Rizette schreef:Rob Heijmans
1 april om 10:31 ·
Ik heb even getwijfeld of ik het moest delen maar naar aanleiding van de livestream van het RIVM ben ik het spuugzat. Ons overheid klaagt dat ze niet voldoende Corona tests kunnen krijgen en uitvoeren. We hebben niets geleerd van uitbraken met vogelpest, varkenspest en mond en klauwzeer.
Hoe bestaat het dan dat wij als kleine moderne dierenartsenpraktijk met een pcr machine met gemak Corona tests kunnen bestellen in Taiwan, die over heel de wereld gebruikt worden?????
Ja u leest het goed wij hebben nog 95 tests in huis en kunnen het virus aantonen. Na inzetten van het monster kunnen we met 1,5 uur een uitslag hebben, we kunnen 8 tests per keer draaien, bij een gewone werkdag zijn dat 40 tests met gemak. Stel we zouden in ploegen werken dan zouden we meer dan 100 per dag kunnen draaien.
Deze machines en tests had de overheid voldoende op tijd kunnen inslaan, over het land kunnen verdelen en mensen kunnen screenen, net zoals we bij de besmettelijke dierziekten in het verleden hebben gedaan. Daarmee kunnen we iig in kaart brengen wie bij milde klachten besmettelijk kan zijn voor anderen of gewoon een stukje bezorgdheid bij de mensen weghalen
Geen fotobeschrijving beschikbaar.
1,6 d. opmerkingen
3,1 d. keer gedeeld
Het nieuws staat nog gewoon geplaatst op de tijdlijn van de dierenarts van praktijk Landhorst. Wat is hier nu voor fakenieuws aan?
Heb je nou al terug gelezen? De tests zijn helemaal niet betrouwbaar, aangezien het 'research only' is. Het enige waar de tests goed voor zijn is om ze te gebruiken naast de betrouwbare tests. Op het moment is niet bekend of de tests 10%, 40% of 90% van de gevallen ook daadwerkelijk herkend.