Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:29

Mkango schreef:
We kunnen jou dus ook niet blij maken met 'Texts from Dog'? :)) https://www.boredpanda.com/texts-from-dogs/

Haha, dat vind ik echt heel anders. Ik kende ze al, maar kan daar echt om lachen. Zo'n bericht zoals urielle quote krijg ik echr kippenvel van.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:15

corinep schreef:
Ja ik vind de mensheid een prachtige soort. Wat wij allemaal hebben kunnen bereiken de afgelopen jaren. De liefde die wij kunnen geven en ontvangen. Ik heb vertrouwen in de mensheid, en ook dat onze kinderen er een betere wereld van gaan maken in plaats van hem verder naar zijn grootje brengen.

Onze kinderen gaan er ern betere wereld van maken? Hoe weet jij dat?

De afgelopen 8 generaties hebben we deze wereld in sneltreinvaart naar de klote geholpen.
Zit blijkbaar in ons systeem. Zouden die kinderen dan werkelijk met een inteligenter, minder egoistisch en respectvoller naar ander leven systeem geboren worden?

En als dst deze generatie niet lukt? Hoeveel krijgen ernog de kans?

Nee hoor, wereldwijde 1kind politiek, en dat heb ik heel lang geleden al eens gezegt in dit topic.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:25

Haha oh ik maak me extreem schuldig aan 'mama' en infantiele stemmetjes, heeeerlijk. Tegen letterlijk alle dieren. En alle dieren zijn meisjes of knulletjes. Mijn wijlen lieve hondje ook nog wel eens 'schitterende vrouw' :))

Nog een UO: Geen kinderen willen is prima en één ding. De manier waarop hier meningen worden verwoord vind ik echt puberaal, simpel en niet serieus te nemen. Zéker van mensen die zelf ook de wereld verzieken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:44

Palmera schreef:

Laat me je gerust stellen: de wereld draait gewoon verder z'n rondjes om de zon, met of zonder mensen....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:46

ikke schreef:
Palmera schreef:

Laat me je gerust stellen: de wereld draait gewoon verder z'n rondjes om de zon, met of zonder mensen....

Klopt! Gelukkig! Maar ik vind het heel verdrietig voor al het andere dat leeft.
Dáár denk ik meer aan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:59

Palmera schreef:
ikke schreef:

Klopt! Gelukkig! Maar ik vind het heel verdrietig voor al het andere dat leeft.
Dáár denk ik meer aan.

Een deel zal het overleven en een deel niet. Moeder Natuur zorgt vervolgens wel weer voor een nieuw evenwicht.

Sheran

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:05

Ik vind dat zelf echt een onbegrijpelijke redenatie. Je gaat beelden voor heel veel leven op aarde, zowel dieren, mensen als natuur, dat dat er niet toe doet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:14

Sheran schreef:
Ik vind dat zelf echt een onbegrijpelijke redenatie. Je gaat beelden voor heel veel leven op aarde, zowel dieren, mensen als natuur, dat dat er niet toe doet.

Joh, hoeveel diersoorten zijn er uitgestorven?
Van hoeveel soorten weten we niet eens dat ze ooit bestaan hebben?
Van hoeveel soorten weten we nog steeds niet dat ze bestaan?

Denk je nou echt dat de mens superieur is?
Dan ga ik je teleur stellen, de mensheid is slechts een oprisping in de levensloop van de planeet die wij aarde noemen. We kunnen de wereld onleefbaar maken voor onze soort maar dan sterft de soort uit en gaat de rest van de wereldbol, net als de rest van het heelal, gewoon verder met waar het mee bezig is.

Er zullen nieuwe levensvormen ontstaan en die gaan gewoon verder op de rommel die wij achter gelaten hebben.

Sorry als je nu een illusie armer bent maar de waarheid is niet altijd leuk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:17

Huh?
Nee ik denk juist niet dat we superieur zijn en daarom ook dat we wel ons best moeten doen en niet moeten denken 'yolo, de rest regelt het maar'. Want het is wel gewoon een feit dat wij als mensheid behoorlijk destructief kunnen zijn. Dus we moeten ons gewoon een beetje beheersen en rekening houden met anderen.

Dat soorten uitsterven betekent niet dat we daar super actief aan moeten gaan bijdragen...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:38

Sheran schreef:
Huh?
Nee ik denk juist niet dat we superieur zijn en daarom ook dat we wel ons best moeten doen en niet moeten denken 'yolo, de rest regelt het maar'. Want het is wel gewoon een feit dat wij als mensheid behoorlijk destructief kunnen zijn. Dus we moeten ons gewoon een beetje beheersen en rekening houden met anderen.

Dat soorten uitsterven betekent niet dat we daar super actief aan moeten gaan bijdragen...

Het betekent ook niet dat we de verdraagzaamheid naar elkaar moeten gaan verliezen en anderen moeten gaan opleggen hoeveel kinderen ze mogen gaan krijgen.

Extremisme is nooit goed. Extreem schijt hebben aan de aarde, alles wat daarop leeft en de gezondheid ervan is niet goed. Álles ondergeschikt maken aan het belang van de aarde ook niet.

Balans.

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:09

UO: ik vind niet dat ik geboren ben om de troep van de vorige generaties op te ruimen. En ik vind dat we onze "soort" best mogen uitroeien. Dat heet karma.

De wereld is beter af zonder mensen.
En nee, ik heb geen lak aan alles. Ik ben nog nooit met het vliegtuig geweest, Koop weinig kleren, ben vegetarisch en ik heb geen kinderwens of een wens om oud te worden. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:12

Sheran schreef:
Huh?

We moeten eens ophouden met alles aan de haren erbij slepen om angst te zaaien die er niet is.

Om te beginnen zal de wereldbevolking moeten halveren, goedschiks of kwaadschiks. Dat kunnen we zelf regelen maar als we dat niet doen, doet Moeder Natuur het wel voor ons, desnoods met grof geweld. Er zijn hier Bokkers die van heel dichtbij hebben meegemaakt wat voor grof geweld Moeder Natuur in kan zetten.

Los daarvan moeten we onze kennis en kunde inzetten om enerzijds op te houden met fossiele energiedragers te gebruiken en die te vervangen voor (her)maakbare energiedragers.
Anderzijds moeten we die kennis inzetten om de grootste (sociale) verschillen in de wereld te verkleinen.

Als we ons daarop richten, heb je helemaal geen CO2-terroristen nodig om de mensheid te "dwingen" anders te gaan leven. Je gaat al die CO2 namelijk nodig hebben; heel erg hard nodig hebben......

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:19

Maar dit ben ik wél met je eens.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:35

Er zijn helaas maar weinig mensen die zich opofferen om tot die halvering te komen. Bijna iedereen wil bij ziekte geholpen worden door behandeling of medicijnen. Ook bij een uitbraak als Covid, die er bij natuurlijk verloop voor zou kunnen zorgen dat dit “doel” bereikt wordt, wordt alles uit de kast gehaald qua medicijnen en vaccinaties

UO: ik ben niet bang om te sterven en zou (denk ik) niet tot in het einde der dagen afhankelijk willen zijn van zware medicijnen om me in leven te houden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:57

996981 schreef:
Er zijn helaas maar weinig mensen die zich opofferen om tot die halvering te komen. Bijna iedereen wil bij ziekte geholpen worden door behandeling of medicijnen. Ook bij een uitbraak als Covid, die er bij natuurlijk verloop voor zou kunnen zorgen dat dit “doel” bereikt wordt, wordt alles uit de kast gehaald qua medicijnen en vaccinaties

UO: ik ben niet bang om te sterven en zou (denk ik) niet tot in het einde der dagen afhankelijk willen zijn van zware medicijnen om me in leven te houden

Maar in de tussentijd zijn er behoorlijk bosjes mensen overleden aan Covid.

Ik denk ook niet het het uitmoorden van bevolkingsgroepen (wat om hele andere redenen toch gebeurt) de oplossing is maar juist de aanwas beperken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:00

ikke schreef:
996981 schreef:

Ik denk ook niet het het uitmoorden van bevolkingsgroepen (wat om hele andere redenen toch gebeurt) de oplossing is maar juist de aanwas beperken.

Je hebt het zelf over de wereldbevolking goed- of kwaadschiks halveren ;) daarnaast is een virus zijn ding laten doen geen uitmoorden van bevolkingsgroepen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:05

996981 schreef:
ikke schreef:

Je hebt het zelf over de wereldbevolking goed- of kwaadschiks halveren ;) daarnaast is een virus zijn ding laten doen geen uitmoorden van bevolkingsgroepen.

Nee, nu trek je de boel uit z'n verband; de natuur zal het regelen als we dat zelf niet doen en de natuur doet dat goedschiks of kwaadschiks.

Dat bevolkingsgroepen elkaar willens en wetens afslachten is van een andere orde waar je best een overbevolkingstheorie op los kunt laten maar die in de praktijk meestal terug te voeren is op ordinaire machtspolitiek.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:13

ikke schreef:
996981 schreef:

Nee, nu trek je de boel uit z'n verband; de natuur zal het regelen als we dat zelf niet doen en de natuur doet dat goedschiks of kwaadschiks.

Dat bevolkingsgroepen elkaar willens en wetens afslachten is van een andere orde waar je best een overbevolkingstheorie op los kunt laten maar die in de praktijk meestal terug te voeren is op ordinaire machtspolitiek.

Want de natuur heeft niks geprobeerd met de uitbraak van Covid-19? Juist uitbraken als dat zouden zonder menselijk ingrijpen zorgen voor een betere balans in de populatie. Is het ethisch om niks te doen? Nee, natuurlijk niet. Het is echter wel een manier van de natuur om overbevolking tegen te gaan.

Waarom je oorlog erbij haalt snap ik niet helemaal. Immers is het doel van een oorlog nooit het herstellen van de balans in de mensenpopulatie

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:20

996981 schreef:
ikke schreef:

Want de natuur heeft niks geprobeerd met de uitbraak van Covid-19? Juist uitbraken als dat zouden zonder menselijk ingrijpen zorgen voor een betere balans in de populatie. Is het ethisch om niks te doen? Nee, natuurlijk niet. Het is echter wel een manier van de natuur om overbevolking tegen te gaan.

Waarom je oorlog erbij haalt snap ik niet helemaal. Immers is het doel van een oorlog nooit het herstellen van de balans in de mensenpopulatie

Het is bewezen dat te veel ratten in een ruimte elkaar ook af maken.

Het principe van virussen is inderdaad een middel van de natuur om te regelen, zoals de natuur meer opties heeft.
Er komt vanzelf iets terug wat soort van hetzelfde doet, geef het wat tijd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:22

De natuur wil niets. Dingen gebeuren en wat best overleeft, overleeft best. Zo simpel is dat.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:23

ikke schreef:
996981 schreef:

Het is bewezen dat te veel ratten in een ruimte elkaar ook af maken.

Het principe van virussen is inderdaad een middel van de natuur om te regelen, zoals de natuur meer opties heeft.
Er komt vanzelf iets terug wat soort van hetzelfde doet, geef het wat tijd.

Ik ben benieuwd. Ik denk dat de natuur met covid (en vele voorgaande virussen) een hele sterke poging gedaan heeft. Wij zijn echter niet zo goed in de natuur in the lead laten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:27

poes schreef:
De natuur wil niets. Dingen gebeuren en wat best overleeft, overleeft best. Zo simpel is dat.

De natuur is altijd op zoek naar balans. Niet bewust natuurlijk, maar ecosystemen zijn een mooi voorbeeld :) waar wij mensen erg goed in zijn, is het natuurlijke ecosysteem uit balans brengen en verstoren

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:17

Verstoort de natuur zelf ook niet zo heel af en toe een ecosysteem? En alles wat daarna nog leeft, leeft nog. En de rest niet... zoiets..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 11:17

Jazeker, ik heb laatst in een documentaire gezien dat in het oerwoud een overpopulatie aan mieren had. En toen kwam er “spontaan” een schimmel waar alleen mieren last van hadden om zo te populatie mieren weer in balans te krijgen met de rest van het oerwoud.

Ik vind het argument “als je vind dat er teveel mensen zijn DaN PlEeG Je ToG LeKkEr ZeLfMoOrD” echt een argument wat slaat op poep. Er moeten gewoon minder bij komen er hoeft niet meteen massale zelfmoord plaats te vinden…

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 11:27

ik heb dat argument al een poosje niet gezien...
maar... als je zelf van het leven geniet (ik doe dat :j ) waarom zouden anderen dat niet mogen? En wie bepaald wie er wel bij mag komen en wie er niet bij mag komen?
Enige pagina's hiervoor ging het over wie mag bepalen wie er kinderen mogen krijgen, en hoe je dat bepaald.
Dat gaat hier ook voor op.
Als iedereen het recht heeft om kinderen te krijgen, dan groeit de populatie (en dat moet ook, althans, krimp is ook niet best, lees ik, ik heb er geen verstand van gelukkig :) )

Ik lees best wat 'mensen zijn verschrikkelijk'-statements. Dan vraag ik me af of je het wel naar je zin hebt hier? Ik vind de meeste mensen echt wel heel oke, en gezellig, en behulpzaam en slim enzo... het is een groepje mensen die het verpest, maar er zijn ook mensen die het willen fixen. Dat zijn beiden mensen, zelfde ras, zelfde merk, allemaal mensen :)