Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:19

oomens schreef:
fohadie schreef:
Goed lezen graag: ik heb eerst ingecheckt in de spits en uitgecheckt buiten de spits. Ja, dan betaal je volle mep, snap ik. Maar dan check ik weer in buiten de spits en zou ik gratis mogen reizen.

Je mag gratis reizen als je volledig buiten de spits reist. Nu reis je gedeeltelijk in de spits, en dat is dus niet de bedoeling. Op die manier krijgen ze nooit de treinen minder vol in de spits.

Beetje banketstaaf dat de trein met de fijnste verbinding maar 1x per 2 uur gaat va Amsterdam cs.( niet de trein die ik nu had, was een andere keer toen ik naar het hoge noorden ging.)Lijkt mij logischer dat je alleen volle mep betaald in de spits, niet daarbuiten. Maar nogmaals, het is opgelost.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:01

oomens schreef:
Je mag gratis reizen als je volledig buiten de spits reist. Nu reis je gedeeltelijk in de spits, en dat is dus niet de bedoeling. Op die manier krijgen ze nooit de treinen minder vol in de spits.

Da's volgens mij niet de uitwerking van deze regels hoor!

Maar goed, verder ook redelijk te omzeilen door een apart kaartje te kopen. Bij lange reizen werkt het gewoon niet en is het redelijker om een deel van de reis spitstarief en een deel niet te rekenen, dan dat je het af laat hangen van de inchecktijd (wat ook inhoudt dat mensen die 2 minuten voor de spits inchecken de hele reis tegen laag tarief kunnend oen.)

Hilli

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:06

Je zou eigenlijk verwachten dat de software van de NS zo snugger is dat 'ie een deel van de reis zonder korting berekent en een deel met.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 20:15

purny schreef:
Vandaag ben ik met de trein weggeweest op de terugweg zat ik in de stiltecoupé maar ging er iemand zit te bellen. Dat was zo irritant. En er stapte zo'n enge man in de tram ik werd echt bang van hem. Hij zat me heel Hij stond mij heel eng aan te kijken En allemaal rare geluiden te maken. Toen ik uitstapte ging hij er ook uit en ik vond het echt eng Ik was echt bang dat hij mij ging achtervolgen.

Stiekem is dit topic ook echt wel leerzaam.

Volgende x opstaan en ergens anders gaan zitten of staan. Je hoeft er niet te blijven zitten met zo’n creep tegenover je

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 20:28

Willl65 schreef:
purny schreef:
Vandaag ben ik met de trein weggeweest op de terugweg zat ik in de stiltecoupé maar ging er iemand zit te bellen. Dat was zo irritant. En er stapte zo'n enge man in de tram ik werd echt bang van hem. Hij zat me heel Hij stond mij heel eng aan te kijken En allemaal rare geluiden te maken. Toen ik uitstapte ging hij er ook uit en ik vond het echt eng Ik was echt bang dat hij mij ging achtervolgen.

Stiekem is dit topic ook echt wel leerzaam.

Volgende x opstaan en ergens anders gaan zitten of staan. Je hoeft er niet te blijven zitten met zo’n creep tegenover je

Ging eeb beetje moeilijk aangezien ik er bij die halte uit moest en we tegelijkertijd in stapten. Maar volgende keer neem ik een tram later

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:18

Ik heb er weer een. Een buschauffeur die bedreigd werd door een passagier. Meneer wilde schijnbaar niet betalen en uiteindelijk heeft ie dit wel moeten doen.
Ik vind het daarom ook hoog tijd worden dat dit word bestraft.
Het incident werd afgedaan door de chauffeur als: is heel normaal op deze lijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:48

Geen ergernis, gewoon grappig, de bus reed hier met 'gelukkig nieuwjaar' als tekst. (Ook niet veel verwarring mogelijk, ze gaan allemaal naar het station.)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:03

Shadow0 schreef:
Geen ergernis, gewoon grappig, de bus reed hier met 'gelukkig nieuwjaar' als tekst. (Ook niet veel verwarring mogelijk, ze gaan allemaal naar het station.)

Das wel leuk gedaan!

Ik had laatst een (nieuwe) buschauffeur die een halte over had geslagen. Kwamen we halverwege een andere halte achter (was buitenaf, dus de haltes staan wat verder uit elkaar). Dus moest de chauffeur van een paar passagiers terug naar die halte omdat er misschien mensen stonden. Stonden er niet, konden we weer het zelfde rondje terug. En ik had een krappe overstap, dus ik kon een half uurtje wachten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:16

Sorry? De passagiers in de bus bepaalden dat de chauffeur terug moest?
De buschauffeur is degene die de bus bestuurd dus diegene bepaald dat echt volledig zelf :)
Wat balen dat je hierdoor je overstap hebt gemist.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:18

Jup >;) .
Was ook een nieuwe chauffeur volgens mij, echt super onzeker, best sneu.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:21

Shadow0 schreef:

;) Heb er ook 24 december prettige feestdagen op gezet.

Ik speel daar sowieso weleens mee. Vind het lollig als er een hele groep een snapchat gaat maken bij een tijdhalte als er feestbus ofzo voorop staat. Is 5 seconden knutselen en het geeft een hoop plezier zonder dat het tijd kost. Moet toch wachten dus even een lolletje kan best. Het creëert een hoop goodwill bij de reizigers en ik zie het gewoon als een stukje extra service.

Als dan zo'n groep ingedronken jongelui aan het einde van de rit je persoonlijk komen bedanken voor de mooie rit ga ik ook met een fijn gevoel naar huis.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:27

Ik hoorde laatst in de tram in Amsterdam. Dames en heren als U naar links kijkt ziet U een paar boten als je naar rechts kijkt ziet U niets. Het is misschien de ultieme klassieker maar ik vond hem wel grappig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:34

Ik vind het ook altijd wel leuk om iets geks om te roepen :D

Laatst nog; goede middag dames en heren, nooit gedacht dit anno 2018 nog om te moeten roepen maar wij rijden wat langzamer omdat er vlak voor ons een vertraagde stoomtrein rijdt :+

En even later; goede middag dames en heren, voor de mensen die mij zojuist niet geloofden.....als u allemaal even naar rechts kijkt dan zullen wij hier zo de stoomtrein met 140km per uur voorbij rijden.

Edit; en ja er reed ook echt een stoomtrein :') . Die pendelde de hele dag tussen den bosch en eindhoven
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-19 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:35

Hahaha daar zou ik ook om lachen Purny :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:38

Wat leuk dat jullie er net even iets extra's van maken. Dat vind ik als passagier in elk geval heel leuk! Ik had vandaag een lieve buschauffeuse: ze heeft me ergens laten uitstappen waar geen halte was, maar daardoor scheelde het 10 minuten lopen naar stal. Superlief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:56

purny schreef:
Ik hoorde laatst in de tram in Amsterdam. Dames en heren als U naar links kijkt ziet U een paar boten als je naar rechts kijkt ziet U niets. Het is misschien de ultieme klassieker maar ik vond hem wel grappig

Je bedoelt denk ik dat diegene zei; Als u naar rechts kijkt, ziet u links niets.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:18

Anoniem schreef:
purny schreef:

Je bedoelt denk ik dat diegene zei; Als u naar rechts kijkt, ziet u links niets.

Dat denk ik niet, anders had ze dat wel gezegd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:41

Ik had er ook eentje in de metro een keer ja.. als u naar buiten kijkt.. ziet u niks _O- (we reden in een tunnel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:28

_sharonnn schreef:
Dat denk ik niet, anders had ze dat wel gezegd :j

Dan is het geen klassieker en slaat het echt nergens op dus ik denk het toch echt wel
:j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:02

Mensen kunnen hun klassiekers verkeerd onthouden he :) In Hengelo is altijd wat te doen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:18

Op Oudjaarsdag heb ik in een uur tijd 5 mensen erop moeten aanspreken dat ze in een stiltecoupé zaten. Met eentje kreeg ik zelfs schreeuwende ruzie (in de stiltecoupé :o ) omdat hij na 3x waarschuwen nog niet zijn mond hield. Hij natuurlijk meteen dreigen dat als ik zo doorging ik niet meer veilig zat, maar het werkte wel want hij hield de rest van de reis zijn mond. :+

Op de terugweg op 1 januari was iedereen gelukkig wel stil! <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:50

Mensen die dusdanig naast je gaan zitten dat ze helemaal tegen je aan zitten :brr:
Edit: en daarbij zijn neus leeg eten. :r

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:00

Nayomie schreef:
Mensen die dusdanig naast je gaan zitten dat ze helemaal tegen je aan zitten :brr:
Edit: en daarbij zijn neus leeg eten. :r

Oh nee...

Ik had net iemand die in de bus een ei zat te pellen, waardoor heel die bus stonk naar ei echt zo goor.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:06

Oof ook al zo lekker fris zo in de ochtend :=

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:28

Zat net in de bus, en die chauffeur was zo onvriendelijk tegen medereizigers etc. Begrijp niet wat hun deden. Gewoon nog door verbaasd...