Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:16

Ben jij koper of verkoper? Ik zou hem aangetekend willen ontvangen.. Maar als ik verkoop zou ik het aan de verkoper over laten en duidelijk vermelden dat het op eigen risico is :j

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:19

Ik ben de verkoper. Koper vroeg of de verzendkosten nog steeds 6,75 waren, en ik gaf aan dat ze 6,50 waren of aangetekend 8,15. Ik zal nog even vermelden dat het verzenden op eigen risico is, dank je voor de tip!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:21

Idd keus van de koper
Maar wel ook risico van de koper

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:36

Alsnog zou ik aangetekend versturen.
Bij de koper aangeven dat je graag aangetekend wil versturen en dat versturen op eigen risico is. En als hij zegt, doe maar zonder dan zou ik die 2 euro ofzo zelf betalen.
Voor het geval dat de koper naderhand alsnog zou gaan zeuren dat het niet aangekomen is

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:44

Hij gaf aan dat het vanzelfsprekend eigen risico is, en dat hij aangetekend niet nodig vond. Bedankt voor jullie tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:12

Ik zou die uitspraak wel ergens goed opslaan en bewaren!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:24

briitje schreef:
Beste mensen. graag tips gevraagd. Ik ben een paar maanden geleden het schip in gegaan voor een kleine 100 euro. Aangifte gedaan en marktplaats ingelicht. En de bank ingelicht. Er waren al meerdere aangiftes tegen deze persoon gedaan. Maar zijn/haar bank helpt geen particulieren tenzij de politie er wat tegen deed. Inmiddels was haar 1e account verwijderd door marktplaats. echter komen et steeds meerdere nieuwe accounts online en gaan ze gewoon door met deze praktijken.

Ik heb maanden lang 1 cent over gemaakt met als mededeling oplichting. inmiddels is die rekening geblokkeerd. althans dat hoop ik, aangezien ik niks meer kon overmaken.

Wat kan ik nou nog meer voor stappen ondernemen ?

Ik ben een tijdje geleden ook opgelicht met een e-reader. Ik had van alles al uitgezocht voor de politie en marktplaats. De accounts op marktplaats zijn opgeheven, maar de politie doet er verder niets mee. Ik heb wel aangifte gedaan, maar kreeg vorige week een email dat ze er nog niets mee gedaan hadden en ook niet konden beloven dat er ooit wel iets mee gedaan zou worden. Ik ben dus € 109,00 kwijt. Helaas. De oplichters komen er gewoon mee weg. De politie is gewoon te druk met andere internet oplichters.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-11-18 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 14:38

hagelslag schreef:
Alsnog zou ik aangetekend versturen.
Bij de koper aangeven dat je graag aangetekend wil versturen en dat versturen op eigen risico is. En als hij zegt, doe maar zonder dan zou ik die 2 euro ofzo zelf betalen.
Voor het geval dat de koper naderhand alsnog zou gaan zeuren dat het niet aangekomen is

Ik ga bij verkoop echt geen geld bijleggen voor aangetekende verzending als de koper alleen gewoon verzonden wil betalen
Ik bewaar Gewoon de berichten waar de verzendwijze in afgesproken word en ik verzend dan gewoon zoals afgesproken

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:09

Mijn advertentie waarin ik een halster te koop aanbied, is al vier keer verwijderd. Weet iemand hoe dit kan?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:22

Chabby schreef:
Mijn advertentie waarin ik een halster te koop aanbied, is al vier keer verwijderd. Weet iemand hoe dit kan?

Heb je een eigen foto gebruikt of eentje van de fabrikant? Want die laatste optie wordt niet geaccepteerd door mp.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:11

Anoeska27 schreef:
Chabby schreef:

Heb je een eigen foto gebruikt of eentje van de fabrikant? Want die laatste optie wordt niet geaccepteerd door mp.

Drie eigen foto's om precies te zijn.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:16

Wat het risico van verzenden betreft, ik heb standaard in mijn advertenties staan dat verzenden mogelijk is maar wel kosten én risico koper. Meestal zeg ik het er ook nog bij als we een deal hebben. Maakt het wel zo duidelijk. En anders komen ze t maar halen :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:50

Hier inderdaad hetzelfde!
Verzenden op eigen kosten en risico :). Altijd vermeld in een advertentie en in het chatgesprek.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:34

Ik heb nog even een screenshot van de chat gemaakt, voor de zekerheid. Anders had hij het maar moeten komen halen inderdaad :Y)

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:39

Dit maal geen raar mens, maar weer een vraag. Mijn telefoonnummer en bankrekeningnummer zijn aan mijn account gekoppeld. Hoe verwijder of wijzig ik deze? Ik kan het nergens vinden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:47

Mijn marktplaats
Dan rechtsbovenin het wieltje aanklikken voor gegevens etc
Daarin staan ook je bankgegevens als je die gekoppeld hebt

Maar als je een advertentie plaatst kun je gewoon invullen wat je qua contact wil
(Berichten of ook via telefoon )
Ik heb wel een telefoonnr aan mijn account hangen maar plaats deze nooit in advertenties

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 15:08

Sonja_vR schreef:
Mijn marktplaats
Dan rechtsbovenin het wieltje aanklikken voor gegevens etc
Daarin staan ook je bankgegevens als je die gekoppeld hebt

Maar als je een advertentie plaatst kun je gewoon invullen wat je qua contact wil
(Berichten of ook via telefoon )
Ik heb wel een telefoonnr aan mijn account hangen maar plaats deze nooit in advertenties

Ik zie nergens een wiel. Ik gebruik de Marktplaats site via Google Chrome.

Inmiddels ben ik er achter gekomen hoe ik mijn rekeningnummer wijzig, maar niet hoe ik het ontkoppel.

Ik bedoelde dat mijn telefoonnummer ook gekoppeld is. Dat is niet zichtbaar bij mijn advertenties. Ik moet inloggen met een verificatiecode welke naar mijn mobiel word verzonden. Dit wil ik uitschakelen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:33

Ik marktplaats eigenlijk alleen via de app
Via website zou ik het idd ook even niet weten

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:17

Sonja_vR schreef:
Ik marktplaats eigenlijk alleen via de app
Via website zou ik het idd ook even niet weten

Ik heb de app gedownload, maar hij slaat helaas vast. Ik probeer het later nog eens. Bedankt voor je uitleg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:33

Ik heb 3 zgan dekens te koop staan. Duurste heeft als vp 45-. Ik kreeg een bericht met de vraag wat is de uiterste prijs. Ik antwoord dat gezien de nieuwprijs en staat waarin de deken zich bevind dat 40- euro is.

Kwam erop uiteindelijk op neer dat ik nog meer in prijs moest zakken omdat zij deken slopers heeft en ze vaak nieuwe dekens moest kopen.
Euhmmm. Is dat mijn probleem?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:48

Het gemak van sommige mensen.
We hebben van onze tuinverbouwing een paar stapels stenen over die we gratis hebben aangeboden op MP.
Zondag zou er dan eindelijk iemand komen om het op te halen, je raadt het al: het ging zondag niet lukken dus zou hij eind gistermiddag komen.
Niemand gezien, niks meer gehoord, geen enkele reactie op de vraag of hij nog zou komen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:26

Laatst iemand voor een artikel, ze deed een bod, heb bedankt het bod een aangegeven dat mijn bodemprijs toch een stukje hoger lag en haar een prijs gegeven toch nog wel een eindje onder mijn vraagprijs maar boven haar bod uiteraard. Toen was het zo'n beetje 24 uur stil, waarna er een berichtje kwam dat ze dan even verder keek. Geantwoord dat dat uiteraard helemaal prima was en ik het waardeerde dat ze dat nog even liet weten. Ik kreeg vervolgens van marktplaats het verzoek haar te beoordelen. Heb haar 5 sterren gegeven, immers ze had netjes gecommuniceerd en ik vond het fijn dat ze even liet weten dan op dit moment geen interesse te hebben verder. Daarna kon ik ook mijn beoordeling zien. En hoewel er alleen maar positieve punten benoemd waren had ze wel maar 4 sterren gegeven. Ik baal daar best wel van. Van al mijn kopers tot nu toe 5 sterren gekregen, iedereen dik tevreden en dan haalt iemand waar ik totaal niks bij misdaan heb en uiteindelijk niks gekocht heeft toch mijn sterrenaantal omlaag. -O-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:36

Ik doe niet eens aan die beoordelingen, ik kan ze zelf niet eens zien, dus ja...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:26

Spoiler:
ik wil je wel aan nog een keer 5 sterren helpen hoor. :Y)

Rot systeem is het zo. Het beoordelen gaat te gemakkelijk zeg maar. Zonder ook maar enige transactie.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:53

Saul schreef:
Spoiler:
ik wil je wel aan nog een keer 5 sterren helpen hoor. :Y)

Rot systeem is het zo. Het beoordelen gaat te gemakkelijk zeg maar. Zonder ook maar enige transactie.

En dat wat er in de spoiler staat laat natuurlijk ook keihard de manke van het systeem zien...
Gewoon veel accounts aanmaken, en je "hoofdaccount" goede ratings geven. Kan je daarna alsnog mensen oplichten...

Het is zo fraudegevoelig daardoor.
Ze moeten het echt goed gaan aanpakken, want zo is het vrij waardeloos..

Hier verder trouwens wel goede ervaring met marktplaats. Snelle transactie. Alleen PostNL liet natuurlijk weer een steekje vallen, dus het was er later dan gepland maar ja. Daar kan je niks aan doen als verkoper natuurlijk.