Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:26

Hier heeft het toch wel lekker geregend hoor!
Ik vind het prima zo, de nachten regen, de dagen zon! Kom maar door!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:27

Rocamor schreef:
Regio West Friesland heb ik geen donders gehoord. Wel werd ik op gegeven moment wakker en hoorde regen.

Nú waait het vooral. Krijg er zo'n herfst gevoel bij.

Hier idem ook geen onweer gehoord, heeft idd wel geregend. Nu en lekker briesje

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:32

Om 2 uur vannacht deuren dichtgedaan ivm harde wind. Vanmorgen werd ik wakker met regen, dacht ik. Dus joepie deuren open. Maaaaar afgekoeld, welnee 20,5 graden vies benauwd donkergrijs en de regen was 0,9 mm. Wel wind nu maar dat is een warme fohn.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:38

Hier wel geteld 1mm gevallen vanmorgen tussen 5 en 6. Nu heel klam en nog steeds warm

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:47

Hier in Midden-Limburg is het nog steeds 22 graden, en het voelt echt vies, klam aan na die regen.
Een paar buitjes, bodempje water in de voeremmers, maar de tegels zijn inmiddels alweer droog.
Het begint nu wel iets harder te waaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:49

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:52

Volgens alle apps zou hier een flinke pluk rood en een flinke plens water overtrekken. Maar zoals ik al eerder zei, dat hebben we eerder gezien. Dit keer niet anders. Het heeft iets geregend, maar het is onder de bomen nog droog. Wel vies benauwd inderdaad.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:57

kiki1976 schreef:
Rocamor schreef:
Regio West Friesland heb ik geen donders gehoord. Wel werd ik op gegeven moment wakker en hoorde regen.

Nú waait het vooral. Krijg er zo'n herfst gevoel bij.

Hier idem ook geen onweer gehoord, heeft idd wel geregend. Nu en lekker briesje

Hier ook geen onweer gehoord, wel werd ik wakker van de regen en even de app gecheckt er zou echt een mega bui aan komen, maar snel daarna lag ik weer knock-out. :')

Dat briesje hebben we helaas hier niet, heb wel alles tegen elkaar open gezet, want het is bloedheet in de slaapkamer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:21

Veel regen en onweer gehad om half 3 afgelopen nacht, en nu ist het heerlijk afgekoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:22

Wat een beroerde nacht hier zeg, onweerde zo ontzettend hard dat ik dacht dat het hier ingeslagen was, uiteindelijk bij elkaar 3 uurtjes slaap gehad ofzo...
wel heerlijk afgekoeld in Breda nu.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:22

De tegels zijn hier niet eens egaal nat geweest alleen enkele druppen

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:24

Volgens het lokale weerstation 6 mm regen gehad vannacht. Ben idd een paar keer wakker geworden maar omdat ik de waaier zo hard aan had staan niet gemerkt of het nu regende of niet
Heb vannacht wel ergens voor het eerst in weken in de loop van de nacht het laken over me heen getrokken. :')
Maar idd, om 8 uur sochtens al weer 22 graden met een luchtvochtigheid van 80. Nog niet optimaal maar beter dan de 40 van gister.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:29

Hier gelukkig geen schade op jonge omgeknakte boompjes na. Straks naar stal kijken of alles heel is. Nog steeds bewolkt en het waait ook nog flink. We hebben nu wel ff alle ramen & deuren open, waait nu lekker door hier :D

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:58

Pfff, het is bij veel gedreig gebleven, amper regen gevallen. Wel super veel wind de hele nacht, daardoor slecht geslapen. Mijn man is in het midden van de nacht opgestaan om de party tent toch maar af te breken die op ons terras stond :') Het is nu gelukkig wel een stuk frisser (hoe blij kan je zijn met "maar" 28 graden _O- ) en er staat nog wind. Hopelijk komt de komende dagen wat echte afkoeling in de vorm van véél regen!

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:01

Hier ook lekker afgekoeld. Vannacht veel onweer en wat regen gehad gelukkig! Staat nu nog best een flink windje moet ik zeggen.

Haha en dit was vanmorgen. Het leek net of de zon ‘in brand’ stond.

Afbeelding

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:02

Het is hier vannacht toch even goed los gegaan.
Zat ineens rechtop on bed door de wind, onweer en regen. Volgens mij waren er verschillende buien overgetrokken.
En het is hier nu heerlijk 21 graden buiten <3

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:04

Ik heb de kat net naar de dierenarts gebracht, dus ik kan zonder problemen en ontsnappende katten alles even open hebben, heerlijk! Het waait hier nog best flink door, ben af en toe bang dat de plant omwaait :')
Het is hier 22/23 graden ofzo, maar wel heel klam. Even kat wegbrengen (5min fietsen) en boodschappen doen, plus weer met de trap naar 3 hoog, en ik was nat :x

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:09

Butterfly schreef:
Ik heb de kat net naar de dierenarts gebracht, dus ik kan zonder problemen en ontsnappende katten alles even open hebben, heerlijk! Het waait hier nog best flink door, ben af en toe bang dat de plant omwaait :')
Het is hier 22/23 graden ofzo, maar wel heel klam. Even kat wegbrengen (5min fietsen) en boodschappen doen, plus weer met de trap naar 3 hoog, en ik was nat :x

Ja hier ook. Denk je ik ga even douchen want ik stink naar zweet, kom je de doucje uit, kleed je je aan en je bent alweer bezweet van het aankleden :')

Hier een dorp verder is de bliksem ingeslagen. Huis in brand... Mijn moeder kent de vrouw die er woont, dan schrik je toch wel even ondat het dichtbij mijn ouders is...
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 08-08-18 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:15

De natuur heeft t er een beetje moeilijk mee gehad :(:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:41

Hier bijna hetzelfde als bij xxemely in Huijbergen, alleen hier begon het al om een uur of 10 met verdwaalde lichtflitsen.
Uiteindelijk om half 12 een prachtige lichtshow :D En vlak daarna de eerste regen.
De buis gaf 7 mm aan vanochtend, buiten is het pakweg 20 graden hier met lekker veel wind, gelukkig niet benauwd. Binnen blijft het echter 25 graden, doordat de muren hier veel warmte kunnen opnemen en dat nu dus gaan afgeven. Maar met een paar keer de keukendeur open zetten kunnen we dat ook beetje bij beetje afvoeren (dat moet helaas zo, anders zijn m'n katten veel te snel, en spierwitte katten laat ik liever niet buiten lopen hier).

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:49

Hier vlakbij was inderdaad ook een boom omgevallen, die kon niet zo veel meer hebben vrees ik.
Zelf geen fijne nacht gehad, eerste keer dit soort weer in het nieuwe huis en alles klinkt dan zo anders :Y) .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:59

Wij hebben afgelopen week een boottocht langs de Maas gemaakt en waren echt verbaast dat er zoveel bomen om liggen langs de oevers. De natuur heeft het de laatste jaren echt zwaar gehad.

Hier schijnt de zon maar het waait gelukkig lekker. Nu even zoveel mogelijk ramen en deuren open.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:01

Dat is zo het nadeel van werken.. Kan nu niets open zetten... jammer!
Vanavond dan maar..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:03

Wat een dag/nacht hé pfffff! Veel te vroeg wakker.

Ik lag om kwart voor 5 in mijn nest en toen moesten Joolien en Hiraeth nog een uurtje verder :(:) . Mijn auto heeft in ieder geval 1075 kilometer gereden gisteren.

Veel verstand heb ik er allemaal niet van maar op verschillende momenten was er echt overal om ons heen activiteit.

Ik heb denk een paar mooie foto’s kunnen maken met mijn camera, maar ook veel uit veiligheid in de auto gezeten!

Super gaaf zon eerste keer mee op pad! Heb er echt van genoten en veel van geleerd!

Ik ga nog kijken of ik de slaap nog eens kan vatten.

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:51

Hier is uiteindelijk 9 mm regen gevallen!
Onrustig nachtje hier in Oosterhout NB