Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:41

Alja schreef:
Gamova schreef:
Nou daar ben je ook lekker mee 8)7

Hier nu een deal gesloten voor een bedrag inclusief verzenden. Dat doe ik het liefst via DHL, dat is goedkoper en voor mij op loopafstand. Betaalverzoek is netjes betaald door de koper maar ze reageert nief op de vraag om haar adres... dan kan ik natuurlijk niet verzenden... >;)

Als je op het betaalverzoek klikt kan het adres daar ook staan.
Weet je dat Dhl 26% korting heeft op het verzenden op dit momen?

Dat werkt helaas alleen als je postnl als verzender gebruikt. Nu kan ik wel klikken maar geen gegevens zien. Ik had ook voor het sturen van het verzoek al om een adres gevraagd maar daar is dus ook niet op gereageerd.

Code ken ik... die is t/m 31 juli dus dat wordt spannend :Y)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:43

Ik heb de laatste tijd veel verkopers die toch niet willen verkopen ofzo. Al een aantal keer gehad dat ik een berichtje stuur op een artikel waarvan MP aangeeft dat het bijna weg is. Blijk ik daar al een keer op gereageerd te hebben (hoe suf alleen al) en dan vervolgens op beide keren gewoon geen antwoord. Wil je er dan vanaf of niet 8)7

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:12

Gamova schreef:
Alja schreef:
Als je op het betaalverzoek klikt kan het adres daar ook staan.
Weet je dat Dhl 26% korting heeft op het verzenden op dit momen?

Dat werkt helaas alleen als je postnl als verzender gebruikt. Nu kan ik wel klikken maar geen gegevens zien. Ik had ook voor het sturen van het verzoek al om een adres gevraagd maar daar is dus ook niet op gereageerd.

Née hoor, ook bij betaling zonder verzend optie kun je een adres vinden indien de koper dat opgegeven heeft bij marktplaats. Gewoon de betaling openen en dan staat het er wel bij.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 07:36

Daphara schreef:
Gamova schreef:

Née hoor, ook bij betaling zonder verzend optie kun je een adres vinden indien de koper dat opgegeven heeft bij marktplaats. Gewoon de betaling openen en dan staat het er wel bij.

Dan heeft ze dat niet opgegeven, ik kan echt alleen zien dat er betaald is en geen gegevens inzien als ik de betaling open klik.

Het is inmiddels opgelost; ze heeft gereageerd! *\o/*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:43

Daphara schreef:
Gamova schreef:

Dit dus !

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:47

Alja schreef:
Daphara schreef:

Dit dus !

Zoals ik net aangaf; ik zie geen gegevens. Ik kan doorklikken naar de FAQ en meer niet...

Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 15:10

Ik heb mijn auto er op staan gelijk al reacties je kon bieden vanaf 1500. Ik geef 1500 dan kom ik vandaag nog, heeft u hem nog wilt u hem op gereserveerd zetten ik kom hem vanvond halen. Nou ik zit nog te wachten, hij zou 1800 geven.
De mensen die gelijk wilde komen en dat waren er een paar heb ik gezegd kom hem maar halen voor 1500. En nou hoor je niks meer, niemand reageert terug.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:07

Hebben jullie ook dat je soms geen melding krijgt dat je een bericht hebt via de app?

Had contact met iemand, zou later nog een tijd afspreken. Toevallig keek ik, had ik al 2 berichten gemist, zo vervelend

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:37

Heel vaak heb ik dat.

Beetje mazzel heb ik binnenkort 2 hen kuikens verkocht.

Gnome

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:38

Pfft wij gaan samenwonen en gaat dus een hoop goed spul weg. Zoveel oplichters met gekke voorstellen qua betaling of mensen die uit het niets afhaken zonder nog iets te zeggen. Echt om moedeloos te worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:24

Omgh denk er ineens iemand dat ik gratis kippen weg geeft. Lezen is duidelijk ook een vak. _O-

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:46

Ik zou gister iets ophalen, had 's ochtends al gemaild of het een uurtje later kon. De reactie die ik terug kreeg... hij moest beslist een kwartier voordat ik dan zou komen naar zijn vriendin. Op mijn voorstel om dan vrijdag te komen, kreeg ik de reactie dat hij er geen vertrouwen meer in had. Nou dan niet hoor.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:03

Eerlijk? Het eerste gedeelte snap ik wel. Als ik op de dag zelf nog een berichtje krijg ga ik mijn planning niet meer aanpassen. Misschien had hij samen met zijn vriendin een bioscoopje of etentje gepland waarvoor ze op tijd weg moesten.

Tweede deel, tsja.. :) Ik zou het niet doen, maar ik snap ook ergens wel dat hij dan mogelijk denkt dat je dan (in zijn optiek) weer te laat of niet komt opdagen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:13

Ik zou een tweede afspraak alleen willen maken als diegene een betaalverzoek voor die tijd voldoet.
Wil diegene dat niet, heb ik er ook een hard hoofd in als ze dan wel komen opdagen...

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:17

upendo schreef:
Eerlijk? Het eerste gedeelte snap ik wel. Als ik op de dag zelf nog een berichtje krijg ga ik mijn planning niet meer aanpassen. Misschien had hij samen met zijn vriendin een bioscoopje of etentje gepland waarvoor ze op tijd weg moesten.

Tweede deel, tsja.. :) Ik zou het niet doen, maar ik snap ook ergens wel dat hij dan mogelijk denkt dat je dan (in zijn optiek) weer te laat of niet komt opdagen.

Het ging om een oude man in een bejaardenhuis wiens vriendin ook in dat bejaardenhuis woont. Heb dit eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt. Vind het bizar, is er dan zo weinig vertrouwen in mensen ? Maakt mij niet uit, ik kijk gewoon verder, maar ik vond de reactie zo raar...

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:18

Alja schreef:
Ik zou een tweede afspraak alleen willen maken als diegene een betaalverzoek voor die tijd voldoet.
Wil diegene dat niet, heb ik er ook een hard hoofd in als ze dan wel komen opdagen...

Ho even, het was niet zo dat ik niet kwam opdagen, ik had 's ochtends gevraagd of ik 's avonds een uurtje later het vaasje mocht komen ophalen en uitgelegd waarom.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:21

Als de verkoper al meerdere keren heeft gehad dat mensen niet komen opdagen, van uitstel afstel komt, is het wel logisch dat hij minder happig is voor een nieuwe afspraak. Zeker als er meerdere geïnteresseerden zijn/waren.

Wat mensen aan redenen opgeven neem ik vaak met een korrel zout. Bij niet op komen dagen is bijna altijd net een familielid overleden of zijzelf in het ziekenhuis beland.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:24

Ik heb nu 3 doosjes gekocht met een mini set via Facebook. De prijs van 7,50 voor de twee grote en 2,50 voor de kleine.
Nu krijg ik ze binnen en zie dat er op een grote met stift 6 euro staat en op de andere 4, dit is beide doorgekrast maar je kan het nog lezen. De kleine is 2,50 en dat is niet doorgekrast. Ik denk dat deze persoon ze in de uitverkoop heeft gekocht ergens

Vind het jammer dat mensen zo hun geld moeten verdienen. Weet niet zo goed of ik hier nou een bericht over moet sturen

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:31

Op zich moet het niet uit maken wat de verkoper er zelf voor betaald heeft, jij vond het die prijs waard toch?
Als ik iets cadeau krijg, mag ik het dan niet doorverkopen maar moet ik het dan gratis weggeven? Ook als het bijv een gloednieuwe stofzuiger betreft?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:28

Ik vond het de prijs idd waard, dat is ook waarom ik twijfel.

Maar de verkoper heeft wel bewust de lagere prijs weggekrast en die kant van de doos niet op de foto gezet. Hij voelt dus schijnbaar ergens wel aan dat het niet helemaal oké is

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:37

Amber_anne schreef:
Ik heb nu 3 doosjes gekocht met een mini set via Facebook. De prijs van 7,50 voor de twee grote en 2,50 voor de kleine.
Nu krijg ik ze binnen en zie dat er op een grote met stift 6 euro staat en op de andere 4, dit is beide doorgekrast maar je kan het nog lezen. De kleine is 2,50 en dat is niet doorgekrast. Ik denk dat deze persoon ze in de uitverkoop heeft gekocht ergens

Vind het jammer dat mensen zo hun geld moeten verdienen. Weet niet zo goed of ik hier nou een bericht over moet sturen

Ik zou er niets meer over sturen, denk dat het niks veranderd aan de situatie. Wel vervelend uiteraard

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:39

Waarom zou het niet oke zijn?
Jij vond het de prijs waard.
Al zou hij het bij wijze van gekregen hebben en er niets voor betaald hebben, jij vond het de prijs waard.

Of de ander er nu veel of minder voor betaald heeft maakt toch niet uit?
Ik begrijp die beredenering eigenlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:05

Het is handel. Een autohandelaar neemt ook winst op een 2dehands die hij doorverkoopt. Het is niet omdat het via marktplaats loopt dat iemand het onder de waarde moet verkopen omdat die er zelf minder voor heeft betaald.

Edit: Hier zie je soms ook: Ik heb x aantal jaar terug x euro betaald en nu verkocht voor x aantal mee. Mazzel!
Fijn toch?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:12

Ik had een vraag over een scheermachine lopen en kennelijk had mijn mobiel mij meteen daarna uitgelogd dus nooit weer gezien dat ze mijn vraag al hadden beantwoord. Oeps, nu ben ik die laat reageerder want het was al anderhalve week geleden. Ik heb het verder nogal druk met werken dus er nooit weer aan gedacht. :o

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 21:10

Ik probeer een babyfoon met camera te kopen. Wel een bepaald model want dan kunnen we koppelen met onze huidige babyfoon. Op de een of andere manier krijg ik gewoon van verschillende verkopers geen reactie op biedingen of oprechte vragen en staan ze dan gewoon ineens gereserveerd -O-
Heel frustrerend en ook niet zo netjes... bij overbieden snap ik het nog maar mensen hebben dan niet in de advertentie geboden want ik heb het hoogste bod...