bigone schreef:Klopt , er zijn twee personen getest die bij het protest op de Dam waren, een negatief en ander was nog niet bekend.
Eh, kennissen van jou...?
Citaat:
Maar wanneer je leest dat 60 % met klachten zich niet laat testen heeft dat ook te denken. Dan zijn er dus ook daar statistisch gezien meer met klachten geweest . En is te hopen dat ook die negatief zijn. Ik kan me wel voorstellen dat de openlucht minder risico is maar toch, die Italiaans/Engelse voetbalwedstrijd zit nog steeds in mijn achterhoofd.
...ik herinner me de kwestie uit de AIDS epidemie (die in wezen nog niet eens voorbij is).
Op het moment dat er testen beschikbaar kwamen, stelden de GGD medewerkers de vraag 'Waarom wilt u zich laten testen...? Want veilig vrijen moet sowieso, of de testresultaten gunstig zijn of ongunstig.'
En nu geldt hetzelfde: blijf thuis met verkoudheidsklachten, houd anderhalve meter afstand, was je handen etc.: we weten dat dat helpt. En 40% laat zich om een of andere reden wel testen.
Ik hoorde dat de mensen die opgespoord worden door de GGD ivm contact onderzoek voor 16% besmet blijken.
Ik vind het eerlijk gezegd een laag percentage.