als je in de groep hoort die via de huisarts (61-65 jarigen) de vaccinatie krijgt. Alle andere geboortejaren tot 1970 kunnen nu al bellen voorheen afspraak. Ook zonder de brief met uitnodiging.

Afbeelding

Note: ik lees net dat het online voor 1970 nog niet lukt, maar telefonisch wel. Ik kan zelf niet op de site komen, omdat ik in het buitenland zit. Heb dus ook niet de complete link.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 26-05-21 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:31

Mijn leeftijd brief is ook nog niet hier, 1968 dus zou er al lang moeten zijn. Maar ja ook die is spoorloos lijkt het, :') had ik trouwens niet mogen hebben die Janssen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:32

Die bel-mogelijkheid loopt voor op de brieven, vandaar dat er ook steeds die tweets rondgaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:33

1970 al. Fijn! Misschien moet ik met mijn '88 toch eens gaan bijstellen in de verwachting _O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:34

karuna schreef:
Mijn leeftijd brief is ook nog niet hier, 1968 dus zou er al lang moeten zijn. Maar ja ook die is spoorloos lijkt het, :') had ik trouwens niet mogen hebben die Janssen.

Het lijkt wel alsof werkelijk alles bij jou fout gaat?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:35

karuna schreef:

Je hebt je vaccinatie toch al binnen?

Heb je ook de postnl app gedownload? Dan kan je namelijk zien welke post er naar jou onderweg is
Laatst bijgewerkt door purny op 26-05-21 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:38

Mijn ouders hadden de vaccinatie al binnen voor de brief. Daar hoef je ook niet op te wachten. Alleen met medisch risico, als je tenminste opgeroepen wordt daarvoor. Blijft toch jammer dat elke huisarts daar anders mee omgegaan is...

Ik hoop dat 89 ook snel is en heel eerlijk heb ik ook liever iets anders als jansen vanwege % bescherming.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:40

MyWishMax schreef:
Mijn ouders hadden de vaccinatie al binnen voor de brief. Daar hoef je ook niet op te wachten. Alleen met medisch risico, als je tenminste opgeroepen wordt daarvoor. Blijft toch jammer dat elke huisarts daar anders mee omgegaan is...

Ik hoop dat 89 ook snel is en heel eerlijk heb ik ook liever iets anders als jansen vanwege % bescherming.

De brief van mijn pa kwam een dag nadat hij gevaccineerd was. Hij kon ook online al gewoon inplannen ('55). Ik wil eigenlijk wel janssen. Ik haat prikken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:43

Winged schreef:
MyWishMax schreef:

De brief van mijn pa kwam een dag nadat hij gevaccineerd was. Hij kon ook online al gewoon inplannen ('55). Ik wil eigenlijk wel janssen. Ik haat prikken.

Ja, precies. Echwrl had het jaartal gemeld en beide ouders hebben online meteen afspraak gemaakt.
Ik haat ze ook, maar heb liefst zo hoog mogelijk beschermings %. Gewoon, omdat ziek worden voor mijn lijf al 5 stappen terug betekent en ook heel lang voordat ik weer terug op oude niveau ben. En dat is al vele malen lager als normale mensen, haha.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:46

Bloodymary schreef:
Nee heb ik niet. Maar ik zie nu dat ik verkeerd gelezen had.... lekker suf. Ze schreef mijn man uit 63, ik las van 63 (jaar). Maar dan is het nog raar dat hij later is.

Haha, en ik las dus precies hetzelfde, vandaar mijn uitleg over de huisarts :+ Ook lekker suf dus.

Ik had de brief al in de postapp voordat het bekend gemaakt werd.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:49

karuna schreef:

Ik ben ook van 68 en heb de brief ook nog niet. Mijn man van 67 had hem zaterdag al.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:06

purny schreef:
SusanH schreef:
Las dat de groep 69/70 deze week de uitnodiging krijgt. Ben benieuwd. Ik heb gisteren nog eens het nr van de GGD gebeld omdat ik nog steeds niet snap hoe het corona paspoort gaat werken, maar ze wist me uit te leggen dat de positieve test in systeem staat bij de GGD en dat die met die ene prik op het paspoort komt. Moet dus helemaal goed komen.

Komt dat dan via een app?

Of via een boekje.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:08

Er gaat een prima filmpje rond waarin duidelijk staat dat de kans om besmet te raken met Janssen een stuk hoger is, maar dat het wel 100 procent beschermt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Juist als je de besmetting wel doormaakt, kan je door eigen antistoffen wellicht langer beschermd zijn met Janssen. En je bent al na de eerste en enige prik beschermd. Ik had het best willen hebben, maar het wordt dus over 2,5 uur Moderna.

https://youtu.be/K3odScka55A
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 26-05-21 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:09

Dat klinkt wel goed, Monique. Als er iets is, wat ik niet wil, is het belanden in een Grieks ziekenhuis :+ Slechte ervaringen mee...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:12

Fitzroy schreef:
Dat klinkt wel goed, Monique. Als er iets is, wat ik niet wil, is het belanden in een Grieks ziekenhuis :+ Slechte ervaringen mee...

Link naar het filmpje toegevoegd aan mijn bericht.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:22

Ja, dat kan best, maar ik wil dus liever geen besmetting doormaken. Ik ben niet bang voor ernstig ziek worden of ziekenhuis opname, daar beschermen ze allemaal tegen. Ik zit juist niet te wachten op een besmetting, ook al is het een lichte, ivm restklachten en dat ik ondertussen weet hoe lang ik erover doe om weer op oude niveau te komen terwijl ik maar een licht virus op pak oid. Dingen waar de meeste mensen amper wat van merken hebben voor mij altijd langere tijd gevolgen, omdat ik al veel klachten heb in dagelijks leven en slecht belastbaar ben. Gewoon wat meer vermoeid voor een gezonder persoon is voor mij al niet de dagelijks leven dingen kunnen.

Dus ja, niks mis met Jansen, dat zeg ik ook nergens, maar ik wil liever een ander.

Daarom is het zo vervelend dat huisartsen allemaal verschillend geselecteerd hebben. Bij andere huisarts had ik wel een oproep gehad of als ik gewoon elk jaar de uitnodiging weggegooid had ipv doorgeven aan huisarts :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:23

MoniqueT schreef:
Er gaat een prima filmpje rond waarin duidelijk staat dat de kans om besmet te raken met Janssen een stuk hoger is, maar dat het wel 100 procent beschermt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Juist als je de besmetting wel doormaakt, kan je door eigen antistoffen wellicht langer beschermd zijn met Janssen. En je bent al na de eerste en enige prik beschermd. Ik had het best willen hebben, maar het wordt dus over 2,5 uur Moderna.

https://youtu.be/K3odScka55A

dank je wel voor het delen.
Duidelijk :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:33

Mywish: Je kan met elk vaccin nog een lichte besmetting doormaken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:35

Klopt Purny, maar de kans daarop is beduidend kleiner met Pfizer of Moderna. In die zin begrijp ik haar wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:36

Marcella schreef:
Neonlight schreef:

Als ik invul op de site staat begin mei, maar nog niks gehad.

Grappig, jij bent 3 jaar jonger dan ik. Mei ben ik niet tegengekomen, groep 1972 t/m 1981 heeft altijd voor juni gestaan als ik keek. Tenminste, zelfstandig woonachtig in Nederland en niks van medische indicatie.